Saido Berahino

Løse rykter og diskusjoner om spillere vi vil ha eller ikke vil ha

Re: Saido Berahino

Innlegg vegar56 » 01 Apr 2016, 09:20

Torstein Norevik skrev:Litt for stort ego til å være spissen vi trenger ? :?

Kan ikke si annet enn at det er andre spisser jeg heller skulle sett i rødt og hvitt.
Lukaku f.eks., men han er vel for dyr (og vil neppe spille for oss). Sparky må nok se seg om på kontinentet. Eller i Sør-Amerika, men det blir vel litt mye gambling ?
Brukerens avatar
vegar56
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3562
Registrert: 14 Aug 2012, 15:47
Bosted: Skoppum, Vestfold

Re: Saido Berahino

Innlegg Torstein Norevik » 26 Jun 2016, 00:24

Skal vi tro denne artikkelen så er WBA og Stoke nå enige om en overgangssum på 16m pund.

http://www.mirror.co.uk/sport/football/ ... on-8281938

Hvorvidt Berahino er rett mann er jeg mer usikker på. Finner han tilbake til gamle takter, så kan han bli en meget vellykket signering, selv for den prisen. Men han har ikke imponert siste året i WBA, og det kan virke som at det har vært en del "surmuling", som følge av at han ikke fikk gjennom overgangen til Tottenham som han øyensynlig ønsket seg forrige sommer.

Så blir jo spørsmålet....er dette en spiller som setter seg selv over klubben ? Det fører sjelden til noe bra. Eller kan det tenkes at et miljøskifte/klubbskifte er akkurat det Berahino trenger for å komme over frustrasjonen han åpenbart har opplevd i WBA det siste året, og at han vil blomstre som før ?

Jeg håper selvsagt det siste. For det er ingen tvil om at unggutten er en meget talentfull og god spiller hvis han får hodet på rett plass... ;)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Saido Berahino

Innlegg Torstein Norevik » 27 Jun 2016, 14:04

Gårsdagens rykter, om at Stoke skal ha blitt enige med WBA om en overgangssum på 16m pund for Berahino, hevdes i engelske aviser idag å være noe forhastede. Stoke regnes likevel for fortsatt å ligge fremst i løypa for å sikre seg Berahinos tjenester... ;)
Sist endret av Torstein Norevik den 15 Jul 2016, 12:46, endret 1 gang
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Saido Berahino

Innlegg Torstein Norevik » 29 Jun 2016, 13:34

Nye rykter i engelske aviser går ut på at Southampton nå har seilt opp som favoritter til å signere Berahino. Kilder nær WBA-spissen skal også ha antydet at han kan være interessert i en overgang til "The Saints". Vurdert opp mot en overgang til Stoke, er det neppe noen ulempe for klubben fra sydkysten at de kan friste med spill i Europe League neste sesong. Penger skulle vel heller ikke være noe problem etter salget av Mane til Liverpool nylig... ;)

http://www.teamtalk.com/news/paper-talk ... -mane-cash

Skal managerløse Southampton ta innersvingen på Stoke igjen, etter nylig å ha snappet et annet av sommerens - tilsynelatende - transfer-targets for Hughes, da de signerte Norwich-vingen Nathan Redmond... :?
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Saido Berahino

Innlegg Lilledino » 02 Jul 2016, 19:11

Det er fortsatt uavklart ang Saido, og rykter i Stoke sier at det bare er personlige betingelser igjen før han signerer for stoke.
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 7827
Registrert: 06 Aug 2010, 21:15
Bosted: Oslo

Re: Saido Berahino

Innlegg Torstein Norevik » 15 Jul 2016, 12:46

Det har vært stille en stund rundt den mulige overgangen for Saido Berahino, og det er vel litt usikkert om den saken fremdeles er varm, eller om WBA har "lykkes" i å prise han ut.

