Xherdan Shaqiri

Løse rykter og diskusjoner om spillere vi vil ha eller ikke vil ha

Re: Xherdan Shaqiri

Innlegg Morten T. » 11 Aug 2015, 21:16

torage skrev:
Lilledino skrev:
Morten T. skrev:Hvorfor slo han ikke til i Inter og hvorfor ville ikke Bayern München ha han lenger?
Det vet jeg ikke, men det jeg har sett av han for Sveits har vært tidvis meget høy klasse.

Forøvrig artig å registrere hvor fort ting snur. Han virket jo en stund å ville vrake Stoke og var derav en grisk møkkamann. Nå er han nærmest en frelser og en fantastisk fyr.
Sånn er det å være fotballsupporter. Det glemmes faderlig fort. :mrgreen: 8-) :D


Prøv å gled deg litt....da....


Joda, ting snur fort i fotballverden. Og hvis en velger å ikke sprette champagnekorken, så kan en sikkert finne noen flere minuser enn plusser med utvikingen til Shaqiri de siste par årene. Poenget er bare at Shaqiri har et STORT fotballnavn i Europa. Det er vel noen grunner til at han har blitt nevnt som europas svar på Messi. Og at Mark Hughes nå på at par år har klart å gjøre Stoke om til et attraktivt fotball lag å spille for igjen, selv for stjerner som Bojan og Shaqiri, er for meg en fantastisk glede å få oppleve. Jeg vet vi har våre meninger om hva som er attrativ og underholdende fotball og det er helt greit, og det er heller ikke meningen å starte den debatten på ny, men jeg sverger min entusiasme til spillere som Shaqiri og Bojan, i motsetning til Crough og Walters. Derfor er dette en gledens dag for meg, selv om det kan stilles noen store utropstegn med utviklingen til Shaqiri

Fair enough, men jeg er mest interessert i at Stoke vinner og får suksess og jeg håper de får det med Shaqiri på laget, men jeg bryr meg ikke så mye om staffasjen rundt. eE av faktorene som gjør fotball så spennende er jo at det er at det er flere måter å spille på og at det ikke finnes noe fasit. Jeg liker klart best en direkte fotball( type Arsenal på 90-tallet i skjæringspunktet mellom George Graham og Arsene Wenger eller slik det tyske landslaget spiller ). Jeg er ikke så begeistret for tiki-taka( noe flere og flere trenere for øvrig har valgt å skrote ) eller ballbesittelse.

Jeg tror Shaqiri vil bli en slags "freelancer" som får anledning til å vandre fritt og derav bryte opp og gjøre det uventede i angrepsspillet. Og nettopp en sånn type løssluppenhet funker bra framover på banen, det er først og fremst defensivt et lag må være bra organisert.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Xherdan Shaqiri

Innlegg Morten T. » 11 Aug 2015, 21:18

TrondG skrev:God stemning! Om mulig en enda villere signering en Bojan. YES! :D

Denne synes jeg er villere. Shaqiri har på langt nær hatt samme "dropp" som Bojan hadde. Du får vel sannsynligvis med deg sveitserens debut nå vel? ;)
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Xherdan Shaqiri

Innlegg Morten T. » 11 Aug 2015, 21:23

Jeg tipper han får trøye nr. 22...
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Xherdan Shaqiri

