Geoff Cameron

Løse rykter og diskusjoner om spillere vi vil ha eller ikke vil ha

Re: Geoff Cameron

Innlegg Morten T. » 29 Jun 2014, 15:52

Cameron til Sunderland eller Hull? :
http://www.sunderland.vitalfootball.co. ... p?a=362148
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Geoff Cameron

Innlegg vegar56 » 30 Jun 2014, 10:32

Cameron er en spiller man fremdeles ikke bør selge :!:
Brukerens avatar
vegar56
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3562
Registrert: 14 Aug 2012, 15:47
Bosted: Skoppum, Vestfold

Re: Geoff Cameron

Innlegg Torstein Norevik » 30 Jun 2014, 12:39

vegar56 skrev:Cameron er en spiller man fremdeles ikke bør selge :!:

Enig !

Jeg synes Cameron var en av våre aller beste utespillere i første halvdel av sesongen, men han falt merkbart av utover, paradoksalt nok da spillet og resultatene bedret seg. :o
Men da var det jo også andre som hevet seg betraktelig, slik at det kan vel også være en grunn til at Cameron etter hvert ble mindre synlig og ikke like imponerende som i første halvdel....? ;)

Synes uansett at han - om han ikke er en sikker starter - i alle fall bør være mer enn god nok for benken i nåværende stall. Det er mange som heller burde "skipes ut" enn amerikaneren. Så jeg er heller ikke noen tilhenger av et salg her.... :?
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Geoff Cameron

Innlegg Morten T. » 30 Jun 2014, 13:10

Torstein Norevik skrev:
vegar56 skrev:Cameron er en spiller man fremdeles ikke bør selge :!:

Enig !

Jeg synes Cameron var en av våre aller beste utespillere i første halvdel av sesongen, men han falt merkbart av utover, paradoksalt nok da spillet og resultatene bedret seg. :o
Men da var det jo også andre som hevet seg betraktelig, slik at det kan vel også være en grunn til at Cameron etter hvert ble mindre synlig og ikke like imponerende som i første halvdel....? ;)

Synes uansett at han - om han ikke er en sikker starter - i alle fall bør være mer enn god nok for benken i nåværende stall. Det er mange som heller burde "skipes ut" enn amerikaneren. Så jeg er heller ikke noen tilhenger av et salg her.... :?

Jeg er i og for seg enig,men på den annen side så tror jeg vi bare må erkjenne at det er spillere som figurerer mer eller mindre på fast basis i Stoke som er interessante objekter for andre klubber og dette er også spillere som klubben faktisk kan tjene en slant på. Spillere som Adam, N`Zonzi, Cameron, Shawcross og Begovic er nok langt mer interessante i markedet enn karer som Shotton, Wilkinson, Shea osv.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Geoff Cameron

Innlegg gmel » 30 Jun 2014, 14:40

Morten T. skrev:
Torstein Norevik skrev:
vegar56 skrev:Cameron er en spiller man fremdeles ikke bør selge :!:

Enig !

Jeg synes Cameron var en av våre aller beste utespillere i første halvdel av sesongen, men han falt merkbart av utover, paradoksalt nok da spillet og resultatene bedret seg. :o
Men da var det jo også andre som hevet seg betraktelig, slik at det kan vel også være en grunn til at Cameron etter hvert ble mindre synlig og ikke like imponerende som i første halvdel....? ;)

Synes uansett at han - om han ikke er en sikker starter - i alle fall bør være mer enn god nok for benken i nåværende stall. Det er mange som heller burde "skipes ut" enn amerikaneren. Så jeg er heller ikke noen tilhenger av et salg her.... :?

Jeg er i og for seg enig,men på den annen side så tror jeg vi bare må erkjenne at det er spillere som figurerer mer eller mindre på fast basis i Stoke som er interessante objekter for andre klubber og dette er også spillere som klubben faktisk kan tjene en slant på. Spillere som Adam, N`Zonzi, Cameron, Shawcross og Begovic er nok langt mer interessante i markedet enn karer som Shotton, Wilkinson, Shea osv.


Det er vel ikke et utsalg vi driver , men en fotballklubb.
Hvis vi skal bygge på Shotton & co blir det fort Championshit.
Brukerens avatar
gmel
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1503
Registrert: 27 Jan 2011, 20:39
Bosted: Fister

Re: Geoff Cameron

Innlegg Torstein Norevik » 30 Jun 2014, 14:48

Morten T. skrev:
Torstein Norevik skrev:
vegar56 skrev:Cameron er en spiller man fremdeles ikke bør selge :!:

Enig !

Jeg synes Cameron var en av våre aller beste utespillere i første halvdel av sesongen, men han falt merkbart av utover, paradoksalt nok da spillet og resultatene bedret seg. :o
Men da var det jo også andre som hevet seg betraktelig, slik at det kan vel også være en grunn til at Cameron etter hvert ble mindre synlig og ikke like imponerende som i første halvdel....? ;)

Synes uansett at han - om han ikke er en sikker starter - i alle fall bør være mer enn god nok for benken i nåværende stall. Det er mange som heller burde "skipes ut" enn amerikaneren. Så jeg er heller ikke noen tilhenger av et salg her.... :?

