Mame Biram Diouf

Løse rykter og diskusjoner om spillere vi vil ha eller ikke vil ha

Re: Mame Biram Diouf

Innlegg RedFalcon » 11 Jun 2014, 09:22

Stoke Loud & Proud er bombesikre på at signeringen av Diouf er i boks:

"Diouf deal is done. The club will make the announcement when they feel they want to, pics of player were taken when he was here a few weeks ago, so know need for him to return till the squad does"
Brukerens avatar
RedFalcon
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 334
Registrert: 03 Nov 2013, 12:48

Re: Mame Biram Diouf

Innlegg Torleif » 11 Jun 2014, 16:18

Nå er det endelig offisielt. Mame Biram Diouf er Stoke spiller :D
Torleif
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 546
Registrert: 06 Aug 2010, 18:32
Bosted: Kopervik

Re: Mame Biram Diouf

Innlegg TrondG » 11 Jun 2014, 17:49

Helt nydelig. Og vi betaler ikke grådige Hannover en krone!
UTMP
Brukerens avatar
TrondG
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1012
Registrert: 07 Aug 2010, 03:23
Bosted: Askøy

Re: Mame Biram Diouf

Innlegg Lilledino » 12 Jun 2014, 17:51

TrondG skrev:Helt nydelig. Og vi betaler ikke grådige Hannover en krone!



Ikke sant... Nå kan de brenne i sitt eget fett, med ikke å selge når vi har vært interessert tidligere.
Men det spørs vel om vi må kompensere med lønnen da.. Det vet sikkert Mame.....(eller agenten hans)

Spennende å se om det blir et bidrag til Stoke. Jeg er usikker...Uansett, totalt sett har vi signert 4 nye allerede.. Uvant kost for oss...
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 7827
Registrert: 06 Aug 2010, 21:15
Bosted: Oslo

Re: Mame Biram Diouf

Innlegg Torstein Norevik » 12 Jun 2014, 20:35

Lilledino skrev:
TrondG skrev:Helt nydelig. Og vi betaler ikke grådige Hannover en krone!



Ikke sant... Nå kan de brenne i sitt eget fett, med ikke å selge når vi har vært interessert tidligere.
Men det spørs vel om vi må kompensere med lønnen da.. Det vet sikkert Mame.....(eller agenten hans)

Spennende å se om det blir et bidrag til Stoke. Jeg er usikker...Uansett, totalt sett har vi signert 4 nye allerede.. Uvant kost for oss...

Og de har til sammen kostet oss 400 000 pund :D

På meg virker det som om det så langt har vært prioritert å sikre attraktive free-transfer objekter, og der synest jeg Hughes & Co, har gjort en strålende jobb, når det gjelder å styrke stallen. Og det er jeg meget godt fornøyd med. :)

Når det er sagt, så er det vel så langt kun Diouf som fremstår som den kan styrke førsteelleveren i betydelig grad, under forutsetning av at han presterer like bra som han gjorde i Bundesliga. :) Bardsley vil konkurrere mot Cameron om høyre-back plassen, men det er vel ikke opplagt at Bardsley vil gå inn i første-elleveren umiddelbart ? :? Selv om det kan være et poeng å frigjøre Cameron for spill i andre posisjoner, hvor han kanskje er enda bedre enn som back.

Det samme gjelder vel for Sidwell, som i første rekke skal konkurrere mot N'Zonzi, Adam og Whelan. Ikke enkelt å fortrenge noen av de... 8-)

Teixeira er vel mer kjøpt med tanke på fremtiden, og jeg ser vel det ikke som usannsynlig at han kan bli sendt på lån til Championship for å vinne erfaring. ;)

På meg virker det altså som at det å styrke bredden i stallen, for en rimelig penge, er det som det så langt har vært mest fokus på. Det må imidlertid bety at det er penger til rådighet til å styrke i andre posisjoner, og da vel fortrinnsvis på kantene. Jeg tror fortsatt at det er gode muligheter for at vi signerer Assaidi, på bakgrunn av det solide inntrykket han gjorde i låneperioden, men at vi avventer litt i håp om å få prisen ned et par millioner pund. Og jeg ser heller ikke bort fra at vi kan signere enda en kantspiller i tillegg, og da fortrinnsvis en høyre kant.

Så blir det jo også spennende om det blir noen - og i så fall hvem - som forsvinner. Jeg håper vi greier å beholde Bego og Shawcross, selv om det nok er en betydelig risiko for at Bego forsvinner med et godt VM under beltet. Kightly er linket mot Burnley, noe som virker som en sannsynlig overgang. Shotton har også vært linket mot de.

Adam og Crouch har også vært linket bort, og N'Zonzi har anmodet om transfer, så det fortsatt mange løse tråder å nøste.

Samtidig har Hughes uttalt at det ikke vil bli gjennomgripende forandringer, så med tanke på at vi alt har signert fire, tror jeg ikke vi skal forvente mer enn en signering eller to til, men da trolig med litt mer penger i potten... ;) Kanskje.....eller ikke..... :roll: ;)

Det er spennende tider.... ;)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Mame Biram Diouf

Innlegg Lilledino » 04 Aug 2014, 11:50

Ikke en akkurat flatterende kåring for Mame ...

