Bojan Krkić

Løse rykter og diskusjoner om spillere vi vil ha eller ikke vil ha

Re: Bojan Krkić

Innlegg onside » 04 Jan 2018, 19:37

Ute i kulden hos Alaves nå, både han og klubben ønsker å avslutte låneforholdet, så da er det opp til Stoke om ham får spille noe, fordi han bare kan spille for to klubber i en sesong. Så kan vi håpe på en ny «vår» for vår kjære lille playmaker. Kontrakten med Stoke går ut til sommeren......
http://sportwitness.co.uk/stoke-city-pl ... er-forced/
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Bojan Krkić

Innlegg Lilledino » 04 Jan 2018, 19:48

onside skrev:Ute i kulden hos Alaves nå, både han og klubben ønsker å avslutte låneforholdet, så da er det opp til Stoke om ham får spille noe, fordi han bare kan spille for to klubber i en sesong. Så kan vi håpe på en ny «vår» for vår kjære lille playmaker. Kontrakten med Stoke går ut til sommeren......
http://sportwitness.co.uk/stoke-city-pl ... er-forced/

Har alltid hatt sansen for Bojan. Dessveree gikk han på en smell mot Rochdale (rett ?) når han virkelig blomstret..Kanskje han kan bli Shaq sin "mail man" ?
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 7827
Registrert: 06 Aug 2010, 21:15
Bosted: Oslo

Re: Bojan Krkić

Innlegg Knut Ole » 04 Jan 2018, 22:42

Er Selvsagt svak for Bojan. Han var i perioder outstanding og representerte på en måte det endelige stilbruddet etter Pulis.
Så har han hatt nedturer. Inkl oppholdet i Alavés med kun 3 matcher fra start og ingen seriemål.
Tror psyken spiller stor rolle for om Bojan skal lykkes. Det ville være morro om han kom tilbake og bidro til en etterlengtet snuoperasjon i vinter.
Knut Ole
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3841
Registrert: 08 Aug 2010, 11:17

Re: Bojan Krkić

Innlegg gmel » 04 Jan 2018, 23:14

Knut Ole skrev:Er Selvsagt svak for Bojan. Han var i perioder outstanding og representerte på en måte det endelige stilbruddet etter Pulis.
Så har han hatt nedturer. Inkl oppholdet i Alavés med kun 3 matcher fra start og ingen seriemål.
Tror psyken spiller stor rolle for om Bojan skal lykkes. Det ville være morro om han kom tilbake og bidro til en etterlengtet snuoperasjon i vinter.


Lite hadde gledet meg mer, men jeg må si som Rick i
Pawn Shop : ITS NEVER GONNA HAPPEN!
Brukerens avatar
gmel
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1503
Registrert: 27 Jan 2011, 20:39
Bosted: Fister

Re: Bojan Krkić

Innlegg essaen » 04 Jan 2018, 23:17

En spiller som spillet bør bygges rundt ...sånn er det med den saken.. :D
essaen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 64
Registrert: 12 Sep 2015, 21:04

Re: Bojan Krkić

Innlegg Torstein Norevik » 05 Jan 2018, 00:18

essaen skrev:En spiller som spillet bør bygges rundt ...sånn er det med den saken.. :D

Jeg kunne ikke ha vært mer enig ! :D

Så er jeg også enig med Knut Ole i at psyken nok spiller en stor rolle for Bojans spill, og han er nok en type spiller som trenger "en arm rundt seg" for å prestere maks. På den annen side vil han - ved en eventuell retur til Stoke - ha lite å tape, etter relativt mislykkede låneopphold både i Mainz og Alaves, og det er muligens en situasjon som kan passe Bojan...? ;)

Stoke har vel også lite å tape på å gi han en ny sjanse, slik vi har spilt denne sesongen. I beste fall kan han komme til å fremstå som en "ny" signering. Kapasiteten er der utvilsomt, om han greier å få det ut.

Men kjenner jeg Hughes rett, så lar han vel Bojan gå på free transfer til sommeren, når kontrakten løper ut. Og vi snakker da om en spiller som for to år siden var verdsatt til 10-15m pund. En spiller som opplevde å bli kåret til Man of the Match i sin siste kamp fra start for Stoke (så langt), før manageren i den påfølgende kampen belønnet denne innsatsen med å sette han på benken. Deretter èn kamp som innbytter, før han ble sendt ut på lån.

