Diego Arismendi

Løse rykter og diskusjoner om spillere vi vil ha eller ikke vil ha

Re: Diego Arismendi

Innlegg Torstein Norevik » 30 Nov 2012, 20:46

Ikke noe egentlig rykte, ettersom nyheten på hovedsiden her bekrefter at Stokes kontrakt med Arismendi nå er brutt, i forståelse mellom partene. I og for seg fornuftig, siden han er ute av 25-mannstroppen, og åpenbart ikke har hatt TP's tillit.

Men fikk han egentlig noen skikkelig sjanse ? Hans opptredener på førstelaget var kun helt sporadiske, og da har man ikke mye tid på å markere seg. Og husker jeg ikke helt feil var han ikke en gang på benken i kampen etter at han hadde storspilt mot Valencia, og hvor mange mente at han var banens beste. Hvilke signaler gir det ?

Dette er en spiller som før han kom til Stoke, i en alder av rundt 20 ble kåret til årets spiller i Uruguay, om jeg husker rett. En liten nasjon joda, men en nasjon som likevel har fostret mange store fotballspillere.

Kunne han ha utviklet seg til en storspiller om han bare hadde fått sjansen ? Jeg har ikke svaret, men kan ikke fri meg fra tanken om at han egentlig aldri ble gitt noen reell sjanse. Var det Pulis sin stahet på sitt verste ???? :?
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Diego Arismendi

Innlegg Morten T. » 30 Nov 2012, 21:13

Etter hva jeg har forstått så har Arismendi hatt voldsomme problemer med å lære språket i England og har visstnok ikke likt seg særlig godt i landet. Det var en del av årsaken til at han ble sendt til Brighton hvor jo landsmannen Poyet er manager. Der var det meninga at han skulle få fart på karrieren under vingene til en landsmann som jo ha bodd lenge i England, men det gikk jo heller ikke bra.

Jeg mener Arismendi er et godt gammaldags bomkjøp og han lyktes jo heller ikke å utmerke seg for Barnsley eller Brighton i Championship eller Huddersfield som lå i League Two når han var der. Han ble faktisk benka i alle tre klubbene og jeg husker at jeg leste at han var 5- og 6. valg på midtbanen til Barnsley. Det sier jo litt...

Okei, med rett pleie så kunne han KANSKJE ha blomstra, men han har vært så lenge i Stoke nå at det umulig bare kan være at Pulis & co. har oversett han. Jeg tror allikevel at språkproblemene har vært en vesentlig årsak her.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Forrige

Gå til Ryktebørsen

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 141 gjester

cron