Marko Arnautovic

Løse rykter og diskusjoner om spillere vi vil ha eller ikke vil ha

Re: Marko Arnautovic

Innlegg Torstein Norevik » 10 Nov 2017, 10:58

Ikke direkte Stoke-news, men relatert likevel... ;)

Det går nå rykter om at Arnie allerede kan være på vei bort fra West Ham, etter så langt å ha blitt karakterisert som en flopp. Det hevdes at David Moyes har fått både grønt lys - og penger - til en omfattende rydding av troppen og til å kvitte seg med spillere som underpresterer, og at Arnie således ikke er med i Moyes planer fremover.

http://www.stokesentinel.co.uk/sport/fo ... 25m-755170

Helt ulogisk er vel ikke dette med tanke på at Arnie har fått mye av tyn, både av eks-manger Bilic og av fansen, for mangel på prestasjoner de første månedene i London-klubben. Han har vel - når sant skal sies - fått mest oppmerksomhet for utvisningen han pådro seg allerede i sin andre PL-kamp for klubben.

Ser på sosiale medier at enkelte ønsker han tilbake for en billig penge, men selv er jeg litt skeptisk til det. En meget god spiller på sitt beste, men veldig varierende i prestasjonene, og til tider et frustrerende skue med sitt negative kroppsspråk.

Jeg tror vi heller skal være veldig fornøyde med at vi innkasserte såpass bra med pundsedler da han dro.

En annen sak er at det også ryktes at Arnie doblet lønnen sin i West Ham, og av den grunn neppe vil komme tilbake til Stoke der han trolig ikke ville ha fått mer lønn enn han hadde da han forlot klubben. Måten han forsvant på - der han proklamerte at han nå gikk til en større klubb - har vel heller ikke trigget Stoke-fansens ønske om å få han tilbake, og det er nok også klubbledelsen fullstendig klar over. I tillegg var vel også ledelsen skuffet over måten han forsvant på, etter at klubben hadde hjulpet han til å få fart igjen på en karriere som nok måtte sies å være inne i en dyp bølgedal da han kom til Stoke.

Så en Arnie-retur tror jeg nok er en ikke-sak... 8-)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Marko Arnautovic

Innlegg vegar56 » 11 Nov 2017, 11:28

Torstein Norevik skrev:I tillegg var vel også ledelsen skuffet over måten han forsvant på, etter at klubben hadde hjulpet han til å få fart igjen på en karriere som nok måtte sies å være inne i en dyp bølgedal da han kom til Stoke.

Den bølgedalen har han vel nå funnet tilbake til.
Arnie er en komplisert personlighet, men det virket som han fungerte rimelig bra i Stoke etterhvert. Så det var en overraskelse at han ville forlate klubben.
WH må nok regne med at de ikke får tilbake pengene de la ut for Arnie, kanskje så mye som halvparten forsvinner :?:
Brukerens avatar
vegar56
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3562
Registrert: 14 Aug 2012, 15:47
Bosted: Skoppum, Vestfold

Re: Marko Arnautovic

Innlegg Svein Nilsen » 11 Nov 2017, 18:59

Tja, hvis han sparker sin agent (bror) og vi får han for 10 mil så er det bare å løpe og kjøpe. Får vi inn en bra spiss ville jeg gjerne hatt Arnie og Shaq på hver sin kant!
Svein Nilsen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2469
Registrert: 06 Aug 2010, 22:47

Re: Marko Arnautovic

Innlegg Torstein Norevik » 11 Nov 2017, 21:28

Svein Nilsen skrev:Tja, hvis han sparker sin agent (bror) og vi får han for 10 mil så er det bare å løpe og kjøpe. Får vi inn en bra spiss ville jeg gjerne hatt Arnie og Shaq på hver sin kant!

Arnie er en veldig, veldig bra spiller når han er i støtet, men ankepunktet mitt er at han er i støtet for sjelden, og jeg mener vi fikk veldig, veldig bra betalt for han da han bestemte seg for å skifte beite.