Forstå det den som kan, og opplys meg. For jeg skjønner i alle fall ikke logikken i Hughes vurderinger den gangen. Og jeg tviler på om jeg noen gang kommer til å skjønne det... :?
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Bojan Krkić

Innlegg onside » 05 Jan 2018, 11:40

http://www.marca.com/futbol/alaves/2018 ... b45d0.html
Det ryktes nå fra Spania at Bojan er fornøyd med oppholde i Alaves, og ønsker å tilbringe låneperioden ut og står da uten kontrakt til sommeren. (Kontrakt med Stoke til 30.6.2020) Begynner å bli gammel vettu, tenker på pensjonen sin......
Sist endret av onside den 25 Jan 2018, 07:56, endret 1 gang
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Bojan Krkić

Innlegg Torstein Norevik » 09 Jan 2018, 14:57

onside skrev:http://www.marca.com/futbol/alaves/2018/01/04/5a4e2a7a22601d741b8b45d0.html
Det ryktes nå fra Spania at Bojan er fornøyd med oppholde i Alaves, og ønsker å tilbringe låneperioden ut og står da uten kontrakt til sommeren. Begynner å bli gammel vettu, tenker på pensjonen sin......

Det kan se ut som at det ikke var pensjonen han tenkte på likevel... ;) I alle fall meldes det nå at Bojan likevel kan være åpen for en umiddelbar retur til Stoke, nå som Hughes forsvant.

http://www.mirror.co.uk/sport/football/ ... n-11821673

Ingen - som har fulgt litt med på forumet her - er vel i tvil om hva jeg tenker om det. Jeg mener Bojan var - og fortsatt kan bli - en av våre aller beste spillere. La gå at han ikke var like god det siste året han var her, men det gjaldt ikke bare Bojan, det gjaldt hele laget. Men Bojan ble likevel delvis utpekt som syndebukk og ble plassert på benken. Og Hughes svekkede tillit til Bojan kom vel aller best til uttrykk da Bojan ble kåret til Man of the Match i 2-2 kampen mot Leicester, for så å bli plassert på benken i den neste, og deretter bli sendt ut på lån.

Vi burde tvert imot bygge det offensive spillet vår rundt kreative typer som Bojan og Shaqiri. Bojan er en spiller som kan åpne hele forsvaret med en eneste pasning, og han har også vist at han er en habil avslutter. Jeg kan derfor ikke begripe at det ikke skulle være plass til Bojan i dagens Stoke-lag, særlig med tanke på hvordan vi (ikke) har prestert det siste året. La heller Bojan og Shaqiri slippe litt lettere unna de defensive pliktene og bruk andre spillere til det, slik at disse to kan få bruke kreftene sin på det de er aller best til; å skape noe fremover.

Jeg tror kanskje at Bojan også kunne ha fått fart på Berahino, som så langt fremstår som et formidabelt bomkjøp. Men til sistnevntes forsvar skal det sies at han også har hatt vanskelige arbeidsforhold, oftest som enslig spiss, og lite å jobbe med. Bojan er den som kan slå de riktige ballene i bakrom, som Berahino kan jobbe på, og jeg ser ikke bort fra at det faktisk kunne ha løsnet for Berahino dersom han fikk "hjelp" av en tilrettelegger som Bojan i en 10'er-rolle.

Hent Muniesa hjem igjen i samme slengen, bedre enn Pieters og også en habil midtstopper som kan steppe inn også i den posisjonen ved skader.

Og jeg er heller ikke fremmed for å hente tilbake Imbula, selv om noen da kanskje vil kalle meg naiv og mangle gangsyn. Men det skal jeg tåle... :D Det er nærmest opplest og vedtatt at han var et bomkjøp, og det er selvsagt riktig så lenge han ikke brukes. Faktum er likevel at han var Man of the Match i 4 eller 5 av de noen og tjue kampene han spilte for Stoke, der han hver kamp konkurrerer med 21 andre om den hederstittelen. Det er faktisk en veldig høy prosent, og viser at han faktisk er en veldig god spiller. Det mener jeg er noe som har blitt fullstendig oversett når "dommen" over Imbula felles. Kanskje problemet ikke var at Imbula ikke var god nok, men heller at han aldri fikk tid til å etablere seg skikkelig, sett hen til det fåtall kamper han spilte mens han var her ? Og til tross for at han altså var banens beste i flere av disse kampene. Glem ikke at hverken Bojan eller Arnautovic heller slo til umiddelbart, men først etter å ha vært i klubben en god stund. Og Arnie slo vel strengt tatt ikke til for fullt før i sin tredje sesong for Stoke.

Glem heller ikke at Imbula hadde et tosifret antall landskamper for Frankrikes U-lag, noe som også borger for at dette er en talentfull spiller. Så er jeg selvsagt enig i at han synest å ha mye å gå på når det gjelder holdninger, men er ikke dette noe som kan endres, gitt at han kommer under vingene på "den rette" manageren ? For også Arnie kom til Stoke med et frynsete rykte, som blant annet gikk på manglende holdninger. Men han oppførte seg eksemplarisk, et noe frynsete kroppspråk til tross, og utviklet seg etter hvert til en av våre aller beste spillere.

