Saido Berahino

Løse rykter og diskusjoner om spillere vi vil ha eller ikke vil ha

Saido Berahino

Innlegg Torstein Norevik » 08 Jan 2016, 01:44

The Telegraph skriver på sin nettside i kveld at Stoke er villige til å sprenge sin transfer-rekord for å hente Saido Berahino til klubben. Berahino har ønsket seg vekk fra WBA etter at det ble kjent at Tottenham var ute etter han i sommer, men WBA satte den gangen foten ned. Etter dette har ikke Berahino vist de samme taktene, ifølge Pulis fordi han ikke har greidd å fokusere skikkelig etter Tottenham-interessen, og dette har ført til at 22-åringen fikk både lite spilletid og mål i høst.

Hughes mener derimot at det er et miljøskifte som skal til for å få den Burundi-fødte spissen tilbake til gamle høyder, og ser samtidig Berahino som den som med sine scoringer kan ta Stoke til "the next level", i erkjennelsen av at klubben denne sesongen har scoret altfor lite mål.

WBA avslo som sagt i sommer et bud fra Tottenham som etter sigende skulle være på 23m pund, mens det hevdes at både Tottenham og Stoke nå er villige til å betale ca 15m pund.

Berahino har vist at han vet hvor målet står, og scoret flittig på det engelske U-21 landslaget. Han har også scoret bra med mål for WBA inntil i høst.

Han høres - etter mitt syn - ut som et spennende valg, og jeg tror han ville kunne vise seg som den målscoreren vi har manglet. Når jeg likevel nærer en liten dose skepsis så er det ut fra hvordan han har fremstått i WBA det siste halvåret, hvor det åpenbart fremstår som at han ikke har vært helt enkel etter at han fikk avslått ønsket om å gå til Tottenham. Så er det også selvsagt et spørsmål om pris. Jeg ville nok ønske at vi ikke skulle gå noe høyere enn de 15m pund som er antydet at vi kan være villige til å strekke oss til. Og om WBA fortsatt holder fast på at 23m pund ikke er nok, ja, da synest jeg vi skal bare glemme han. Det er for mye penger på et litt usikkert kort... :?

Kan kompromisset bli Berahino for 15m pund + Pulis-favoritten Walters motsatt vei ? 8-)

http://www.telegraph.co.uk/sport/footba ... ahino.html
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Saido Berahino

Innlegg Torstein Norevik » 08 Jan 2016, 19:26

Gårsdagens rykter, om at vi er villige til sprenge transfer-rekorden for Saido Berahino, dempes kraftig ned i dagens The Sentinel. Nå sies det at Stoke ikke har gjort noen henvendelse til WBA om spissen, og at vi tilsynelatende heller ikke skal ha sterke planer om å gjøre det...Det svinger i rykteverdenen også... ;)

http://www.stokesentinel.co.uk/Stoke-Ci ... story.html
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Saido Berahino

Innlegg gmel » 08 Jan 2016, 19:52

Alt er slik det pleier å være altså, så før vinduet stenger har vi vært linket til 90 spillere , men kjøper to som ingen visste om. Det er vel forskjellige folk som har sine egne agendaer, så her må det mange klyper salt til....
Det som desverre er klart er følgende :
Hvis Stoke skal henge med må lønningene være konkurransedyktige, samme hva Morten måtte mene om det sosiale aspektet. Derfor må vi enten kjøpe " billige " spillere og håpe på det beste, for så å se på at de forsvinner hvis de slår til.
Eller vi må betale de syke lønningene som Arnie og co forlanger , og betale de sinnsyke prisene som det forlanges for Berahino . Det er heldigvis ikke jeg som betaler, ihvertfall ikke direkte....men hvis Arnie og Bojan forsvinner sparer jeg nok noen penger der.....
Brukerens avatar
gmel
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1503
Registrert: 27 Jan 2011, 20:39
Bosted: Fister

Re: Saido Berahino

Innlegg Torstein Norevik » 08 Jan 2016, 23:41

gmel skrev: Hvis Stoke skal henge med må lønningene være konkurransedyktige, samme hva Morten måtte mene om det sosiale aspektet. Derfor må vi enten kjøpe " billige " spillere og håpe på det beste, for så å se på at de forsvinner hvis de slår til. Eller vi må betale de syke lønningene som Arnie og co forlanger , og betale de sinnsyke prisene som det forlanges for Berahino .

