Bojan Krkić

Løse rykter og diskusjoner om spillere vi vil ha eller ikke vil ha

Re: Bojan Krkić

Innlegg Morten T. » 09 Mai 2019, 17:10

Per Magne skrev:
Morten T. skrev:Klubben, og Jones, avkrefter det som står i Sentinel:
https://www.stokecityfc.com/news/club-c ... jan-report

På meg virker det mer som om det er Krkic selv som har sagt at han vil sondere terrenget etter en ny klubb.

Så konklusjonen her må vel bli at ingenting er klart, hverken den ene eller andre veien?


Ser de skriver at de avkrefter det, men samtidig står det vel at Jones er enig i at det kan være fornuftig fior ham å prøve seg et annet sted. Er vel egentlig bare en forfining av samme budskap, og kan virke som et forsøk å slippe supporterne sin vrede, ved å legge ansvaret over på spilleren.... Mener Jones her må stå for valget han har tatt, kan godt være det er riktig ut fra helhetlig syn, men det han driver med nå er tåkelegging.

Ikke alle supportere i Stoke er overbegeistret for Krkic, det vil være helt feil å si, men jeg er enig i at det Stoke City FC gjør her kan etterlate et inntrykk av at de går ut slik for å slippe ( noen ) supporteres vrede. Hvis det medfører riktighet så er det svakt av klubben, uansett hvilket ståsted man har og hvilken vinkel man ser det fra.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Bojan Krkić

Innlegg onside » 03 Jul 2019, 12:08

Ser ut til at han har så god kontrakt i Stoke at vi er villig til å gi han bort......
når han nå ikke er med i planene fremover.
http://sportwitness.co.uk/players-futur ... ubs-asked/
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Bojan Krkić

Innlegg Torstein Norevik » 03 Jul 2019, 12:23

onside skrev:Ser ut til at han har så god kontrakt i Stoke at vi er villig til å gi han bort......
når han nå ikke er med i planene fremover.
http://sportwitness.co.uk/players-futur ... ubs-asked/

Det vil for meg forbli en gåte hvorfor Bojan har fått så ekstremt liten tillit i Stoke. Vi snakker om en klubb som forrige sesong endte på en skuffende 16. plass i Championship, hovedsaklig på grunn av ekstrem blodfattighet offensivt. Likevel anses ikke Bojan som god nok, selv om han er en våre aller beste og mest kreative spillere offensivt, og har vist gode takter de få gangene han har fått prøve seg.

Han fikk vel 90 minutter i èn enslig kamp av rundt 20 mulige under Jones, og var ellers stort sett innbytter om han i det hele tatt var i troppen. Og var faktisk som regel et friskt pust de gangene han fikk prøve seg.

Nå koples han mot en rekke klubber i Spania - formodentlig i La Liga - mens han fortsatt ikke anses god nok for spill i Championship. Forstå det den som kan...for meg er dette ikke til å begripe... :?
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Bojan Krkić

Innlegg Morten T. » 03 Jul 2019, 12:55

onside skrev:Ser ut til at han har så god kontrakt i Stoke at vi er villig til å gi han bort......
når han nå ikke er med i planene fremover.
http://sportwitness.co.uk/players-futur ... ubs-asked/

1 million pund, ja til og med lavere i salgssum, hvis dette stemmer.
Det tyder vel da på at klubben ikke lenger ser noe potensial i Krkic og er nærmest desperate etter å få han ut.
På en måte kan jeg forstå det. Krkic har vel, meg bekjent, en ukelønn på 500 000 - 600 000 norske kroner. Det er en grei betaling for å spille så lite som han gjør. Så klubben har vel veid forskjellige hensyn opp mot hverandre vil jeg anta, og landet på at Krkic er noe dyr i drift ...?
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Bojan Krkić

Innlegg Lilledino » 03 Jul 2019, 17:37

Torstein Norevik skrev:
onside skrev:Ser ut til at han har så god kontrakt i Stoke at vi er villig til å gi han bort......
når han nå ikke er med i planene fremover.
http://sportwitness.co.uk/players-futur ... ubs-asked/

Det vil for meg forbli en gåte hvorfor Bojan har fått så ekstremt liten tillit i Stoke. Vi snakker om en klubb som forrige sesong endte på en skuffende 16. plass i Championship, hovedsaklig på grunn av ekstrem blodfattighet offensivt. Likevel anses ikke Bojan som god nok, selv om han er en våre aller beste og mest kreative spillere offensivt, og har vist gode takter de få gangene han har fått prøve seg.

Han fikk vel 90 minutter i èn enslig kamp av rundt 20 mulige under Jones, og var ellers stort sett innbytter om han i det hele tatt var i troppen. Og var faktisk som regel et friskt pust de gangene han fikk prøve seg.

Nå koples han mot en rekke klubber i Spania - formodentlig i La Liga - mens han fortsatt ikke anses god nok for spill i Championship. Forstå det den som kan...for meg er dette ikke til å begripe... :?

Ja forstå det den som kan. Det MÅ være noe som vi ikke forstår.. Hater Rochdale !!!
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 7827
Registrert: 06 Aug 2010, 21:15
Bosted: Oslo

Re: Bojan Krkić

Innlegg onside » 03 Jul 2019, 21:05

Skjønner egentlig ikke frustrasjonen. Han har fått utallige sjanser av utallige managere over mange år. Jeg syns Bojan "leverer" meget sporadisk, og da er det bra. Men det blir for lite og for kort.
Men se: nå skifter Jones ut et helt lag PL-lag på i løpet av to vinduer. Veldig få kommentarer.....
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Bojan Krkić

Innlegg Torstein Norevik » 03 Jul 2019, 21:31

onside skrev:Skjønner egentlig ikke frustrasjonen. Han har fått utallige sjanser av utallige managere over mange år. Jeg syns Bojan "leverer" meget sporadisk, og da er det bra. Men det blir for lite og for kort.
Men se: nå skifter Jones ut et helt lag PL-lag på i løpet av to vinduer. Veldig få kommentarer.....

Men da lurer jeg litt på hvem av Stoke sine offensive spillere du mener har vært så mye bedre, at det er greitt at de holder Bojan ute av laget ? ;)

Dessuten er jeg helt uenig i at han har fått utallige sjanser. Jones hevdet også det, men som jeg skrev i min forrige kommentar så fikk han 90 minutter en eneste gang av rundt 20 mulige under Jones, helt ute av troppen i noen kamper, og sjelden annet enn sporadiske innhopp mot slutten av kampene. Og det på et lag som scoret minst mål av samtlige av lagene som ikke rykket ned til League One.

Fikk også få sjanser under Rowett, så at han har fått utallige sjanser mener jeg ikke er riktig. Han har ikke fått muligheten til å få noen kontinuitet i spillet på årevis, i form av en rekke med sammenhengende kamper, så den påstanden er jeg altså uenig i.

Jeg tror mye av forklaringen rett og slett ligger i at våre siste managere (Lambert, som ikke hentet han hjem fra lån, Rowett og Jones foretrekker en annen type spillere, med sterk fysikk, duellkraft og løpsstyrke, og at spillere som mangler disse egenskapene (men har andre forcer) ikke er deres "cup of tea" og derfor heller ikke kommer inn i varmen. 8-)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Bojan Krkić

Innlegg onside » 03 Jul 2019, 22:18

Torstein Norevik skrev:
onside skrev:Skjønner egentlig ikke frustrasjonen. Han har fått utallige sjanser av utallige managere over mange år. Jeg syns Bojan "leverer" meget sporadisk, og da er det bra. Men det blir for lite og for kort.
Men se: nå skifter Jones ut et helt lag PL-lag på i løpet av to vinduer. Veldig få kommentarer.....

