Peter Odemwingie

Løse rykter og diskusjoner om spillere vi vil ha eller ikke vil ha

Peter Odemwingie

Innlegg geddi » 25 Jan 2014, 09:30

Nå har Mark Hughes kastet sine øyne på Cardiff's Odemwingie. Det er snakk om en byttehandel verd £2,5 mill der Jones gårandre veien.
Jeg hadde en viss sans for Odemwingie, men virker som han har stagnert de siste par årene. Han var jo en måltyv både for WBA og det nigerianske landslaget, men han er 32 år, og vil vel i så fall bare bli en kortsiktig løsning. På den annen side kan et miljøskifte gjøre ham godt samtidig som Jones også får et miljøskifte, noe det virker som han kan trenge.
Hva synes dere? Er Odemwingie noe for oss?

http://www.dailymail.co.uk/sport/transf ... g-way.html
VIS UNITA FORTIOR
geddi
Ivrig Stokie

Re: Peter Odemwingie

Innlegg gmel » 25 Jan 2014, 10:05

Ser ut som det går mot et bytte Jones mot Odemwingie , ja .
Ingen penger med i handelen sier kilden.
Noen som er positive?

(LoudnProud )
Brukerens avatar
gmel
Ivrig Stokie

Innlegg torage » 25 Jan 2014, 11:04

Jeg er positiv. Iallefall når det dreier seg om en ren byttehandel. Odemwingie vil kunne utfylle Crouch mye bedre enn hva Jones kunne, da Crouch og Jones blir for like i sin spillestil. De har vel knapt spilt sammen heller, så vidt jeg kan huske. Men enig i at det har vært stillere rundt Odemwingie iallefall det siste året. Jeg også syntes han var veldig god en periode i West Bromwich. Han har stor fart og relativt bra teknikk. Absoloutt egenskaper vi mangler. Odewingie gir Hughes flere strenger å spille på, så denne handelen håper jeg går i orden. Ingen unggutt lenger, men med sine 32 bør han ennå ha noen år på seg hvis han klarer å holde seg skadefri.. Og igjen, hva er alternativene våre... De er dessverre ikke mange, og jeg tror dette er en god handel for oss..
torage
Ivrig Stokie

Innlegg Knut Ole » 25 Jan 2014, 11:45

Greit nok dette. Så lenge HM ikke vil benytte Jones er det absolutt på tide å gjøre en endring. Alder taler mot Odemwingie, men vi har jo noen yngre og lovende (?) på gang i front
Knut Ole
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 25 Jan 2014, 11:59

gmel skrev:Ser ut som det går mot et bytte Jones mot Odemwingie , ja .
Ingen penger med i handelen sier kilden.
Noen som er positive?

(LoudnProud )

Jeg er veldig negativ til en slik handel, og synest den virker på grensen til desperat. :? Etter mitt syn lyser det lang vei at dette i så fall er en "nødløsning" som følge av at vi ikke har greidd å hanke inn noen av de andre transfermålene vi eventuelt hadde i kikkerten, for jeg har vanskelig for å tro at Odemwingie stod høyt oppe på Hughes ønskeliste i utgangspunktet. :?

Odemwingie var i sin tid en meget bra spiller, og han var veldig bra i sin første - og til dels andre - sesong i WBA. Men siden har kurven vært sterkt dalende, godt ispedd noen merkelige krumspring rundt en mulig overgang til QPR, som det til slutt virket som om det var bare Odemwingie som ønsket. Og visste om...... ??? :roll:

Han står vel med ett mål i PL på 15 kamper for Cardiff (11 fra start, 4 som innbytter) og hadde 5 mål på 25 kamper i sin siste sesong for WBA (13 fra start og 12 som innbytter). Legg til at han blir 33 til sommeren, så ser vi en spiller som i sin tid var meget bra, men hvor karrieren som toppspiller er sterkt på hell. :?

http://espnfc.com/player/_/id/69453/pet ... ie?cc=5739

Selv om Jones ikke har vært bra, og mange - inkludert meg selv - har mista troen på at han noensinne kommer til å bli noen "hit" i Stoke-trøya, slik mange av oss trodde, holder jeg han likevel som et vel så bra alternativ som Odemwingie, og jeg kan ikke se at en byttehandel vil forsterke oss.

Det er mulig at det ligger i bakhodet til Hughes at Jones kan/vil forsvinne gratis til sommeren, og ser det slik at vi med en slik byttehandel i alle fall får litt igjen for han.

Jeg synest likevel at dette er en veldig dårlig "deal" for oss. Og Ole Gunnar er en luring.... ;) Han ville aldri gått inn på en slik handel om han ikke mente at det tjente Cardiff. Som betyr at han ikke har den store troen på Odemwingie han heller..... 8-)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg Svein Nilsen » 25 Jan 2014, 13:30

Uff! Jeg håper inderlig at ikke dette er det beste MH klarer :(
Svein Nilsen
Ivrig Stokie

Innlegg gmel » 25 Jan 2014, 15:04

Han er på Clayton Wood i dag

(Marc LoudnProud )
Brukerens avatar
gmel
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 25 Jan 2014, 19:54

Ifølge The Sentinel er det nå bare Jones' "medical" hos Cardiff som gjenstår før byttehandelen er i boks. Odemwingie har - som "gmel" helt korrekt skrev før i dag - vært på Clayton Wood og skal ha blitt enig med Stoke om en 18 måneders kontrakt.

http://www.stokesentinel.co.uk/Stoke-Ci ... story.html

Jeg har allerede ytret meg veldig negativt om denne handelen. :? Men jeg håper for all del at jeg tar feil, og at Odemwingie kan få en "ny vår" og finner tilbake til taktene fra hans første sesong i WBA. ;)

Med to nye spisser - Odemwingie og Guidetti - som er temmelig ulike de som tidligere har vært førstevalg (Crouch/Jones), blir det jo også spennende å se om Hughes vil gå over til å bruke to spisser, eller om han fortsetter å gi Crouch tillit i det vante 4-5-1 systemet, og bare vil bruke de to som innbyttere i en plan B. ;)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 26 Jan 2014, 00:28

Torstein Norevik skrev:Ifølge The Sentinel er det nå bare Jones' "medical" hos Cardiff som gjenstår før byttehandelen er i boks. Odemwingie har - som "gmel" helt korrekt skrev før i dag - vært på Clayton Wood og skal ha blitt enig med Stoke om en 18 måneders kontrakt.

Stoke har nå offisielt bekreftet på sine hjemmesider at klubbene er enige om en ren byttehandel. Men også Odemwingies legesjekk gjenstår, samt at begge spillerne må godta de økonomiske betingelsene før handelen er i boks. Stoke håper det skal falle på plass straks over helgen.

http://mobile.stokecityfc.com/news/arti ... 1040000000
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg geddi » 26 Jan 2014, 11:17

Selv om jeg er usikker på Odemwingie (vanskelig navn), så må det vel være bedre med en spiller som er innstilt på å vise at han kan enn en mistilpasset og grinete Jones, så så lenge handelen ikke involverer penger, så synes jeg at dette er en grei deal.
VIS UNITA FORTIOR
geddi
Ivrig Stokie

Neste

Gå til Ryktebørsen

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest