Marc Muniesa

Løse rykter og diskusjoner om spillere vi vil ha eller ikke vil ha

Re: Marc Muniesa

Innlegg Svein Nilsen » 25 Nov 2016, 16:18

Hm, jeg synes jo MM er en veldig god spiller som har vært god og stabil i nesten alle sine kamper for the Mighty Potters. Men, han har fått alt for lite spilletid. Kanskje han viser oss hvorfor han bør bli på søndag mot Watford!
Svein Nilsen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2469
Registrert: 06 Aug 2010, 22:47

Re: Marc Muniesa

Innlegg Morten T. » 25 Nov 2016, 19:16

Svein Nilsen skrev:Hm, jeg synes jo MM er en veldig god spiller som har vært god og stabil i nesten alle sine kamper for the Mighty Potters. Men, han har fått alt for lite spilletid. Kanskje han viser oss hvorfor han bør bli på søndag mot Watford!
Jeg synes han er ok, verken mer eller mindre. Han mangler litt på de fleste felt for å bli skikkelig god, synes jeg.
Siden han ankom Stoke så har klubben spilt 126 kamper i Premier League, Muniesa har deltatt i 48 av dem( mange av dem som innbytter ). Det betyr at han har spilt i rundt 35-40% av kampene i PL så langt og det vitner om at han ikke har spesielt stor tiltro hos mannen som en gang kjøpte han. Nå skal det riktignok tilføyes at Muniesa har vært ute med skade i løpet av den perioden, men på tross av det så kan man neppe påstå at Hughes benytter han ofte.

Han tenderer til å bli karakterisert som et bomkjøp som følge av det jeg her har nevnt. Ingen ting unaturlig i det i så tilfelle. Også Hughes( som absolutt ALLE andre managere ) har sin kvote med bomkjøp( eller bomsigneringer for de som kom gratis ). Her kan nevnes: John Guidetti, Stephen Ireland( til dels ), Steve Sidwell, Dionatan Teixeira, Jakob Haugaard, Joselu og Marco van Ginkel
Kanskje kan også Philipp Wollscheid, Phil Bardsley, Wilfried Bony, Shay Given og Mame Diouf inkluderes på en slik liste? Alt etter som man ser det...

Alle som vet litt om hvordan man jobber med innovasjon i bedrifter kjenner til at de aller fleste er fornøyd hvis rundt 20-30% av nyvinninger som lanseres blir en suksess og etablerer seg på markedet. Man må altså tørre å satse, og bomme mye, for å treffe. Litt det samme kan sies om å kjøpe inn fotballspillere. Av og til treffer man innertier, men av og til så blir det bomkjøp og det er litt av "pakka" og er ingenting spesielt for Hughes, eller andre managere. Den eneste forskjellen er bare at noen managere sin handel av spillere får et mye sterkere søkelys på seg enn andre managere. Ukjent av hvilken grunn...
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Marc Muniesa

Innlegg onside » 05 Des 2016, 20:14

Mange gode grunner til å kalle Muniesa et bomkjøp Morten? , men nå som Real Betis nesten har fått en avtale med å hente ham på lån, kan det set ut til at MH ombestemmer seg og gjerne vil beholde ham. Kjempekamp mot Burnley(!) inkludert scoring, når han egentlig bare var en nødløsning, gjør at en utlånsavtale eller salg til Real Betis/Granada legges på is. Fornuftig nok.

http://www.mirror.co.uk/sport/football/ ... rc-9391533
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Marc Muniesa

Innlegg Morten T. » 05 Des 2016, 22:44

onside skrev:Mange gode grunner til å kalle Muniesa et bomkjøp Morten? , men nå som Real Betis nesten har fått en avtale med å hente ham på lån, kan det set ut til at MH ombestemmer seg og gjerne vil beholde ham. Kjempekamp mot Burnley(!) inkludert scoring, når han egentlig bare var en nødløsning, gjør at en utlånsavtale eller salg til Real Betis/Granada legges på is. Fornuftig nok.

http://www.mirror.co.uk/sport/football/ ... rc-9391533

Nei, ikke mange og diskusjonsmessig er det å be om pisk hvis man påpeker slike ting etter at en spiller har scoret ett mål eller spilt en god kamp. Det har jeg erfart flere ganger.
En spiller som for eksempel Bony kan dytte inn et par ferdigscorede og vips...han er fantastisk og en utrolig viktig tilvekst, Krkic drar av et par spillere...verdensklasse, osv. osv. Poenget mitt har vel vært hele veien at disse spillernes negative prestasjoner( som faktisk forekommer av og til, noen vil kanskje også si relativt ofte ) ofte feies under teppet eller "med största möjliga tysssssnad...", mens ett sekund med storhet brukes som en bekreftelse på at ja, her har vi å gjøre med noe helt ekstraordinært på fotballbanen. Med andre ord: Det glemmes faderlig fort i fotballens verden...

Det var også derfor jeg skrev NESTEN ett bomkjøp, og at Muniesa nærmer seg den statusen. Ikke nødvendigvis fordi han er en dårlig fotballspiller, han er helt ok etter mitt syn( som er skrudd sammen over tid ). Grunnen er vel først og fremst at han har fått lite spilletid( ja, jeg vet han har vært skadet i perioder ) og kun har vært involvert i 35-40% av kampene( mange av dem som innbytter ) og altså fått relativt lite tillit og minutter på banen. Derfor konkluderte jeg som jeg gjorde.

