Bojan Krkić

Løse rykter og diskusjoner om spillere vi vil ha eller ikke vil ha

Re: Bojan Krkić

Innlegg radiola » 23 Jul 2014, 08:43

Men nå blir det ikke lett å plukke ut en førsteellever uten å vrake flere spillere jeg i utgangspunktet vil ha med. Har ligget i natt og tenkt på hvem jeg mener er de 11 beste. Det går greit til jeg kommer til midtbana (Bego. Beardsley, Huth, shawcross, Pieters) - så blir det vrient... I en 4-4-1-1-formasjon hvor man også tenker litt defensiv trygghet kan f eks Whelan være et slags anker m N'Zonzi foran og Arnautovic og Odemwingie ute på kantene. Bojan hengende spiss og Biram Diouf på topp. Men det vil altså bety en midtbane uten Adam, Ireland og Sidwell. Vanskelig blir plutselig bare fornavnet.
radiola
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 551
Registrert: 14 Okt 2010, 22:32
Bosted: Ottestad

Re: Bojan Krkić

Innlegg Morten T. » 23 Jul 2014, 09:18

Fikk vel vite for en måneds tid siden at Muniesa skal ha ivret for å få sin gode venn Krkic over til Stoke og at han skal ha hatt en finger eller fem med i frb. med denne overgangen.

Bojan er navngjeten og det samme er klubben han kommer fra. Det skaper nok ganske store forventninger hos flere. Det blir spennende å se om han klarer å innfri.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Bojan Krkić

Innlegg Morten T. » 23 Jul 2014, 09:28

radiola skrev:Men nå blir det ikke lett å plukke ut en førsteellever uten å vrake flere spillere jeg i utgangspunktet vil ha med. Har ligget i natt og tenkt på hvem jeg mener er de 11 beste. Det går greit til jeg kommer til midtbana (Bego. Beardsley, Huth, shawcross, Pieters) - så blir det vrient... I en 4-4-1-1-formasjon hvor man også tenker litt defensiv trygghet kan f eks Whelan være et slags anker m N'Zonzi foran og Arnautovic og Odemwingie ute på kantene. Bojan hengende spiss og Biram Diouf på topp. Men det vil altså bety en midtbane uten Adam, Ireland og Sidwell. Vanskelig blir plutselig bare fornavnet.

Har tenkt det samme, men jeg føler meg trygg på at flere forsvinner ut før vi har kommet til 1. September. Adam, N'Zonzi, Shotton, Walters, Crouch, Jerome, Geoff Cameron, Shea, Palacios...eller kanskje noen andre? Hughes har for stor tropp nå og MÅ selge eller låne ut før overgangsvinduet stenger.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Bojan Krkić

Innlegg TrondG » 23 Jul 2014, 21:08

Morten T. skrev:Fikk vel vite for en måneds tid siden at Muniesa skal ha ivret for å få sin gode venn Krkic over til Stoke og at han skal ha hatt en finger eller fem med i frb. med denne overgangen.

Bojan er navngjeten og det samme er klubben han kommer fra. Det skaper nok ganske store forventninger hos flere. Det blir spennende å se om han klarer å innfri.


Ai ai ai, Mr. ITK! Hva med å dele slike hete news - i solidaritetens ånd - med resten av fotballnerdene på forumet her neste gang? :mrgreen:

For øvrig, en liten digresjon: Jeg ser på diverse forumer og på Facebook at de fleste utelukkende kjører Bardsley på høyrebacken i sine oppsett av "drømmelaget" denne sesongen. Er det bare meg som anerkjenner Geoff Camerons ferdigheter på høyrebacken? Jeg har stor sans for spilleren, og har alltid ment at han gjorde det svært bra i sin posisjon forrige sesong. Bardsley skal jeg innrømme at jeg ikke kjenner så godt til, men jeg regner med at han er en særs dugelig høyreback siden "alle" velger han foran Geoff i sine lag-oppsett?
UTMP
Brukerens avatar
TrondG
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1012
Registrert: 07 Aug 2010, 03:23
Bosted: Askøy

Re: Bojan Krkić

Innlegg Morten T. » 23 Jul 2014, 21:59

TrondG skrev:
Morten T. skrev:Fikk vel vite for en måneds tid siden at Muniesa skal ha ivret for å få sin gode venn Krkic over til Stoke og at han skal ha hatt en finger eller fem med i frb. med denne overgangen.