Dette er et godt poeng, om enn også et etisk dilemma, fordi vi alle nok er enige om at lønningene og overgangssummene i PL i dag er fullstendig sinnsyke. Men skal vi sette dette med etikk og moral på spissen, så er det vi som fotballsupportere som i bunn og grunn er roten til det hele. Hadde det ikke vært fordi det er så mange som elsker denne vidunderlige idretten, så hadde ikke det kommet så mange tilskuere til kampene, og det ville ikke blitt så mange TV-seere. Og med færre seere/tilskuere så ville kampene blitt mindre interessante for annonsørene. Og uten annonsørene ville kampene blitt mindre interessante for TV-selskapene.

Og det er i all hovedsak noen helt vanvittige avtaler om TV-inntekter som gjør at alle de 20 klubbene i PL i dag rangeres blant de 30 rikeste i klubbene i verden, også Stoke.

Og det er disse pengene som ligger til grunn for at klubbene kan betale astronomiske lønninger og overgangssummer for spillerne de ønsker seg til klubben.

Så i bunn og grunn er det vi supportere som er opphavet og danner grunnlaget for denne pengegaloppen. Selvsagt en del forenklet, fordi det hele henger jo i hop, ved at det skapes større interesse for PL når det vises flere kamper på TV derfra osv.

Men ville vi være villige til å kutte ut vår interesse for fotballen, og slutte å se kamper for å stoppe denne pengegaloppen ? Tja, kanskje noen, men antakelig de aller færreste. Fordi det gir oss som liker dette veldig stor glede.

Og da blir egentlig spørsmålet. Synest vi at det er fryktelig moro å ha Stoke i PL og konkurrere mot de aller beste, eller synest vi det er like greitt at Stoke kunne pendle mellom League One og League Two, ved å ikke hive seg med i pengegaloppen ? For egen del er jeg ikke tvil om svaret. Jeg synest det er kjempemoro at klubben nå er i PL og konkurrerer mot de beste, selv om jeg også fulgte med både da vi var i Championship og på nivå 3, om ikke like mye.

For all del, jeg synest Stokes transfer-filosofi de siste par sesongene, der vi har hentet spillere for "slikk og ingenting" (i et PL-perspektiv), for deretter å se at de har blomstret, har vært "spot on". Ikke minst at vi har sett utenfor øyriket, fordi vi på kontinentet kan hente vel så gode spillere til en langt billigere pris.

Men når spillere som Bojan, Shaqiri og Arnie virkelig begynner å blomstre, og legges merke til verden over, så er baksiden av medaljen at de blir ettertraktet også for andre klubber, og vi får konkurranse om å beholde de. Når konkurransen øker stiger også prisen (lønnskrav), det er en helt alminnelig markedsmekanisme om etterspørsel og pris.

Jeg mener, at om vi skal ha ambisjoner om å være med ute i Europa, som klubben åpenbart har - også på relativt kort sikt - så må også vi finne oss i måtte betale mer i form av lønn for å beholde de beste, eventuelt tiltrekke oss nye spillere som kan komme inn og forsterke oss. Man kan like det eller ikke, men det er etter mitt syn ikke til å unngå, og man må da gjøre et valg om man som klubb vil være med på dette eller om man heller vil senke ambisjonsnivået.

