Bojan Krkić

Løse rykter og diskusjoner om spillere vi vil ha eller ikke vil ha

Re: Bojan Krkić

Innlegg Torstein Norevik » 17 Jan 2018, 00:18

onside skrev:
Torstein Norevik skrev:Nye meldinger om at Bojan ønsker seg tilbake for å spille under Lambert.
http://www.stokesentinel.co.uk/sport/fo ... es-1071418
Jeg har aldri skjønt hvorfor han i det hele tatt ble sendt på lån, og er helt uenig med de som måtte mene at de vi har gjør/har gjort en bedre jobb enn det Bojan ville ha gjort. Riktig brukt så ville han kunne være en nøkkelspiller, slik han var det før Hughes - for et par år siden - fant det for godt å skifte spillestil. For ingen kan vel i fullt alvor mene at vi - som lag - har gjort det bedre etter at vi la om stilen og Bojan forsvant ? :?

Og vi burde - om mulig - hente Muniesa i samme slengen, og Imbula, jf. min forrige post... ;)

Joda Torstein, ønsker om å spille fotball er jo tilstede for den godeste Bojan, for i Alaves blir det fryktelig lite spilletid, og det er jo ikke positivt. Kontrakten går også ut til sommeren og da blir han fristilt om han ikke forlenger. Så spørsmålet blir om hans utleieavtale med Alaves sies opp, og om Lambert tar han tilbake. Så kommer det an på om han er i såpass god form at han orker å ta opp kampen med noen av våre skarpe angrepsvåpen(?), det kommer jo også an på hvilket system vår nye sjer velger, også ut fra det spillermateriell vi har. Mest suksess hadde vel Bojan da han «briljerte» til tider i 10`er rollen med gode gjennomspill og egne scoringer fra kort og mellomlangt hold. Det varte jo ikke lenge, av sikkert veldig mange årsaker, men at Lambert hadde fått skrudd Bojan «på» igjen hadde jo bare vært helt glimrende. Det fordrer jo at vi har en lynrask spiss som ikke bare truer bakrom men også at han faktisk scorer mål. Diouf har fortiden vegring mot scoringer mens Barahino fremdeles er milevis fra det som kreves og forventes. Kan aldri tenke meg at Croach er med i plan A-for Lambert. Jeg tror veien fram for Bojan akkurat nå virker lang, men han er enda ikke avskrevet, så det er håp Torstein..... :|

Hvorfor Sparkey gav opp Muniesa da han i tillegg gikk over til en 3-backlinje er jo en stor gåte, sånn i etterkant :o Lambert kan få brukt for Muniesa, større sannsynlighet enne Bojan.
Imbula også ja, ;) Han er jo Stokes eiendom og koster oss masse penger enda. Får Lambert skikk på Imbula skal jeg ta med meg et digert snølass og lage en statue av både Lambert og Imbula på torget i Stoke.

Grunnen til at jeg "maser" om Bojan er at jeg ikke er enig i at han var så svak mot slutten som enkelte vil ha det til. Tvert imot mener jeg at han - når han var i form - var en av våre 2-3 aller beste spillere. Jeg er enig i at han ikke var så god utover våren 2016 som han hadde vært tidligere, men det var det heller ingen andre som var, uten at det fikk de samme konsekvensene for disse. Hele laget presterte svakt i denne perioden, ikke bare Bojan.

Og glem ikke at han var Man of the Match i sin siste kamp fra start for Stoke ( 2-2 mot Leicester), så det tydet jo på at han kanskje var på gang igjen ? Men det var ikke godt nok for Hughes som benket han i den påfølgende kampen, før han ble sendt på lån.

Når jeg leser mange av innleggene på sosiale medier, og spesielt engelske, slår det meg at mange supportere har kort hukommelse når det gjelder Bojan. Mange mener nå at han ikke er god nok, og hevder at han aldri ble den samme igjen etter skaden. Jeg mener det er direkte feil, for Bojan hadde vel kanskje sin beste periode i Stoke høsten 2015, da Stoke trolig - både spillemessig og resultatmessig - vel presterte det beste vi har gjort i hele vår PL-karriere. Og dette var altså etter at han var kommet tilbake fra skaden. Likevel leser jeg stadig vekk påstander om at Bojan aldri ble den samme etter skaden. Jeg mener det er direkte feil.

