Bojan Krkić

Løse rykter og diskusjoner om spillere vi vil ha eller ikke vil ha

Re: Bojan Krkić

Innlegg Torstein Norevik » 20 Jan 2019, 12:32

onside skrev:Bojan lot seg ikke friste av Huddersfield, men nå kommer gamle Friedel som er boss i New England Revolution. Da er det bare begynne å telle knapper for og imot.
https://www.stokesentinel.co.uk/sport/f ... an-2448342

Veldig, veldig synd hvis han forsvinner. Jeg mener han ville ha vært perfekt i spissen av "diamanten" som Jones pleier å praktisere, og jeg synest det er merkelig hvis klubben velger å la han gå i en slik situasjon, og det attpåtil gratis, om ryktene er korrekte. Spesielt siden Jones har uttalt at Bojan ville passe godt inn i den spillestilen han tenker å praktisere.

På den annen side er det - sett fra Bojans side - forståelig om han forsvinner, hvis det er riktig at han dobler lønna, og med tanke på hvordan har blitt behandlet av klubben (les.managerne) de siste par årene, der han er blitt skjøvet ut i kulden uten at dette kan anses å være fotballfaglig begrunnet.

Det siste er nok også grunnen til at store deler av fansen ropte Bojans navn de siste kampene under Rowett-regimet. Og sistnevntes respektløse uttalelser understreket bare at han åpenbart hadde fått et horn i siden til Bojan, og bestemte seg for å fryse han ut, ved å utelate han helt fra kamptroppen den siste tiden Rowett var sjef. Det raseriet dette utløste hos store deler av fansen - på toppen av raseriet over manglende sportslig suksess og stadig sviktende tillit til Rowett - var nok trolig også med på å bidra til sistnevntes exit, fordi klubbledelsen innså at klubben ikke kunne ha en manager som hadde fått store deler av fansen imot seg.

Kanskje det er et snev av dårlig samvittighet som gjør at klubben nå eventuelt lar han gå ? :?

I alle fall er det en kjensgjerning at store deler av fansen ikke begriper hvordan klubben kan mene at Bojan ikke forsvarer en plass på laget, og mener at han tvert imot kunne ha vært en nøkkelspiller. Og han har vært holdt utenfor i en periode der klubben attpåtil har levert sine dårligste prestasjoner på et helt tiår.

Dette er helt uforståelig for veldig mange - inkludert meg selv.
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Bojan Krkić

Innlegg Morten T. » 20 Jan 2019, 14:40

En ting jeg lurer på, Torstein.
Hvorfor begrunner du dine egne standpunkter med det «mange» måtte mene om samme sak?
Det er unødvendig, for jeg kan fortelle deg at synspunktene dine står seg mer enn godt nok uten at du trenger å slenge på hva «mange» måtte finne på å mene... ;)

Synes forøvrig Krkic kunne ha fått sjansen på dette nivået, han bør på tross av en relativt lang periode på nedadgående ha det nivået inne. Han er en god spiller som i hvertfall burde ha vært et alternativ.
Apropos, jeg har også lest at en del fans vil ha han på laget, men jeg har også lest om fans som ikke synes han er god nok og som også er ganske lei av denne tesen og voldsomme fokuset på at Krkic ikke spiller. Noen virker, ut i fra det jeg har lest, å være nesten manisk opptatte av dette. Enkelte framstiller det nesten som om klubbens videre skjebne avhenger av om Krkic spiller eller ikke.
Det er slike panegyriske beskrivelser av en spiller som lenge har vært på nedadgående jeg ikke helt klarer å ta del i.
Han er, som nevnt mange ganger, en god spiller, men han er ikke fantastisk.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Bojan Krkić

Innlegg onside » 20 Jan 2019, 17:53

Du er inne på noe her Morten, Bojan har jo fått legendestatus, noe jeg synes er å ta altfor hardt i. Han har jo nå vært tilgjengelig for ca. seks forskjellige Managere de siste 30 månedene, og har har fått vist seg frem, men overhode ikke vist nivået han burde hatt. Også enig i at han burde vært prøvd i Championship i en kamp hvor vi skal styre kampen og få endel offensive variasjoner. Men kanskje mest for sin egen karriere burde han si ja til United States of America ?
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Bojan Krkić

Innlegg Morten T. » 20 Jan 2019, 18:41

onside skrev:Du er inne på noe her Morten, Bojan har jo fått legendestatus, noe jeg synes er å ta altfor hardt i. Han har jo nå vært tilgjengelig for ca. seks forskjellige Managere de siste 30 månedene, og har har fått vist seg frem, men overhode ikke vist nivået han burde hatt. Også enig i at han burde vært prøvd i Championship i en kamp hvor vi skal styre kampen og få endel offensive variasjoner. Men kanskje mest for sin egen karriere burde han si ja til United States of America ?