Vi synes i alle fall å ha en konkurrent mindre, idet Watford - som fremstod som en av våre ivrigste konkurrenter - nå ser ut til å ha skrinlagt planene om å hente WBA-spissen. ;)

http://www.stokesentinel.co.uk/stoke-ci ... story.html
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Saido Berahino

Innlegg Torstein Norevik » 19 Jul 2016, 12:51

Sky Sports melder nå at Stoke skal ha lagt inn et bud på 20m pund på Berahino.

http://www.stokesentinel.co.uk/stoke-ci ... story.html

Jeg vet ikke om jeg har helt god magefølelse på dette, for den prisen. Vel er Berahino ansett som et stort talent, og han var god i 2014/15-sesongen, men det han har prestert deretter har ikke vært like sprekt. En annen sak er at jeg synest 20m pund er fryktelig mye penger for en spiller som går inn i sitt siste år av kontrakten, selv om han er ung og har mange gode år på banen foran seg.

WBA-formannen Jeremy Pearce er kjent som en knallhard forhandler, og dette kommer vel til syne her. Lukter det litt desperasjon fra Stokes side, ved at vi sårt trenger en målscorer, det ikke er så veldig mange slike tilgjengelige samtidig som sesongstart nærmer seg ?

For all del, om Berahino skulle finne tilbake til gamle takter kan 20m pund vise seg å være vel anvendte penger. Men jeg sitter likevel med en litt nagende usikkerhet om han vil slå til. For etter det jeg har forstått er det vel kun i 2014/15-sesongen at han har kommet opp i et to-sifret antall scoringer, og han scoret bare 4 ligamål i fjor på 28 kamper. Er kanskje "hypen" rundt Berahino større en det strengt tatt er grunnlag for ? :?
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Saido Berahino

Innlegg Torstein Norevik » 29 Jul 2016, 14:17

Apropos dominoeffekt, som vi var inne på noe tidligere...Her er et eksempel, der The Sentinel hevder at salget av Swansea-spissen Andre Ayew kan starte en dominoeffekt som påvirker mange spillere og klubber, og som til slutt kan føre til at Berahino likevel ender opp i Stoke...og Crouch i Swansea. ;) Men som det påpkes også i artikkelen, her er fortsatt mange skjær i sjøen før dette eventuelt faller på plass... ;)

http://www.stokesentinel.co.uk/premier- ... story.html
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Saido Berahino

Innlegg gmel » 30 Jul 2016, 10:16

Flere kilder hevder nå at Berahino har tenkt å gå ut kontraktstiden, for så å forsvinne gratis. Samtidig har Stoke sendt ut signaler om at det er flere fisker i vannet....
Så presset øker på WBA.
Brukerens avatar
gmel
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1503
Registrert: 27 Jan 2011, 20:39
Bosted: Fister

Re: Saido Berahino

Innlegg Torstein Norevik » 30 Jul 2016, 21:11

gmel skrev:Flere kilder hevder nå at Berahino har tenkt å gå ut kontraktstiden, for så å forsvinne gratis. Samtidig har Stoke sendt ut signaler om at det er flere fisker i vannet....
Så presset øker på WBA.

Det er nok riktig, selv om det også hevdes at WBA uansett regner med å få en hel del kompensasjon selv om han går ut kontrakten. Dette pga spesielle regler om treningskompensasjon. Jeg kjenner ikke så veldig til disse reglene, men har forstått det slik at dette gjelder unge spillere for utgifter knyttet til treningen av disse i unge år. Selv om denne kompensasjonen vel normalt ikke kommer i nærheten av markedsverdi, mener jeg likevel at det i noen tilfeller har vært snakk om en god del millioner i pund, selv om vedkommende er "free agent". Så helt tomhendte står nok ikke WBA likevel om han skulle gå kontraktstiden ut.

Har imidlertid sett noen steder at dette ikke gjelder for spillere som forlater øyriket, mens andre igjen har tilbakevist dette. Denne uenigheten kan skyldes at det ser ut som at det er nasjonale regler (FA) på dette, når det gjelder innenlandske overganger, men et annet regelsett visst nok gjelder for overganger over landegrensene (UEFA, FIFA). Ta dette likevel med en liten klype salt, for jeg kjenner ikke detaljene i disse reglene, men mener likevel det er noen slike regler som gjør at spillere under inn en viss alder likevel ikke går gratis selv om de har gått ut kontrakten. ;)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

ForrigeNeste

Gå til Ryktebørsen

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 29 gjester

cron