Jeg ønsker likevel ikke at Stoke ukritisk skal begynne å strø om seg med penger, men beholde en nøktern profil. Det er nok av klubber som har gått ad undas fordi "de ville for mye" på kort tid, satset høyt og tapte. Det ønsker jeg ikke Stoke skal gjøre, og jeg synest filosofien klubben har hatt under både Pulis og Hughes, om å bygge seg møysommelig opp, litt sterkere for hvert år, er fornuftig. Men jeg synest likevel ikke vi skal la våre beste spillere (som nå Arnie) forsvinne fordi man ikke enes om lønnskravet, med mindre dette er helt urealistisk. Arnie er per i dag en av våre aller beste spillere, selv om det er først denne sesongen han har prestert stabilt på et meget høyt nivå. Og når Arnie (agenten) proklamerer at Arnie ønsker å bli vår best betalte spiller så ligger det også i kortene at dette er et første forhandlingsutspill, som klubben ikke umiddelbart vil møte, og så prøver man kanskje å nærme seg hverandre og kompromisse litt underveis i forhandlingene.

Men jeg tror også Stoke må akseptere at det koster å være med i toppen av verdens tøffeste liga. Å tro at man skal kunne være med der, uten at det også må brukes penger, tror jeg vil være å lure seg selv.

Men jeg sover godt om natten likevel, fordi jeg er helt trygg på at en så fornuftig og dyktig formann som Coates er fullstendig klar over dette. Jeg har full tillit til at han fortsatt vil evne å finne den rette balansen mellom det å bruke penger - og på de rette stedene - og det å ikke bringe klubben ut i økonomisk uføre ved å ta for stor risiko. 8-)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Saido Berahino

Innlegg gmel » 09 Jan 2016, 10:39

Torstein Norevik skrev:
gmel skrev: Hvis Stoke skal henge med må lønningene være konkurransedyktige, samme hva Morten måtte mene om det sosiale aspektet. Derfor må vi enten kjøpe " billige " spillere og håpe på det beste, for så å se på at de forsvinner hvis de slår til. Eller vi må betale de syke lønningene som Arnie og co forlanger , og betale de sinnsyke prisene som det forlanges for Berahino .

Dette er et godt poeng, om enn også et etisk dilemma, fordi vi alle nok er enige om at lønningene og overgangssummene i PL i dag er fullstendig sinnsyke. Men skal vi sette dette med etikk og moral på spissen, så er det vi som fotballsupportere som i bunn og grunn er roten til det hele. Hadde det ikke vært fordi det er så mange som elsker denne vidunderlige idretten, så hadde ikke det kommet så mange tilskuere til kampene, og det ville ikke blitt så mange TV-seere. Og med færre seere/tilskuere så ville kampene blitt mindre interessante for annonsørene. Og uten annonsørene ville kampene blitt mindre interessante for TV-selskapene.

Og det er i all hovedsak noen helt vanvittige avtaler om TV-inntekter som gjør at alle de 20 klubbene i PL i dag rangeres blant de 30 rikeste i klubbene i verden, også Stoke.

Og det er disse pengene som ligger til grunn for at klubbene kan betale astronomiske lønninger og overgangssummer for spillerne de ønsker seg til klubben.

Så i bunn og grunn er det vi supportere som er opphavet og danner grunnlaget for denne pengegaloppen. Selvsagt en del forenklet, fordi det hele henger jo i hop, ved at det skapes større interesse for PL når det vises flere kamper på TV derfra osv.

Men ville vi være villige til å kutte ut vår interesse for fotballen, og slutte å se kamper for å stoppe denne pengegaloppen ? Tja, kanskje noen, men antakelig de aller færreste. Fordi det gir oss som liker dette veldig stor glede.

Og da blir egentlig spørsmålet. Synest vi at det er fryktelig moro å ha Stoke i PL og konkurrere mot de aller beste, eller synest vi det er like greitt at Stoke kunne pendle mellom League One og League Two, ved å ikke hive seg med i pengegaloppen ? For egen del er jeg ikke tvil om svaret. Jeg synest det er kjempemoro at klubben nå er i PL og konkurrerer mot de beste, selv om jeg også fulgte med både da vi var i Championship og på nivå 3, om ikke like mye.

For all del, jeg synest Stokes transfer-filosofi de siste par sesongene, der vi har hentet spillere for "slikk og ingenting" (i et PL-perspektiv), for deretter å se at de har blomstret, har vært "spot on". Ikke minst at vi har sett utenfor øyriket, fordi vi på kontinentet kan hente vel så gode spillere til en langt billigere pris.

