onside skrev:Morten T. skrev: Til MLS så strengt tatt kan da dette sees på som et knepp opp for den vesle katalalaneren...
Til eventuelt å få spille i MLS, fra å ikke sitte på benken i Championship engang, vil jeg vel kalle dette et kvantesprang
Enig. Det har vært en klar nivåheving på MLS noen år.
Fortsatt bærer det litt preg av aldrende stjerner som reiser dit for å avslutte karrieren, men forskjell fra før er at flere av disse stjernene fortsatt holder mål. Zlatan, tidenes beste fotballspiller fra Skandinavia, er jo et bevis på det. Rooney var heller ikke helt ferdig når han reiste dit.
Montreal gjør det vel også ganske bra.
Det mest tullete med den ligaen( og andre idretter i USA/Canada ) er at det Ikke er muligheter for opp- eller nedrykk, det tar bort en del av sjarmen, men det er slik de vil ha det.
Jeg tror dette kan være en klubb og liga som vil passe Krkic godt, men mye er opp til han selv også. Jeg tror ikke på tesen om at han ikke har noen som helst delaktighet i at det ikke har gått så bra for han de siste plussminus 10 årene, det blir for lettvint for meg å skylde på alle eksterne og indirekte årsaker, og da spesielt over tid. Og dette er vel da noe som egentlig kan benyttes som forklaringsmodell av ALLE spillere som opplever motgang eller ikke kvalifiserer seg for spill på et lag?
Men han har udiskutabelt talentet og noen veldig gode ferdigheter. For han gjelder det bare å jobbe så hardt at han får ut sitt potensial. Det er egentlig mest opp til han selv, det synes hvertfall ikke jeg bør underslås.
Trur eg.