Innlegg torage » 11 Aug 2015, 21:42

Joda, ting snur fort i fotballverden. Og hvis en velger å ikke sprette champagnekorken, så kan en sikkert finne noen flere minuser enn plusser med utvikingen til Shaqiri de siste par årene. Poenget er bare at Shaqiri har et STORT fotballnavn i Europa. Det er vel noen grunner til at han har blitt nevnt som europas svar på Messi. Og at Mark Hughes nå på at par år har klart å gjøre Stoke om til et attraktivt fotball lag å spille for igjen, selv for stjerner som Bojan og Shaqiri, er for meg en fantastisk glede å få oppleve. Jeg vet vi har våre meninger om hva som er attrativ og underholdende fotball og det er helt greit, og det er heller ikke meningen å starte den debatten på ny, men jeg sverger min entusiasme til spillere som Shaqiri og Bojan, i motsetning til Crough og Walters. Derfor er dette en gledens dag for meg, selv om det kan stilles noen store utropstegn med utviklingen til Shaqiri[/quote]
Fair enough, men jeg er mest interessert i at Stoke vinner og får suksess og jeg håper de får det med Shaqiri på laget, men jeg bryr meg ikke så mye om staffasjen rundt. eE av faktorene som gjør fotball så spennende er jo at det er at det er flere måter å spille på og at det ikke finnes noe fasit. Jeg liker klart best en direkte fotball( type Arsenal på 90-tallet i skjæringspunktet mellom George Graham og Arsene Wenger eller slik det tyske landslaget spiller ). Jeg er ikke så begeistret for tiki-taka( noe flere og flere trenere for øvrig har valgt å skrote ) eller ballbesittelse.

Jeg tror Shaqiri vil bli en slags "freelancer" som får anledning til å vandre fritt og derav bryte opp og gjøre det uventede i angrepsspillet. Og nettopp en sånn type løssluppenhet funker bra framover på banen, det er først og fremst defensivt et lag må være bra organisert.[/quote]

Ja, det skal bli svært spennende å se hviken rolle Shaqiri vil få. Kan godt tenkes han vil få en friere rolle og det kan også være en av årsakene til at han valgte Stoke. Om ikke han er garantert spilletid og kanskje en veldig fri rolle, så er det sikker ikke langt unna. I motsetning til hva Everton og Liverpool kanskje var villig til å gi. Men hvordan passer det når Bojan er klar. Det var jo i den litt frie rollen Bojan også blomstret før han ble skadet. Det skal iallefall bli spennende å se hvordan Hughes vil bruke de to. I tillegg får vi håpe Afellay og/eller Arnautovic/Odemwinge vil blomstre sammen med sine to stjernespillere. Savner kanskje en yngre Adam som representerer litt mer kraft på midtbanen, kan se ut som Van Ginkel er litt for spe ennå. Framover ser det mao svært lovende ut. I helga viste det at savnet etter Shawgross er stort, spesielt etter at Pieters måtte gå ut. En god midtstopper inn hadde absolutt vært å foretrekke. Vi går iallefall spennende tider i møtet :) :)
torage
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 467
Registrert: 18 Aug 2010, 17:00

Re: Xherdan Shaqiri

Innlegg TrondG » 11 Aug 2015, 21:55

Morten T. skrev:
TrondG skrev:God stemning! Om mulig en enda villere signering en Bojan. YES! :D

Denne synes jeg er villere. Shaqiri har på langt nær hatt samme "dropp" som Bojan hadde. Du får vel sannsynligvis med deg sveitserens debut nå vel? ;)


Er nok enig med deg. Ingen kan klandre han for at han ikke lykkes 100 % i Bayern med de stjernene som spiller der. Inter var ikke riktig klubb for han, men hovedgrunnen til at de kvitter seg med han så raskt er - etter det jeg forstår - at Mancini er avhengig av å selge spillere for å hente inn forsterkningene han trenger.

For øvrig: Jeg har liksom ikke villet se så mye YouTube klipp, lese om spilleren etc. før han faktisk signerte, så det har først nå nettopp gått opp for meg at han er venstrefotet? Det betyr vel at han vil spille høyreving, og i hovedsak skjære inn og skyte. Shaqiri er ganske direkte i stilen, så jeg tør å håpe på at han skal klare det John Walters stort sett klarer hver sesong - å bikke 10 nettkjenninger.

Diouf
Arnautovic Bojan Shaqiri

Deilig.