Men når spillere som Bojan, Shaqiri og Arnie virkelig begynner å blomstre, og legges merke til verden over, så er baksiden av medaljen at de blir ettertraktet også for andre klubber, og vi får konkurranse om å beholde de. Når konkurransen øker stiger også prisen (lønnskrav), det er en helt alminnelig markedsmekanisme om etterspørsel og pris.

Jeg mener, at om vi skal ha ambisjoner om å være med ute i Europa, som klubben åpenbart har - også på relativt kort sikt - så må også vi finne oss i måtte betale mer i form av lønn for å beholde de beste, eventuelt tiltrekke oss nye spillere som kan komme inn og forsterke oss. Man kan like det eller ikke, men det er etter mitt syn ikke til å unngå, og man må da gjøre et valg om man som klubb vil være med på dette eller om man heller vil senke ambisjonsnivået.

Jeg ønsker likevel ikke at Stoke ukritisk skal begynne å strø om seg med penger, men beholde en nøktern profil. Det er nok av klubber som har gått ad undas fordi "de ville for mye" på kort tid, satset høyt og tapte. Det ønsker jeg ikke Stoke skal gjøre, og jeg synest filosofien klubben har hatt under både Pulis og Hughes, om å bygge seg møysommelig opp, litt sterkere for hvert år, er fornuftig. Men jeg synest likevel ikke vi skal la våre beste spillere (som nå Arnie) forsvinne fordi man ikke enes om lønnskravet, med mindre dette er helt urealistisk. Arnie er per i dag en av våre aller beste spillere, selv om det er først denne sesongen han har prestert stabilt på et meget høyt nivå. Og når Arnie (agenten) proklamerer at Arnie ønsker å bli vår best betalte spiller så ligger det også i kortene at dette er et første forhandlingsutspill, som klubben ikke umiddelbart vil møte, og så prøver man kanskje å nærme seg hverandre og kompromisse litt underveis i forhandlingene.

Men jeg tror også Stoke må akseptere at det koster å være med i toppen av verdens tøffeste liga. Å tro at man skal kunne være med der, uten at det også må brukes penger, tror jeg vil være å lure seg selv.

Men jeg sover godt om natten likevel, fordi jeg er helt trygg på at en så fornuftig og dyktig formann som Coates er fullstendig klar over dette. Jeg har full tillit til at han fortsatt vil evne å finne den rette balansen mellom det å bruke penger - og på de rette stedene - og det å ikke bringe klubben ut i økonomisk uføre ved å ta for stor risiko. 8-)


Hmmmmm, hvor skal jeg undertegne?
Brukerens avatar
gmel
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1503
Registrert: 27 Jan 2011, 20:39
Bosted: Fister

Re: Saido Berahino

Innlegg Morten T. » 09 Jan 2016, 13:57

gmel skrev:Hvis Stoke skal henge med må lønningene være konkurransedyktige, samme hva Morten måtte mene om det sosiale aspektet.

Okei, dette er en debatt som er interessant, som definitivt ikke bør tegnes opp i svart/hvitt og som er ganske så nyansert. Jeg liker ikke at "gmel" forsøker å få det til å virke som om standpunktene jeg har rundt pengegallopp, lønninger, overgangssummer, avtaler i fotballen, billettpriser osv. er et slags sært standpunkt som jeg er ganske alene om å hevde. Det finnes svært mange mennesker der ute( både i England og andre nasjoner ) som deler mange av de samme oppfatningene, men uansett tema så vil det alltid være vanskelig å argumentere mot en "hype" eller noe som for øyeblikket er populært. Stiller man seg kritisk så kan man raskt risikere å bli oppfattet som en form for "partykiller", og hvem vil vel egentlig det?

