Glen Johnson...

Løse rykter og diskusjoner om spillere vi vil ha eller ikke vil ha

Re: Glen Johnson...

Innlegg Morten T. » 11 Jul 2015, 22:07

Jeg er enig i at Begovic hadde en litt svakere sesong i fjor, MEN han hadde vanvittig mye å gå på og var fortsatt en toppkeeper forrige sesong. Etter min mening så svekkes laget ganske klart av at han forlater klubben. Butland, Haugaard og Given holder rett og slett ikke samme klasse, men for all del, Butland( og kanskje Haugaard ) kan nå dit - om noen år.
Hva betreffer N`Zonzi så er jeg mer usikker. Her kan Stoke skaffe en erstatter og i tillegg er jeg veldig spent på denne van Ginkel. I tillegg så ville jo N`Zonzi tilsynelatende selv forlate klubben og da er jo saken grei.
Johnson er jeg som nevnt før usikker på. Jeg likte han veldig godt før og mente at han var en av svært få engelske backer som holdt et høyt internasjonalt nivå, men han er ikke like god lenger og er rett og slett "over the top". Allikevel tror jeg at han kan gå inn å gjøre en god jobb for Stoke med sin rutine. Klubben har ikke akkurat vært bortskjemt med knallgode backer og Johnson KAN bli en back som kan tilføre noe ekstra offensivt, vel og merke hvis han finner tilbake til litt av sitt gamle jeg.

Alt i alt så føler jeg vel at klubben har blitt litt svekket på det nåværende tidspunkt, men det er langt i fra noen krise og vi er fortsatt i besittelse av en knallsterk tropp som bør klare å plassere seg relativt høyt oppe på tabellen. :)
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Glen Johnson...

Innlegg Torstein Norevik » 11 Jul 2015, 22:35

Morten T. skrev:Jeg er enig i at Begovic hadde en litt svakere sesong i fjor, MEN han hadde vanvittig mye å gå på og var fortsatt en toppkeeper forrige sesong. Etter min mening så svekkes laget ganske klart av at han forlater klubben. Butland, Haugaard og Given holder rett og slett ikke samme klasse, men for all del, Butland( og kanskje Haugaard ) kan nå dit - om noen år.
Hva betreffer N`Zonzi så er jeg mer usikker. Her kan Stoke skaffe en erstatter og i tillegg er jeg veldig spent på denne van Ginkel. I tillegg så ville jo N`Zonzi tilsynelatende selv forlate klubben og da er jo saken grei.
Johnson er jeg som nevnt før usikker på. Jeg likte han veldig godt før og mente at han var en av svært få engelske backer som holdt et høyt internasjonalt nivå, men han er ikke like god lenger og er rett og slett "over the top". Allikevel tror jeg at han kan gå inn å gjøre en god jobb for Stoke med sin rutine. Klubben har ikke akkurat vært bortskjemt med knallgode backer og Johnson KAN bli en back som kan tilføre noe ekstra offensivt, vel og merke hvis han finner tilbake til litt av sitt gamle jeg.

Alt i alt så føler jeg vel at klubben har blitt litt svekket på det nåværende tidspunkt, men det er langt i fra noen krise og vi er fortsatt i besittelse av en knallsterk tropp som bør klare å plassere seg relativt høyt oppe på tabellen. :)

Tja, mulig det at vi er svekket, selv om jeg mener at forskjellen mellom Butland og Begovic kanskje ikke er like stor som det jeg oppfatter du mener (selv om også jeg mener Begovic per i dag er bedre enn Butland). Men dette er også målt ut fra fjorårssesongen, hvor jeg mener Begovic var vesentlig svakere enn sesongen før, fordi han gjorde en del skikkelige blundere og generelt ikke virket like stødig i feltarbeidet som før. Samtidig som Butland hadde et par glimrende kamper, blant annet mot Crystal Palace og er en keeper som jeg tror bare vil bli bedre og bedre.

Van Ginkel tror jeg kan vise seg som en god erstatter for N´Zonzi og jeg er helt enig i at når N´Zonzi hver eneste sommer proklamerer at han vil vekk, ja, så er det bare å la han gå. :? Ulempen med van Ginkel er at han bare er på lån, slik at vi i realiteten bare har en midlertidig løsning for tapet av N´Zonzi. Men lånet av van Ginkel gir oss likevel noe mer tid til å finne en som kan erstatte N´Zonzi over tid og ikke bare midlertidig.