Agenten (broren) er et kapittel for seg. Det er mulig at han gjør en bra jobb hvis man tenker økonomi - og bare det - men om han nødvendigvis gjør de klokeste karrierevalgene på Arnies vegne er vel langt mer tvilsomt.

En annen grunn til at jeg ikke savner Arnie er at jeg mener at Shaqiri har fått et skikkelig oppsving etter at Arnie forsvant, og kanskje på grunn av nettopp det. Sveitseren har fått en langt friere rolle, etter at Arnie forsvant, og dette har medført at han i langt større grad enn før får brukt sine kreative evner, og han kommer oftere til avslutning. Han er nå selve motoren i vårt offensive spill.

Da Arnie var her skulle langt mer innom han, og Shaqiri ble mindre involvert i spillet i sin kantrolle på høyresiden.

Men bevares, det var moro den gangen trioen Arnie, Bojan og Shaq fyrte på alle sylindre samtidig, og vi fikk vel da se det beste spillet vi har sett av Stoke i hele vår PL-karriere. Problemet var bare at dette ikke vedvarte, og at vi i tiden etterpå har hatt en negativ utvikling både hva gjelder poengsummer, plasseringer og spillemessig. Og Arnie har vel - både i Stoke og i West Ham - vist at det ikke er i motgang han er best. 8-)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Marko Arnautovic

Innlegg Svein Nilsen » 13 Nov 2017, 15:17

Torstein Norevik skrev:
Svein Nilsen skrev:Tja, hvis han sparker sin agent (bror) og vi får han for 10 mil så er det bare å løpe og kjøpe. Får vi inn en bra spiss ville jeg gjerne hatt Arnie og Shaq på hver sin kant!

Arnie er en veldig, veldig bra spiller når han er i støtet, men ankepunktet mitt er at han er i støtet for sjelden, og jeg mener vi fikk veldig, veldig bra betalt for han da han bestemte seg for å skifte beite.

Agenten (broren) er et kapittel for seg. Det er mulig at han gjør en bra jobb hvis man tenker økonomi - og bare det - men om han nødvendigvis gjør de klokeste karrierevalgene på Arnies vegne er vel langt mer tvilsomt.

En annen grunn til at jeg ikke savner Arnie er at jeg mener at Shaqiri har fått et skikkelig oppsving etter at Arnie forsvant, og kanskje på grunn av nettopp det. Sveitseren har fått en langt friere rolle, etter at Arnie forsvant, og dette har medført at han i langt større grad enn før får brukt sine kreative evner, og han kommer oftere til avslutning. Han er nå selve motoren i vårt offensive spill.

Da Arnie var her skulle langt mer innom han, og Shaqiri ble mindre involvert i spillet i sin kantrolle på høyresiden.

Men bevares, det var moro den gangen trioen Arnie, Bojan og Shaq fyrte på alle sylindre samtidig, og vi fikk vel da se det beste spillet vi har sett av Stoke i hele vår PL-karriere. Problemet var bare at dette ikke vedvarte, og at vi i tiden etterpå har hatt en negativ utvikling både hva gjelder poengsummer, plasseringer og spillemessig. Og Arnie har vel - både i Stoke og i West Ham - vist at det ikke er i motgang han er best. 8-)



Her er vi nok uenig Torstein. Jeg mener derimot at Shaqiri savner en "lekekamerat" på banen. Arnie var det, NÅR han var påskrudd riktignok. Utfordringen var vel at BÅDE Shaq og Arnie var/er alt for ustabile. Men når begge var påskrudd og i lekehumør, da rocket vi! Vi har fint plass til begge to.
Ja, Shaq har vært stabilt god denne høsten men det skyldes nok mest at han har fått bukt med noen småskader. Jeg så Sveits mot Nord-Irland på tv i går og Shaq burde hatt 3 målgivende etter 8 minutters spill. Spissen til Sveits var like farlig foran mål som Berahino........
Svein Nilsen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2469
Registrert: 06 Aug 2010, 22:47