La oss forsøke å ha to tanker i hodet samtidig: Det går faktisk an å følge en klubb( eller flere for den saks skyld ) og samtidig være kritisk til enten deler av, eller hele, utviklingen av fotballen. I demokratiske samfunn så fungerer det jo slik. For å ta et eksempel: Selv om jeg misliker dagens legitimt valgte regjering og forsøker å argumentere mot det de gjør, så betyr det ikke at man skal opphøre å eksistere av den grunn. Det betyr derimot at man vil forsøke å jobbe for, eller rette fokus mot, en utvikling man selv tror er rett eller vil føre til bedring fra det eksisterende, og det prinsippet gjelder jo selvfølgelig uansett hvilket ståsted man innehar. Det samme gjelder selvfølgelig for fotball. Man kan for eksempel hevde( og jobbe med ) at billettpriser er for høye, lønninger i fotballen er avskyelig høye, overgangssummene er alt for store osv. samtidig som man ser på kamper med de samme lagene. Okei, det kan fremstå som en smule schizofrent, der og da, men da mener jeg altså at man ser veldig svart/hvitt på det og argumenterer med den kjente tankefeilen "Ad Hominem". Det handler om forandringer OVER TID, og jeg har ingen illusjoner om at man f.o.m. i morgen vil redusere lønningene til fotballspillere kraftig, men jeg har et håp om at det vil skje hvis riktige grep tas i fremtiden.

Og hvorfor håper jeg så på det? Jo, som "gmel" vel kanskje forsøker å peke på så er det selvfølgelig et moralsk aspekt. For å se det så tror jeg man må løfte blikket litt å skue både utover i samfunnet for øvrig, men også på fotballsportens historie. Fotball er en sport med dype røtter i arbeidsklassen, selv om den en gang i tiden ble introdusert som en fritidsgeskjeft av prester på engelske kostskoler slik at guttene der skulle få noe annet å bedrive fritiden med enn å...ja...faktisk leke med seg selv( det er faktisk fra den perioden det mye brukte skjellsordet "wanker" på engelske tribuner har sin opprinnelse fra ). Fotball og arbeiderklasse/middelklasse gikk i mange år hånd i hånd helt frem til begynnelsen av 90-tallet hvor det etter hvert utviklet seg til å bli en ganske så stor bissniss. Etter dette har kontakten mellom disse gruppene gradvis forvitret og jeg mener det er beklagelig fordi jeg er av den oppfatning av at dette var en symbiose som gjorde sporten fascinerende og til hva den faktisk bør være. Når den fascinasjonen ikke er like sterk lenger så skyldes det at fotball av i dag fremstår som et rent kommersielt produkt, på samme måte som Pepsi, Statoil eller Adidas. På den måten så blir også avstanden mellom klubb og supporter større og fotballtribunene befolkes i større og større grad av dress, slips og menn/damer uten den pasjonen som etter mitt syn har vært en svært viktig del av fotballen og som har begeistret meg og mange andre i årenes løp.
Et annet aspekt med å redusere lønningene er når vi går inn og ser på selve budsjettene til fotballklubbene. Lønnskostnadene ligger som regel på rundt 60%, i enkelte tilfeller helt oppe i 70%, av en fotballklubbs totale budsjett. Det er en uvanlig høy prosent hvis vi sammenligner med andre bransjer. Faren med å ha så høye lønnskostnader er selvfølgelig størst hvis man ikke når de budsjettmålene man har satt seg. Altså hvis en sesong blir mislykket, enten ved at man ikke når langt i en cupturnering eller rykker ned. Flere klubber har slitt, og sliter fortsatt, som følge av at de har tatt seg vann over hodet i forhold til den vedtatte sannheten om at "hvis man skal henge med så må lønningene være konkurransedyktige". Her kan fra England for eksempel nevnes Blackburn, Nottingham Forest, Leeds, Birmingham, Charlton, Fulham, Portsmouth, Coventry, Wigan, Sheffield United, Blackpool og en god del andre klubber som har satset hardt på å nå toppen, men aldri nådd dit. Det er altså faren for en slik kollaps som bør bekymre litt til de som først og fremst er glad i en fotballklubb og følger( og har fulgt ) denne like tett, uavhengig om den spiller på øverste nivå eller frister tilværelsen lenger ned i systemet.

