Mark Hughes...

Løse rykter og diskusjoner om spillere vi vil ha eller ikke vil ha

Mark Hughes...

Innlegg Morten T. » 25 Jan 2015, 23:27

...har åpnet forhandlinger med klubben om en forlengelse av kontrakten som manager for Stoke City Football Club.:
http://www.squawka.com/news/the-potters ... ion/283509
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Mark Hughes...

Innlegg Richard Prestegård » 19 Mar 2015, 09:53

Det ser ut til at Mark Hughes kommer til å signere en forlengelse av kontrakten sin med Stoke City FC. Ryktene går på at kontrakten forlenges med tre år og med en lønn på over 20 millioner kroner hvert år. Noen meninger rundt dette?

http://www.dailystar.co.uk/sport/footba ... eague-News

PS: Ikke den mest pålitelige kilden.
STOKE CITY - SEEING IS BELIEVING
Richard Prestegård
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1610
Registrert: 05 Aug 2010, 00:05
Bosted: Oslo

Re: Mark Hughes...

Innlegg Morten T. » 19 Mar 2015, 10:42

Richard Prestegård skrev:Det ser ut til at Mark Hughes kommer til å signere en forlengelse av kontrakten sin med Stoke City FC. Ryktene går på at kontrakten forlenges med tre år og med en lønn på over 20 millioner kroner hvert år. Noen meninger rundt dette?

http://www.dailystar.co.uk/sport/footba ... eague-News

PS: Ikke den mest pålitelige kilden.

Jeg synes det er greit og kan godt forstå at han blir tilbudt forlengelse.
Han har gjort en bra/anstendig jobb og videreført den fine fremgangen klubben har hatt i snart ti år. At fremgangen ville ha kommet uansett er annen diskusjon, men Hughes har i hvertfall ikke gjort seg helt bort.
Plussene fra meg er at han har vært relativt flink på transfermarkedet og at han etterhvert har fått på plass en bedre defensiv i tillegg til et bedre vingspill( og akkurat godt vingspill har jeg alltid hatt som en favoritt i fotball ). Minusene er endeløs balltrilling uten formål( og som, paradoksalt nok, veldig ofte ender i en lang pooler uansett. Eller mye værre, ett livsfarlig brudd i mot ) og også manglende duellkraft hos spillerne på offensive og defensive dødballer. Der har Stoke tapt en del poeng og det overasker meg fordi den biten i aller høyeste grad var på plass da Hughes ankom klubben.
Egentlig så hadde jeg forventet et litt mer fysisk og aggressivt Stoke under Hughes. Det er nemlig slike elementer som i stor grad har preget Hughes sin egen spiller- og managerkarriere. Hughes har vel fortsatt rekorden som spiller i PL for antall gule kort i en og samme sesong og et lag som Blackburn toppet alle gule- og røde kort lister da han var der som manager. Kanskje han har blitt mildere med åra etter at den skreddesydde dressen kom på og gråstenken i håret begynte å gjøre seg gjeldene? ;)
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Mark Hughes...

Innlegg Torstein Norevik » 24 Jan 2016, 15:21

Sunday Mirror melder at Mark Hughes, sammen med den franske landslagssjefen Didier Deschamps, er blant navnene som står på Roman Abramovichs liste over kandidater som ny Chelsea-manager.

http://www.teamtalk.com/news/hughes-and ... helsea-job

Jeg håper virkelig at vi ikke mister Hughes. Han har gjort en strålende jobb etter at han overtok, og det vil være et stort tap for klubben om han forsvinner.

Ikke bare har han hatt veldig gode resultater, men han har også hentet spillere til klubben som vi tidligere bare kunne ha drømt om å signere. Som tidligere toppspiss i noen av verdens største klubber er han en kjent navn for alle i fotballverdenen, og det er neppe noen ulempe når toppspillere er i tenkeboksen om de skal velge å signere for den ene eller andre klubben. I tillegg har han et stort kontaktnett, noe som heller ikke er en ulempe.

Jeg tror Hughes ennå føler han er "underveis" med Stoke, og ikke har fullført det han har startet. Det kan være vårt største håp for at han vil velge å bli værende.

