Gianelli Imbula

Løse rykter og diskusjoner om spillere vi vil ha eller ikke vil ha

Re: Gianelli Imbula

Innlegg Lilledino » 10 Aug 2017, 08:35

Jeg var også oppmerksom på Imbula sine egenskaper og vilje til å tilpasse seg.
Når man er profesjonell fotballspiller må det være et minimun.

Gidder man ikke det, kan man gjerne dra et annet sted.

Det var derfor de Norske spillerne på 90 tallet var så populære. De var gode på språket og jobbet big time for å komme på lag og delta.
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 7827
Registrert: 06 Aug 2010, 21:15
Bosted: Oslo

Re: Gianelli Imbula

Innlegg Torstein Norevik » 10 Aug 2017, 13:20

Også jeg har vel tidligere vært inne på at noe av Imbulas problemer kan skyldes tilpasningsvansker. Dette er for så vidt ikke unikt for Imbula, men har vært tilfellet for mange spillere som kommer til Premier League fra andre land og ligaer.

Mitt hovedpoeng har vært at jeg synest det har vært altfor tidlig å avskrive Imbula etter 25-30 kamper, der han endog i noen av disse har vært meget god, og at Hughes burde ha vært mer tålmodig med han. Dersom Wenger hadde vist samme (mangel på) tålmodighet med spillere som Van Persie, Bergkamp og Henry hadde disse neppe vært klubblegender i dag, fordi de alle hadde relativt svake starter i klubben.

Men det kan være en rekke grunner til at spillere har problemer med å tilpasse seg. Og det er vel ingen utenfor den indre kjerne som har visst helt hva Imbulas tilpasningsproblemer har bunnet i. Det at Given - som har tilhørt denne indre kjerne - nå setter ord på dette, ved å gi uttrykk for at Imbula selv har vist svært liten vilje til å prøve å tilpasse seg, har vel ikke vært alminnelig kjent, hverken for meg eller andre, selv om vi alle selvsagt kan ha hatt våre hypoteser og spekulasjoner på hvorfor han ikke har greidd å tilpasse seg.

Men dersom en spiller selv ikke viser vilje til å tilpasse seg er det selvsagt også langt mindre grunn til å beholde han.
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Gianelli Imbula

Innlegg onside » 10 Aug 2017, 13:40

Torstein Norevik skrev:Også jeg har vel tidligere vært inne på at noe av Imbulas problemer kan skyldes tilpasningsvansker. Dette er for så vidt ikke unikt for Imbula, men har vært tilfellet for mange spillere som kommer til Premier League fra andre land og ligaer.

Mitt hovedpoeng har vært at jeg synest det har vært altfor tidlig å avskrive Imbula etter 25-30 kamper, der han endog i noen av disse har vært meget god, og at Hughes burde ha vært mer tålmodig med han. Dersom Wenger hadde vist samme (mangel på) tålmodighet med spillere som Van Persie, Bergkamp og Henry hadde disse neppe vært klubblegender i dag, fordi de alle hadde relativt svake starter i klubben.

Men det kan være en rekke grunner til at spillere har problemer med å tilpasse seg. Og det er vel ingen utenfor den indre kjerne som har visst helt hva Imbulas tilpasningsproblemer har bunnet i. Det at Given - som har tilhørt denne indre kjerne - nå setter ord på dette, ved å gi uttrykk for at Imbula selv har vist svært liten vilje til å prøve å tilpasse seg, har vel ikke vært alminnelig kjent, hverken for meg eller andre, selv om vi alle selvsagt kan ha hatt våre hypoteser og spekulasjoner på hvorfor han ikke har greidd å tilpasse seg.

Men dersom en spiller selv ikke viser vilje til å tilpasse seg er det selvsagt også langt mindre grunn til å beholde han.


Du gir deg ikke og gjentar deg selv? Det har vel vært alment kjent at han ikke har greid å tilpasse seg? Selvsagt ikke fra dag en, men i mange måneder nå. Han havnet jo på benken etter jul i fjor, og grunnen var jo tilpasningsvansker som først og fremst kom frem på banen, men som også grunner ut i sosial omgang og kultur.... :|
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Gianelli Imbula

Innlegg onside » 10 Aug 2017, 14:39

Nå er det "utlån med opsjon for kjøp" det jobbes med i forhold til Monaco. Skjønner Monaco er skeptisk når klengenavnet er "Misfit" og "Outcast", men vi får da virkelig håpe dette går i orden nå, slik at vi kommer oss videre, og ikke minst at Imbula får en ny sjanse.

http://www.stokesentinel.co.uk/stoke-ci ... story.html
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Gianelli Imbula

Innlegg onside » 28 Aug 2017, 21:07

Nå et Torino inne på banen igjen. Håper han får en sjanse til å spille fotball igjen i dette vinduet...... :cry:
http://www.football-italia.net/108948/t ... bula-swoop
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Gianelli Imbula

Innlegg onside » 29 Aug 2017, 22:58

Det jobbes nå med en utlånsavtale til Toulouse
http://rmcsport.bfmtv.com/football/merc ... 45358.html

(never ending story)
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Gianelli Imbula

Innlegg onside » 31 Aug 2017, 08:02

Medical hos Toulouse.... (det snakkes fremdeles om et sesonglangt lån)
http://www.getfootballnewsfrance.com/20 ... -toulouse/

Da kan vi bare håpe på at han gjør suksess i TouLouse.... :mrgreen:
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Gianelli Imbula

Innlegg onside » 31 Aug 2017, 13:30

Stoke Loud & Proud
:mrgreen: UPDATE :mrgreen:
We have been told Imbula has completed his move.

