Thibauld Verlinden...

Løse rykter og diskusjoner om spillere vi vil ha eller ikke vil ha

Re: Thibauld Verlinden...

Innlegg Torstein Norevik » 15 Jan 2021, 15:09

gunny skrev:
Torstein Norevik skrev:Har sett noen innlegg på nettet som hevder at O’Neill på radio har uttalt at Verlinden må yte mer/vise mer på trening for å komme i betraktning for mer spilletid. Aner ikke sannhetsgehalten i dette, men uttalelsene skal ha falt i intervju(er) med O’Neill på lokal radio.

Det er vel kanskje ikke direkte ulogisk om det er slik. Vi har ingen vinger som har prestert bra, så destod mer merkelig er det da at Verlinden ikke får spilletid, med mindre det er noe i dette som hevdes. :?

Det stemmer, eg høyrte det intervjuet. Men trur det er ei stund sidan, frå før innhoppet hans på slutten av ein kamp. MON har vel også tidlegare sagt at dei unge talenta må fortjene sin plass i startelleveren og må jobbe godt veka gjennom for å overbevise The Gaffer. Det er ikkje nok med kun briljant teknikk ute på vingen, man må ta eit tak for laget utanom.

OK, da var det ikke bare løse rykter, men som du skriver så ligger det kanskje litt tilbake i tid ;) Er for øvrig helt enig i dette standpunktet til MON :)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Thibauld Verlinden...

Innlegg Morten T. » 15 Jan 2021, 15:09

gunny skrev: MON har vel også tidlegare sagt at dei unge talenta må fortjene sin plass i startelleveren og må jobbe godt veka gjennom for å overbevise The Gaffer. Det er ikkje nok med kun briljant teknikk ute på vingen, man må ta eit tak for laget utanom.
Hvis han har sagt dette, så kan jeg ikke si meg annet enn enig i hvordan saker og ting bør foregå.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Thibauld Verlinden...

Innlegg EspenE » 15 Jan 2021, 16:46

Joa, man skal kreve at de tar i like mye som de andre, men de beste trenerne får de til å yte sitt beste og om nødvendig gir de ekstra veiledning. Slik som Pulis gjorde med Adama Traore.
EspenE
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 553
Registrert: 23 Okt 2018, 20:46

Re: Thibauld Verlinden...

Innlegg Morten T. » 15 Jan 2021, 17:13

EspenE skrev:Joa, man skal kreve at de tar i like mye som de andre, men de beste trenerne får de til å yte sitt beste og om nødvendig gir de ekstra veiledning. Slik som Pulis gjorde med Adama Traore.

Til dels enig, men til syvende og sist så faller det ned på enn selv.

Man kan sammenligne det litt med hvis man skal komme i bedre form selv. Du kan hyre inn noe såpass nymotens ( og etter mitt syn fullstendig meningsløse :shock: ) greier som Personlig Trener som tar seg klekkelig betalt for å stå å grynte: "Kom igjen! En til! Kjør!" med det som formål at folk vil fjerne flesket koste hva det koste vil, men at the end of the day så står alt og faller på din egen motivasjon, disiplin, rutiner og innsats.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Thibauld Verlinden...

Innlegg EspenE » 15 Jan 2021, 21:41

Det er selvsagt, men når man som ung spiller ser de som "gir alt på trening" underprestere i kamp etter kamp etter kamp, det gjør noe med motivasjjonen.

Fotball er prestasjonsidrett, og best når det gjelder er viktig også her.

Vi skal ikke glemme at Verlinden var god, i mine øyne veldig god, før han blei skada i fjor. Siden han ble skada har vi faktisk mangla noe på vingen. Verlinden-Fletcher-Campbell hadde vært en drømmetrio foran symes jeg
EspenE
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 553
Registrert: 23 Okt 2018, 20:46

Re: Thibauld Verlinden...

Innlegg Torstein Norevik » 16 Jan 2021, 00:39

EspenE skrev:Det er selvsagt, men når man som ung spiller ser de som "gir alt på trening" underprestere i kamp etter kamp etter kamp, det gjør noe med motivasjjonen.

Fotball er prestasjonsidrett, og best når det gjelder er viktig også her.