Nei, han har ikke prestert så bra i Mainz eller Alaves, men han hadde heller ikke gjort det så bra i Ajax før han kom til Stoke, og gjorde det heller ikke så bra den første tiden i Stoke, før det løsnet. Poenget er at jeg tror ikke Bojan er blitt en så mye dårligere spiller det siste året, men at dette kan være situasjonsbetinget.

Se på Arnie, som ble omtalt som en flopp i West Ham, og det ble spekulert i at han kunne forsvinne allerede nå i januar. Så kom det inn en ny manager (Moyes) med andre idèer, og som gav Arnie en ny rolle og posisjon. Det var det som skulle til før det løsnet for Arnie, og bare få måneder etter at han ble betegnet som en flopp, er han nå i ferd med å bli en publikumsyndling hos The Hammers.

Er det Arnie som er blitt så mye bedre i løpet av to måneder ? Selvsagt ikke. Men ny manager, nye idèer og en ny rolle var det som skulle til for å få det beste ut av Arnie. Han ble ikke brukt riktig i starten, av Bilic, som også kritiserte Arnie offentlig. Da presterte heller ikke Arnautovic.

Poenget mitt er at det kan være mange grunner til at Bojan ikke ble noen "hit" hverken i Mainz eller Alaves, og minst sannsynlig skyldes dette at Bojan er blitt en så mye dårligere spiller det siste året, slik det fremstilles av mange på sosiale medier. Jeg er derfor helt uenig i at Bojan ikke lenger er god nok for Stoke.

"Muni" er vi derimot helt enige om, så det trenger vi ikke debattere. Men så gleder jeg meg til å se deg lage statue i snø av Imbula og Lambert på torget i Stoke. :lol:

Neida, jeg er enig i at Imbula synest å mangle en del (ganske mye?) når det gjelder holdninger, og han presterte ujevnt. For han var svak i noen kamper - som de fleste andre på laget - men fikk han noen reell sjanse ? Avskrevet etter noen og tjue kamper, etter å ha vært Man of the Match i 4 eller 5 av de. Det henger ikke sammen i det hele tatt.

Da er det ikke det fotballmessige som har vært avgjørende i alle fall. For Arnie presterte heller ikke jevnt på et høyt nivå før i sin tredje sesong for Stoke, men du verden som han presterte da. Han var faktisk en del inn og ut av laget i sin første sesong for Stoke, og ingenting tydet på at han ville bli en nøkkelspiller for oss.

Jeg tror at spillere som Bojan, Imbula og Muniesa kunne fått en "ny vår" under en ny manager, som tror på dem, og gir dem tillit. Det fikk de aldri fullt og helt av Hughes.

Jeg mener ikke med det at vi skal la være å signere nye spillere i januar, for det kunne vi trenge, spesielt en målfarlig spiss. Men i tillegg burde vi benytte spillere som kvalitetsmessig - etter mitt syn - ikke ligger noe som helst tilbake for de vi har, og som faktisk er Stoke-spillere, i stedet for å låne disse ut til andre, og hvor de åpenbart ikke trives og fungerer. Det tjener hverken noen av klubbene eller spilleren. 8-)

Så er det helt greitt at andre er uenige med meg i det. ;)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Bojan Krkić

Innlegg essaen » 17 Jan 2018, 01:46

Håper noen i ledelsen og i den nyansatte managerens støttekontakter ,ser at det er mange utrolig gode spillere som har blitt "gitt vekk" av en manager som mistet grepet for ca halvannet år siden.. Håper det er mulig å hente noen av dem tibake i dette overgangsvinduet ,i tillegg må det hentes to spillere i hver lagdel for å få et lag som tåler skader og sykdom......Om ikke dette gjennomføres ...er jeg redd guttene våre blir en parantes i liga systemet i fremtiden..
essaen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 64
Registrert: 12 Sep 2015, 21:04

Re: Bojan Krkić

Innlegg Lilledino » 17 Jan 2018, 19:56

Torstein Norevik skrev:
onside skrev:
Torstein Norevik skrev:Nye meldinger om at Bojan ønsker seg tilbake for å spille under Lambert.
http://www.stokesentinel.co.uk/sport/fo ... es-1071418
Jeg har aldri skjønt hvorfor han i det hele tatt ble sendt på lån, og er helt uenig med de som måtte mene at de vi har gjør/har gjort en bedre jobb enn det Bojan ville ha gjort. Riktig brukt så ville han kunne være en nøkkelspiller, slik han var det før Hughes - for et par år siden - fant det for godt å skifte spillestil. For ingen kan vel i fullt alvor mene at vi - som lag - har gjort det bedre etter at vi la om stilen og Bojan forsvant ? :?