Så har vi dette med at flere enn "Morten" deler dette synet. Nok en gang må man løfte blikket, for i England er det faktisk relativt store grupper som skyr Premier League som pesten. Jeg har snakket med folk i England( både i Stoke og andre steder ) over flere år som sier at billettpriser for å gå på kamp er alt for høye og at fotballspillere tjener alt for mye penger. I Norge har jeg en venn fra Liverpool som kan berette at det er vanskeligere for hans foreldre, familie og venner å få tak i billetter til kamp enn det er for en person bosatt i Norge.
Noen tilfeller om at det er flere som på forskjellig vis fokuserer på skjevhetene i fotballsporten kan du for eksempel lese om her:
http://www.standamf.com/
http://www.newstatesman.com/business/20 ... n-football
http://www.theguardian.com/football/201 ... al-protest

Jeg kunne lagt til mange flere linker for å skape et enda bredere bilde og kanskje også dermed greid å forklare at det er langt, langt, langt flere enn bare "Morten" der ute som stiller seg kritisk til utviklingen innen fotballen, men det får bli ved neste korsvei.

Den siste linken inneholder for øvrig Bayern München og deres supporteres protest i CL-kampen mot Arsenal i fjor høst. Og etter mitt syn er nettopp Tyskland et foregangsland.
For der "gmel", og andre, ser ut til å ha en usvikelig tro på at høye lønninger er veien å gå for å være "konkurransedyktige", der har tyskerne en litt annen vri. Som alle vet så er Tyskland regjerende verdensmester i fotball. De produserer stjerner på løpende bånd, Bundesliga er den suverent mest populære ligaen i Europa og, hold deg fast nå "gmel" og andre", de tyske klubbene er faktisk mer "konkurransedyktige" i Europa enn de engelske. Dette på tross av at lønningene er lavere, billettprisene er betydelig lavere og klubbene i det store og hele er eid av tyskere. Hvordan får de det til? Det er selvfølgelig ikke noe enkelt svar, men i Tyskland er det ingen som helst tvil om at supporterne har meget stor makt over beslutningene, både internt i klubbene, men også på det mer generelle plan. I langt større grad enn for eksempel i England. For meg er altså Bundesliga og Tyskland et klart forbilde på hvordan fotballen KAN organiseres og samtidig være "konkurransedyktige" og vel så det. Det er i den retningen jeg håper at Premier League etter hvert vil gå, ikke først og fremst av idèele eller "sosiale" årsaker som "gmel" og andre forsøker å tillegge meg, men først og fremst fordi jeg har trua på at det ville ha vært best for den videre utviklingen av Premier League, for fotballen og for supporterne av fotballklubbene, herunder også Stoke City.
Mer om Bundesliga sin suksess kan du for eksempel lese om her:
http://www.theguardian.com/football/blo ... ier-league
http://www.dailymail.co.uk/sport/footba ... st-23.html

Jeg vet at lysten etter mer suksess av og til kan gjøre folk litt blinde fra å se ting fra et litt annet perspektiv( og kanskje spesielt i dagens samfunn hvor kort-korte Facebook-meldinger på 50 skrifttegn ser ut til å være mantraet ), men en sak kan ses fra flere sider og det er faktisk ingenting galt med å ytre seg kritisk til utviklingen i dagens fotball og samtidig jobbe tålmodig for forandringer. Ikke fordi man er en sur, gammal gubbe som er bakstreversk, negativ, umoderne, skeptisk og vil være "partykiller", men rett og slett fordi man mener at en annen utvikling ville ha vært av det bedre for både samfunnet og fotballen. Og hvor enn mye jeg hater å ta andres syn til inntekt for mitt eget: Det er det faktisk mange, så vel unge, middelaldrende og eldre som mener... :)

Uansett, en interessant diskusjon uten helt enkle (Facebook/Twitter-)svar...
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Saido Berahino

