Xherdan Shaqiri

Løse rykter og diskusjoner om spillere vi vil ha eller ikke vil ha

Re: Xherdan Shaqiri

Innlegg Lilledino » 31 Jul 2015, 18:39

Slik jeg ser det, har Shaq 3 muligheter :

1: Fortsatt lønnes av Inter, men sitte på tribunen uten å spille og hente inn en fet ukeslønn. Men hans fotballfremtid er mer eller mindre død.
2: Dra til Stoke, furte, og være en idiot, og ødelegge sin egen fotballkarriere
3: Dra til Stoke, blomstre, og vise seg frem i PL, og være en profesjonell fotballspiller. Hans videre karriere vil da bli avgjort av hans prestasjoner.


Om du skal leve av å spille fotball, nytter det ikke å være en idiot...
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 7827
Registrert: 06 Aug 2010, 21:15
Bosted: Oslo

Re: Xherdan Shaqiri

Innlegg Morten T. » 01 Aug 2015, 00:27

Lilledino skrev:Slik jeg ser det, har Shaq 3 muligheter :

1: Fortsatt lønnes av Inter, men sitte på tribunen uten å spille og hente inn en fet ukeslønn. Men hans fotballfremtid er mer eller mindre død.
2: Dra til Stoke, furte, og være en idiot, og ødelegge sin egen fotballkarriere
3: Dra til Stoke, blomstre, og vise seg frem i PL, og være en profesjonell fotballspiller. Hans videre karriere vil da bli avgjort av hans prestasjoner.


Om du skal leve av å spille fotball, nytter det ikke å være en idiot...

Du må vel ikke nødvendigvis skilte med standpunktkarakterer fra skoleverket for å få betalt for å sparke ball?
Shaqiri har nok en hel del valgmuligheter og trenger definitivt ikke å velge Stoke. Han har undertegnet en kontrakt med en arbeidsgiver som begge parter må følge. Det er egentlig ikke værre enn det. Bosman-dommen fra 90-tallet er årsaken til det markedet vi har i dag i forhold til fotball og idrett og det har gitt utøverne uforholdsmessig stor makt i forhold til arbeidsgiverne( les: klubbene ). Jeg ville ikke ha det slik, men flertallet virker å synes at ordningen vi har i dag er grei nok og da er det ikke så mye å klage over for disse.
Kommer Shaqiri til Stoke så er det bra, men troppen er mer enn sterk nok pr. dato for å havne mellom 7 og 12. Nå har Hughes fått to år til å handle og alt annet enn en 12. Plass og oppover med det fundamentet, den troppen og den konkurransen Stoke har pr. dato vil være skuffende.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Xherdan Shaqiri

Innlegg gmel » 09 Aug 2015, 12:03

I følge flere kilder er han nå aktuell for Watford.....
Brukerens avatar
gmel
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1503
Registrert: 27 Jan 2011, 20:39
Bosted: Fister

Re: Xherdan Shaqiri

Innlegg vegar56 » 09 Aug 2015, 17:56

gmel skrev:I følge flere kilder er han nå aktuell for Watford.....

Men nå er han på Britannia :D
Brukerens avatar
vegar56
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3562
Registrert: 14 Aug 2012, 15:47
Bosted: Skoppum, Vestfold

Re: Xherdan Shaqiri

Innlegg TrondG » 09 Aug 2015, 20:10

Hughes sa etter kampen at han håper å dra avtalen i land. FOR en signering - og statement - det ville være å få denne mannen til Stoke!
UTMP
Brukerens avatar
TrondG
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1012
Registrert: 07 Aug 2010, 03:23
Bosted: Askøy

Re: Xherdan Shaqiri

Innlegg Torstein Norevik » 09 Aug 2015, 20:41

TrondG skrev:Hughes sa etter kampen at han håper å dra avtalen i land. FOR en signering - og statement - det ville være å få denne mannen til Stoke!

Var litt lunken etter at han i utgangspunktet ikke viste særlig interesse i å komme til oss. Tenkte at det er et dårlig utgangspunkt for et klubbskifte.

Men jeg glemmer fort, når jeg igjen ser det kan bli aktuelt, for jeg må innrømme at det hadde vært stor stas å signere en slik stjernespiller. Liten tvil om at han ville styrket oss vesentlig. :)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Xherdan Shaqiri

Innlegg Knut Ole » 09 Aug 2015, 22:30

signatur takk!
Vi behøver å styrke troppen offensivt. Nuhhhh!
Knut Ole
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3841
Registrert: 08 Aug 2010, 11:17

Re: Xherdan Shaqiri

Innlegg Morten T. » 09 Aug 2015, 22:55

Hvis denne går i gjennom så er det flott! Han er en spennende spiller og ikke veldig konvensjonell i stilen. Kanskje en humørspiller, men det må ikke nødvendigvis være negativt.
Jeg er mest spent på hvordan Hughes vil benytte han i laget. Det første som renner meg i hu er at han vil få en slags "freelancer-rolle" hvor han kan vandre fritt over store deler av motstanderens banehalvdel. Jeg vil også tippe på at han blir pålagt svært få, om noen, defensive oppgaver. Jeg er også spent på om Hughes vil velge å sette opp for eksempel Shaqiri, Arnautovic og Bojan samtidig på banen. Jeg er ikke sikker på at en slik mix vil være av det gode fordi jeg tror det vil svekke Stoke defensivt, men sikker er jeg jo selvfølgelig ikke...
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Xherdan Shaqiri

Innlegg Richard Prestegård » 10 Aug 2015, 10:59

Klubbene skal være enige om en overgangssum. Ryktene er at den ligger på 12 millioner pund. Det som nå gjenstår, er de personlige betingelsene før Xerdan Shaqiri kan kalle seg Stoke-spiller. Time will show!

http://m.stokesentinel.co.uk/City-look- ... story.html
STOKE CITY - SEEING IS BELIEVING
Richard Prestegård
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1610
Registrert: 05 Aug 2010, 00:05
Bosted: Oslo

Re: Xherdan Shaqiri

Innlegg Morten T. » 10 Aug 2015, 12:41

Everton inn for Shaqiri i 12. time?:
http://metro.co.uk/2015/08/10/everton-a ... r-5334898/
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

ForrigeNeste

Gå til Ryktebørsen

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 143 gjester

cron