Og vi burde - om mulig - hente Muniesa i samme slengen, og Imbula, jf. min forrige post... ;)

Joda Torstein, ønsker om å spille fotball er jo tilstede for den godeste Bojan, for i Alaves blir det fryktelig lite spilletid, og det er jo ikke positivt. Kontrakten går også ut til sommeren og da blir han fristilt om han ikke forlenger. Så spørsmålet blir om hans utleieavtale med Alaves sies opp, og om Lambert tar han tilbake. Så kommer det an på om han er i såpass god form at han orker å ta opp kampen med noen av våre skarpe angrepsvåpen(?), det kommer jo også an på hvilket system vår nye sjer velger, også ut fra det spillermateriell vi har. Mest suksess hadde vel Bojan da han «briljerte» til tider i 10`er rollen med gode gjennomspill og egne scoringer fra kort og mellomlangt hold. Det varte jo ikke lenge, av sikkert veldig mange årsaker, men at Lambert hadde fått skrudd Bojan «på» igjen hadde jo bare vært helt glimrende. Det fordrer jo at vi har en lynrask spiss som ikke bare truer bakrom men også at han faktisk scorer mål. Diouf har fortiden vegring mot scoringer mens Barahino fremdeles er milevis fra det som kreves og forventes. Kan aldri tenke meg at Croach er med i plan A-for Lambert. Jeg tror veien fram for Bojan akkurat nå virker lang, men han er enda ikke avskrevet, så det er håp Torstein..... :|

Hvorfor Sparkey gav opp Muniesa da han i tillegg gikk over til en 3-backlinje er jo en stor gåte, sånn i etterkant :o Lambert kan få brukt for Muniesa, større sannsynlighet enne Bojan.
Imbula også ja, ;) Han er jo Stokes eiendom og koster oss masse penger enda. Får Lambert skikk på Imbula skal jeg ta med meg et digert snølass og lage en statue av både Lambert og Imbula på torget i Stoke.

Grunnen til at jeg "maser" om Bojan er at jeg ikke er enig i at han var så svak mot slutten som enkelte vil ha det til. Tvert imot mener jeg at han - når han var i form - var en av våre 2-3 aller beste spillere. Jeg er enig i at han ikke var så god utover våren 2016 som han hadde vært tidligere, men det var det heller ingen andre som var, uten at det fikk de samme konsekvensene for disse. Hele laget presterte svakt i denne perioden, ikke bare Bojan.

Og glem ikke at han var Man of the Match i sin siste kamp fra start for Stoke ( 2-2 mot Leicester), så det tydet jo på at han kanskje var på gang igjen ? Men det var ikke godt nok for Hughes som benket han i den påfølgende kampen, før han ble sendt på lån.

Når jeg leser mange av innleggene på sosiale medier, og spesielt engelske, slår det meg at mange supportere har kort hukommelse når det gjelder Bojan. Mange mener nå at han ikke er god nok, og hevder at han aldri ble den samme igjen etter skaden. Jeg mener det er direkte feil, for Bojan hadde vel kanskje sin beste periode i Stoke høsten 2015, da Stoke trolig - både spillemessig og resultatmessig - vel presterte det beste vi har gjort i hele vår PL-karriere. Og dette var altså etter at han var kommet tilbake fra skaden. Likevel leser jeg stadig vekk påstander om at Bojan aldri ble den samme etter skaden. Jeg mener det er direkte feil.

Nei, han har ikke prestert så bra i Mainz eller Alaves, men han hadde heller ikke gjort det så bra i Ajax før han kom til Stoke, og gjorde det heller ikke så bra den første tiden i Stoke, før det løsnet. Poenget er at jeg tror ikke Bojan er blitt en så mye dårligere spiller det siste året, men at dette kan være situasjonsbetinget.

Se på Arnie, som ble omtalt som en flopp i West Ham, og det ble spekulert i at han kunne forsvinne allerede nå i januar. Så kom det inn en ny manager (Moyes) med andre idèer, og som gav Arnie en ny rolle og posisjon. Det var det som skulle til før det løsnet for Arnie, og bare få måneder etter at han ble betegnet som en flopp, er han nå i ferd med å bli en publikumsyndling hos The Hammers.

Er det Arnie som er blitt så mye bedre i løpet av to måneder ? Selvsagt ikke. Men ny manager, nye idèer og en ny rolle var det som skulle til for å få det beste ut av Arnie. Han ble ikke brukt riktig i starten, av Bilic, som også kritiserte Arnie offentlig. Da presterte heller ikke Arnautovic.