Jeg mener - som jeg også har sagt mange ganger før - at vi har en bra spillerstall med mange bra spillere. Feil disponeringer og mangelfulle/feilaktige taktiske vurderinger fra Hughes side har imidlertid ført til at han ikke på langt nær fikk ut potensialet i den spillergruppa han hadde til rådighet, selv om han - ved manglende resultater - gjerne skyldte på skader, uflaks og dommeren, heller enn å ta selvkritikk for laguttak, taktikk og kampplan.

Men dette gjør også at jeg er forsiktig optimist m.t.p. våre muligheter for å beholde plassen, fordi jeg både håper og tror at en ny manager vil kunne få mye mer ut av spillergruppa enn det Hughes maktet de siste par årene. Og jeg mener det ville kunne være en god start også å hente hjem igjen Bojan, Muniesa og Imbula, så langt dette lar seg gjøre i forhold til klubbene de er utlånt til. ;)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Bojan Krkić

Innlegg Torstein Norevik » 16 Jan 2018, 15:28

Nye meldinger om at Bojan ønsker seg tilbake for å spille under Lambert.

http://www.stokesentinel.co.uk/sport/fo ... es-1071418

Jeg har aldri skjønt hvorfor han i det hele tatt ble sendt på lån, og er helt uenig med de som måtte mene at de vi har gjør/har gjort en bedre jobb enn det Bojan ville ha gjort. Riktig brukt så ville han kunne være en nøkkelspiller, slik han var det før Hughes - for et par år siden - fant det for godt å skifte spillestil. For ingen kan vel i fullt alvor mene at vi - som lag - har gjort det bedre etter at vi la om stilen og Bojan forsvant ? :?

Og vi burde - om mulig - hente Muniesa i samme slengen, og Imbula, jf. min forrige post... ;)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Bojan Krkić

Innlegg onside » 16 Jan 2018, 19:23

Torstein Norevik skrev:Nye meldinger om at Bojan ønsker seg tilbake for å spille under Lambert.
http://www.stokesentinel.co.uk/sport/fo ... es-1071418
Jeg har aldri skjønt hvorfor han i det hele tatt ble sendt på lån, og er helt uenig med de som måtte mene at de vi har gjør/har gjort en bedre jobb enn det Bojan ville ha gjort. Riktig brukt så ville han kunne være en nøkkelspiller, slik han var det før Hughes - for et par år siden - fant det for godt å skifte spillestil. For ingen kan vel i fullt alvor mene at vi - som lag - har gjort det bedre etter at vi la om stilen og Bojan forsvant ? :?

Og vi burde - om mulig - hente Muniesa i samme slengen, og Imbula, jf. min forrige post... ;)

Joda Torstein, ønsker om å spille fotball er jo tilstede for den godeste Bojan, for i Alaves blir det fryktelig lite spilletid, og det er jo ikke positivt. Kontrakten går også ut til sommeren og da blir han fristilt om han ikke forlenger. Så spørsmålet blir om hans utleieavtale med Alaves sies opp, og om Lambert tar han tilbake. Så kommer det an på om han er i såpass god form at han orker å ta opp kampen med noen av våre skarpe angrepsvåpen(?), det kommer jo også an på hvilket system vår nye sjer velger, også ut fra det spillermateriell vi har. Mest suksess hadde vel Bojan da han «briljerte» til tider i 10`er rollen med gode gjennomspill og egne scoringer fra kort og mellomlangt hold. Det varte jo ikke lenge, av sikkert veldig mange årsaker, men at Lambert hadde fått skrudd Bojan «på» igjen hadde jo bare vært helt glimrende. Det fordrer jo at vi har en lynrask spiss som ikke bare truer bakrom men også at han faktisk scorer mål. Diouf har fortiden vegring mot scoringer mens Barahino fremdeles er milevis fra det som kreves og forventes. Kan aldri tenke meg at Croach er med i plan A-for Lambert. Jeg tror veien fram for Bojan akkurat nå virker lang, men han er enda ikke avskrevet, så det er håp Torstein..... :|

Hvorfor Sparkey gav opp Muniesa da han i tillegg gikk over til en 3-backlinje er jo en stor gåte, sånn i etterkant :o Lambert kan få brukt for Muniesa, større sannsynlighet enne Bojan.
Imbula også ja, ;) Han er jo Stokes eiendom og koster oss masse penger enda. Får Lambert skikk på Imbula skal jeg ta med meg et digert snølass og lage en statue av både Lambert og Imbula på torget i Stoke.
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

ForrigeNeste

Gå til Ryktebørsen

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 12 gjester

cron