:geek: Breaking Imbula :geek: joins Toulouse on a year loan

Jeg er den første i køen til å ønske ham veldig lykke til i Toulouse, veldig trist at ting ble som de ble for ALLE parter i denne saken, så la oss håpe han får vist hvor god han egentlig er i Toulouse!
http://www.stokecityfc.com/news/imbula-joins-toulouse
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Gianelli Imbula

Innlegg bjørn123 » 18 Jan 2018, 15:17

Hva med å få denne karen tilbake? Er fantastisk god (og en helt annen klasse enn mange av våre faste spillere) synes jeg.
Slet en periode og fikk deretter ikke så mange flere sjanser - sats på kvalitetspillere , få karen tilbake igjen om mulig..
bjørn123
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3426
Registrert: 10 Aug 2010, 18:26

Re: Gianelli Imbula

Innlegg Torstein Norevik » 18 Jan 2018, 15:55

bjørn123 skrev:Hva med å få denne karen tilbake? Er fantastisk god (og en helt annen klasse enn mange av våre faste spillere) synes jeg.
Slet en periode og fikk deretter ikke så mange flere sjanser - sats på kvalitetspillere , få karen tilbake igjen om mulig..

Veldig enig med deg, Bjørn. :D Han er på mange måter blitt uglesett, og karakterisert som en flopp og et bomkjøp, men etter mitt syn skyldes det mer at Hughes valgte å ikke bruke han enn at han ikke presterte, selv om jeg er klar over at mange hevder det siste.

Jeg mener det er en myte at han ikke presterte, der man kun har fokusert på de svake kampene han spilte og på at han fikk lite spilletid. Jeg er enig i at han varierte en del i prestasjonene, og var svak i noen kamper. Men på den tiden var hele Stoke-laget svakt, og ikke bare Imbula, og han var vel også muligens noe preget av det ?

Men det som mange synes å hoppe fullstendig bukk over (ikke minst når man leser sosiale medier i England) er at han faktisk var Man of the Match i 4 eller 5 kamper, til tross for at han bare spilte noen og tjue PL-kamper for Stoke. Det betyr at han faktisk var veldig god i mange kamper. Men han ble "syndebukk" da det gikk dårlig - i likhet med Bojan - selv om hele laget presterte svakt. Så ble han plassert på benken, og senere helt ut av troppen, og det har i ettertid har derfor dannet seg en oppfatning blant mange - ufortjent, mener jeg - at han ikke presterte og ikke var god nok for Stoke.

I mitt hode er det uforståelig - og på grensen til useriøst - å trekke en slik konklusjon etter bare noen og tjue kamper, der han endog var Man of The Match i flere av disse. Spesielt når man vet at spillere ofte trenger litt tid i nye klubber, og kanskje spesielt når man kommer fra et annet land og en annen liga. Det finnes en rekke eksempler på spillere som ikke har levert i starten, for så å bli nøkkelspillere i sine klubber etter hvert som de tilpassser seg. Arnie er et godt eksempel på det.

For Imbula ble konklusjonen trukket veldig fort, selv om han faktisk leverte. I verste fall var han litt variabel, men han var ikke jevnt svak, slik noen hevder.

Jeg mener tvert imot at vi burde bygge laget rundt spillere som Bojan, Imbula og Shaqiri, og vi burde også hente hjem Muniesa som er et bedre alternativ på venstre-back enn Pieters, og som også kan benyttes som stopper. Nå er riktig nok kanskje behovet for Muniesa mindre når vi nå henter Stafylidis fra Augsburg, og han ville nok trolig bli squad-spiller, noe han neppe er interessert i ettersom manglende spilletid vel var den viktigste grunnen til at han dro.

Som jeg har sagt før, mener jeg at Hughes største tabbe var at han kvittet seg med kvalitetsspillere som Bojan, Imbula og Muniesa straks motgangen meldte seg, i stedet for å jobbe seg gjennom motgangen. Ettertiden har vel vist at han tjente lite på å kvitte seg med disse, for å innføre en ny stil der disse ikke lenger passet inn. :? Han hanket i alle fall inn langt færre poeng etter at disse forsvant enn tilfellet var før de dro.
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

ForrigeNeste

Gå til Ryktebørsen

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 27 gjester

cron