Xherdan Shaqiri

Løse rykter og diskusjoner om spillere vi vil ha eller ikke vil ha

Re: Xherdan Shaqiri

Innlegg Morten T. » 11 Aug 2015, 23:20

Torstein Norevik skrev:Jeg er blant de som glemmer fort, og er derfor veldig glad for denne signeringen, selv om jeg var litt mutt og betenkt for en måned siden da Shaqiri ikke så ut til å være veldig gira på å komme til Stoke.... ;)

Jeg tror mange har det sånn, og det er ikke noe galt at det er slik. Det er bare artig og er en del av fotballens vesen, men jeg synes det er greit å ha med i betraktningene når vi blir for skråsikre i forhold til en sak eller et tema... ;)
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Xherdan Shaqiri

Innlegg Torstein Norevik » 12 Aug 2015, 00:30

Morten T. skrev:
Torstein Norevik skrev:Det blir uansett utrolig spennende å følge laget fremover og se om vi greier å få ut det potensialet laget besitter nå. Forventningene er utvilsomt skrudd i været, men det gjenstår å se om vi greier å innfri.

Av ren nysgjerrighet Torstein, hva mener du nå i forhold til forventninger sånn sett i forhold til plassering og poeng og når vil disse evt. bli innfridd/ikke innfridd?

Personlig holder jeg fortsatt på 8. plasstipset, og det fremstår kanskje en anelse passivt nå, men jeg ville vært fornøyd hvis det skjer. Offensivt er vi klart styrket, men jeg er fortsatt usikker på effekten av bortfallet til Begovic, N`Zonzi og en langtidsskadet Shawcross. I tillegg er Premier League en ekstremt tøff liga hvor faktisk alle kan slå alle. En klubb som Swansea( som er på omtrent samme nivå som Stoke ) imponerte stort mot Chelsea i første serierunde og kunne like gjerne ha vunnet. Det samme gjorde West Ham mot Arsenal. Det er veldig hard konkurranse, men sett over en hel sesong så mener jeg at vi nå har en tropp som bør plassere seg mellom 7 og 12. Bedre enn det vil være sterkt og dårligere vil bety en relativt svak sesong.

Hva betreffer suksess i cupene så har jeg ingen forventninger, men tar det som en evt. bonus. Rett og slett fordi en god trekning er viktig og cupmatcher tradisjonelt inneholder en del tilfeldigheter.


For at jeg skal være fornøyd, Morten, bør vi se videre utvikling fra forrige sesong. Vi bør derfor ha mer poeng enn sist, og helst kanskje bikke 60 poeng. Det er kanskje optimistisk, med tanke på at både Begovic og N`Zonzi er borte og Shawcross ute i minst 8-10 uker. På den annen side har vi fått inn så mange nye gode spillere at jeg mener det er fullt realistisk. Samlet sett mener jeg at troppen vi nå har er sterkere enn troppen vi avsluttet forrige sesong med, til tross for tapet av Begovic, N´Zonzi og Huth. Og vi har - etter mitt syn - også en noe bedre start-ellever. Derfor denne optimismen. ;)

Forrige sesong greidde vi 54 poeng, til tross for "unødvendige" hjemmetap mot Burnley, Crystal Palace, Aston Villa og Leicester, og til tross for at vår beste spiller den gang, Bojan, var ute av spill hele vårsesongen, og en av våre beste spillere fra sesongen før, Odemwingie, var ute så godt som hele sesongen.

Chelsea, Arsenal og Manchester-lagene, og trolig også Liverpool vil det nok være vanskelig å gjøre noe med. Men jeg mener helt seriøst at det kan være mulig å komme foran lag som Southampton, West Ham, Swansea og Everton på tabellen, og til og med Tottenham. Om de f.eks. skulle få en langvarig skade på Kane vil de være betydelig svekket, og Tottenham per i dag er - etter mitt syn - ikke så gode at de er umulige å komme på talefot med. Selv om det nok kan bli tøft.