Ja, det er ganske godt gjort å få den statusen han har etter 77 spilte kamper på fem sesonger. Etter mitt syn er det andre spillere, både i dagens tropp og hvis vi ser på de siste 11-12 årene, som hadde fortjent en slik status mer, men sånn er det...
Ja, kanskje USA passer han bra nå? Ligaen er ikke dårlig, men ikke veldig bra heller, så han ville sannsynligvis fått en fin mulighet til å vise seg fram der.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Bojan Krkić

Innlegg Morten T. » 20 Jan 2019, 23:33

onside skrev:Du er inne på noe her Morten, Bojan har jo fått legendestatus, noe jeg synes er å ta altfor hardt i. Han har jo nå vært tilgjengelig for ca. seks forskjellige Managere de siste 30 månedene, og har har fått vist seg frem, men overhode ikke vist nivået han burde hatt.

Her toucher du innom noe jeg har fundert på en stund, men egentlig aldri fått noe godt svar på:
Hvorfor er det slik at noen spillere som settes ut av laget eller ikke får spille KONSEKVENT forklares med at årsaken til det ligger alle andre steder enn hos spilleren selv?
Og hvorfor er det slik at når spillere som f.eks. Shawcross, Pieters, Diouf, Crouch, Adam m.fl. vrakes så skyldes dette KONSEKVENT dem selv, og ALDRI utenforliggende årsaker som f.eks. dårlig form etter lite spilletid eller en managers vurderinger? Slike faktorer vurderes ikke en gang når det gjelder disse spillerne.

Det er jo litt rart, det er jo det, at slike ting på mange måter har blitt konsensus.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Bojan Krkić

Innlegg Torstein Norevik » 21 Jan 2019, 01:33

onside skrev:Du er inne på noe her Morten, Bojan har jo fått legendestatus, noe jeg synes er å ta altfor hardt i. Han har jo nå vært tilgjengelig for ca. seks forskjellige Managere de siste 30 månedene, og har har fått vist seg frem, men overhode ikke vist nivået han burde hatt. Også enig i at han burde vært prøvd i Championship i en kamp hvor vi skal styre kampen og få endel offensive variasjoner. Men kanskje mest for sin egen karriere burde han si ja til United States of America ?

Jeg er en stor tilhenger av at Bojan skal spille for Stoke, fordi jeg mener han (fortsatt) er en veldig bra fotballspiller, og mer enn god nok for dagens Stoke-lag. Og han er etter mitt syn en av våre aller beste offensive spillere, og trolig den aller mest kreative, og en som kan åpne motstanderens forsvar.

De få gangene han har fått prøvd seg denne sesongen har han vært god, og Stoke har ved flere anledninger - etter mitt syn - virket friskere etter at han er kommet innpå. Han scoret også et meget vakkert mål mot Rotherham, som jeg tror få (om noen) av dagens Stoke-spillere hadde gjort han etter.

Og det pussige er at han - som var en av våre aller beste og mest kreative spillere i den trolig beste perioden vi har hatt i PL - ikke er funnet god nok til å få spille for et lag som i en lang periode har prestert elendig, og vært blottet for alt som heter kreativitet og offensive egenskaper.

Når det er sagt så kan jeg aldri huske at hverken jeg eller noen andre har omtalt Bojan som en legende for Stoke, så påstanden om at han har fått legendestatus tror jeg du har tatt fra løse luften. Men at mange har funnet det ganske utrolig at han ikke har fått spilt mer, ja, det er riktig.

At han ikke slo til hverken i Mainz eller Alaves kan nå være så. Det kan være ulike grunner til det, og hvor mye tid fikk han ? Ved ett av disse låneoppholdene (tror det var Mainz, men det kunne også være Alaves) gikk det da også noen rykter om at han (og visst nok også noen andre) ble satt ut av laget og forsøkt presset ut av økonomiske grunner, fordi han/de tjente godt og klubben var tvunget til å stramme opp lønnsbudsjettet.

Han (og Bauer) ble åpenbart frosset ut av Rowett. Rowetts disponeringer var det vel imidlertid ikke så mange som var særlig imponert over. Trolig heller ikke Jones, som tok Bauer inn igjen i varmen nesten ved første korsvei. Bojan hadde trolig vært det samme, ut fra Jones sine uttalelser om at Bojan vil passe godt inn i hans system, men Bojan rapporteres å ha vært syk og derfor uaktuell for de kampene som har vært spilt etter Jones ankomst. Om det ikke da skyldes at han er på vei bort...