Re: Marko Arnautovic

Innlegg onside » 27 Nov 2017, 21:31

Skulle gjerne sett Arnie tilbake i Stoke, men det får vi definitivt ikke. https://www.facebook.com/MarkoArnautovi ... 935085696/
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Marko Arnautovic

Innlegg onside » 13 Jan 2018, 18:30

Arnie holder lekestue i Huddersfield. 3 assist og et mål hittil i dag. Tenk om vi hadde en spiss med litt intelligens som han kunne sparret litt med i Stoke. Istede måtte han jobbe med håpløseballer fra Pieters og en ikke tilstedeværende spiss. Jeg gremmes enda over at vi ikke fikk bygget laget før han forsvant.

Og idet jeg kikker opp scorer Joselu for Newcastle igjen...... :shock:
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Marko Arnautovic

Innlegg Lilledino » 18 Jan 2018, 18:33

onside skrev:Arnie holder lekestue i Huddersfield. 3 assist og et mål hittil i dag. Tenk om vi hadde en spiss med litt intelligens som han kunne sparret litt med i Stoke. Istede måtte han jobbe med håpløseballer fra Pieters og en ikke tilstedeværende spiss. Jeg gremmes enda over at vi ikke fikk bygget laget før han forsvant.

Og idet jeg kikker opp scorer Joselu for Newcastle igjen...... :shock:

Det er ingen ide å snakke om sneen som falt i fjor,

Nå må vi se fremover og bruke de vi har, for å holde oss i PL, som vi skal klare nå....
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 7827
Registrert: 06 Aug 2010, 21:15
Bosted: Oslo

Re: Marko Arnautovic

Innlegg onside » 18 Jan 2018, 22:50

Lilledino skrev:
onside skrev:Arnie holder lekestue i Huddersfield. 3 assist og et mål hittil i dag. Tenk om vi hadde en spiss med litt intelligens som han kunne sparret litt med i Stoke. Istede måtte han jobbe med håpløseballer fra Pieters og en ikke tilstedeværende spiss. Jeg gremmes enda over at vi ikke fikk bygget laget før han forsvant.
Og idet jeg kikker opp scorer Joselu for Newcastle igjen...... :shock:

Det er ingen ide å snakke om sneen som falt i fjor,
Nå må vi se fremover og bruke de vi har, for å holde oss i PL, som vi skal klare nå....

Trenger ikke sure kommentarer på gamle saker Lilledino, forøvrig kommenterte du det samme selv etter at jeg hadde kommenter:
viewtopic.php?f=19&t=4353&p=49015&hilit=målgivende#p49015
Skjerping ;)

NB forøvrig heter han Arnautovic og ikke Arnatouvic :lol:
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Marko Arnautovic

Innlegg Lilledino » 20 Jan 2018, 15:35

onside skrev:
Lilledino skrev:
onside skrev:Arnie holder lekestue i Huddersfield. 3 assist og et mål hittil i dag. Tenk om vi hadde en spiss med litt intelligens som han kunne sparret litt med i Stoke. Istede måtte han jobbe med håpløseballer fra Pieters og en ikke tilstedeværende spiss. Jeg gremmes enda over at vi ikke fikk bygget laget før han forsvant.
Og idet jeg kikker opp scorer Joselu for Newcastle igjen...... :shock:

Det er ingen ide å snakke om sneen som falt i fjor,
Nå må vi se fremover og bruke de vi har, for å holde oss i PL, som vi skal klare nå....

Trenger ikke sure kommentarer på gamle saker Lilledino, forøvrig kommenterte du det samme selv etter at jeg hadde kommenter:
viewtopic.php?f=19&t=4353&p=49015&hilit=målgivende#p49015
Skjerping ;)

NB forøvrig heter han Arnautovic og ikke Arnatouvic :lol:


Mitt poeng er bare at en må se fremover, ikke bakover....
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 7827
Registrert: 06 Aug 2010, 21:15
Bosted: Oslo

ForrigeNeste

Gå til Ryktebørsen

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 4 gjester

cron