Men da lurer jeg litt på hvem av Stoke sine offensive spillere du mener har vært så mye bedre, at det er greitt at de holder Bojan ute av laget ? ;)

Dessuten er jeg helt uenig i at han har fått utallige sjanser. Jones hevdet også det, men som jeg skrev i min forrige kommentar så fikk han 90 minutter en eneste gang av rundt 20 mulige under Jones, helt ute av troppen i noen kamper, og sjelden annet enn sporadiske innhopp mot slutten av kampene. Og det på et lag som scoret minst mål av samtlige av lagene som ikke rykket ned til League One.

Fikk også få sjanser under Rowett, så at han har fått utallige sjanser mener jeg ikke er riktig. Han har ikke fått muligheten til å få noen kontinuitet i spillet, i form av en rekke med sammenhengende kamper, på årevis så den påstanden er jeg altså uenig i.

Utvilsomt en god spiller, ingen tvil om det, men i Stoke de siste 2-3 årene har han overhode ikke har det spillermateriellet rundt seg for å kunne briljere. Heller ikke på de lagene han har vært utånt til har vært av høy klasse, derfor vil jeg anta at han faller igjennom når det kommer til energi, taklings- og arbeidsstyrke,. Spesielt når han spiller på lag som har lavt ballinnehav. God med ball, god til å spille medspillere igjennom, men det blir for lite av når vi ikke har raske nok spillere eller spillere som ikke skjønner hva du driver med. Jeg syns han burde funnet seg en annen klubb for lenge siden. Dersom han er så god som mange med deg mener, hvorfor er det da ingen som kjøper han? Han koster nesten ingenting! Det er ikke kom og kjøp engang. Det er kom og hent Gratis!

PS. Jeg håper han kommer til en klubb som satser på han, fordi det vil ikke Jones gjøre.
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Bojan Krkić

Innlegg Morten T. » 03 Jul 2019, 22:30

onside skrev:Skjønner egentlig ikke frustrasjonen. Han har fått utallige sjanser av utallige managere over mange år. Jeg syns Bojan "leverer" meget sporadisk, og da er det bra. Men det blir for lite og for kort.
Men se: nå skifter Jones ut et helt lag PL-lag på i løpet av to vinduer. Veldig få kommentarer.....

Dette er vel så «spot on» som det er mulig å komme.
Hypen rundt Krkic har vart lenge. Han er en ok/god spiller som egentlig ikke har levert noe spektakulært på 10++ år( Okei da, rett skal være rett: av og til har han vært svært god, noe som også har blitt kringkastet så til de grader, men gjennomgående og som oftest har han vært middels plussminus.
Jeg sitter med en følelse av at litt for mange bedømmer han for tidligere bedrifter i Barcelona for 10-12 år siden.

For min del er det ok om han blir, men det er også ok om han drar. Jeg skjønner heller ikke frustrasjonen.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Bojan Krkić

Innlegg Morten T. » 04 Jul 2019, 08:52

Det litt pussige og paradoksale med Krkic er at myten rundt han vokser seg bare større og større ved at han IKKE spiller. Vanligvis er det jo motsatt. Han har vært på banen i 74 av maksimale 196 ligakamper de fem sesongene han har vært ansatt i Stoke. Mange av disse kampene har han ikke spilt samfulle 90 mins.( Ja, jeg vet om skader og utlån ). Det blir veldig mye spotlight på han, og det er med på å gjøre han større enn det han er og muligens også ta fokus bort fra andre spillere og utviklingstrekk i klubben.
Det står ikke og faller ikke på om Krkic er med eller ikke. Det er en grov forenkling av problemene Stoke har gravd seg inn i det siste halve tiåret.

Jeg føler meg trygg på at hvis Krkic må forlate skuta så kommer den avgangen til å debatteres i mange år. Personlig kommer jeg til å synes det er helt greit( hvis det skjer ) og kommer ikke til å ustanselig messe om at «det er på tide å komme seg videre» eller «time to move on», slik det har blitt gjort hvis man debatterer avgangene til meget sterke bidragsytere som f.eks. Crouch, Walters, Huth, Whelan, Pulis, Fuller osv......
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

ForrigeNeste

Gå til Ryktebørsen

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 16 gjester

cron