Jeg er i og for seg enig,men på den annen side så tror jeg vi bare må erkjenne at det er spillere som figurerer mer eller mindre på fast basis i Stoke som er interessante objekter for andre klubber og dette er også spillere som klubben faktisk kan tjene en slant på. Spillere som Adam, N`Zonzi, Cameron, Shawcross og Begovic er nok langt mer interessante i markedet enn karer som Shotton, Wilkinson, Shea osv.

Det er nok helt riktig, men samtidig er det vel slik at en klubb sjelden blir bedre av å selge sine "beste" spillere ? En del (mindre) klubber er tvunget til å gjøre det, på grunn av økonomi, men i den situasjonen er nok ikke Stoke per dato.
Unntaksvis kan det vel kanskje være riktig å selge noen av de beste spillerne. Dette kan være tilfellet hvor spilleren er veldig klar på at han ønsker seg vekk, fordi det i slike situasjoner fort både kan gå ut over spillerens prestasjoner og det kan gå ut over stemningen i spillergruppa å ha en "sutrende" spiller som sprer sin misnøye ut over lagkameratene, og forsurer miljøet. N'Zonzi står litt i fare for å komme i den kategorien, dersom farens e-poster til klubben også er et uttrykk for sønnens syn, og det kan da - slik jeg ser det - være riktig å selge selv om han er en god spiller.

Det kan også være riktig å selge noen av sine beste spillere, dersom salget av èn god spiller kaster såpass av seg at det gir rom for å investere i et par-tre nye bra spillere, slik at spillergruppen totalt sett forsterkes. Men det forutsetter nok at den som skal erstatte "stjernen" er av såpass kvalitet at savnet av denne ikke blir veldig stort. Overført på Stoke; om Butland langt på vei - om ikke helt - kunne erstatte Begovic, samtidig som pengene ved et salg av Begovic ble brukt til å forsterke på andre plasser, slik at klubben totalt sett kom bedre ut, kunne det tenkes å være riktig. Når det gjelder den plassen tror jeg likevel ikke vi er helt der ennå. Men kanskje om ett år eller to ?

Det kan også være tilfellet der vi har mange gode spillere som slåss om de samme posisjonene, samtidig som det er litt tynt i rekkene i andre posisjoner. Vi er kanskje litt der når det gjelder sentrale midtbanespillere, hvor vi har både Whelan, N'Zonzi, Adam, Sidwell og Palacios som vel kjemper om et par plasser, mens vi vel ikke har for mange gode "dedikerte" kantspillere, etter at Etherington og Assaidi forsvant. Arno og Odemwingie har vært gode. Men bak disse to er det tynt... :?

Bortsett fra slike situasjoner vil jeg heller avhende spillere som Shotton & co, selv om det ikke kaster like mye av seg økonomisk, så lenge vi ikke er i den situasjonen at vi må selge for å kunne kjøpe. Det ser ikke ut til at vi er der ennå, selv om Coates nok har snøret igjen pengesekken en del. Jeg ser ikke noe som er mer bortkastet enn å bruke lønnsmidler på spillere som ikke benyttes, det er - etter mitt syn - penger ut av vinduet. :?

Så for min del ser jeg heller Shotton forsvinne for en billig penge enn Cameron, selv om et salg av sistnevnte nok vil gi mer penger "i banken". ;)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Geoff Cameron

Innlegg Morten T. » 30 Jun 2014, 15:07

Ja, det er selvfølgelig rett Torstein og forutsetningen er jo, like selvfølgelig, at den som evt. selges erstattes med noe like bra, eller aller helst enda bedre.

Så er det dette med penger. Jeg tror at hvis klubben får inn et godt bud på en spiller som Cameron så vil det bli mye hjerneaktivitet i klubben hvor de veier opp flere faktorer, herunder å forsøke å skaffe en fullgod erstatter, eller kanskje til og med to? Fotballspillere er salgsvare og det meste kan selges, bare prisen føles riktig.

Southampton-fansen synes sikkert det var trist å selge høyrebacken Shaw til ManU, men for 31(!!!!!) millioner pund så ville det ha vært komplett galskap å IKKE selge.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Geoff Cameron

Innlegg Torstein Norevik » 30 Jun 2014, 16:50

Morten T. skrev:Ja, det er selvfølgelig rett Torstein og forutsetningen er jo, like selvfølgelig, at den som evt. selges erstattes med noe like bra, eller aller helst enda bedre.

Så er det dette med penger. Jeg tror at hvis klubben får inn et godt bud på en spiller som Cameron så vil det bli mye hjerneaktivitet i klubben hvor de veier opp flere faktorer, herunder å forsøke å skaffe en fullgod erstatter, eller kanskje til og med to? Fotballspillere er salgsvare og det meste kan selges, bare prisen føles riktig.

Southampton-fansen synes sikkert det var trist å selge høyrebacken Shaw til ManU, men for 31(!!!!!) millioner pund så ville det ha vært komplett galskap å IKKE selge.