Bojan er navngjeten og det samme er klubben han kommer fra. Det skaper nok ganske store forventninger hos flere. Det blir spennende å se om han klarer å innfri.


Ai ai ai, Mr. ITK! Hva med å dele slike hete news - i solidaritetens ånd - med resten av fotballnerdene på forumet her neste gang? :mrgreen:

For øvrig, en liten digresjon: Jeg ser på diverse forumer og på Facebook at de fleste utelukkende kjører Bardsley på høyrebacken i sine oppsett av "drømmelaget" denne sesongen. Er det bare meg som anerkjenner Geoff Camerons ferdigheter på høyrebacken? Jeg har stor sans for spilleren, og har alltid ment at han gjorde det svært bra i sin posisjon forrige sesong. Bardsley skal jeg innrømme at jeg ikke kjenner så godt til, men jeg regner med at han er en særs dugelig høyreback siden "alle" velger han foran Geoff i sine lag-oppsett?

Enig Trond, man bør leve som man lærer og i og med at ordet "solidaritet", av flere årsaker, er en slags rød(sic!) tråd i eksistensen så var det selvfølgelig en glipp. Jeg anså det bare der og da som et slags "jeg-vil-gjerne-at-kompisen-min-skal-begynne-å-jobbe-her" - prat, noe tilsvarende jeg sjøl ønsker av og til. ( Type 5 kompiser som prater fotball et par-tre timer mandags morra før man går i gang med dagens dont 8-) )

Apropos Cameron,han er god og jeg tror han er bedre enn Bardsley, men som du helt sikkert vet Trond, i et kapitalistisk system er det aller meste til salgs, så det ville ikke ha forundret meg om han ble solgt i løpet av dette vinduet. ;)
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Bojan Krkić

Innlegg Torstein Norevik » 23 Jul 2014, 22:24

TrondG skrev:
Morten T. skrev:Fikk vel vite for en måneds tid siden at Muniesa skal ha ivret for å få sin gode venn Krkic over til Stoke og at han skal ha hatt en finger eller fem med i frb. med denne overgangen.

Bojan er navngjeten og det samme er klubben han kommer fra. Det skaper nok ganske store forventninger hos flere. Det blir spennende å se om han klarer å innfri.


For øvrig, en liten digresjon: Jeg ser på diverse forumer og på Facebook at de fleste utelukkende kjører Bardsley på høyrebacken i sine oppsett av "drømmelaget" denne sesongen. Er det bare meg som anerkjenner Geoff Camerons ferdigheter på høyrebacken? Jeg har stor sans for spilleren, og har alltid ment at han gjorde det svært bra i sin posisjon forrige sesong. Bardsley skal jeg innrømme at jeg ikke kjenner så godt til, men jeg regner med at han er en særs dugelig høyreback siden "alle" velger han foran Geoff i sine lag-oppsett?