Innlegg gmel » 11 Jan 2016, 13:10

Det var da voldsomt.....
Kortversjon av min mening:
Lønningene i PL er hinsides all fornuft
Tragisk at arbeidsløse bruker pengene sine på dette, og forguder noen utskjemte drittunger som tilbringer mye av fritiden på å se på eksklusive bilmodeller samt å sikre sin stadig utesende formue.
Jeg er med på dette ved å betale for mitt Parabol-kort.
Jeg er litt naiv og tror at Stoke har litt bedre moral enn andre, selv om jeg ser Bet365 alle veier og vet hvordan Coates-familien har fått formuen sin.
Men allikevel er det kjekkere å være Stoke-fan enn Coventry, Leeds, ipswich - fan osv.
Men jeg er ikke så naiv at jeg tror noe av dette kommer til å bedre seg, tvert imot.
En av de få lyspunktene er fordelingen av TV-pengene i PL

Ellers så hører vel strengt tatt denne diskusjonen ikke hjemme under dette temaet, men jeg vil gjerne se at vi signerer Berahino....men hvis Arnie forsvinner må vi få inn en ny mann, og han vil vel også ha et lass med penger....
Brukerens avatar
gmel
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1503
Registrert: 27 Jan 2011, 20:39
Bosted: Fister

Re: Saido Berahino

Innlegg Morten T. » 11 Jan 2016, 15:18

gmel skrev:Men jeg er ikke så naiv at jeg tror noe av dette kommer til å bedre seg, tvert imot.

Fair enough, men man trenger faktisk ikke å være "naiv" selv om man har et annet ståsted eller synspunkt enn deg. Da er det i så tilfelle veldig mange "naive" der ute...

Fotballen har gjennomgått, og gjennomgår, store forandringer. Her er det nok å nevne Bosman-dommen, korrupsjonen i FIFA og muligens også UEFA, agentvirksomhet i gråsonen osv. Selvfølgelig vil det komme forandringer og kanskje da til det bedre, og sånn sett vil forhåpentligvis mye av det som skjer i Bundesliga være en rettesnor.

Dette er som nevnt en debatt som er interessant og fortjener noe annet enn svart/hvitt-tenkning( type "naiv versus ikke-naiv" eller "amatørfotball versus profesjonell fotball" ). For oss som følger den debatten, og har fulgt den i en god del år, har sett at det faktisk er pressgrupper der ute som sakte, men sikkert, påvirker slik at enkelte faktorer i fotballen forandres. Men det tar tid og forandringen kommer ikke i morgen. Det må man være populist for å ha trua på...

gmel skrev:Ellers så hører vel strengt tatt denne diskusjonen ikke hjemme under dette temaet

Korrekt, og det gjør vel strengt tatt ikke dette utsagnet heller?:
gmel skrev:Hvis Stoke skal henge med må lønningene være konkurransedyktige, samme hva Morten måtte mene om det sosiale aspektet.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Saido Berahino

Innlegg Morten T. » 12 Jan 2016, 11:16

I flg. dette ryktet vil engelskmannen velge Tottenham før Stoke og de andre klubbene som jakter på hans signatur:
http://www.express.co.uk/sport/football ... -Tottenham
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Saido Berahino

Innlegg Torstein Norevik » 31 Mar 2016, 20:47

Vi linkes igjen mot Berahino, og her hevdes det at både vi, West Ham og Tottenham er interessert i å signere WBA-spissen til sommeren.

http://www.dailystar.co.uk/sport/footba ... o-20m-bids

Han lovet jo veldig bra for et par sesonger siden, men har ikke vist de samme taktene etter at hans ønskede overgang til Tottenham ble blokkert av WBA sist sommer. Jeg er derfor litt usikker på om han har de rette holdningene til å passe inn i Stoke. Det har vel vært en del sutring etter at den nevnte overgangen til Spurs gikk i vasken, noe som har medført at Pulis i perioder har sett seg nødt til å sette han både på benken og på tribunen.

Litt for stort ego til å være spissen vi trenger ? :?
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Neste

Gå til Ryktebørsen

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 14 gjester

cron