Poenget mitt er at det kan være mange grunner til at Bojan ikke ble noen "hit" hverken i Mainz eller Alaves, og minst sannsynlig skyldes dette at Bojan er blitt en så mye dårligere spiller det siste året, slik det fremstilles av mange på sosiale medier. Jeg er derfor helt uenig i at Bojan ikke lenger er god nok for Stoke.

"Muni" er vi derimot helt enige om, så det trenger vi ikke debattere. Men så gleder jeg meg til å se deg lage statue i snø av Imbula og Lambert på torget i Stoke. :lol:

Neida, jeg er enig i at Imbula synest å mangle en del (ganske mye?) når det gjelder holdninger, og han presterte ujevnt. For han var svak i noen kamper - som de fleste andre på laget - men fikk han noen reell sjanse ? Avskrevet etter noen og tjue kamper, etter å ha vært Man of the Match i 4 eller 5 av de. Det henger ikke sammen i det hele tatt.

Da er det ikke det fotballmessige som har vært avgjørende i alle fall. For Arnie presterte heller ikke jevnt på et høyt nivå før i sin tredje sesong for Stoke, men du verden som han presterte da. Han var faktisk en del inn og ut av laget i sin første sesong for Stoke, og ingenting tydet på at han ville bli en nøkkelspiller for oss.

Jeg tror at spillere som Bojan, Imbula og Muniesa kunne fått en "ny vår" under en ny manager, som tror på dem, og gir dem tillit. Det fikk de aldri fullt og helt av Hughes.

Jeg mener ikke med det at vi skal la være å signere nye spillere i januar, for det kunne vi trenge, spesielt en målfarlig spiss. Men i tillegg burde vi benytte spillere som kvalitetsmessig - etter mitt syn - ikke ligger noe som helst tilbake for de vi har, og som faktisk er Stoke-spillere, i stedet for å låne disse ut til andre, og hvor de åpenbart ikke trives og fungerer. Det tjener hverken noen av klubbene eller spilleren. 8-)

Så er det helt greitt at andre er uenige med meg i det. ;)


Jeg er helt enig, gi Bojan tyrgghet og selvtillit og en åpen rolle, så vil han servere Shaq og den nye vidunderspissen mange baller..
Bojan, the Mailman !!
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 7827
Registrert: 06 Aug 2010, 21:15
Bosted: Oslo

Re: Bojan Krkić

Innlegg onside » 08 Aug 2018, 19:33

Ja ja, nå er han med oss ned i Championship, hvor lenge får han bli? Virker jo som Rowett ikke har store planer for ham, selv om det kanskje kan snu.... Uansett, Porto og Benfica har følere ute....
http://the72.co.uk/113071/fc-porto-benf ... y-forward/
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Bojan Krkić

Innlegg Torstein Norevik » 08 Aug 2018, 20:51

onside skrev:Ja ja, nå er han med oss ned i Championship, hvor lenge får han bli? Virker jo som Rowett ikke har store planer for ham, selv om det kanskje kan snu.... Uansett, Porto og Benfica har følere ute....
http://the72.co.uk/113071/fc-porto-benf ... y-forward/

Vel, vel, så var det på`n igjen... :? Nå håper jeg noen i styre og stell i klubben snart tar til vett, og skjønner at Bojan har potensial til å bli lagets store spiller, i stedet for stadig vekk å sende han ut i kulden. Etter mitt syn vil det være helt meningsløst å sende Bojan ut på nytt lån - eller i verste fall selge han - slik jeg mener det var fullstendig meningsløst også den gangen da vi sendte han til Mainz og Alaves.

Er vi virkelig så godt forspent med kreative spillere at Bojan er overflødig ? Og hvis Bojan ikke er god nok for Championship-klubben Stoke, hvorfor er han da ønsket av fjorårets nummer 1 og 2 i den portugisiske toppdivisjonen, de to store lagene i Portugal ? Til tross for relativt mislykkede opphold i Mainz og Alaves ? Kanskje de ser de et potensiale hos Bojan, som betydelige deler av fansen ser, men som Stoke-ledelsen ikke evner å se... ? :twisted:

Mot Leeds ble det først litt bedring da Bojan og Crouch kom innpå, kanskje først og fremst fordi Afobe ble altfor isolert da vi kjørte med tre sentrale midtbanespillere som ble liggende altfor dypt, og vi derfor aldri fikk noen link mot Afobe. Da Bojan kom inn ble det en helt annen fart, han var aktiv og bevegelig og gjorde seg stadig spillbar, og spissen (som da var Crouch) ble ikke liggende så isolert.