Godt poeng, Trond. Men når det gjelder Cameron, så synes jeg at han var knakende god før jul - en av våre aller beste - men jeg synes også at han falt merkbart av utover og ikke var like god i siste halvdel av sesongen. Merkelig nok noenlunde i takt med at sesongen begynte å "ta av" for Stoke. Han er veldig god fremover, sikker med ballen i beina på små flater, men trekkes for at innleggene ofte ikke er gode nok, kanskje fordi han av en eller annen merkelig grunn finner det for godt å servere innleggene med yttersiden av foten. :o

Et annet ankepunkt mot Cameron har vel også vært at han av og til etterlater seg store rom bakover i sin iver etter å gå fremover. Når det er sagt så er det vel strengt tatt andre som skal komme inn å dekke det rommet når Cameron går fremover, men litt åpent bak han blir det nå av og til likevel. Vi skal også huske på at Cameron egentlig ikke er noen høyreback, men - som Huth - opprinnelig ble satt på den plassen for å "løse et problem" i den posisjonen. Han er vel trolig enda bedre både som midtstopper og som defensiv midtbanespiller enn han er som høyreback, og vi skal ikke se bort fra at Bardsley også ble hentet inn med det for øyet, å "frigi" Cameron til andre posisjoner han er mer familiær med.

Heller ikke jeg har sett Bardsley så veldig mye, men jeg har fått med meg at han skal være veldig villig til å gå fremover og at han faktisk også scorer noen mål. Bakgrunn fra Manchester United og landslagsback for Skottland, og han ble vel et år også kåret til Player of the Year i Sunderland, så han skulle vel være av bra kvalitet. Om han egentlig er så opplagt mye bedre enn Cameron at han er bankers på laget det er jeg vel mer usikker på. At vi har begge kan vel likevel umulig være noe annet enn positivt. ;)

Jeg ser at Cameron i noen sammehenger faktisk har vært nevnt som en av de som kanskje kan komme til å forsvinne ut av porten, etter Bardsleys ankomst. Det tror jeg villle være en stor tabbe. :( Jeg synes Cameron har utviklet seg veldig flott den tiden han har vært i Stoke, og han kan nok bli enda bedre etter hvert som han nå begynner å bli godt akklimatisert i Premier League. Og med sin anvendelighet vil han - etter mitt syn - kunne være en nyttig spiller i flere sesonger fremover, og jeg kunne ramse opp mange spillere jeg heller hadde sett ut av porten før Cameron.... :twisted: Cameron må bli ! ;)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Bojan Krkić

Innlegg Morten T. » 23 Jul 2014, 23:35

Torstein Norevik skrev:Jeg ser at Cameron i noen sammehenger faktisk har vært nevnt som en av de som kanskje kan komme til å forsvinne ut av porten, etter Bardsleys ankomst. Det tror jeg villle være en stor tabbe. :( Jeg synes Cameron har utviklet seg veldig flott den tiden han har vært i Stoke, og han kan nok bli enda bedre etter hvert som han nå begynner å bli godt akklimatisert i Premier League. Og med sin anvendelighet vil han - etter mitt syn - kunne være en nyttig spiller i flere sesonger fremover, og jeg kunne ramse opp mange spillere jeg heller hadde sett ut av porten før Cameron.... :twisted: Cameron må bli ! ;)

Dette er jo et nærmest et evig dilemma i fotballen, men det er nok ganske enkelt slik at dette reguleres av marked, pris, tilbud og etterspørsel, og så definitivt ikke av hva supportere måtte synes være riktig for lagets videre utvikling. Dermed kan man fort få absurde utslag som at f.eks. Cameron, Begovic og Huth blir solgt( bare prisen er "rett" ), mens fyrer som Palacios, Shotton og Wilkinson blir værende i klubben( pga. kontraktslengder, manglende etterspørsel etc. ).
Jeg er ikke så bekymret for om en fyr som Cameron blir solgt, så lenge han blir erstattet med noe av tilsvarende kvalitet eller, enda viktigere, at laget og klubben som helhet blir styrket av det.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Bojan Krkić

Innlegg Bjarne » 25 Jul 2014, 15:27

Spennende signering, men han har jo ikke levert på mange år. Håper han ikke hever for høy lønn...
Bjarne
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 555
Registrert: 10 Aug 2010, 19:35
Bosted: Ålesund

