Robert Huth

Løse rykter og diskusjoner om spillere vi vil ha eller ikke vil ha

Re: Robert Huth

Innlegg Morten T. » 24 Jun 2015, 20:50

OFFISIELT: http://www.stokecityfc.com/news/article ... 05847.aspx

Jeg vet det ikke er helt tidsriktig og "moderne" å hevde, men jeg digger sånne spillere som Huth. En fyr som ikke går av veien for å tråkke på en fyr som Suarez og gi et og annet blåmerke til pomaderte fjols.....aaaaahhh, deilig! :)
Men verden og utviklinga MÅ jo gå videre, må vite... :evil:

Han tilhørte jo den epoken i klubben hvor mange utbasunerte slagordet: We are Stoke City and we`ll play how we want! Den epoken og så definitivt slagordet er jo et tilbakelagt stadium og dermed kastes også spillertyper som Huth ut med badevannet.
En kul fyr, en god spiller og en som alltid ga hundre.

Thanx! :D
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Robert Huth

Innlegg Morten T. » 26 Jun 2015, 08:55

Matthew Etherington ber Hughes være forsiktig med å pælme ut alt for mange av den "gamle" garden på samme tid.
Etherington ville også ha valgt å holde på Huth kontra f.eks. Wollscheid:
http://www.stokesentinel.co.uk/Stoke-Ci ... story.html

Det er mange forskjellige meninger om diverse temaer og det er skøy. I dette tilfellet er jeg enig med den erfarne og rutinerte ex-profesjonelle fotballspilleren Etherington som jo også grunngir synet sitt meget bra. :)

Ser forøvrig at Huth også hylles for sin innsats i Stoke av fansen i England.
Og det er vel fortjent.
Etter mitt syn.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Robert Huth

Innlegg Torstein Norevik » 26 Jun 2015, 10:38

Morten T. skrev:Matthew Etherington ber Hughes være forsiktig med å pælme ut alt for mange av den "gamle" garden på samme tid.
Etherington ville også ha valgt å holde på Huth kontra f.eks. Wollscheid:
http://www.stokesentinel.co.uk/Stoke-Ci ... story.html

Det er mange forskjellige meninger om diverse temaer og det er skøy. I dette tilfellet er jeg enig med den erfarne og rutinerte ex-profesjonelle fotballspilleren Etherington som jo også grunngir synet sitt meget bra. :)

Ser forøvrig at Huth også hylles for sin innsats i Stoke av fansen i England.
Og det er vel fortjent.
Etter mitt syn.

Enig i at Huth fortjener all den hyllesten han nå blir til del. Han står på mange måter frem som selve symbolet på det vi stod for da vi kom tilbake til øverste nivå etter mange år ute av rampelyset, innsats og tæl, knallhard og kompromissløs, en som virkelig blødde (bokstavelig talt) for drakta og alltid gav 110 prosent. Etter at Hughes overtok har vi endret spillestil. Noen - inkludert meg selv - er veldig fornøyd med det, andre har mer sansen for den spillestilen Pulis sverget til. I alle fall har en del av de egenskapene Huth stod for måtte vike plass for en mer "spillende" og ballbesittende spillestil - hvor også forsvarsspillerne tar del - og det har fordret en litt annen type spillere hvor faktorer som fart og teknikk har blitt mer fremtredende (Diouf, Arno, Bojan, Moses).

Men uansett så hadde jeg veldig stor sans for Huth, og jeg er slett ikke sikker på om det var et lurt trekk av Hughes å la Huth forsvinne. Det ligger riktig nok i kortene at Huth nok stod et stykke nede på lista når Hughes skal velge Shawcross' makker i midtforsvaret, og han kunne risikert lite spilletid fremover. Men Huth var en spiller man alltid kunne stole på, og jeg er ikke overbevist om at hverken Wollscheid eller Wilson vil være noe bedre alternativ enn det Huth ville ha vært, selv om jeg personlig aller helst ser Muniesa som Shawcross' makker i tiden fremover.

Uansett en stor takk til Huth for innsatsen. Man skal være forsiktig med å bruke ord som legende, men Huth er i alle fall en spiller som kommer til å bli husket lenge for å ha vært veldig sterkt delaktig i at Stoke igjen etablerte seg på øverste nivå i det engelske ligasystemet og den suksessen klubben har hatt etter opprykket i 2008. :) Er for øvrig enig med Etherington i at vi bør være forsiktige med å lempe ut for mange av den "gamle garden" på en gang, selv om noen av de spillerne han nevner vel i større grad selv ønsker seg vekk enn at klubben gjør det. ;)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Robert Huth

Innlegg Morten T. » 26 Jun 2015, 11:09

Torstein Norevik skrev: Etter at Hughes overtok har vi endret spillestil. Noen - inkludert meg selv - er veldig fornøyd med det, andre har mer sansen for den spillestilen Pulis sverget til. I alle fall har en del av de egenskapene Huth stod for måtte vike plass for en mer "spillende" og ballbesittende spillestil - hvor også forsvarsspillerne tar del - og det har fordret en litt annen type spillere hvor faktorer som fart og teknikk har blitt mer fremtredende (Diouf, Arno, Bojan, Moses).