Jeg regner med han er med i troppen mot Spurs ja Morten, men starter han? Har fulgt han litt på instagram og diverse de siste månedene, og det ser ut til at han har trent godt (for en vanvittig fysikk, forresten), så han bør være klar til kamp. Fingers crossed!
Sist endret av TrondG den 11 Aug 2015, 22:05, endret 1 gang
UTMP
Brukerens avatar
TrondG
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1012
Registrert: 07 Aug 2010, 03:23
Bosted: Askøy

Re: Xherdan Shaqiri

Innlegg Knut Ole » 11 Aug 2015, 21:58

Sånn! Da sprudler sjampisen her. Svært dette!
SALUT!
Knut Ole
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3841
Registrert: 08 Aug 2010, 11:17

Re: Xherdan Shaqiri

Innlegg Morten T. » 11 Aug 2015, 22:07

torage skrev:Ja, det skal bli svært spennende å se hviken rolle Shaqiri vil få. Kan godt tenkes han vil få en friere rolle og det kan også være en av årsakene til at han valgte Stoke. Om ikke han er garantert spilletid og kanskje en veldig fri rolle, så er det sikker ikke langt unna. I motsetning til hva Everton og Liverpool kanskje var villig til å gi. Men hvordan passer det når Bojan er klar. Det var jo i den litt frie rollen Bojan også blomstret før han ble skadet. Det skal iallefall bli spennende å se hvordan Hughes vil bruke de to.

Nja, Bojan er vel mer sentralt i banen i den såkalte 10er-rollen, men hva betreffer Shaqiri så ser jeg mer for meg at han plasseres på en av kantene og kommer til å bruke teknikk og hurtighet til å skjære inn i banen eller komme til innlegg. Jeg ser ikke for meg at han blir en rendyrket ving som kun vil løpe på krittet, men at han kommer til å få anledning til å være kreativ og vandre fritt på motstanderens banehalvdel.
Er det så noen problemer med dette? I utgangspunktet ikke, men jeg tror det kan bli det litt avhengig av hvor flinke spillerne er til å jobbe defensivt. Nå har heldigvis både Shaqiri og Bojan vært i klubber hvor gjenvinning etter balltap ble sett på som svært viktig( Barcelona var jo ekstremt flinke til det ), så jeg satser på at det går bra. En spiller som Arnautovic har også blitt mye bedre defensivt så jeg er ikke akkurat veldig bekymra, bare bittebittelitt... :P
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Xherdan Shaqiri

Innlegg Morten T. » 11 Aug 2015, 22:52

TrondG skrev:
Morten T. skrev:
TrondG skrev:God stemning! Om mulig en enda villere signering en Bojan. YES! :D

Denne synes jeg er villere. Shaqiri har på langt nær hatt samme "dropp" som Bojan hadde. Du får vel sannsynligvis med deg sveitserens debut nå vel? ;)


Er nok enig med deg. Ingen kan klandre han for at han ikke lykkes 100 % i Bayern med de stjernene som spiller der. Inter var ikke riktig klubb for han, men hovedgrunnen til at de kvitter seg med han så raskt er - etter det jeg forstår - at Mancini er avhengig av å selge spillere for å hente inn forsterkningene han trenger.

For øvrig: Jeg har liksom ikke villet se så mye YouTube klipp, lese om spilleren etc. før han faktisk signerte, så det har først nå nettopp gått opp for meg at han er venstrefotet? Det betyr vel at han vil spille høyreving, og i hovedsak skjære inn og skyte. Shaqiri er ganske direkte i stilen, så jeg tør å håpe på at han skal klare det John Walters stort sett klarer hver sesong - å bikke 10 nettkjenninger.

Diouf
Arnautovic Bojan Shaqiri

Deilig.

Jeg regner med han er med i troppen mot Spurs ja Morten, men starter han? Har fulgt han litt på instagram og diverse de siste månedene, og det ser ut til at han har trent godt (for en vanvittig fysikk, forresten), så han bør være klar til kamp. Fingers crossed!

Jeg vet ikke om han starter, men jeg er rimelig trygg på at han er i troppen.
Enig i at han har en vanvittig fysikk. Han minner meg nesten litt om en sprinter. Han er bare 170 cm. høy, men slike ting som høyde og vekt( innafor rimelighetens grenser )har aldri vært en hindring i fotball og er enda en faktor som gjør det hele så fascinerende, synes jeg( Messi er for øvrig 169 cm og Zlatan er 195 cm., for å illustrere spennet.
)
Han er for øvrig muslim leser jeg, og det er selvfølgelig helt greit, men det jeg alltid har lurt på er hvordan en fotballspiller på høyt nivå klarer seg gjennom den såkalte ramadan( fastemåneden før Id ). På meg, som knapt kan gå en snau kilometer før tørsten og sulten begynner å melde seg så virker det ekstremt hardt å gjennomføre og krever sannsynligvis store doser viljestyrke og et detaljert kostholdsprogram. Noen som vet hvordan dette løses blant toppidrettsutøvere som er muslimer?
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Xherdan Shaqiri

