Fernando Amorebieta

Løse rykter og diskusjoner om spillere vi vil ha eller ikke vil ha

Fernando Amorebieta

Innlegg Torstein Norevik » 17 Jan 2013, 12:25

Her kobles vi mot Fernando Amorebieta, 27-årig midstopper som spiller for Athletic Bilbao.

Spiller for Venezuelas landslag, etter å ha spilt landskamper for Spania t.o.m. U-19-nivå. Ble i 2008 faktisk også innkalt til kamp for Spanias A-landslag, men forlot aldri benken og fikk således aldri A-kamper for Spania.

Også Everton, Norwich og West Ham skal være interessert i stopperen, som skal være inne i sitt siste halvår av kontrakten og tilgjengelig for 400.000 GBP.

http://www.mirror.co.uk/sport/football/ ... st-1531333

Er det egentlig flere stoppere vi trenger ? Kanskje det i så fall betyr at han er tiltenkt som erstatter for Upson ? Sistnevnte begynner jo å trekke på årene, og får lite spilletid og kan kanskje være interessert i et klubbskifte på tampen av karrieren ? ;)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Fernando Amorebieta

Innlegg monken » 17 Jan 2013, 14:02

Torstein Norevik skrev:Her kobles vi mot Fernando Amorebieta, 27-årig midstopper som spiller for Athletic Bilbao.

Spiller for Venezuelas landslag, etter å ha spilt landskamper for Spania t.o.m. U-19-nivå. Ble i 2008 faktisk også innkalt til kamp for Spanias A-landslag, men forlot aldri benken og fikk således aldri A-kamper for Spania.

Også Everton, Norwich og West Ham skal være interessert i stopperen, som skal være inne i sitt siste halvår av kontrakten og tilgjengelig for 400.000 GBP.

http://www.mirror.co.uk/sport/football/ ... st-1531333

Er det egentlig flere stoppere vi trenger ? Kanskje det i så fall betyr at han er tiltenkt som erstatter for Upson ? Sistnevnte begynner jo å trekke på årene, og får lite spilletid og kan kanskje være interessert i et klubbskifte på tampen av karrieren ? ;)

Vi treng nok ein stopper ja, Ryan Shawcross kan itj lag straffe i hver kamp!!!!!!
monken
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 103
Registrert: 08 Aug 2011, 13:54
Bosted: Trondheim

Re: Fernando Amorebieta

Innlegg Morten T. » 17 Jan 2013, 14:37

Er ikke enig med dem som "slakter" Shawcross.
Han tilhører sentrallinja i Stoke( sammen med Begovic, Huth og N`Zonzi ) og har vært en av de aller største og viktigste faktorene for Stoke sin suksess og fremgang de siste 5-6 årene.
Okei, han har sine begrensninger, spesielt tempomessig og pasningsmessig( selv om jeg tror at han er litt bedre enn vist i Stoke, fordi han får beskjed om å slå langt ), men etter mitt syn er han uansett blant de 10 beste stopperne i PL og det er jeg fornøyd med.

Jeg mener at stopperplassene, sammen med keeperplassen,er der vi aller minst trenger nye spillere.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Fernando Amorebieta

Innlegg Torstein Norevik » 17 Jan 2013, 15:29

Morten T. skrev:Er ikke enig med dem som "slakter" Shawcross.
Han tilhører sentrallinja i Stoke( sammen med Begovic, Huth og N`Zonzi ) og har vært en av de aller største og viktigste faktorene for Stoke sin suksess og fremgang de siste 5-6 årene.
Okei, han har sine begrensninger, spesielt tempomessig og pasningsmessig( selv om jeg tror at han er litt bedre enn vist i Stoke, fordi han får beskjed om å slå langt ), men etter mitt syn er han uansett blant de 10 beste stopperne i PL og det er jeg fornøyd med.

Jeg mener at stopperplassene, sammen med keeperplassen,er der vi aller minst trenger nye spillere.


Her er vi fullstendig enige, Morten ;) Shawcross har jevnt over vært stoooooor denne sesongen, selv om han fra tid til annen "glipper" med noen litt klønete inngripener, men jevnt over er han en klippe og en av de aller beste midtstopperne i Premier League. :)

Selv om fotball er et lagspill, er det vel liten tvil om at de fire du nevner - i sentralinjen - er de enkeltspillerne som må tilskrives den største æren for vår fremgang.... ;)

Så aner jeg vel også at Monkens bemerkning var sagt med et glimt i øyet..... ;)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss


Gå til Ryktebørsen

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 135 gjester