Men nok en gang, å hevde slik synspunkter jeg har her et par dager etter at mannen scoret ett mål er selvfølgelig ikke bare enkelt. Det er å stikke fram haka og be om verbal fik.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Marc Muniesa

Innlegg onside » 05 Des 2016, 23:13

Ikke meningen å "ta" deg på noen måte, det er som du sier : Two full matches - to clean sheets - one goal! Against all odds.... og situasjonen med en skadeskutt forsvarsgjeng, og null innbyttere - er det innlysende han blir viktig i desember. Vi har tross alt kvittet oss med Wallscheid og Wilson, med skader på Shawcross, Beardsly og Cameron skal vi ha marginene på vår side for ikke å måtte stille med Diouf på back'en igjen..... :shock:
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Marc Muniesa

Innlegg Morten T. » 05 Des 2016, 23:41

onside skrev:Ikke meningen å "ta" deg på noen måte, det er som du sier : Two full matches - to clean sheets - one goal! Against all odds.... og situasjonen med en skadeskutt forsvarsgjeng, og null innbyttere - er det innlysende han blir viktig i desember. Vi har tross alt kvittet oss med Wallscheid og Wilson, med skader på Shawcross, Beardsly og Cameron skal vi ha marginene på vår side for ikke å måtte stille med Diouf på back'en igjen..... :shock:

Neida, jeg vet at du ikke er ute etter å "ta" meg, uansett er dette et debattforum og da må man tåle uenighet. Alternativet er å la være å delta hvis man sliter med hårsårhet. ;)
Pointet fra min side her var vel bare enkelt forklart at tidspunktet og "timinga" for når man kommer med et synspunkt har en del å si i forhold til hvordan noen vurderer gyldigheten og verdien av det - i hvertfall i idrettens verden hvor ting snur kjapt og det som skjedde i går er borte som dugg for sola. Fotball er følelsesstyrt - til og med helt inn i korridorene hvor sportslige og økonomiske beslutninger tas og jeg er ikke helt sikker på at alt som gjøres da blir "riktig". Min vurdering av for eksempel Muniesa er basert på det jeg har sett over tid. Han har gjort noen meget gode kamper, flest helt ordinære( middels minus ) og noen svake.

Men enig at han nok får spilletid nå med flere fravær. Så gjenstår det å se om han vil bidra oftere framover eller om han vil falle tilbake til 3.-4.- eller 5. valg når alle er disponible igjen. Muniesa er som nevnt en helt okei spiller etter mitt syn, men jeg skal heller ikke legge skjul på at jeg foretrekker mer tradisjonelle stoppertyper som først og fremst er gode på å forsvare, type Robert Huth...
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Marc Muniesa

Innlegg Richard Prestegård » 07 Des 2016, 18:04

Jeg liker diskusjonen. Personlig ser jeg på Muniesa litt som med Peter Crouch og Phil Bardsley. Ingen kvalitetsspiller (per nå) og varierer stort i prestasjonene, men de sitter time ut og time inn på benken uten å klage nevneverdig. De bretter opp ermene og gjør gode prestasjoner når man kommer inn fra benken eller starter en sjelden kamp. De spillerne er det viktig å ha i et lag over en lang setning. Det er bedre enn å ha altfor mange kvalitetsspillere på benken som gjør noen gode ting innimellom, men som fortsatt syter noe kraftig så fort de ikke får spille. Da selv om man ikke har vist noe særlig gjennom kampene før. Så ikke selg eller lån ut Muniesa spør du meg. Ha ham som back-up når skader og suspensjoner kommer.
STOKE CITY - SEEING IS BELIEVING
Richard Prestegård
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1610
Registrert: 05 Aug 2010, 00:05
Bosted: Oslo

Re: Marc Muniesa

Innlegg Morten T. » 08 Des 2016, 12:35

Richard Prestegård skrev:Jeg liker diskusjonen. Personlig ser jeg på Muniesa litt som med Peter Crouch og Phil Bardsley. Ingen kvalitetsspiller (per nå) og varierer stort i prestasjonene, men de sitter time ut og time inn på benken uten å klage nevneverdig. De bretter opp ermene og gjør gode prestasjoner når man kommer inn fra benken eller starter en sjelden kamp. De spillerne er det viktig å ha i et lag over en lang setning. Det er bedre enn å ha altfor mange kvalitetsspillere på benken som gjør noen gode ting innimellom, men som fortsatt syter noe kraftig så fort de ikke får spille. Da selv om man ikke har vist noe særlig gjennom kampene før. Så ikke selg eller lån ut Muniesa spør du meg. Ha ham som back-up når skader og suspensjoner kommer.

Ja, det er greit å ha gode folk på benken, men spillere blir sjelden bedre av å sitte for mye på ra-ta-ta. Det gjelder Muniesa, Crouch, Walters, Krkic m.fl. De trenger spilletid for å utvikles i riktig retning. Får de ikke det så vil kvaliteten dale og da kommer man etterhvert til et punkt hvor klubben må spørre seg om de er tjent med å beholde dem?
Noe annet er vel om Muniesa selv er fornøyd med utstrakt benketilværelse også? Personlig hadde jeg ikke hatt noe i mot å få en halv mill. ++ inn på konto hver uke på tross av minimalt med spilletid, men jeg er usikker på om alle fotballspillere har samme tankegods... 8-)
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Marc Muniesa

Innlegg Morten T. » 09 Des 2016, 10:33

Skal vi tro denne linken så er Muniesa selv ikke helt fremmed for å skrive under for Real Betis....:
http://sportwitness.co.uk/player-says-l ... ling-sign/
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Marc Muniesa

Innlegg onside » 08 Jan 2017, 16:21

Muniesa er fremdeles en het kandidat til å forlate England og dra tilbake til Spania. Stoke håper på å få €3mill.
Samme kilde som i linken over.....

http://sportwitness.co.uk/stoke-city-ha ... r-fee-e3m/
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

ForrigeNeste

Gå til Ryktebørsen

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 13 gjester

cron