Innlegg Torstein Norevik » 11 Aug 2015, 22:56

Jeg er blant de som glemmer fort, og er derfor veldig glad for denne signeringen, selv om jeg var litt mutt og betenkt for en måned siden da Shaqiri ikke så ut til å være veldig gira på å komme til Stoke.... ;)

Det jeg lurer litt på er hvordan Hughes nå skal komponere midtbanen. Det vil neppe være plass til både Bojan, Afellay, Arnie og Shaqiri samtidig, fordi balansen på midtbanen da ikke blir god nok fordi lagdelen blir for framtung. Med mindre da at Afellay vil bli brukt mer sentralt i stedet for på kant ? Han ble vel brukt i en slik rolle mot Porto, eller var det mot Køln ? Han har vel også selv uttalt at han i utgangspunktet trives best sentralt, selv om han i praksis har blitt brukt mye på kant.

Men det spørs om ikke spillere som Adam, Odemwingie, og kanskje til og med Whelan og Walters må belage seg på at de i fremtiden ikke vil være like sikre kort i startoppstillingen som de har vært, hvor spesielt de to siste som regel har vært bankers.

Kan vi få en midtbane med Arnie på venstre kant, Shaqiri på høyre, Van Ginkel og Afellay sentralt og Bojan i 10`er rolle ? For en midtbane det ville være....

Men balansen vil være viktig, og det er ikke sikkert at det vil være plass til alle disse samtidig. Uansett er dette et luksusproblem, og om vi for bare to-tre år siden skulle funnet på å si at vi skulle kunne få en midtbane med slike spillere ville vi nok ha blitt møtt med overbærende hoderysting over slike utopiske fantasier.

Det blir uansett utrolig spennende å følge laget fremover og se om vi greier å få ut det potensialet laget besitter nå. Forventningene er utvilsomt skrudd i været, men det gjenstår å se om vi greier å innfri.

Uansett er det moro at Stoke nå nevnes som et av de mest spennende lagene i Premier League og at klubben får solide doser med skryt fra mange hold for den revolusjonen som Hughes har gjennomført etter at han ankom klubben for to år siden. :)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Xherdan Shaqiri

Innlegg Morten T. » 11 Aug 2015, 23:13

Torstein Norevik skrev:Det blir uansett utrolig spennende å følge laget fremover og se om vi greier å få ut det potensialet laget besitter nå. Forventningene er utvilsomt skrudd i været, men det gjenstår å se om vi greier å innfri.

Av ren nysgjerrighet Torstein, hva mener du nå i forhold til forventninger sånn sett i forhold til plassering og poeng og når vil disse evt. bli innfridd/ikke innfridd?

Personlig holder jeg fortsatt på 8. plasstipset, og det fremstår kanskje en anelse passivt nå, men jeg ville vært fornøyd hvis det skjer. Offensivt er vi klart styrket, men jeg er fortsatt usikker på effekten av bortfallet til Begovic, N`Zonzi og en langtidsskadet Shawcross. I tillegg er Premier League en ekstremt tøff liga hvor faktisk alle kan slå alle. En klubb som Swansea( som er på omtrent samme nivå som Stoke ) imponerte stort mot Chelsea i første serierunde og kunne like gjerne ha vunnet. Det samme gjorde West Ham mot Arsenal. Det er veldig hard konkurranse, men sett over en hel sesong så mener jeg at vi nå har en tropp som bør plassere seg mellom 7 og 12. Bedre enn det vil være sterkt og dårligere vil bety en relativt svak sesong.

Hva betreffer suksess i cupene så har jeg ingen forventninger, men tar det som en evt. bonus. Rett og slett fordi en god trekning er viktig og cupmatcher tradisjonelt inneholder en del tilfeldigheter.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

ForrigeNeste

Gå til Ryktebørsen

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 16 gjester

cron