Bojan Krkić

Løse rykter og diskusjoner om spillere vi vil ha eller ikke vil ha

Re: Bojan Krkić

Innlegg Morten T. » 02 Aug 2019, 22:04

Stoke og Montreal Impact skal ha nådd en avtale om Krkic i flg. denne artikkelen.:
https://www.sport.es/es/noticias/mls/bo ... sl-7580268

Montreal er først og fremst og så til de grader hockey for min del, jeg visste ikke engang at de hadde et fotballag! :?
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Bojan Krkić

Innlegg Morten T. » 03 Aug 2019, 22:16

Står her at Krkic har signert for 2 år med Montreal, men ikke offisielt foreløpig.:
https://www.mundodeportivo.com/futbol/i ... a-mls.html
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Bojan Krkić

Innlegg Per Magne » 06 Aug 2019, 10:27

Brukerens avatar
Per Magne
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 237
Registrert: 08 Aug 2010, 21:34
Bosted: Stekervika 23, 5353 Straume

Re: Bojan Krkić

Innlegg Morten T. » 06 Aug 2019, 10:33

Hasta la vista, muchacho.
Takk for insatsen og lykke til videre.
Han virker å være en særdeles fin fyr og jeg håper han lykkes på neste stoppested.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Bojan Krkić

Innlegg Svein Nilsen » 06 Aug 2019, 10:33

Trist som faen, men som forventet. Synd at ikke en klubb som har manglet offensiv kreativitet i flere år ikke kunne bruke Bojan :evil:
Svein Nilsen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2469
Registrert: 06 Aug 2010, 22:47

Re: Bojan Krkić

Innlegg Morten T. » 06 Aug 2019, 13:05

Krkic skal etter avskjeden med Stoke være svært nær å signe for Montreal i flg. flere spanske medier:
https://as.com/futbol/2019/08/06/intern ... 53161.html
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Bojan Krkić

Innlegg onside » 06 Aug 2019, 13:29

Ja, dette er trist at Stoke ikke har bruk for hans tjenester, håper han finner seg tilrette i en annen klubb og får spille fotball, uansett hvor det blir....
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Bojan Krkić

Innlegg Torstein Norevik » 06 Aug 2019, 17:39

Veldig trist at klubben ikke så verdien i en spiller av Bojans kaliber. Han var en såkalt "fans favorite", og det er rart at han skulle bli det dersom han ikke presterte ? Spillere som ikke presterer blir vel sjelden en "fans favorite" ?

For meg er og forblir dette med Bojan, og at han fikk så liten tillit, et mysterium. Han var en av våre aller beste spillere, etter mitt syn, og trolig den mest kreative. De gangene han fikk sjansen var han som regel god, blant våre beste, likefullt ventet ofte benken i neste kamp. Samtidig var det andre spillere som fikk sjansen igjen og igjen, selv om de ikke presterte.

De siste sesongene har manglende kreativitet var et åpenbart problem for Stoke. Vi har skapt lite sjanser, noe som igjen har medført at vi flere sesonger var blant lagene i ligaen som scoret minst mål. Likevel var det ikke plass til han som trolig var vårt mest kreative spiller.

Så hører jeg stadig at det hevdes at han ikke ble den samme etter skaden. Jeg mener det er feil. Han var på sitt beste i Stoke-trøya høsten 2015 - etter at han var kommet tilbake fra skaden - og ble mot slutten av 2015 linket mot klubber som Chelsea, Liverpool og Man.U. Selvsagt var dette rykter, men hvorfor oppstod det slike rykter dersom han ikke hadde vært god ?

For å friske på hukommelsen...:

https://www.footballtransfertavern.com/ ... ague-star/

Det oppstod den gang lettere panikk blant Stoke-fansen, fordi det i kjølvannet av dette gikk rykter om at Bojan hadde en såkalt "release-clause" på 10m pund. Ryktene tiltok en slik styrke at Mark Hughes dengang valgte å gå ut for å avkrefte ryktene, for å berolige fansen.

https://www.mirror.co.uk/sport/football ... se-7115928

Så det at Bojan ikke ble den samme etter skaden mener jeg rett og slett ikke er riktig.

