Diego Arismendi

Løse rykter og diskusjoner om spillere vi vil ha eller ikke vil ha

Diego Arismendi

Innlegg Josef » 29 Feb 2012, 12:32

Josef
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 917
Registrert: 06 Aug 2010, 23:01
Bosted: Arendal

Re: Diego Arismendi

Innlegg Svein Nilsen » 29 Feb 2012, 20:28

Det er klart vi skal sende ut en av våre beste midtbanespillere på lån til et lavere sportslig nivå. Diego er nå 24 år, har vært hos oss i 2,5 år og er fortsatt ikke i nærheten av laget selv om vi har sendt ut en haug med spillere på utlån. Han kostet oss 2,5 millioner pund, altså godt over 20 millioner pund! Han er sannsynligvis betydelig bedre enn f.eks. Delap og Diao og betydelig yngre. TP; få hue opp av sanda; enten satser du på han, gir han sjanser, ellers så selger du han til noen som kan håndtere fotballspillere og mennesker på en verdig måte. Å la en spiller som er hentet over helt fra Uruguay som ung gutt, som er talentfull og som har levert de 2 - to - gangene han har fått sjansen råtne på rot er ikke spesielt imponerende!
En spiller som leverer på Mestalla som 24- årig bortespiller er noe å satse på, ikke spillere midt i 30-åra som blir pissa på hjemme mot Wigan, WBA og Sunderland!
Svein Nilsen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2469
Registrert: 06 Aug 2010, 22:47

Re: Diego Arismendi

Innlegg Torstein Norevik » 29 Feb 2012, 22:40

Svein Nilsen skrev:Det er klart vi skal sende ut en av våre beste midtbanespillere på lån til et lavere sportslig nivå. Diego er nå 24 år, har vært hos oss i 2,5 år og er fortsatt ikke i nærheten av laget selv om vi har sendt ut en haug med spillere på utlån. Han kostet oss 2,5 millioner pund, altså godt over 20 millioner pund! Han er sannsynligvis betydelig bedre enn f.eks. Delap og Diao og betydelig yngre. TP; få hue opp av sanda; enten satser du på han, gir han sjanser, ellers så selger du han til noen som kan håndtere fotballspillere og mennesker på en verdig måte. Å la en spiller som er hentet over helt fra Uruguay som ung gutt, som er talentfull og som har levert de 2 - to - gangene han har fått sjansen råtne på rot er ikke spesielt imponerende!
En spiller som leverer på Mestalla som 24- årig bortespiller er noe å satse på, ikke spillere midt i 30-åra som blir pissa på hjemme mot Wigan, WBA og Sunderland!

Kunne ikke ha vært mer enig. Arismendi ble hentet til Stoke som et stort talent, men har knapt nok fått sjansen av TP. De få gangene han har fått startet har han vært bra, og mot Valencia var han en av våre aller beste spillere, på en dag der faktisk hele laget spilte godt. Hadde vi hatt flust av gode midtbanespillere kunne jeg ha forstått TP, men når konkurrenter som Delap (veldig ofte) og Diao (stadig vekk) får spilletid, kan ikke jeg skjønne hvorfor ikke Arismendi også får flere sjanser, særlig når han faktisk leverer de sjeldne gangene han får tillit. Det virker smått komisk når TP undrer seg over at ingen vil låne Arismendi, og viser til hvor bra han var mot Valencia, og det samtidig ikke ser ut til å ha streifet han en tanke at mannen faktisk kunne ha vært en nyttig spiller også for oss.... :roll: Noen ganger klarer jeg rett og slett ikke å følge tankegangen til mannen med caps'en.... :shock:
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Diego Arismendi

Innlegg mfkpotter » 01 Mar 2012, 13:44

Dette føyer seg jo bare inn i håpløse vurderinger fra TP, unge talentfulle fotballspillere vil ikke spille for Stoke City så lenge manageren heter TP. Det har han vist til fulle under sin ledelse av klubben.
Det bemerkelsesverdige med dette er at pengene til PC bare blir kastet ut av vinduet, merkelig at han så til de grader har trua på denne figuren fra Newport.

Det som egentlig irriterer meg aller mest med de spillerne som bare blir kastet ut av klubben, er at de egentlig aldri har fått en fair sjanse.
Så har du spillere som Sidibe, Delap, Diao, Whitehead,Whelan,Walters, osv som spiller dårlig kamp etter kamp, men som allikevel starter neste kamp.

