Saido Berahino

Løse rykter og diskusjoner om spillere vi vil ha eller ikke vil ha

Re: Saido Berahino

Innlegg gmel » 26 Nov 2016, 18:14

Morten T. skrev:Stoke igjen inne for Berahino?:
http://www.hitc.com/en-gb/2016/11/25/re ... ion-forwa/

Han er vel sendt til Frankrike av WBA og Pulis nå for å "få hodet på rett plass". Bør egentlig Stoke satse på en slik type?


Nei, hvorfor skulle noen betale over hundre millioner for en spiller som viste gode tendenser for et par år siden?
Brukerens avatar
gmel
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1503
Registrert: 27 Jan 2011, 20:39
Bosted: Fister

Re: Saido Berahino

Innlegg Torstein Norevik » 27 Nov 2016, 11:13

gmel skrev:
Morten T. skrev:Stoke igjen inne for Berahino?:
http://www.hitc.com/en-gb/2016/11/25/re ... ion-forwa/

Han er vel sendt til Frankrike av WBA og Pulis nå for å "få hodet på rett plass". Bør egentlig Stoke satse på en slik type?


Nei, hvorfor skulle noen betale over hundre millioner for en spiller som viste gode tendenser for et par år siden?

Enig ! Han var veldig god i èn sesong, og har vel ikke vist stort utover det. Ut fra det som har kommet frem, og sett i lys av at han ikke benyttes av Pulis/WBA - og nå er sendt til Frankrike for å "få hodet på rett plass" - så kan det vel også stilles spørsmål ved om han har de rette holdningene til å bli en toppspiller ? Jf. også all turbulensen etter at han ble nektet overgang til Tottenham i fjor sommer.

Jeg mener Hughes bør skygge banen her, og heller kaste øynene på andre spisser. Vi trenger en topp spiss, men jeg tror ikke lenger jeg vil sette Berahino i den kategorien...om jeg noensinne har gjort det... ;)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Saido Berahino

Innlegg Morten T. » 05 Jan 2017, 23:33

Er denne karen fortsatt på blokka til Hughes, mon tro?:
http://www.stokesentinel.co.uk/stoke-ci ... story.html
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Saido Berahino

Innlegg onside » 07 Jan 2017, 12:12

Egentlig byr det meg imot å nevne Berahino igjen, men han blir stadig nevnt i forbindelser med Stoke. Her er en artikkel som tar for seg hvorfor Stoke mangler bare én mann i troppen...
Jeg er selvsagt veldig skeptisk, selv om prisen går nedover da kontrakten med WBA går ut til sommeren. Jeg er skeptisk MEST fordi han virker veldig sær og fort gretten både på og utenfor banen, og fordi han med viten og vilje har ødelagt mye av sin egen karriere ved å være misfornøyd. Lite evne til å ta seg selv i nakken og kjempe for en plass på laget til WBA. Men i denne artikkelen peker han faktisk på endel egenskaper som Stoke trenger, de er jeg enige i, men ikke at det peker nødvendigvis på Berahino?

https://realsport101.com/news/sports/fo ... fer-window

Oppdatert med siste nytt... Stoke sjekker om det er "hope in the hanging snor......."
http://www.telegraph.co.uk/football/201 ... ly-ending/
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Saido Berahino

Innlegg Torstein Norevik » 10 Jan 2017, 01:38

Stoke Loud & Proud melder i kveld på sin Facebook-side at en avtale skal være nær om en overgang til Stoke for Berahino. Overgangssummen som nevnes er 12m pund, og Stoke skal være ivrige på å få gjennomført handelen før Sunderland-kampen til helgen.

Jeg vet ikke hvor mye sannhet det er i dette ryktet, der Stoke Loud & Proud viser til sine kontakter, uten at det avsløres hvem disse er. Jeg kjenner ikke veldig godt til denne nettsiden, selv om jeg sjekker den sporadisk, men etter som jeg har forstått det har de vel noenlunde bra sannhetsgehalt i ryktene de presenterer, og kanskje derfor gode kilder ?

Jeg har vært skeptisk til Berahino, som egentlig bare har hatt èn virkelig god sesong, og har vært ute i kulden hos WBA lenge, etter stort sett å ha bidratt med sutring og svake prestasjoner, etter at WBA nektet han en overgang til Tottenham for halvannet år siden. Han har vel også hatt noen episoder på det private plan som har fått negativ publisitet i media, blant annet bilkjøring i påvirket tilstand og at han ble filmet mens han inhalerte lystgass for å komme i en ruslignende tilstand.

Kanskje bildet av han, i lys av alt dette, er blitt i overkant ensidig negativt og at saken kanskje også har en annen side ? For det hører også med til historien at han har opprettet en veldedig stiftelse til støtte for den internasjonale organisasjonen Water Aid, som blant annet jobber for å bedre forholdene m..h.t. til blant annet rent vann for flere rundt om i verden.

Og hans lagkompis i WBA, den tidligere Stoke-spilleren Ben Foster, uttaler at Berahino er mer dedikert i trening enn de fleste på samme alder, og at han også er veldig opptatt av å spise sunt. Kanskje vi alle - gjennom medias vinkling - har fått et feil, eller i alle fall et litt unyansert, bilde av unggutten ?