Får håpe han slår tilbake i nye draktfarger da...

http://www.ftbpro.com/posts/sam.sank/50 ... iram-diouf
Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 7827
Registrert: 06 Aug 2010, 21:15
Bosted: Oslo

Re: Mame Biram Diouf

Innlegg Torstein Norevik » 14 Jan 2016, 14:33

Som Gunnar er inne på, i tråden om kampen i går, går det rykter om at Diouf kan være på vei tibake til Tyskland. Ifølge The Sentinel er det i alle fall oppslag i flere tyske medier om at Wolfsburg ønsker seg Diouf i sine rekker. Klubben skal visstnok også ha ønsket seg Diouf for to år siden, men tapte den gang for Stoke i kampen om hans signatur.

http://www.stokesentinel.co.uk/Stoke-Ci ... story.html

For egen del er jeg litt ambivalent til dette ryktet. Jeg ønsker ikke at Diouf skal forsvinne uten at vi får inn en fullverdig erstatter. Får vi det, er jeg mer åpen. Jeg liker i og for seg Diouf, han er rask og er en typisk bakromsspiss som vi ellers mangler, og han er flink til å komme til sjanser. Innvendingen min er likevel knyttet til det siste, ved at jeg synest han brenner for mange 100%-sjanser, og derfor ikke scorer like mye som jeg kunne ønske meg, selv om han ble vår toppscorer i fjor. Jeg mener at vi - for å ta steget videre og kunne å begynne å snakke om Europa - trenger en spiss som er kapabel til å score 20 ligamål per sesong. Diouf er ikke helt der, men kanskje god for 10-15, og det er etter mitt syn ikke nok.

Når nå Joselu begynner å vise fine takter, og vi vet at Hughes også har brukt Bojan en del i en "false-9 rolle", så er det vel ting som tyder på at det fortsatt kan bli en del benkesliting for Diouf i tiden fremover. I et slikt perspektiv er det ikke sikkert det er så dumt hverken for han eller oss at han returnerer til Tyskland der han kanskje vil bli satset mer på. Men som sagt, det forutsetter at vi har en bra erstatter til å fylle hans rolle. 8-)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Mame Biram Diouf

Innlegg Morten T. » 14 Jan 2016, 14:41

Torstein Norevik skrev:Som Gunnar er inne på, i tråden om kampen i går, går det rykter om at Diouf kan være på vei tibake til Tyskland. Ifølge The Sentinel er det i alle fall oppslag i flere tyske medier om at Wolfsburg ønsker seg Diouf i sine rekker. Klubben skal visstnok også ha ønsket seg Diouf for to år siden, men tapte den gang for Stoke i kampen om hans signatur.

http://www.stokesentinel.co.uk/Stoke-Ci ... story.html

For egen del er jeg litt ambivalent til dette ryktet. Jeg ønsker ikke at Diouf skal forsvinne uten at vi får inn en fullverdig erstatter. Får vi det, er jeg mer åpen. Jeg liker i og for seg Diouf, han er rask og er en typisk bakromsspiss som vi ellers mangler, og han er flink til å komme til sjanser. Innvendingen min er likevel knyttet til det siste, ved at jeg synest han brenner for mange 100%-sjanser, og derfor ikke scorer like mye som jeg kunne ønske meg, selv om han ble vår toppscorer i fjor. Jeg mener at vi - for å ta steget videre og kunne å begynne å snakke om Europa - trenger en spiss som er kapabel til å score 20 ligamål per sesong. Diouf er ikke helt der, men kanskje god for 10-15, og det er etter mitt syn ikke nok.

Når nå Joselu begynner å vise fine takter, og vi vet at Hughes også har brukt Bojan en del i en "false-9 rolle", så er det vel ting som tyder på at det fortsatt kan bli en del benkesliting for Diouf i tiden fremover. I et slikt perspektiv er det ikke sikkert det er så dumt hverken for han eller oss at han returnerer til Tyskland der han kanskje vil bli satset mer på. Men som sagt, det forutsetter at vi har en bra erstatter til å fylle hans rolle. 8-)

Har også sett noen løse rykter på dette for en ukes tid siden, men da var det gamleklubben Hannover96 det var snakk om...
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Mame Biram Diouf

Innlegg Torstein Norevik » 17 Jan 2016, 13:06

Teamtalk melder at Newcastle kan komme til å prøve å hente Mame Biram Diouf til klubben, dersom de ikke lykkes å hente inn sitt primære transfermål, den franske storscoreren Alexandre Lacazette.

http://www.teamtalk.com/news/paper-talk ... e-defender
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Mame Biram Diouf

Innlegg Morten T. » 25 Jan 2016, 09:42

For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

ForrigeNeste

Gå til Ryktebørsen

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 17 gjester

cron