Bojan Krkić

Løse rykter og diskusjoner om spillere vi vil ha eller ikke vil ha

Re: Bojan Krkić

Innlegg Morten T. » 29 Jan 2017, 13:45

Takk for innsatsen og lykke til videre, Bojan Krkic Perez jr.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Bojan Krkić

Innlegg Torstein Norevik » 29 Jan 2017, 21:07


Det overrasker vel ingen, ut fra det jeg har skrevet tidligere, at jeg synest dette er veldig trist. Nå kan det heldigvis se ut til at det ikke ligger noen opsjon på kjøp, og det kan vel kanskje være et signal om at Bojan fortsatt figurerer i Hughes´planer for neste sesong, og at han nå sendes på lån for å få spilletid ?

Vi trenger ikke ta Bojan-debatten på nytt, men jeg synest nok at han har vært langt bedre i Stoke-trøya enn enkelte vil ha det til. Svakheten har vært at han har vært ujevn, og levert alt fra glimrende kamper til å ha vært regelrett svak. Det har vært sagt - og det vet jeg at også jeg selv har gjort meg skyldig i - at han ikke har vært like god etter skaden som han var før denne. Det er nok riktig, men likevel en sannhet med modifikasjoner. For det sier nok mer om at han var veldig god før skaden, heller enn at han ikke har vært god etterpå. For han var god også den første tiden etter at han kom tilbake i PL-spill, i midten av september 2015, og ut året. Faktisk så god at han i fjorårets januar-vindu var linket til toppklubber som Chelsea, Man.U og Liverpool. Ville han ha vært det om han hadde spilt svakt etter come-backet ? Selvsagt ikke. Det kan være greitt å ha i minnet, når det snakkes om at han ikke har vært like god etter skaden. Og dette er altså ikke mer enn ett år siden.

Men så hadde han - i likhet med resten av laget - en svak vårsesong i fjor, og fikk mindre spilletid, noe tilfellet har vært også denne sesongen. Og jeg tror at mye av "nedpratingen" av Bojan skyldes nettopp dette, og det vi før har snakket om - fotballsupporteres ekstremt korte korttidshukommelse. ;)

Jeg håper han finner tilbake til sitt gamle jeg i Tyskland, at han kommer styrket tilbake etter vårsesongen, og igjen kan bli den glitrende "playmakeren" han i sine gode stunder i Stoke-trøya har vist at han kan være. ;)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Bojan Krkić

Innlegg Morten T. » 29 Jan 2017, 21:29

I flg. The Sentinel ville 8 klubber signe Krkic. Langt på vei de fleste av dem kan uten omsvøp beskrives som middelmådige.:
http://m.stokesentinel.co.uk/exclusive- ... story.html

Bundesliga er en meget bra liga, etter mitt syn litt undervurdert og da kanskje spesielt blant en del norske fotballsupportere som først og fremst liker engelsk fotball i kombinasjon med de to beste spanske lagene. Det er bare å ønske Krkic lykke til i Mainz og han har vel med denne midlertidige overgangen vært innom alle de såkalt fire store ligaene i Europa.

Personlig ble jeg litt overrasket over at han ikke havnet i Spania, men registrerer jo at Stoke sitt forlangende ble for høyt for de klubbene som visstnok var interessert.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Bojan Krkić

Innlegg Torstein Norevik » 31 Jan 2017, 00:32

Leser man en del av innleggene her, både på og mellom linjene, så skinner det klart gjennom at enkelte mener at Bojan er oppskrytt, at han knapt nok forsvarte en plass på laget, at han har mer til felles med en ballettdanser enn en fotballspiller og at han neppe vil bli noe stort savn når han nå skal friste tilværelsen i Bundesliga en tid fremover... :? Det er det selvsagt lov å mene.

Nå har vel ikke Stokes Premier League-karriere først og fremst vært kjennetegnet av scoringer i bøtter og spann, snarere har vel det tvert om vært en mangelvare...

Da blir det i mitt hode noe pussig, at man synest det er helt greitt at Stoke slipper spilleren som har vist seg som den flittigste målscoreren gjennom hele vår Premier League-karriere, målt etter scoringer i forhold til antall kamper.

Ikke som spiss, men som midtbanespiller !

Bojan oppskrytt ? Kanskje heller kraftig undervurdert ? :?

http://stokeloudandproud.com/bojan-main ... oan-goals/
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Bojan Krkić

Innlegg Svein Nilsen » 31 Jan 2017, 08:40

Torstein Norevik skrev:Leser man en del av innleggene her, både på og mellom linjene, så skinner det klart gjennom at enkelte mener at Bojan er oppskrytt, at han knapt nok forsvarte en plass på laget, at han har mer til felles med en ballettdanser enn en fotballspiller og at han neppe vil bli noe stort savn når han nå skal friste tilværelsen i Bundesliga en tid fremover... :? Det er det selvsagt lov å mene.

Nå har vel ikke Stokes Premier League-karriere først og fremst vært kjennetegnet av scoringer i bøtter og spann, snarere har vel det tvert om vært en mangelvare...

Da blir det i mitt hode noe pussig, at man synest det er helt greitt at Stoke slipper spilleren som har vist seg som den flittigste målscoreren gjennom hele vår Premier League-karriere, målt etter scoringer i forhold til antall kamper.