På den annen side er det klart at Chelsea er en langt større klubb enn Stoke, og har ambisjoner om titler både nasjonalt og internasjonalt. Penger er heller ikke et problem, hverken når det kommer til lønninger eller transferbudsjett, så man skal ha sterk rygg om man - som manager - velger å takke nei til et tilbud fra den kanten.

Jeg er redd at Hughes forsvinner om et tilbud fra Chelsea skulle komme. Han har jo også vært i klubben tidligere - som spiller - og kommer det et tilbud om å bli manager der er jeg redd fristelsen blir for stor, og at Hughes velger å takke ja. I tillegg til det rent sportslige er det vel også grunn til å tro at han vil få øket lønna vesentlig, og det er det de færreste som takker nei til.

La oss håpe at Chelsea velger å se en annen vei enn Hughes` vei når den neste manageren skal hentes til Stamford Bridge.
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Mark Hughes...

Innlegg Morten T. » 24 Jan 2016, 15:48

Tja, hvis han vil ta over et bånnlag så be my guest.... :mrgreen:

Husker at noe av kritikken mot Hughes opp gjennom årene er at han får best resultater( relativt sett ) hvis han arbeider med relativt små budsjetter og ikke fullt så bra der pengesekken er fylt til randen( "just don`t give him a lot of money...").

Det er ikke sikkert han lykkes i Chelsea, for der får man ikke mye tid på seg før det kreves pokaler, men jeg ser ikke bort i fra at han ender der for han er en bra manager. Han forsvant vel veldig overraskende og nærmest på dagen fra Fulham for noen år siden, så man skal aldri si aldri...
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Mark Hughes...

Innlegg Torstein Norevik » 28 Jan 2016, 11:02

Hughes nevnes igjen som en mulig arvtaker etter interim-manager Hiddink i Chelsea. I følge denne artikkelen skal Hughes ha en meget høy stjerne i Chelsea-styret etter det glimrende arbeidet han har gjort i Stoke, og skal ifølge ryktene være foretrukket foran bl.a. Leicester-manager Rainieri.

http://www.teamtalk.com/news/stoke-boss ... eas-agenda

For egen del håper jeg virkelig at dette ikke blir noe av, selv om det er lett å skjønne at Hughes vil kunne bli fristet om et tilbud skulle komme. Han har gjort en formidabel jobb i Stoke, og har i sin managerperiode bidratt til en vesentlig bedring av både resultater og omdømme, og har styrket både første-ellever og stall vesentlig med - i PL-sammenheng - beskjeden bruk av penger. Slikt blir lagt merke til, så selv om jeg krysser både fingrer og tær for at vi får beholde han noen sesonger til, så er det vel egentlig ikke så veldig overraskende at også toppklubbene kommer på banen nå overfor en manager som leverer, slik de også pleier å gjøre det når spillere leverer med høy kvalitet ute på gressmatta. :?
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Mark Hughes...

Innlegg Morten T. » 28 Jan 2016, 12:58

Det blir spennende å se om han fortsetter eller om en ny kommer inn. Og det blir spennende å se om han for tredje sesongen på rad leder Stoke til en 9. plass i PL eller om det blir litt svakere eller litt bedre. Leder han Stoke til en plass mellom 7 og 12 i PL så har han, etter mitt syn, gjort en bra jobb sett ut i fra spillermateriellet han besitter og konkurransekraften til de øvrige klubbene i ligaen.

Chelsea er sikkert fristende, men fallhøyden er enormt stor og langt større enn i Stoke. Når de klarer å tuppe ut absolutte verdensklassemanagere som Mourinho, bare måneder etter at de ble suverene ligamestere, så sier det egentlig en del om det lunefulle eierskapet i Chelsea. Men vil han dit så er det jo lite som kan hindre det, med mindre han liker Stoke såpass godt at han setter klubben foran egen karriere. Hadde han gjort det så hadde han vært rimelig unik i nåtidens fotballbransje.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Mark Hughes...

Innlegg Morten T. » 28 Jan 2016, 16:06

Torstein Norevik skrev:omdømme

Ja, dit har altså fotballen beveget seg at også ordet "omdømme" har fått betydning i en totalvurdering for hva som anses som bra eller dårlig.
Personlig synes jeg det er trist at slike faktorer, eller ord, gis noen særlig betydning i denne sammenhengen. Det er andre parametere som bør benyttes for å måle relativ suksess.

Etter mitt syn. ;)
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Mark Hughes...