Men hva vet jeg ? Kanskje kan han overraske positivt om det skulle bli noe av denne overgangen ? I alle fall scoret han to ganger i kveldens U23-kamp mellom WBA og Aston Villa. Og så skal vi heller ikke glemme at han står bokført med 10 scoringer på 11 U-21 kamper for England, som er en rimelig bra statistikk.

Vi vet at Stoke har vært ute etter han over lang tid. Kan dette ryktet derfor ha en større sannhetsgehalt enn mange av de andre - som regel grunnløse - ryktene som svirrer rundt i mediaverdenen ? ;) Det ville - med tanke på forhistorien - kanskje ikke være noen bombe om vi signerte han i dette overgangsvinduet ?
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Saido Berahino

Innlegg gmel » 10 Jan 2017, 07:34

Og med Langemanns forlenging blir det ikke mer handel i dette vinduet.....
Brukerens avatar
gmel
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1503
Registrert: 27 Jan 2011, 20:39
Bosted: Fister

Re: Saido Berahino

Innlegg Knut Ole » 10 Jan 2017, 07:54

gmel skrev:Og med Langemanns forlenging blir det ikke mer handel i dette vinduet.....

?
Stoke behøver en spiss som skårer rundt 15 i sesongen (gjerne flere), en goal per ca 150 spilte minutt bør være minimum. Kveldens signatur av Crouch har ingenting med det å gjøre.
Sist endret av Knut Ole den 10 Jan 2017, 10:14, endret 1 gang
Knut Ole
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3841
Registrert: 08 Aug 2010, 11:17

Re: Saido Berahino

Innlegg Richard Prestegård » 10 Jan 2017, 09:00

Knut Ole skrev:
gmel skrev:Og med Langemanns forlenging blir det ikke mer handel i dette vinduet.....

?
Stoke behøver en spiss som skårer rundt 15 i sesongen (gjerne flere), en goal per ca 150 spilte minutt. Kveldens signatur av Crouch har ingenting med det å gjøre.


Men er Berahino mannen som skal gjøre det? Han har hatt en god sesong med West Bromwich i 2014/2015 hvor han scoret 14 mål, men ellers har det vært langt mellom nettkjenningene. Han har knapt spilt en kamp på et halvt år og har gått fra en verdi på rundt 25 millioner til 12 millioner. Vel, hvis Stoke får kikk på han og får huet hans på rett plass, så kan han være en potensiell god signering. Han er ikke mer enn 23 år, så om han (og agenten han) sitt selvbilde blir jekket noe ned, kan dette være en god signering. Er skeptisk, men håper å ta feil.

Sett fra et annet perspektiv. Vi som supportere vil ha en spiss, men hvem er det som vil selge en spiss nå? Det er ikke mange klubber som vil gi slipp på en målfarlig spiss nå midt i sesongen. Da må Stoke enten betale i dyre dommer, eller så må spissen ikke ha spilt eller på en annen måte ha kommet i andre rekke i klubben vedkommende er i. Da er det ikke så mange å velge mellom.
STOKE CITY - SEEING IS BELIEVING
Richard Prestegård
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1610
Registrert: 05 Aug 2010, 00:05
Bosted: Oslo

Re: Saido Berahino

Innlegg Knut Ole » 10 Jan 2017, 10:29

Bra refleksjon Richard. Vi supportere ønsker oss mest av alt en notorisk målskårer, men denne er ikke lett tilgjengelig i januarvinduet (den virkelige verden) for SCFC i motsetning til i PL manager eller på barkrakk-diskusjoner. Berahino er nok imidlertid en av dem som faktisk er til salgs. En annen sak er om han er et bra kjøp for Stoke og vil løse klubbens endeløse utfordring ved å mangle en notorisk målskårer. Et sjansespill, tenker jeg med hans "record" og holdninger. På den annen side er det mulig, som Torstein skriver, at media har blåst opp det negative om Berahino til noe større og verre enn hva det faktisk er? De er jo flinke tilslutt, media altså.
I høst har vi forsøkt Bony, uten at det har gjort noen positiv forskjell.
Min kommentar og spørsmål til gmel i går var heller at Crouch signatur ikke kan bli den eneste i dette vinduet. Da fortsetter ferden i vinter og vår på et feilet spor.
Knut Ole
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3841
Registrert: 08 Aug 2010, 11:17

Re: Saido Berahino

Innlegg Morten T. » 10 Jan 2017, 10:52

Knut Ole skrev:Bra refleksjon Richard. Vi supportere ønsker oss mest av alt en notorisk målskårer, men denne er ikke lett tilgjengelig i januarvinduet (den virkelige verden) for SCFC i motsetning til i PL manager eller på barkrakk-diskusjoner.

Dette et jo veldig sant. Januarvinduet er mye "trangere" enn sommervinduet og det er færre spillere tilgjengelig, og de som er det er av og til såkalt "vrakgods" som ikke har slått i gjennom i sin nåværende klubb og derfor legges ut for salg. Imbula er i og for seg et eksempel på det fra forrige vindu.

Så oppfordringen til Stoke City F.C. må bli: Les det med liten skrift på baksiden av etiketten før avgjørelsen om et evt. kjøp foretas.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

ForrigeNeste

Gå til Ryktebørsen

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 14 gjester

cron