Johnson er også jeg litt usikker på. Han var veldig god, men jeg er enig med deg i at han har vært på nedadgående de siste sesongene. Men jeg synes ikke hverken Bardsley eller Cameron har overbevist på den plassen, så det kan godt tenkes at Johnson vil kunne være et vel så godt alternativ på høyre back, selv om han ikke er like god som før. ;)

Glem heller ikke Joselu, som kan vise seg som et godt kjøp, og som egentlig er en "netto tilvekst" i angrepsrekka i og med at han kommer i tillegg til de vi hadde fra før, og ikke i stedet for noen.

Jeg tror heller ikke at Hughes er ferdig med å handle, og han har vel signalisert at vi kan håpe på et par signeringer til. Jeg har derfor god tro på at vi skal møte den nye sesongen med en litt sterkere stall enn den vi avsluttet den forrige med, selv om det selvsagt i utgangspunktet er litt urovekkende når to av våre aller beste spillere forsvinner. :?

Personlig tror jeg likevel på en ny plassering på øverste halvdel når status skal gjøres opp etter neste sesong. :)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Glen Johnson...

Innlegg gmel » 12 Jul 2015, 08:13

Kontrakt signert
Loud'n'proud
Brukerens avatar
gmel
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1503
Registrert: 27 Jan 2011, 20:39
Bosted: Fister

Re: Glen Johnson...

Innlegg gmel » 12 Jul 2015, 09:41

På plass i Singapore sammen med vG og SG
Brukerens avatar
gmel
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1503
Registrert: 27 Jan 2011, 20:39
Bosted: Fister

Re: Glen Johnson...

Innlegg Lilledino » 12 Jul 2015, 16:07

Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 7827
Registrert: 06 Aug 2010, 21:15
Bosted: Oslo

Re: Glen Johnson...

Innlegg Lilledino » 12 Jul 2015, 18:37

Gått ned i lønn fra 120 000 pund til 60 000 pund i uken. Spennende å se hvor motivert han er for oss ...
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 7827
Registrert: 06 Aug 2010, 21:15
Bosted: Oslo

Re: Glen Johnson...

Innlegg Oddvin » 14 Jul 2015, 18:52

Lilledino skrev:Gått ned i lønn fra 120 000 pund til 60 000 pund i uken. Spennende å se hvor motivert han er for oss ...

Hadde vert topp motivert for minder enn 60' i uka, samma kem arbeidsgiveren hadde vert. Har egentlig alltid likt GJ, og trur det blir ein bra signering for oss.
Oddvin
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1102
Registrert: 07 Aug 2010, 13:57
Bosted: Os

Re: Glen Johnson...

Innlegg -Tottal- » 14 Jul 2015, 20:54

Har trua på Johnson vil være et positivt bidrag for SC.
Brukerens avatar
-Tottal-
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1168
Registrert: 10 Aug 2010, 16:48

Re: Glen Johnson...

Innlegg Knut Ole » 30 Jul 2015, 07:39

-Tottal- skrev:Har trua på Johnson vil være et positivt bidrag for SC.

Håper du har rett Tottal. Jeg er mer usikker. Har hatt sans for Johnsen for en del år siden. Gøy med offensiv back som gjorde det meget bra for klubblag og var selvskreven for landslag. Så har han falt som en stein de seineste årene. Aldre, motivasjon eller....? Det lille jeg har sett av han i det siste har vært svakt. Usikker defensivt og slurvete innlegg. Vi får krysse fingre for at han blomstrer under MH - jf Odewengie og Bojan.
Knut Ole
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3841
Registrert: 08 Aug 2010, 11:17

Re: Glen Johnson...

Innlegg onside » 30 Des 2016, 12:33

Har vel vært linket til Barcelona en god stund uten at veldig mange har hevet øyenbrynene altfor høyt, nå har West Ham gjort en formell forespørsel til Stoke ettersom kontrakten til Johnson går ut til sommeren.....
http://www.stokesentinel.co.uk/stoke-ci ... story.html
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

ForrigeNeste

Gå til Ryktebørsen

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 17 gjester

cron