Med fare for å være blendet av de siste signeringene mener jeg dagens Stoke-mannskap har en realistisk - om ikke stor - mulighet til å kvalifisere seg til Europe League, dersom vi får en god sesong. Men det vil nok kreve hjelp i form av at cupfinalistene befinner seg i topp 5. Så vidt jeg vet er det lag nr 5 i PL pluss vinner av ligacupfinalen og FA-cupfinalen som får plassene i Europe League (+ eventuell fair-play plass). Eventuelt tapende finalister dersom vinnerne er kvalifiserte via plassering nr. 5 eller kvalifisert for Champions League. Det var det siste som var tilfellet da vi kvalifiserte oss for Europe League under Pulis. Vi fikk plassen i Europe League som tapende FA-cup finalist fordi Man.C allerede var kvalifisert til Champions League, og ikke på grunnlag av tabellplassering i PL. Jeg tror ikke vi kommer så høyt som nr. 5 og derfor vil vi nok være avhengig av hjelp for å kunne kvalifisere oss for Europe League.

Men som direkte svar på ditt spørsmål, Morten. 60 poeng + og en plassering fra 6-8 vil jeg være veldig godt fornøyd med. 55-60 poeng vil jeg være mellomfornøyd med, mens mindre poeng enn i fjor vil skuffe meg litt. ;)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Xherdan Shaqiri

Innlegg Morten T. » 12 Aug 2015, 10:20

Torstein Norevik skrev:Forrige sesong greidde vi 54 poeng, til tross for "unødvendige" hjemmetap mot Burnley, Crystal Palace, Aston Villa og Leicester

Det er jo sant og der røyk det noen poeng, MEN samtidig så fikk også Stoke med seg noen poeng som jeg tror kan bli vanskelig å kopiere hver eneste sesong: Borteseiere mot Man C, Tottenham, Everton( og kanskje også WBA og Aston Villa ) samt sterke hjemmeseire mot Arsenal, Tottenham og Liverpool.

Jeg tror, nesten som alltid, at nøkkelen ligger i å prestere hjemme, gjøre Britannia til et fort, og så ta så mye som mulig poeng borte. Det er fryktelig tøft og tett og på dette nivået og det er det faktisk veldig ofte små, små detaljer som avgjør( vi så det senest på søndag ). Noen av de er kontrolerbare, men noen av de er det definitivt ikke og ligger i skjæringspunktet flaks/uflaks/dyktighet/udyktighet.

Jeg er fornøyd hvis Stoke kommer rundt 7.-12. plass. Det vil være en god prestasjon og, den hele tiden skjerpa konkurransen i ligaen tatt i betraktning, kunne sees på som fremgang.

Etter mitt syn. ;)
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Xherdan Shaqiri

Innlegg Morten T. » 12 Aug 2015, 11:01

Har ikke sjekket fakta, men stemmer påstanden om at Stoke, etter signeringen av Shaqiri, nå har flere spillere i troppen som har vunnet Champions League enn noen annen klubb i England?
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Xherdan Shaqiri

Innlegg Morten T. » 12 Aug 2015, 11:27

Vel, jeg vektlegger ikke dette noe særlig, men det er jo også en mening:
http://www.goal.com/en-gb/news/2896/pre ... 14372942/-

Verdenshistoriens ærligste fotballspiller har jo vært inne på noe lignende før, men da for å beskrive seg sjøl( og den type sjelden ærlighet digger jeg :mrgreen: ):
http://www.dagbladet.no/2010/05/01/spor ... /11528594/

Uansett meninger i øst og vest så blir det spennende med Shaqiri i Stoke! :D
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Xherdan Shaqiri

Innlegg Torstein Norevik » 12 Aug 2015, 12:42

Morten T. skrev:Har ikke sjekket fakta, men stemmer påstanden om at Stoke, etter signeringen av Shaqiri, nå har flere spillere i troppen som har vunnet Champions League enn noen annen klubb i England?