Og husker jeg ikke helt feil var han Man of The Match i sin siste kamp fra start under Hughes, for så å bli satt på benken i neste kamp og deretter sendt på lån.

Det høres jo ut som en fair og rimelig behandling... :twisted:
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Bojan Krkić

Innlegg Torstein Norevik » 21 Jan 2019, 01:55

Morten T. skrev:
onside skrev:Du er inne på noe her Morten, Bojan har jo fått legendestatus, noe jeg synes er å ta altfor hardt i. Han har jo nå vært tilgjengelig for ca. seks forskjellige Managere de siste 30 månedene, og har har fått vist seg frem, men overhode ikke vist nivået han burde hatt.

Her toucher du innom noe jeg har fundert på en stund, men egentlig aldri fått noe godt svar på:
Hvorfor er det slik at noen spillere som settes ut av laget eller ikke får spille KONSEKVENT forklares med at årsaken til det ligger alle andre steder enn hos spilleren selv?
Og hvorfor er det slik at når spillere som f.eks. Shawcross, Pieters, Diouf, Crouch, Adam m.fl. vrakes så skyldes dette KONSEKVENT dem selv, og ALDRI utenforliggende årsaker som f.eks. dårlig form etter lite spilletid eller en managers vurderinger? Slike faktorer vurderes ikke en gang når det gjelder disse spillerne.

Det er jo litt rart, det er jo det, at slike ting på mange måter har blitt konsensus.


For egen del så er svaret på det jeg ikke finner noen fullgod fotballfaglig forklaring på hvorfor en så god spiller som Bojan har fått så liten tillit i Stoke (eller de andre klubbene for den saks skyld). Og fordi spillerne han har konkurrert mot i Stoke - etter mitt syn - langt fra har prestert bedre enn det Bojan har gjort. Og fordi laget for øvrig i lang tid har prestert meget svakt, uten at Bojan i særlig grad har fått sjansen.

Hvorfor han fikk liten tillit i de andre klubbene vet jeg derimot lite og ingenting om, så det kan jeg ikke uttale meg noe særlig om (bortsett fra noen rykter om at det var økonomiske grunner til at han ble forsøkt presset ut i enten Mainz eller Alaves). Om dette er riktig eller ikke vet ikke jeg, men noen rykter rundt det mener jeg å huske at det var.

Under Hughes ble han vel, i sin siste kamp fra start (mot Leicester), kåret til Man of The Match, for så å bli benket i neste kamp og deretter sendt på lån. Høres jo rimelig logisk ut det, eller...?

Under Rowett hadde han gode innhopp, scoret et utrolig flott mål mot Rotherham, men ble ikke lenge etter sendt helt ut i kulden, og var hverken å finne på banen eller benken. Samtidig slet vi med å vinne kamper, var lite kreative og scoret lite mål. Men Bojan hadde Rowett likevel ikke bruk for. Logisk det også...?

Altså ser jeg ingen fotballfaglige grunner til at Bojan ikke skulle forsvare en plass på dagens Stoke-lag, og mener bestemt at han er god nok. Da er det kanskje ikke så rart at man spekulerer i om det er andre grunner til at en så god spiller ikke får spilletid.

Etter mitt syn er han nemlig mer enn god nok...
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Bojan Krkić

Innlegg Morten T. » 21 Jan 2019, 16:59

Torstein Norevik skrev:
Morten T. skrev:
onside skrev:Du er inne på noe her Morten, Bojan har jo fått legendestatus, noe jeg synes er å ta altfor hardt i. Han har jo nå vært tilgjengelig for ca. seks forskjellige Managere de siste 30 månedene, og har har fått vist seg frem, men overhode ikke vist nivået han burde hatt.

Her toucher du innom noe jeg har fundert på en stund, men egentlig aldri fått noe godt svar på:
Hvorfor er det slik at noen spillere som settes ut av laget eller ikke får spille KONSEKVENT forklares med at årsaken til det ligger alle andre steder enn hos spilleren selv?
Og hvorfor er det slik at når spillere som f.eks. Shawcross, Pieters, Diouf, Crouch, Adam m.fl. vrakes så skyldes dette KONSEKVENT dem selv, og ALDRI utenforliggende årsaker som f.eks. dårlig form etter lite spilletid eller en managers vurderinger? Slike faktorer vurderes ikke en gang når det gjelder disse spillerne.

Det er jo litt rart, det er jo det, at slike ting på mange måter har blitt konsensus.


