Xherdan Shaqiri

Løse rykter og diskusjoner om spillere vi vil ha eller ikke vil ha

Re: Xherdan Shaqiri

Innlegg Morten T. » 25 Jun 2015, 15:07

Jeg er usikker her.
Hvorfor har det ikke fungert for Shaqiri på et skuffende svakt Inter? Det hadde vært spennede å få vite.
Skyldes det skader, feil posisjon, system, mistrivsel eller rett og slett at han har vært for dårlig?
Av det jeg har sett av han( for Sveits ) så har han vært god, enkelte ganger enestående, men også en del av-og-på.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Xherdan Shaqiri

Innlegg Torstein Norevik » 25 Jun 2015, 15:34

Morten T. skrev:Jeg er usikker her.
Hvorfor har det ikke fungert for Shaqiri på et skuffende svakt Inter? Det hadde vært spennede å få vite.
Skyldes det skader, feil posisjon, system, mistrivsel eller rett og slett at han har vært for dårlig?
Av det jeg har sett av han( for Sveits ) så har han vært god, enkelte ganger enestående, men også en del av-og-på.

Det er et betimelig spørsmål, Morten, men jeg tror (og håper) vel mer på en del av de faktorene du nevner (feil posisjon/system/mistrivsel) enn at han på fem måneder har blitt en så mye dårligere fotballspiller, til det er tidsperspektivet for kort.

Men det finnes mange eksempler på spillere som er veldig gode i en (eller flere) klubber, men som faller helt igjennom når de skifter beite. Vi har vel selv hatt noen slike, som f.eks Palacios (veldig god i Tottenham og Wigan) og Kitson (veldig god i Reading), men som begge floppet i Stoke, og det er ikke alltid så lett å sette fingeren på hvorfor det ikke fungerer i deres nye klubb. Jeg håper likevel på at vi signerer Shaqiri, som tidligere har vist at han er en meget god fotballspiller, og som for bare kort tiden spilte på ett av Europas alle beste lag, Bayern Munchen. Det skulle borge for kvalitet og gir håp om at han ville kunne slå til hos oss, under Hughes' kyndige veiledning.

Jeg registrerer for øvrig at Bojan er inne på noe av det samme, når han gir Hughes mye av æren for at han har blomstret i Stoke. Han forklarer dette med at han hos oss har fått spille i sin foretrukne posisjon, i en 10'er rolle (eventuelt som spiss). I Italia ble han plassert på vingen, noe Bojan selv i mer eller mindre klare ordelag gir uttrykk for er en feilplassering sett i forhold til hvor Bojan selv mener han er best. ;)

Jeg er veldig klar for at vi signerer Shaqiri ;)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Xherdan Shaqiri

Innlegg Lilledino » 25 Jun 2015, 16:56

Mer nyheter(eller sladder) om Shaqiri

http://www.90min.com/posts/2295060-prem ... cebook.com
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 7827
Registrert: 06 Aug 2010, 21:15
Bosted: Oslo

Re: Xherdan Shaqiri

Innlegg monken » 25 Jun 2015, 21:10

Torstein Norevik skrev:
Morten T. skrev:Jeg er usikker her.
Hvorfor har det ikke fungert for Shaqiri på et skuffende svakt Inter? Det hadde vært spennede å få vite.
Skyldes det skader, feil posisjon, system, mistrivsel eller rett og slett at han har vært for dårlig?
Av det jeg har sett av han( for Sveits ) så har han vært god, enkelte ganger enestående, men også en del av-og-på.

Det er et betimelig spørsmål, Morten, men jeg tror (og håper) vel mer på en del av de faktorene du nevner (feil posisjon/system/mistrivsel) enn at han på fem måneder har blitt en så mye dårligere fotballspiller, til det er tidsperspektivet for kort.

Men det finnes mange eksempler på spillere som er veldig gode i en (eller flere) klubber, men som faller helt igjennom når de skifter beite. Vi har vel selv hatt noen slike, som f.eks Palacios (veldig god i Tottenham og Wigan) og Kitson (veldig god i Reading), men som begge floppet i Stoke, og det er ikke alltid så lett å sette fingeren på hvorfor det ikke fungerer i deres nye klubb. Jeg håper likevel på at vi signerer Shaqiri, som tidligere har vist at han er en meget god fotballspiller, og som for bare kort tiden spilte på ett av Europas alle beste lag, Bayern Munchen. Det skulle borge for kvalitet og gir håp om at han ville kunne slå til hos oss, under Hughes' kyndige veiledning.