Jeg har også lest det et sted, men et annet sted leste jeg at vi har fem spillere som har vunnet Champions League, mens at Chelsea og Manchester United har seks spillere som har gjort det samme. Men jeg har heller ikke sjekket fakta.... ;)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Xherdan Shaqiri

Innlegg Torstein Norevik » 12 Aug 2015, 13:17

Torstein Norevik skrev:
Morten T. skrev:Har ikke sjekket fakta, men stemmer påstanden om at Stoke, etter signeringen av Shaqiri, nå har flere spillere i troppen som har vunnet Champions League enn noen annen klubb i England?

Jeg har også lest det et sted, men et annet sted leste jeg at vi har fem spillere som har vunnet Champions League, mens at Chelsea og Manchester United har seks spillere som har gjort det samme. Men jeg har heller ikke sjekket fakta.... ;)

Det var faktisk på vår egen nettside jeg hadde lest det, ja, i en artikkel skrevet av Richard.... ;) Og Richard er en flink fyr, så det stemmer helt sikkert :)

http://stoke.no/blant-klubbene-med-fles ... ier-league
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Xherdan Shaqiri

Innlegg Morten T. » 12 Aug 2015, 13:29

Torstein Norevik skrev:
Torstein Norevik skrev:
Morten T. skrev:Har ikke sjekket fakta, men stemmer påstanden om at Stoke, etter signeringen av Shaqiri, nå har flere spillere i troppen som har vunnet Champions League enn noen annen klubb i England?

Jeg har også lest det et sted, men et annet sted leste jeg at vi har fem spillere som har vunnet Champions League, mens at Chelsea og Manchester United har seks spillere som har gjort det samme. Men jeg har heller ikke sjekket fakta.... ;)

Det var faktisk på vår egen nettside jeg hadde lest det, ja, i en artikkel skrevet av Richard.... ;) Og Richard er en flink fyr, så det stemmer helt sikkert :)

http://stoke.no/blant-klubbene-med-fles ... ier-league

Ja, men hva kvalifiserer egentlig for å bli registrert som vinner? Spillere som f.eks. Arnautovic( Inter ) og Muniesa( Barcelona ) spilte vel fint lite, om noe(?), da disse klubbene vant.

Det er jo, for å gå litt på siden, det klassiske spørsmålet som dukker opp i quizer: Hvor mange nordmenn har vunnet CL? De fleste vil da svare fire fordi Berg, Solskjær, Johnsen( ManU ) og Riise( Liverpool ) er selvskrevne, men de færreste tar med Steinar Pedersen som var den aller første nordmannen som vant CL. Sannsynligvis skyldes det fordi han spilte minimalt for Borussia Dortmund da de vant i 1997.... ;)
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Xherdan Shaqiri

Innlegg JonC » 14 Aug 2015, 10:11

Nr 22 på ryggen iflg bilde. Tipset ditt gikk inn, Morten :)
http://www.dailymail.co.uk/sport/teampa ... -city.html
Don’t plan to succeed, Work to succeed.
Brukerens avatar
JonC
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 4559
Registrert: 06 Aug 2010, 21:54
Bosted: Indre Arna

Re: Xherdan Shaqiri

Innlegg Morten T. » 14 Aug 2015, 10:39

JonC skrev:Nr 22 på ryggen iflg bilde. Tipset ditt gikk inn, Morten :)
http://www.dailymail.co.uk/sport/teampa ... -city.html

Det værste er at det tipset kom som følge av en tastefeil, Jon. :mrgreen:
Jeg mente å skrive nr. 23, for det nummeret har han brukt før på landslag og i tidligere klubber, men pytt-pytt... ;)
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

ForrigeNeste

Gå til Ryktebørsen

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 15 gjester

cron