Vi bør droppe Badou - som ønsker seg vekk - sette Bojan inn i 10´er-rollen, for å linke opp mot Afobe, og en gang for alle gi slipp på myten om at Bojan ikke skulle være god nok for Stoke. For hvem er det i så fall da man mener er bedre enn Bojan i den offensive delen av spillet, og som bør ha plassen på Bojans bekostning ?

Nei, dette med Bojan, og det at han i enkelte kretser - også internt i klubben - blir så lite verdsatt, er og forblir en gåte for meg. Jeg kommer rett og slett aldri til å forstå det, samme hvor mye man vil prøve å forklare meg det... 8-)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Bojan Krkić

Innlegg onside » 31 Aug 2018, 13:19

Røde stjerne Beograd forsøker etter ryktene å dømme, å hente Bojan på lån. De spiller ikke i Championship, men skal opp i Champions League. Kanskje det kan friste Bojan?
https://www.stokesentinel.co.uk/sport/f ... ar-1955796
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Bojan Krkić

Innlegg Per Magne » 13 Jan 2019, 14:21

Interesse fra Huddersfield? Min personlige mening rundt Bojan er at om han ikke er inne i varmen hos Jones i løpet av de nærmeste ukene, bør supporterne ta inn over seg at tre managere før ham ikke fant ham god nok for laget. Slik det er nå, ligger han som et konstant "uromoment" som ikke skaper fred mellom supporterne og klubben. Ingenting gleder meg mer enn om han blir tatt inn i varmen og skaper litt av den magien han til tider har vist, men jeg begynner etterhvert å tvile på om at det kommer til å skje igjen dessverre.
https://www.stokesentinel.co.uk/sport/f ... ld-2424227
Brukerens avatar
Per Magne
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 237
Registrert: 08 Aug 2010, 21:34
Bosted: Stekervika 23, 5353 Straume

Re: Bojan Krkić

Innlegg Morten T. » 13 Jan 2019, 16:59

Per Magne skrev:Interesse fra Huddersfield? Min personlige mening rundt Bojan er at om han ikke er inne i varmen hos Jones i løpet av de nærmeste ukene, bør supporterne ta inn over seg at tre managere før ham ikke fant ham god nok for laget. Slik det er nå, ligger han som et konstant "uromoment" som ikke skaper fred mellom supporterne og klubben. Ingenting gleder meg mer enn om han blir tatt inn i varmen og skaper litt av den magien han til tider har vist, men jeg begynner etterhvert å tvile på om at det kommer til å skje igjen dessverre.
https://www.stokesentinel.co.uk/sport/f ... ld-2424227
Han har jo i sitt fravær nesten blitt myteomspunnet etterhvert...
Tror kanskje han passer bra i systemet til Jones, så jeg tror han blir værende. Og det synes jeg hadde vært helt greit på det nivået Stoke er nå.
Han er en god spiller med noen fine og noen mindre fine kvaliteter, men karrieren hans har jo vært på nedadgående en stund.
Jeg vet at det ikke vinnes noen popularitetspris av å melde dette, men det kan jo faktisk hende at det i hvertfall er en tynn mulighet for at mye av motgangen Krkic har opplevd etter tiden i Barcelona skyldes...ehmm...han selv. Eller hva?
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Bojan Krkić

Innlegg onside » 20 Jan 2019, 11:03

Bojan lot seg ikke friste av Huddersfield, men nå kommer gamle Friedel som er boss i New England Revolution. Da er det bare begynne å telle knapper for og imot.
https://www.stokesentinel.co.uk/sport/f ... an-2448342
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Bojan Krkić

Innlegg Morten T. » 20 Jan 2019, 12:17

onside skrev:Bojan lot seg ikke friste av Huddersfield, men nå kommer gamle Friedel som er boss i New England Revolution. Da er det bare begynne å telle knapper for og imot.
https://www.stokesentinel.co.uk/sport/f ... an-2448342

Mye penger involvert i forhold til lønn.
USA har en ok liga. Har sett noen kamper fra den ligaen og nivået er greit. Det er også en del spillere der fra Europa som vel ikke akkurat står i startgropa til karrieren.
Dette kan være et godt valg for Krkic - både sportslig og økonomisk.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

ForrigeNeste

Gå til Ryktebørsen

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 13 gjester

cron