Joda, Morten, på dette området er vi nok veldig enige ;)

Apropos Shaw - som jeg også er helt enig i ville være galskap å ikke selge for den prisen - er vi inne på noe av det jeg ser som kanskje det største paradokset i dagens transfermarked. :? Her prises en 19-åring, med kun èn sesongs PL-erfaring til over 30m pund, mens det for vår egen Begovic - som har levert store prestasjoner over flere sesonger - antydes en markedsverdi på ca 15m pund.

Ja, Shaw er en av de mest talentfulle unge spillerne i England i dag - og sammenlignes av enkelte med Bale på den alderen - men hvorfor i alle dager prises en venstreback til 31m pund og en keeper - som nok er i topp tre i PL - til det halve ?

Og dette følger bare et mønster hvor gode keepere selges til relativt moderate priser, når en sammenligner med transfermarkedet ellers.

Suarez har vært prissatt til 80m pund, men vil ikke en glitrende keeper - som Begovic - veldig mange ganger fremstå like mye som en matchvinner som en målhungrig spiss ? Det er vel få posisjoner på banen hvor en spillers opptreden kan få større konsekvenser enn på keeper-plassen, hvor en liten feil kan få avgjørende betydning for kamputfallet.

For meg er dette komplett uforståelig, og det skulle være artig å se noen komme med en god forklaring på dette, annet enn at keeper-plassen muligens har lavere status enn utespillernes, uten at jeg finner noen logikk i det heller.

Vel, vel, nå kom jeg vel langt ut på viddene i denne tråden, men tanken slo meg - igjen - da du nevnte Shaw, Morten, og de 31m pundene som han gikk for.... ;)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Geoff Cameron

Innlegg Morten T. » 01 Jul 2014, 11:08

Torstein Norevik skrev:
Morten T. skrev:Ja, det er selvfølgelig rett Torstein og forutsetningen er jo, like selvfølgelig, at den som evt. selges erstattes med noe like bra, eller aller helst enda bedre.

Så er det dette med penger. Jeg tror at hvis klubben får inn et godt bud på en spiller som Cameron så vil det bli mye hjerneaktivitet i klubben hvor de veier opp flere faktorer, herunder å forsøke å skaffe en fullgod erstatter, eller kanskje til og med to? Fotballspillere er salgsvare og det meste kan selges, bare prisen føles riktig.

Southampton-fansen synes sikkert det var trist å selge høyrebacken Shaw til ManU, men for 31(!!!!!) millioner pund så ville det ha vært komplett galskap å IKKE selge.

Joda, Morten, på dette området er vi nok veldig enige ;)

Apropos Shaw - som jeg også er helt enig i ville være galskap å ikke selge for den prisen - er vi inne på noe av det jeg ser som kanskje det største paradokset i dagens transfermarked. :? Her prises en 19-åring, med kun èn sesongs PL-erfaring til over 30m pund, mens det for vår egen Begovic - som har levert store prestasjoner over flere sesonger - antydes en markedsverdi på ca 15m pund.

Ja, Shaw er en av de mest talentfulle unge spillerne i England i dag - og sammenlignes av enkelte med Bale på den alderen - men hvorfor i alle dager prises en venstreback til 31m pund og en keeper - som nok er i topp tre i PL - til det halve ?

Og dette følger bare et mønster hvor gode keepere selges til relativt moderate priser, når en sammenligner med transfermarkedet ellers.

Suarez har vært prissatt til 80m pund, men vil ikke en glitrende keeper - som Begovic - veldig mange ganger fremstå like mye som en matchvinner som en målhungrig spiss ? Det er vel få posisjoner på banen hvor en spillers opptreden kan få større konsekvenser enn på keeper-plassen, hvor en liten feil kan få avgjørende betydning for kamputfallet.

For meg er dette komplett uforståelig, og det skulle være artig å se noen komme med en god forklaring på dette, annet enn at keeper-plassen muligens har lavere status enn utespillernes, uten at jeg finner noen logikk i det heller.

Vel, vel, nå kom jeg vel langt ut på viddene i denne tråden, men tanken slo meg - igjen - da du nevnte Shaw, Morten, og de 31m pundene som han gikk for.... ;)

Enig Torstein, jeg skjønner heller ikke helt prissettingen av fotballspillere og hvorfor en keeper i verdensklasse prises lavere enn en fyr som i bunn og grunn ikke har vist noe som helst og kun har et uttalt talent å skilte med.
Sånn fungerer markedsøkonomi på godt og vondt. I fri dressur så reguleres den filosofien i det store og det hele bare av etterspørsel og tilbud, og ikke alltid av det som er riktig eller bra.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Geoff Cameron

Innlegg Kjell Ola » 01 Jul 2014, 23:40

Tykkjer Cameron spelar ein god kamp - på midtbana - mot Belgia i kveld.
Kjell Ola
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 638
Registrert: 12 Aug 2010, 19:30

ForrigeNeste

Gå til Ryktebørsen

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 18 gjester

cron