Så ser jeg også at mange bruker som et hovedargument mot Bojan at 5-6 managere ikke kan ta feil angående Bojan. Mon det ?

Da han var på lån fikk han i ligaen sjansen fra start kun 8 - åtte - ganger hos Mainz, og 5 - fem - ganger hos Alaves. Har han da egentlig fått noen reell sjanse til å vise hva han duger til ?

Lambert var mest opptatt av å få orden på forsvaret, og hentet ikke Bojan hjem fra lån, og hadde han aldri til disposisjon selv. Lambert fikk riktig nok orden på forsvaret, men altfor få scoringer bidro til at han ikke greidde å redde klubben fra nedrykk. Mon tro om han ikke kunne hatt bruk for Bojan likevel ?

Og det var åpenbart at Rowett ikke hadde sansen for Bojan, men hadde klokketro på en spiller som McClean. Litt det samme ser vi hos Jones. Begge managere som har sansen for spillere som løper mye, fysisk sterke og med god stamina, men der tekniske kvaliteter og overblikk ikke tillegges like mye vekt som de førstnevnte faktorene.

Kan også managere vurdere feil ? Og hvor er det blitt av managerne som ikke ville satse på Bojan i Mainz og Alaves ? Eller Rowett og Lambert ? Ble de ikke alle skiftet ut, formodentlig fordi de ikke hadde gjort en god nok jobb? Er det da grunn til å legge veldig stor vekt på at de ikke fant Bojan god nok ? Var dette gode vurderinger av disse managerne ?

Jeg har ikke svarene, men poenget er at det å kun vise til at så mange managere ikke kan ta feil blir for lettvint, det er mer nyansert enn som så.

Og man skal ikke undervurdere hva fansen, som ser kamp inn og kamp ut, måtte mene. Det er mulig å ha god greie på fotball, og gjøre gode vurderinger, selv om man ikke selv har spilt på toppnivå, eller selv har jobbet med fotball. Akkurat som man kan ha god greie på musikk og film, uten selv å ha vært utøvende musiker eller skuespiller.

Og da blir det jo et spørsmål...Kan så store deler av fansen ta feil, når de mener at Bojan har fått en slett behandling og aldri har fått sjansen til å vise hva han er god for, fordi han ble avspist med sporadiske kamper og ellers måtte nøye seg med 15-60 minutter de gangene han fikk spille ?

Eller er fotballmanagere ufeilbarlige, og en yrkesgruppe som alltid gjør de riktige vurderingene ?

Når det gjelder Bojan, mener jeg at både Rowett – og nå Jones – har bommet. Dessverre… :(
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Bojan Krkić

Innlegg Morten T. » 06 Aug 2019, 19:18

Marca, som vanligvis går for å være godt informert, mener at Krkic vil signere for Montreal i løpet av uka.
MLS er ranket som den 15. beste ligaen i verden, rett bak Brasil og Argentina og rett foran Østerrike og Danmark. Championship er f.eks. ranket som nr. 21, så strengt tatt kan da dette sees på som et knepp opp for den vesle katalalaneren.:
https://www.marca.com/en/football/inter ... b45d0.html

https://www.kickalgor.com/football-leag ... r-2019-20/
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Bojan Krkić

Innlegg onside » 06 Aug 2019, 20:58

Morten T. skrev: Til MLS så strengt tatt kan da dette sees på som et knepp opp for den vesle katalalaneren...

Til eventuelt å få spille i MLS, fra å ikke sitte på benken i Championship engang, vil jeg vel kalle dette et kvantesprang :shock:
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

ForrigeNeste

Gå til Ryktebørsen

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 19 gjester

cron