Vi skal ikke glemme at Verlinden var god, i mine øyne veldig god, før han blei skada i fjor. Siden han ble skada har vi faktisk mangla noe på vingen. Verlinden-Fletcher-Campbell hadde vært en drømmetrio foran symes jeg

Jeg liker også denne trioen, og jeg skulle gjerne ha sett Verlinden få sjansen og har stusset på at han har fått så lite tillit. Og spesielt siden hverken Brown, Ince eller McClean har imponert når de har spilt på kant.

Jeg synest han har vært frisk de gangene jeg har sett han, og han tør å utfordre en mot en, noe som ellers har vært en mangelvare i dagens Stoke-lag.

Når det er sagt, så har MON gjort det meste riktig siden han overtok. Han ser spillerne på treningsfeltet hver dag, og har vel bedre forutsetninger enn de fleste for å plukke ut de spillerne han mener vil være de mest nyttige for laget til enhver tid. Når Verlinden ikke spiller så vil jeg tro at MON har en grunn for det, selv om det kan virke uforståelig for oss som ikke tilhører de innerste kretser rundt klubben. Og det blir neppe enklere for Verlinden å få spilletid nå etter at Clarke og Matondo har ankommet på lån.

Men ingenting ville glede meg mer enn om Verlinden tar steget opp og blir en viktig spiller i startelleveren. Han har vært ung og lovende lenge, er fortsatt ung og har vært lenge ute med skade, men må snart ta et steg videre fra denne statusen. Vi har tidligere sett unge og meget lovende spillere bli løftet frem som megatalenter, for så å forsvinne uten at de noen gang markerte seg på førstelaget, som f.eks. N´Goy og Ollie Shenton. Jeg håper Verlinden ikke lider samme skjebne, men får sjansen til å vise hva han er god for. Men det er også i høyeste grad opp til han selv å bevise at han er god nok.
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Thibauld Verlinden...

Innlegg Morten T. » 16 Jan 2021, 11:31

Torstein Norevik skrev:Jeg synest han har vært frisk de gangene jeg har sett han, og han tør å utfordre en mot en, noe som ellers har vært en mangelvare i dagens Stoke-lag.

Enig med deg (og Espen) i beskrivelsene her. Jeg også liker at han tør å utfordre på den siste tredjedelen og han har vært god/ok/variabel de gangene jeg har sett han. Det er særdeles viktig med organisert forsvarsspill, derfor er det ditto viktig å ha spillere( og en måte å spille på ) på den siste tredjedelen som kan bryte ned, eller skape uorden, i et lags defensive organisering. Verlinden har noe av dette i seg. For meg er det ikke så viktig at slike spillere lykkes hver gang, men at de tør å utfordre, tør å ta initiativ, tør å ta sugende løp etc. Jeg er overbevist om at det vil lønne seg i lengden. Det jeg ikke liker er hvis slike spillere surrer det til på egen banehalvdel slik at det blir brudd i mot eller er regelrett late. Det å forsvare seg begynner allerede når motstanderen vinner ballen og derfor kan handlingene( eller fraværet av disse ) til spillere høyt oppe i banen lede til potensiell stor skade( mål i mot ).
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Thibauld Verlinden...

Innlegg Morten T. » 21 Jan 2021, 15:07

Det heller mot at Verlinden forsvinner. Hjemlandet Belgia mest aktuelt ser det ut til.:
https://footballleagueworld.co.uk/exclu ... -year-old/
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Thibauld Verlinden...

Innlegg Morten T. » 21 Jan 2021, 21:44

Nederlandske Fortuna Sittard neste stopp for Verlinden?:
https://www.espn.nl/voetbal/artikel/_/i ... ssion=true
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Thibauld Verlinden...

Innlegg Torstein Norevik » 22 Jan 2021, 00:41

Jeg ser at det i en rekke innlegg på sosiale medier i kveld hevdes at det er kommet frem at Verlinden ikke viser de rette holdningene, og derfor ikke figurerer i MON’s planer.

Jeg vet ikke om dette er riktig, men han gikk vel nylig ut offentlig og signaliserte et klubbskifte om han ikke fikk mer spilletid, og det er vel sjelden populært.

Synd, for de gangene jeg har sett han har jeg synest han har vært frisk. Men er det riktig at holdningene ikke er de beste er det bare å la han gå.

At Verlinden ikke er i MON’s planer kan vel også forklare hvorfor MON har hentet inn to vinger, mens en tredje linkes kraftig til klubben, og at Verlinden ikke har fått sjansen til tross for at ingen andre har imponert i den posisjonen.
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

ForrigeNeste

Gå til Ryktebørsen

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 17 gjester

cron