Jack Butland

Løse rykter og diskusjoner om spillere vi vil ha eller ikke vil ha

Jack Butland

Innlegg Torstein Norevik » 24 Jan 2013, 14:13

Ikke noe rykte, mer noen betraktninger.... ;)

Birmingham er desperate etter penger og det ryktes at de skal være villig til å selge sin keeper, Jack Butland, for ca. 3,5m pund.

Her bør vi være om oss mens sjansen ligger åpen. Riktig nok har vi ikke bruk for noen ny keeper per i dag. Men vi vet at Sørensen ønsker seg bort, fordi han ikke lenger vil sitte på benken, og han forsvinner trolig til sommeren. Og han blir jo heller ikke yngre med årene.

Samtidig vet vi at Begovic jaktes av storklubbene, og kommer det et lukrativt tilbud spørs det om vi greier å stå imot. Bego har jo også personlige ambisjoner som tilsier at kan være lysten til å prøve seg i en topp-4 klubb.

Butland regnes per i dag som en av de aller største keepertalentene på øyriket. Han er ennå ikke fylt 20 (blir det i mars), og har en rekke landskamper for England på aldersbestemte landslag. Han har også vært innkalt i A-lagstroppen til England og var vel også Storbritannias keeper under OL i London.

Her bør vi være litt forutseende å sikre oss Butland mens muligheten ligger der. Alternativet vil sannsynligvis være at vi uansett må hente inn en ny keeper i løpet av de nærmeste par årene. Da er det ikke sikkert at vi greier å sikre oss en like bra keeper som Butland, og i alle fall ikke til en slik pris som er antydet her. Keeperne vi har i dag - bak Sørensen/Bego, er vel neppe av en slik kvalitet at vi kan forvente at de vil fylle duoens hansker i overskuelig fremtid, og Nash vil uansett trolig snart legge opp, alderen tatt i betraktning.

Så godeste Pulis, Løp og Kjøp !!! 8-)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Jack Butland

Innlegg gunny » 24 Jan 2013, 17:48

Dersom Butland går for £3,5 mill så er eg enig med deg Torstein at han bør kjøpes. Men Birmingham har vel tidlegare avslått eit bud på £6 mill frå Southampton?

Om Begovic går for £10-15 mill så trur eg dette vil bli ein god handel med å få Butland inn som erstatter.
gunny
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 938
Registrert: 09 Aug 2010, 13:36

Re: Jack Butland

Innlegg Torstein Norevik » 24 Jan 2013, 18:43

Ja, det tror jeg du har helt rett i Gunnar, men jeg husker ikke nå hvor lenge siden det er ?

Det ser ut til at Birmingham nå er langt mer desperate, pga pengemangel - hvis man skal tro avisene (og det skal man jo ikke alltid ;) - og det skal være grunnen til at de skal ha senket prisen. Birmingham-manageren har visstnok også varslet en skikkelig utrensking til sommeren, med så mange som 19 spillere som kan være aktuelle for å forlate klubben. :o

Jeg har ikke lest artiklene selv, men har lest dette på Teamtalk, med referanse til Daily Mirror (hvor beløpet 3,5m £ konkret nevnes) og The Daily Telegraph, hvor det ikke fremgår noe beløp, men som skriver noe sånn som at "Birmingham has lowered their initial fee for Jack Butland in a desperate attempt to generate interest from Premier League clubs...."

http://www.teamtalk.com/papertalk/8429814
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Jack Butland

Innlegg Morten T. » 30 Jan 2013, 19:05

Det er faktisk en god del rykter nå på at Stoke vil signe Butland.

Da tipper jeg at Stoke vil benytte seg av muligheten til å cashe inn på Begovic - HVIS overgangen skjer.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Jack Butland

Innlegg O2Stokie » 30 Jan 2013, 21:03

Morten T. skrev:Det er faktisk en god del rykter nå på at Stoke vil signe Butland.

Da tipper jeg at Stoke vil benytte seg av muligheten til å cashe inn på Begovic - HVIS overgangen skjer.

Løp og selg og kjøp!
O2Stokie
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 491
Registrert: 09 Aug 2010, 20:55

Re: Jack Butland

Innlegg Torstein Norevik » 30 Jan 2013, 21:07

Det tror jeg vil kunne være en god signering ! Det er vel uansett et tidsspørsmål hvor lenge vi greier å holde på Bego når de største klubbene i PL står i kø for å sikre seg hans signatur. Jeg har sett noen steder at vi har verdsatt han til 15m pund. Det får vi nok kanskje ikke, men over 10 burde være mulig.

Man. U er vel kanskje mest sannsynlig, ettersom han neppe vil ønske seg å konkurrere mot Hart, da det fort kan bety benken. Kanskje en spiller tilbake som delbetaling vil være det Pulis vil ønske ?

Forsvinner Bego, øker vel sjansen for at Sorro kan komme til å bli likevel. Kanskje Pulis vil satse på Sorro som førstekeeper det nærmeste året eller to, og anser at Butland da vil være klar til å ta over ?

Men dette er jo selvsagt bare spekulasjoner fra min side... ;)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Jack Butland

Innlegg Morten T. » 30 Jan 2013, 22:22

Stoke skal ha forhørt seg om Butland:
http://www1.skysports.com/football/news/11095/8456366/
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Jack Butland

Innlegg JonC » 30 Jan 2013, 23:24

Får vi napp, vil han gå direkte på lån til Birmingham for å spille resten av sesongen.
http://www.bbc.co.uk/sport/0/football/21258729
Don’t plan to succeed, Work to succeed.
Brukerens avatar
JonC
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 4559
Registrert: 06 Aug 2010, 21:54
Bosted: Indre Arna

Re: Jack Butland

Innlegg gunny » 31 Jan 2013, 08:07

4 mill pund snakkes det om at budet er på. Et lurt trekk dette. Så håper vi på en budrunde på Begovic til sommeren og høyest mulig pris :)
gunny
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 938
Registrert: 09 Aug 2010, 13:36

Re: Jack Butland

Innlegg Torstein Norevik » 31 Jan 2013, 16:09

gunny skrev:4 mill pund snakkes det om at budet er på. Et lurt trekk dette. Så håper vi på en budrunde på Begovic til sommeren og høyest mulig pris :)


Det meldes også at Butland, ved et eventuelt kjøp, kommer til å bli lånt tilbake til Birmingham....
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Neste

Gå til Ryktebørsen

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 21 gjester

cron