Re: Bojan Krkić

Innlegg Richard Prestegård » 25 Jul 2014, 16:27

Ryktene går på at han skal ha kostet Stoke et sted mellom 500 000 og 1 million pund. Hvis dette stemmer, vil jeg si at dette er et scoop av Stoke. Det er selvfølgelig også litt illevarslende siden han gikk fra Barca til Roma og tilbake for 12 millioner euro for fem år sida, men det økonomiske tapet hvis Bojan skulle floppe, er ikke kjempestort. Han vil nok heve ganske høy lønn, men tydeligvis langt fra det de best betalte i Stoke alt har. Tommel opp til styret i Stoke så langt dette overgangsvinduet for imponerende avtaler!
STOKE CITY - SEEING IS BELIEVING
Richard Prestegård
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1610
Registrert: 05 Aug 2010, 00:05
Bosted: Oslo

Re: Bojan Krkić

Innlegg Torstein Norevik » 25 Jul 2014, 18:20

Richard Prestegård skrev:Ryktene går på at han skal ha kostet Stoke et sted mellom 500 000 og 1 million pund. Hvis dette stemmer, vil jeg si at dette er et scoop av Stoke. Det er selvfølgelig også litt illevarslende siden han gikk fra Barca til Roma og tilbake for 12 millioner euro for fem år sida, men det økonomiske tapet hvis Bojan skulle floppe, er ikke kjempestort. Han vil nok heve ganske høy lønn, men tydeligvis langt fra det de best betalte i Stoke alt har. Tommel opp til styret i Stoke så langt dette overgangsvinduet for imponerende avtaler!

Helt enig, Richard :) Dette kan komme til å vise seg som en fantastisk signering for det som må betraktes som "småpenger" sett i forhold til veldig mange av dagens vanvittige transfersummer.

Vi har selvsagt ingen garanti for at Bojan slår til, han kan bli en flopp. Men den sjansen mener jeg vi skal ta. Vi snakker tross alt om en spiller som for få år siden var omtalt som den nye Messi, og som har spilt for storklubber som Barcelona, Milan, Roma og Ajax. Og sett i forhold til transfersummen kan det være snakk om å ha skutt "gullfuglen" hvor et eventuelt tap om han flopper er relativt lavt. Altså mye å vinne, lite å tape. Det er bare å minne om at tre spillere, Kitson, Palacios og Jones til sammen kostet oss rundt 20m pund og floppet.

Vi skal også huske på at vi også tidligere har hentet spillere - nærmest avskrevet i andre klubber - som har blomstret etter at de kom til Stoke, både i Pulis' tid som manager og etter at Hughes kom. Det er bare å minne om spillere som Beattie, Etherington, Faye, Arnautovic og Odemwingie, som alle har fått en renessanse under Hughes. Og det samme kan vel kanskje også hende når det gjelder Bojan ?

Jeg synes i det hele tatt at det er gjort utrolig mange bra dealer etter at det nye regimet overtok. I fjor sommer hentet vi spillere som Pieters, Arnautovic, Muniesa, Assaidi og Ireland for til sammen ca 6m pund, de to siste riktig nok på lån. Men som vi vet ble Irelands avtale gjort permanent og vi hentet Odemwingie gratis i januar.

Nå har vi hentet Sidwell, Diouf og Bardsley gratis, mens Teixeira og Bojan til sammen har kostet oss til sammen maks 1,5 pund i overgangssummer dersom de tallene som det refereres til i avisene er korrekte. Det er virkelig "value for money".

Vi snakker altså om overgangssummer for ca 7,5 pund til sammen for alle disse spillerne. Det vitner om at det er jobbet utrolig godt når det gjelder rekruttering av spillere etter at Hughes ankom Britannia. Og vi skal ikke glemme Cartwright oppi det hele. Her er det mange som tilsynelatende har gjort og gjør en veldig god jobb når det kommer til området rekruttering. :)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

ForrigeNeste

Gå til Ryktebørsen

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 21 gjester

cron