Jeg likte godt spillestilen til Pulis, den var effektiv og framfor alt i verdensklasse hva kom til å organisere det defensive. Det han kunne ha utviklet i større grad var det offensive spillet, noe jeg tror( men som INGEN av oss noensinne vil få bevis for ) at han ville ha gjort også. Han har jo også bevist for allverden( i hvertfall for de av oss som følger med ) at filosofien hans ikke er så fasttømret som mange har trodd. I Crystal Palace og WBA har han disponert andre typer spillere og utviklet taktikken deretter - eller tegnet kartet etter terrenget som ligger foran ham. Jeg synes en slik tilnærming er smart og det synes tilsynelatende managerne i engelsk toppfotball også - i og med at de kåret han til ligaens beste manager i 13/14 og den femte beste i 14/15. :)

Men for all del, Hughes har gjort en fin innsats - han også. ;)
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Robert Huth

Innlegg vegar56 » 15 Jul 2018, 20:39

Huth er skadet etter å ha trent med Stoke en tid. Ville vært med til Tyskland hvis han var skadefri.
Er vel fremdeles muligheter for at Huth blir Stoke-spiller denne sesongen ?
Brukerens avatar
vegar56
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3562
Registrert: 14 Aug 2012, 15:47
Bosted: Skoppum, Vestfold

Re: Robert Huth

Innlegg gmel » 12 Jan 2019, 19:54

Nå melder Berlinmuren at nok er nok, han legger opp :cry:
Men han fikk i det minste med seg et PL-gull
Brukerens avatar
gmel
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1503
Registrert: 27 Jan 2011, 20:39
Bosted: Fister

Re: Robert Huth

Innlegg Morten T. » 13 Jan 2019, 18:56

En legende.
En kjempetabbe å selge han.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Robert Huth

Innlegg JonC » 14 Jan 2019, 16:58

gmel skrev:Nå melder Berlinmuren at nok er nok, han legger opp :cry:
Men han fikk i det minste med seg et PL-gull

....eller tre (2005, 2006 for Chelsea, 2016 Leicester) :D :D :D men god for Stoke City også....
Don’t plan to succeed, Work to succeed.
Brukerens avatar
JonC
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 4559
Registrert: 06 Aug 2010, 21:54
Bosted: Indre Arna

Re: Robert Huth

Innlegg gmel » 14 Jan 2019, 18:12

JonC skrev:
gmel skrev:Nå melder Berlinmuren at nok er nok, han legger opp :cry:
Men han fikk i det minste med seg et PL-gull

....eller tre (2005, 2006 for Chelsea, 2016 Leicester) :D :D :D men god for Stoke City også....


Det har du vel rette i, men det som skjedde før Stoke er liksom gråsvart for meg....det viktigste er at han ble vurdert usikker etter skade og fikk full uttelling i Leicester. Det tror jeg alle Stoke-fans unner han.
Brukerens avatar
gmel
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1503
Registrert: 27 Jan 2011, 20:39
Bosted: Fister

Re: Robert Huth

Innlegg Morten T. » 14 Jan 2019, 18:43

gmel skrev:
JonC skrev:
gmel skrev:Nå melder Berlinmuren at nok er nok, han legger opp :cry:
Men han fikk i det minste med seg et PL-gull

....eller tre (2005, 2006 for Chelsea, 2016 Leicester) :D :D :D men god for Stoke City også....


Det har du vel rette i, men det som skjedde før Stoke er liksom gråsvart for meg....det viktigste er at han ble vurdert usikker etter skade og fikk full uttelling i Leicester. Det tror jeg alle Stoke-fans unner han.
På en måte var det både feil og riktig at han ble solgt( etter først å ha blitt lånt ut ).
Pulis satset jo tungt på folk i den bakre fireren som først og fremst var gode på å forsvare. Shawcross/Huth var jo en stund blant de beste stopperparene i England. Men Pulis sitt ønske om å bekle forsvarsfireren med defensive gener tok kanskje litt vel av noen ganger, Huth ble jo av og til dyttet ut på back og det fungerte ikke alltid like bra...

I Hughes sin tankeverden så kan det forstås at han ikke ville ha med Huth videre. Hughes, som er veldig svak på defensiv organisering forøvrig, ville heller satse på kjappe og relativt ballsikre stoppere som Muniesa. Jeg synes det trekket var meget uklokt, men kan forstå at Hughes gjorde det utifra den filosofien han forsøkte å implementere.

Salget av Huth var det svakeste Hughes gjorde på transfermarkedet mens han var i Stoke, i forhold til salg. Han hadde noen grovere bommerter hva kom til kjøp...
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Forrige

Gå til Ryktebørsen

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 14 gjester

cron