Ikke som spiss, men som midtbanespiller !

Bojan oppskrytt ? Kanskje heller kraftig undervurdert ? :?

http://stokeloudandproud.com/bojan-main ... oan-goals/


Denne statistikken sier vel mer om de andre spillerne. Vi trenger virkelig en goalgetter, håper vi har fått han i Berahino!..... Uansett, jeg er fan av Bojan og synes det er oppriktig leit at han forlater Stoke City. Jeg vil holde et godt øye til Mainz fremover for å se hva den lille trollmannen kan finne på der! Jeg innrømmer at han dessverre aldri kom helt opp på det høye nivået han var før skaden han fikk mot Rochdale, men jeg er helt uenig med Mark Hughes i forhold til hvor lite han ble brukt. Han ble ofret for vår dårlige sesongstart og han ble ofret da LAGET spilte en forferdelig dårlig førsteomgang mot Wolves i FA cupen. Det merkelige er at da han endelig fikk starte mot Leicester i desember var han etter manges (alles?) mening vår beste spiller, allikevel ble han vraket til den neste kampen! Det blir litt uforståelig for meg. Jeg leste for en tid tilbake en kommentar fra en annen Stoke spiller som roste Bojan for å være en fantastisk fotballspiller og uttalte blant annet at han finner rom å slå pasninger i som andre ikke visste eksisterte. Det sier også litt om hans medspillere...... ;) . Håper Bojan får en opptur i Tyskland og kommer tilbake i god gammel form og herjer for oss i Premier League 2017/18.
Svein Nilsen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2469
Registrert: 06 Aug 2010, 22:47

Re: Bojan Krkić

Innlegg onside » 31 Jan 2017, 09:02

Han er tapt for et halvt år ja, og det kan bli litt tomt etter Bojan.
Her en artikkel vedrørende tre sider Stoke-fans vil savne fra den lille.......

1. Evnen til å snu kamper
2. Et alternativ til de tradisjonelle målscorerne
3. Stoke mister kreativitet - som nå hviler på Arnautovic!
http://www.footballtransfertavern.com/p ... lery-slide
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Bojan Krkić

Innlegg Morten T. » 01 Feb 2017, 12:30

Svein Nilsen skrev: Jeg vil holde et godt øye til Mainz fremover for å se hva den lille trollmannen kan finne på der!

Håper han lykkes der, men gjør han det så er ikke det nødvendigvis et tegn på at han kan komme tilbake til England og evt. gjenskape det han måtte prestere.

En spiller som f.eks. Bastian Schweinsteiger, som har hatt en utrolig bra karriere i og for Tyskland, har ikke fått det til under to managere i Manchester United. Det er altså ikke gitt at suksess i en liga NØDVENDIGVIS betyr det samme i en annen. Eksemplene på slike forhold er flere.

Mainz 05 har et brukbart lag( for øyeblikket nr. 10 av 18 lag ) og det betyr muligens at Krkic, som er en god spiller, kan styrke de noe og få spilletid.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Bojan Krkić

Innlegg Morten T. » 06 Feb 2017, 23:49

Ingen god start for Krkic i Mainz. Stillingen var 1-0 til hjemmelaget Hoffenheim da Krkic entret manesjen i det 75. minutt. På det kvarteret spanjolen var innpå så slapp hans nye klubb inn ytterligere tre mål og røyk til slutt 4-0.:
http://www.stokesentinel.co.uk/stoke-ci ... story.html
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Bojan Krkić

Innlegg Torstein Norevik » 07 Feb 2017, 01:03

Morten T. skrev:Ingen god start for Krkic i Mainz. Stillingen var 1-0 til hjemmelaget Hoffenheim da Krkic entret manesjen i det 75. minutt. På det kvarteret spanjolen var innpå så slapp hans nye klubb inn ytterligere tre mål og røyk til slutt 4-0.:
http://www.stokesentinel.co.uk/stoke-ci ... story.html

Og det var nok Bojans skyld... :twisted:
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Bojan Krkić

Innlegg Morten T. » 07 Feb 2017, 09:41

Torstein Norevik skrev:
Morten T. skrev:Ingen god start for Krkic i Mainz. Stillingen var 1-0 til hjemmelaget Hoffenheim da Krkic entret manesjen i det 75. minutt. På det kvarteret spanjolen var innpå så slapp hans nye klubb inn ytterligere tre mål og røyk til slutt 4-0.:
http://www.stokesentinel.co.uk/stoke-ci ... story.html

Og det var nok Bojans skyld... :twisted:

Det sto ikke noe om det i artikkelen, så vi får håpe at han ikke hadde hele skylda alene, eller skyld i det hele tatt.
La oss heller håpe at trenden fra Stoke den siste tiden han var der, med at han bare var på banen da Stoke spilte uavgjort eller tapte, ikke fortsetter hos hans midlertidige arbeidsgiver. Uansett en sur start for den vesle katalaneren hos sin nye klubb som for for øyeblikket er på 13.plass( av 18 mulige plasser ) i Bundesliga... 8-)
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

ForrigeNeste

Gå til Ryktebørsen

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 114 gjester

cron