Men Svein, kan ikke du invitere Arismendi til supporter cupen? Der blir han i hvert fall ikke plassert på tribunen :lol:
mfkpotter
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 481
Registrert: 09 Aug 2010, 21:00

Re: Diego Arismendi

Innlegg Svein Nilsen » 01 Mar 2012, 15:20

Arismendi ville kommet med i troppen til supportercupen, sannsynligvis også i start 7-eren. Det ville ikke Delap eller Diao....... :D
Svein Nilsen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2469
Registrert: 06 Aug 2010, 22:47

Re: Diego Arismendi

Innlegg TrondG » 01 Mar 2012, 18:18

Må inrømme at jeg har sett/fulgt veldig lite med på Arismendi før kampen mot Valencia. Han virker absolutt som den spillertypen vi ofte skriker etter - en som kan gjøre noe "selv", slå gode gjennomsbruddspasninger og opptre kreativt. Og i av en alder av 24 år syntes jeg også det er merkelig at han ikke har fått mer tillit. MEN; jeg tror nok det ligger mer enn Pulis-briller bak at han ikke har fått mer spilletid. Jeg er hvertfall ikke overbevist om at han er en sikker vinner.

Han er fremdeles ung, og selv om jeg ønsker å se mer av han forstår jeg at Pulis vil sende ham på lån. Det er tross alt bedre at han får spille enn at han må se førstelagets mursteiner fra tribunen hver helg.
UTMP
Brukerens avatar
TrondG
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1012
Registrert: 07 Aug 2010, 03:23
Bosted: Askøy

Re: Diego Arismendi

Innlegg Knut Ole » 02 Mar 2012, 20:04

mfkpotter skrev:Dette føyer seg jo bare inn i håpløse vurderinger fra TP, unge talentfulle fotballspillere vil ikke spille for Stoke City så lenge manageren heter TP. Det har han vist til fulle under sin ledelse av klubben.
Det bemerkelsesverdige med dette er at pengene til PC bare blir kastet ut av vinduet, merkelig at han så til de grader har trua på denne figuren fra Newport.

Det som egentlig irriterer meg aller mest med de spillerne som bare blir kastet ut av klubben, er at de egentlig aldri har fått en fair sjanse.
Så har du spillere som Sidibe, Delap, Diao, Whitehead,Whelan,Walters, osv som spiller dårlig kamp etter kamp, men som allikevel starter neste kamp.

Men Svein, kan ikke du invitere Arismendi til supporter cupen? Der blir han i hvert fall ikke plassert på tribunen :lol:

Enig, veldig enig i at Arishmendig spilt en veldig bra match nede i Spania. Godt han er med i troppen og kan forhåpentligvis bli brukt noe mot serieslutt, og så deilig det hadde vært om han bekreftet god kvalitet - få et oppsving som Shotton har opplevd.
Når det gjelder fakta er det iallefall feil at Diao er en type som sitat ......spiller dårlig kamp etter kamp, men som allikevel starter neste kamp.
Jepp han er treg og spiller muligens dårlig, men får sjeldent tillitt, faktisk færrest spilleminutter av de som har vært utpå (PL). Se forøvrig oversikt et annet sted på forumet.
Knut Ole
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3841
Registrert: 08 Aug 2010, 11:17

Re: Diego Arismendi

Innlegg Torstein Norevik » 02 Apr 2012, 22:46

Vann på mølla for oss som gjerne skulle ha sett Arismendi få flere sjanser i Stoke-trøya..... 8-)

http://www.teamtalk.com/stoke-city/7646 ... ndi-s-role

Ikke noe egentlig rykte, men valgte å bruke tråden med hans navn.... ;)

Får inderlig håpe at han ikke blir en ny Marshall, en lovende spiller som forsvinner fordi han ikke får sjansen av TP... :?
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Diego Arismendi

Innlegg Svein Nilsen » 03 Apr 2012, 08:42

Jeg har sans for Arismendi og stusser over at han ikke får flere sjanser. Leste en haug med engelske aviser i helgen og fant følgende "facts!" i en av spillerbørsene; Arismendi fikk lavest poengscore av ALLE på banen i lørdagens kamp. Dette er på nivå 3. Til sammenligning; Ben Marshall var banens beste og kom på rundens lag på nivå 2................... En kamp er tynt grunnlag, spesielt med tanke på at disse spillerbørsene jo mest er tull og tøys, men kun en liten indikasjon på disse to talentene akkurat nå.
Svein Nilsen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2469
Registrert: 06 Aug 2010, 22:47

Re: Diego Arismendi

Innlegg Richard Prestegård » 04 Apr 2012, 09:02

Arismendi spilte fulle 90 minutter da Huddersfield slo Leyton Orien 3-1 på Brisbane Road tirsdag kveld.

http://www.skysports.com/football/match ... 45,00.html
STOKE CITY - SEEING IS BELIEVING
Richard Prestegård
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1610
Registrert: 05 Aug 2010, 00:05
Bosted: Oslo

Neste

Gå til Ryktebørsen

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 146 gjester

cron