mahoney skrev:Rykter om at vi låner Victor Moses..Foretrekker Yarmalenko, men det er sannsynligvis bare en våt drøm. Begynner å bli lei overgangssagaen om Assaidi. Nathan Redmond bør vi skygge unna...
The Sentinel skriver at Moses bare er den obligatoriske legesjekken unna en ett-års låneavtale med Stoke.
http://www.stokesentinel.co.uk/Stoke-Ci ... story.htmlHan vil uansett ikke bli klar til morgendagens kamp, men skulle nok være spilleklar til Hull-kampen neste søndag hvis dette går i orden.
Det betyr vel at Assaidi og Redmond i så fall er ute av bildet. Synd, for jeg må vel innrømme at jeg heller hadde sett Assaidi tilbake i Stoke-trøya på permanent basis. Han har vist før at han duger på dette nivået. Men jeg tror det også kan vise seg som Assaidis "loss" at han (agenten) ble for grådig i sitt lønnskrav. Det kan nok fort bli veldig sporadiske opptredener for Assaidi i PL denne sesongen, om han da i det hele tatt får prøve seg. Så langt har han ikke fått mange sjansene, og det er neppe blitt enklere etter Liverpools hyppige signeringer denne sommeren.
Yarmalenko-interessen har jeg egentlig aldri helt trodd på. Til det tror jeg nok han ville blitt for dyr både når det gjelder transfer-fee og lønn. Er det noe som har vært gjennomgående i de "dealene" Hughes har gjort som Stoke-manager, er det nettopp at han har brukt relativt beskjedne beløp på enkeltspillere. Pieters har vel rekorden så langt med knappe 4m pund i overgangssum.
Moses har vel ikke vist all verden de siste par sesongene, men har da også fått få sjanser til å vise seg frem. Vi får håpe at han kan finne tilbake til taktene som gjorde at Chelsea for ikke altfor lenge siden punget ut med 9m pund for å hente han fra Wigan....
Da er det vel trolig også slutt på signeringene denne sommeren, og vi kan nok vente oss en rolig deadline-day på kjøpsfronten denne gangen, men trolig mer hektisk når det kommer til salg ?
Vi har hentet inn Diouf, Sidwell, Bardsley, Bojan og Teixeira denne sommeren, og nå muligens Moses for en samlet overgangssum knapt 1m pund, hvis summene som refereres i avisene er korrekte. Det kan vel ikke karakteriseres som noe annet enn et mesterstykke fra Hughes, Cartwright, Scholes & co. i tider hvor relativt ordinære spillere gjerne hentes til klubbene for tosifrede millionbeløp - i pund !