Innlegg Morten T. » 28 Jan 2016, 17:43

Hughes avfeier den mulige Chelsea-interessen som spekulasjon:
http://www.stokesentinel.co.uk/Stoke-Ci ... story.html
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Mark Hughes...

Innlegg Torstein Norevik » 28 Jan 2016, 20:02

Morten T. skrev:
Torstein Norevik skrev:omdømme

Ja, dit har altså fotballen beveget seg at også ordet "omdømme" har fått betydning i en totalvurdering for hva som anses som bra eller dårlig.
Personlig synes jeg det er trist at slike faktorer, eller ord, gis noen særlig betydning i denne sammenhengen. Det er andre parametere som bør benyttes for å måle relativ suksess.

Etter mitt syn. ;)

Da er vi uenige, Morten. ;) Jeg synes det er veldig hyggelig at andre synest godt om klubben vi er så glad i, og kan ikke med min beste vilje skjønne at det skal være noe negativt.

Og jeg mener at et godt omdømme har positiv betydning for klubben. Dette kan bidra til å skape positiv medieinteresse rundt klubben, som igjen kan bidra til at klubben blir enda bedre kjent ute i fotballverdenen og får enda flere tilhengere. Hvilket gjør den enda mer attraktiv for sponsorer, noe som igjen genererer mer inntekter, som igjen gagner klubben. Det er bare se på den positive interessen som har blitt skapt rundt klubben bare denne sesongen, og spesielt da vi var så gode før jul, og spilte gnistrende angrepsfotball. Dette ble lagt merke til - i positiv forstand - og fokusert på, og både spanske og tyske media trakk oss til sitt bryst. "Stokealona" ble et begrep, med henvisning til Barcelona, og media roste oss for den endringen vi hadde gjennomgått til faktisk å bli et velspillende og underholdende lag å se på. Vi hadde fått et langt mer positivt omdømme. Kan det virkelig være negativt eller uviktig ?

Et godt omdømme kan også ha avgjørende betydning når spillere teller på knappene om de skal signere for en klubb eller ikke. Flere av våre signeringer de siste par årene har uttalt at en viktig grunn til at de signerte var at Mark Hughes er manager. Fordi han har et positivt omdømme i fotballkretser, ikke minst gjennom sin tid som spiller på toppnivå. Og fordi vi hadde lagt om til en mer spillende stil, og var i ferd med å kvitte oss med stempelet som et "ugly team". Altså var vi i ferd med å få et langt bedre omdømme rent fotballmessig.

For jeg tror ikke noen i fullt alvor vil hevde at spillere som Shaqiri, Arnie og Bojan ville ha signert for Stoke under Pulis. Ikke ville Pulis ha signert de, fordi de ikke hadde passet inn i hans fotballfilosofi. Men like viktig er det at disse ikke ville ha signert for Stoke, fordi vi hadde omdømme som et "ugly team" som fokuserte på fysikk, dødballer og dueller, og var lite populære blant fotballfans flest. I dag er det mange som sier at de har fått Stoke som sitt "second team", på grunn av at vi nå faktisk er blitt veldig underholdende å se på når vi får tingene til å gli.

Jeg mener at hvis en velger å se bort fra "omdømme" og anse det som ikke-eksisterende og uviktig i fotball, så velger en også se bort fra en faktor som etter mitt syn er høyst tilstedeværende og faktisk en viktig del av det å drive en fotballklubb på en ansvarlig måte. For er det ikke nettopp omdømme-betraktinger som gjør at Stoke velger å legge sin Pre-Season til USA eller det fjerne østen ? I alle fall uttalte Peter Coates - i tilknytning til turneringen i Singapore - at en viktig grunn til å være med der var å gjøre klubben enda mer kjent også i den delen av verden. Og er det ikke nettopp omdømme-betraktninger som ligger bak når klubben arrangerer sine fotball-skoler i andre land, også i Norge, på "non-profit" basis ?

Og hvis omdømme ikke er viktig, hvorfor er det da viktig å vinne fotballkamper ? Hvis omdømme er uviktig, så vil jo egentlig fotballen bli ganske så likegyldig. For hva er vitsen med å vinne fotballkamper hvis ingen bryr seg ? ;)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Neste

Gå til Ryktebørsen

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 17 gjester

cron