Det går nå rykter om at Arnie allerede kan være på vei bort fra West Ham, etter så langt å ha blitt karakterisert som en flopp. Det hevdes at David Moyes har fått både grønt lys - og penger - til en omfattende rydding av troppen og til å kvitte seg med spillere som underpresterer, og at Arnie således ikke er med i Moyes planer fremover.
http://www.stokesentinel.co.uk/sport/fo ... 25m-755170
Helt ulogisk er vel ikke dette med tanke på at Arnie har fått mye av tyn, både av eks-manger Bilic og av fansen, for mangel på prestasjoner de første månedene i London-klubben. Han har vel - når sant skal sies - fått mest oppmerksomhet for utvisningen han pådro seg allerede i sin andre PL-kamp for klubben.
Ser på sosiale medier at enkelte ønsker han tilbake for en billig penge, men selv er jeg litt skeptisk til det. En meget god spiller på sitt beste, men veldig varierende i prestasjonene, og til tider et frustrerende skue med sitt negative kroppsspråk.
Jeg tror vi heller skal være veldig fornøyde med at vi innkasserte såpass bra med pundsedler da han dro.
En annen sak er at det også ryktes at Arnie doblet lønnen sin i West Ham, og av den grunn neppe vil komme tilbake til Stoke der han trolig ikke ville ha fått mer lønn enn han hadde da han forlot klubben. Måten han forsvant på - der han proklamerte at han nå gikk til en større klubb - har vel heller ikke trigget Stoke-fansens ønske om å få han tilbake, og det er nok også klubbledelsen fullstendig klar over. I tillegg var vel også ledelsen skuffet over måten han forsvant på, etter at klubben hadde hjulpet han til å få fart igjen på en karriere som nok måtte sies å være inne i en dyp bølgedal da han kom til Stoke.
Så en Arnie-retur tror jeg nok er en ikke-sak...