For egen del så er svaret på det jeg ikke finner noen fullgod fotballfaglig forklaring på hvorfor en så god spiller som Bojan har fått så liten tillit i Stoke (eller de andre klubbene for den saks skyld). Og fordi spillerne han har konkurrert mot i Stoke - etter mitt syn - langt fra har prestert bedre enn det Bojan har gjort. Og fordi laget for øvrig i lang tid har prestert meget svakt, uten at Bojan i særlig grad har fått sjansen.

Hvorfor han fikk liten tillit i de andre klubbene vet jeg derimot lite og ingenting om, så det kan jeg ikke uttale meg noe særlig om (bortsett fra noen rykter om at det var økonomiske grunner til at han ble forsøkt presset ut i enten Mainz eller Alaves). Om dette er riktig eller ikke vet ikke jeg, men noen rykter rundt det mener jeg å huske at det var.

Under Hughes ble han vel, i sin siste kamp fra start (mot Leicester), kåret til Man of The Match, for så å bli benket i neste kamp og deretter sendt på lån. Høres jo rimelig logisk ut det, eller...?

Under Rowett hadde han gode innhopp, scoret et utrolig flott mål mot Rotherham, men ble ikke lenge etter sendt helt ut i kulden, og var hverken å finne på banen eller benken. Samtidig slet vi med å vinne kamper, var lite kreative og scoret lite mål. Men Bojan hadde Rowett likevel ikke bruk for. Logisk det også...?

Altså ser jeg ingen fotballfaglige grunner til at Bojan ikke skulle forsvare en plass på dagens Stoke-lag, og mener bestemt at han er god nok. Da er det kanskje ikke så rart at man spekulerer i om det er andre grunner til at en så god spiller ikke får spilletid.

Etter mitt syn er han nemlig mer enn god nok...

OK, det er et helt fair standpunkt.
Jeg mener bare at det at han har scoret et flott mål ikke holder som argumentasjon.
Pieters har vel scoret et par flotte mål denne sesongen, men det er vel heller sjelden at det benyttes til hans fordel?
Og hva skal vi si om Crouch, som har scoret tidenes flotteste mål på Stoke sitt stadionanlegg? Det er vel få, om noen, som benytter dette som en grunn til at han bør få spille?

Og dette Man of The Match - greiene...Spillere som Walters, Pieters, Crouch og Shawcross har fått slike priser. Til dags dato har jeg likevel ikke sett en eneste gang at noen har brukt en slik pris som en brekkstang i argumentasjonen for at de bør få spille.

Og så litt tankespinn: Er det egentlig helt, helt sikkert at Stoke ville ha fått bedre resultater med Krkic på laget?
Kan det, uansett hvor absurd det kan høres ut i visse kretser, være en mulighet for at det ville ha gått enda dårligere med Krkic i startelleveren?
Det er en brannfakkel, jeg er klar over det, for mytene rundt denne mannen har helt klart vokst seg større og større - paradoksalt nok dess mindre han har spilt.

Som nevnt før, jeg synes han er god, og sist jeg sjekket i ordboka betyr ikke det å være god nødvendigvis noe dårlig, men han er ikke veldig god.
Men jeg er enig med dem som sier at han var veldig god for 10-12 år siden.
Jeg er også enig med dem som hevder at han bør få prøve seg på dagens Stokelag, fordi nivået bør være passende for han.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Bojan Krkić

Innlegg onside » 29 Jan 2019, 14:23

Legges også ut for salg sammen med Fletcher, ifølge SkySports. Ikke med i planene til NJ med andre ord.
https://www.skysports.com/football/news ... tcher-bids
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Bojan Krkić

Innlegg Morten T. » 29 Jan 2019, 14:42

onside skrev:Legges også ut for salg sammen med Fletcher, ifølge SkySports. Ikke med i planene til NJ med andre ord.
https://www.skysports.com/football/news ... tcher-bids

Det virker sannsynlig.
Jeg stussa litt over at han ikke fikk prøve seg sist mot Preston og ble sittende på benken.
Det kan KANSKJE bety at Jones vurderer det dithen at Krkic ikke er mannen som kan løfte Stokelaget anno 2019, eller KANSKJE ikke...

Det er sjelden jeg har vært borte i en spiller med så lite spilletid som det går så mange gjetord om og som en god del har så store forhåpnigner til. Det er nesten så de venter på at Messi(as) skal åpenbare seg hvis han en dag tusler ut på gresset igjen... :P 8-)
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

ForrigeNeste

Gå til Ryktebørsen

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 25 gjester

cron