Jeg registrerer for øvrig at Bojan er inne på noe av det samme, når han gir Hughes mye av æren for at han har blomstret i Stoke. Han forklarer dette med at han hos oss har fått spille i sin foretrukne posisjon, i en 10'er rolle (eventuelt som spiss). I Italia ble han plassert på vingen, noe Bojan selv i mer eller mindre klare ordelag gir uttrykk for er en feilplassering sett i forhold til hvor Bojan selv mener han er best. ;)

Jeg er veldig klar for at vi signerer Shaqiri ;)



Helt enig i innlegget ditt Torstein:-) Bra skrevet:-)
monken
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 103
Registrert: 08 Aug 2011, 13:54
Bosted: Trondheim

Re: Xherdan Shaqiri

Innlegg Torstein Norevik » 26 Jun 2015, 10:50

Siste nytt om Shaqiri er at han blankt avviser at han har tenkt å forlate Inter Milan i sommer. Så da blir vi vel nødt til å skru ned optimismen noen hakk når det gjelder håpet om signere sveitseren.... :?

http://www.stokesentinel.co.uk/Stoke-Ci ... story.html
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Xherdan Shaqiri

Innlegg Morten T. » 26 Jun 2015, 11:11

Torstein Norevik skrev:Siste nytt om Shaqiri er at han blankt avviser at han har tenkt å forlate Inter Milan i sommer. Så da blir vi vel nødt til å skru ned optimismen noen hakk når det gjelder håpet om signere sveitseren.... :?

http://www.stokesentinel.co.uk/Stoke-Ci ... story.html

Hmmm, nå er vi i "silly season", ja. Dette kommer til å svinge framover, men jeg tror fortsatt at det er en mulighet for at Stoke henter han.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Xherdan Shaqiri

Innlegg Torstein Norevik » 26 Jun 2015, 13:54

Morten T. skrev:
Torstein Norevik skrev:Siste nytt om Shaqiri er at han blankt avviser at han har tenkt å forlate Inter Milan i sommer. Så da blir vi vel nødt til å skru ned optimismen noen hakk når det gjelder håpet om signere sveitseren.... :?

http://www.stokesentinel.co.uk/Stoke-Ci ... story.html

Hmmm, nå er vi i "silly season", ja. Dette kommer til å svinge framover, men jeg tror fortsatt at det er en mulighet for at Stoke henter han.

Jeg håper du har rett, Morten ;) Tenke seg til å hatt Shaqiri og Konoplyanka på hver sin ving....joda, det er lov å drømme..... :D ;)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Xherdan Shaqiri

Innlegg gmel » 27 Jun 2015, 11:03

Nå er vi ikke kommet til juli ennå, og jeg er lei av hele "silly season" greiene.
Og jeg som gledet meg sånn.....
Brukerens avatar
gmel
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1503
Registrert: 27 Jan 2011, 20:39
Bosted: Fister

Re: Xherdan Shaqiri

Innlegg Knut Ole » 28 Jun 2015, 07:29

Torstein Norevik skrev:
Torstein Norevik skrev:Roberto Mancini og hans Inter Milan ønsker allerede å kvitte seg med sveitseren, etter bare fem måneder i klubben, ettersom Shaqiri visst nok ikke skal ha imponert spesielt disse månedene.

Det spekuleres nå i om Stoke igjen kan komme på banen, slik vi var det før 23-åringen i januar valgte spill for Inter i serie A fremfor PL-spill for Stoke.

Jeg tviler på at Shaqiri har blitt spesielt mye dårligere på fem måneder, og synest det høres spennende ut om vi går for han. Hughes har vist før at han kan få fart på spillere som er i en karrieremessig bølgedal. Spesielt siden det kan se ut som sagaen om Yevhen Konoplyanka drar ut i det uendelige, noe som etterlater et inntrykk av at ukraineren ikke er overentusiastisk over mulighetene for å få Britannia Stadium som hjemmebane den kommende sesongen.

http://www.stokesentinel.co.uk/Stoke-Ci ... story.html

Det ryktes at Hughes skal være villig til å legge 9m pund på bordet for Shaqiri og at han ønsker å få spikret en avtale denne uken..... ;)

http://www.stokesentinel.co.uk/Stoke-Ci ... story.html

Spenstig! Virker som PC virkelig har gitt økonomiske fullmakter. Kommer Shaqiri er vel Moses uaktuell.
Knut Ole
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3841
Registrert: 08 Aug 2010, 11:17

Re: Xherdan Shaqiri

Innlegg Morten T. » 28 Jun 2015, 19:04

gmel skrev:Nå er vi ikke kommet til juli ennå, og jeg er lei av hele "silly season" greiene.
Og jeg som gledet meg sånn.....

Ta det for hva det er, så blir det mer skøy. Media må oppkonstruere nyheter og skriver om ekstremt mye rør og løgn, selv om de av og til treffer blink selvfølgelig.
Man ser det jo på avisene i Norge også. Det er bare 2-3 aviser av skikkelig god kvalitet igjen her på berget og disse skriver så definitivt ikke om sport eller fotball.

Jeg synes Silly Season er skøy, mye på grunn av nettopp dette med alt oppkok, slarv, løgn og generell svada. I sum skaper det en forventning og spenning der og da, men man vet jo at det det aller meste renner ut i sanda til slutt uansett... :P :twisted: 8-)
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

ForrigeNeste

Gå til Ryktebørsen

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 32 gjester

cron