Glenn Whelan...

Løse rykter og diskusjoner om spillere vi vil ha eller ikke vil ha

Re: Glenn Whelan...

Innlegg Morten T. » 28 Jan 2014, 13:32

Det snakkes om 5-6 millioner pund for Whelan til Norwich og det ville ha vært en tidobling( og mere til ) av det klubben kjøpte han for.
Det er bra, men jeg mener det er svært, svært viktig å få inn en såkalt "holding midfielder" hvis mannen med 53 landskamper for Irland og 219 kamper for Stoke gjør kanarifugl av seg.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Glenn Whelan...

Innlegg Torstein Norevik » 28 Jan 2014, 13:51

Morten T. skrev:Det snakkes om 5-6 millioner pund for Whelan til Norwich og det ville ha vært en tidobling( og mere til ) av det klubben kjøpte han for.
Det er bra, men jeg mener det er svært, svært viktig å få inn en såkalt "holding midfielder" hvis mannen med 53 landskamper for Irland og 219 kamper for Stoke gjør kanarifugl av seg.

Den summen tviler jeg sterkt på, da kan vi i så fall le hele veien til banken...... :lol:

At Whelan har hatt en veldig fin verdistigning er det likevel ingen tvil om, og jeg vil derfor også karakterisere Whelan - som ble kjøpt av TP for bare 500 000 pund - som ett av den caps-kleddes absolutt bedre kjøp.

Får vi igjen halvparten av de 5-6m som antydes tror jeg likevel vi skal være veldig godt fornøyde.... ;)

Når det gjelder "holding midfielder" tror jeg faktisk at Palacios - gitt at han får sjansen over tid - vil kunne løse den oppgaven vel så bra som Whelan. Og kommer Cattermole inn, vil det også være en oppgradering sammenlignet med Whelan. ;)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Glenn Whelan...

Innlegg Morten T. » 17 Des 2014, 23:37

Hele tre PL-klubber ute etter Whelan?:
http://www.sunderlandecho.com/sport/sun ... -1-7008959
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Glenn Whelan...

Innlegg Morten T. » 28 Des 2014, 20:44

Ser at Whelan er usikker på om han får fortsette i Stoke:
http://www.sportsmole.co.uk/football/st ... 95790.html

Jeg mener han bør fortsette. Etter mitt syn er han kanskje den mest undervurderte( og nei, det betyr ikke at han er den beste ) spilleren vi har i klubben.
Det han gjør fra sin posisjon er i mange tilfeller formidabelt og mange gode lag har en slik spillertype. Uten sammeligning for øvrig, men et lag som Liverpool gikk litt opp i liminga når Mascherano forlot dem til fordel for Barcelona.
Gennaro Gattuso var også en lignende spillertype. En hardtarbeidende møkkagraver som bidro sterkt til at Milan vant CL og Italia vant VM i 2006. Slike spillertyper er ikke feinschmeckere som applauderes mest fra tribunen eller foran TV`n, men de gjør jobben lettere for ballsjonglører, tar de sugende løpene defensivt og dekker store rom.
Jeg mener Whelan er en spillertype Stoke trenger og at han bør få bli i klubben til det hostes frem en med tilsvarende egenskaper.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Glenn Whelan...

Innlegg onside » 11 Jan 2017, 08:16

Crystal Palace og Sunderland forhører seg hvor villig Stoke er til å slippe Whelan. 9 år i Stoke og fremdeles aktuell som bakerste mann på midtbanen og holder koken bra tross snart 33år!
http://www.stokesentinel.co.uk/stoke-ci ... story.html
onside
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2314
Registrert: 02 Des 2014, 23:23

Re: Glenn Whelan...

Innlegg Richard Prestegård » 11 Jan 2017, 13:33

onside skrev:Crystal Palace og Sunderland forhører seg hvor villig Stoke er til å slippe Whelan. 9 år i Stoke og fremdeles aktuell som bakerste mann på midtbanen og holder koken bra tross snart 33år!
http://www.stokesentinel.co.uk/stoke-ci ... story.html


Ikke selg! Da må vi ha en erstatter som er bedre i så fall. Whelan er for viktig, og for dyktig i sin rolle, til å bare selge unna.
STOKE CITY - SEEING IS BELIEVING
Richard Prestegård
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1610
Registrert: 05 Aug 2010, 00:05
Bosted: Oslo

Re: Glenn Whelan...

Innlegg Morten T. » 11 Jan 2017, 15:22

Richard Prestegård skrev:
onside skrev:Crystal Palace og Sunderland forhører seg hvor villig Stoke er til å slippe Whelan. 9 år i Stoke og fremdeles aktuell som bakerste mann på midtbanen og holder koken bra tross snart 33år!
http://www.stokesentinel.co.uk/stoke-ci ... story.html


Ikke selg! Da må vi ha en erstatter som er bedre i så fall. Whelan er for viktig, og for dyktig i sin rolle, til å bare selge unna.

Enig.
Han er Stoke sitt svar på Gennaro Gattuso og har gjort en formidabel jobb, sett over tid, for klubben.
Har blitt avskrevet av gud og hvermann i årenes løp, men har denne fantastiske evnen også han til å slå tilbake mot sine kritikere.
Han må nok sies å ha vært et av Pulis sine beste kjøp( kun 500 000 pund fra Sheff Wed., noe som er 36 ganger så billig som Imbula ) og har vært en veldig viktig spiller for Stoke og fremgangen som klubben har hatt de siste 10 årene.

OK, hvis klubben finner en kloning som er like god eller bedre, men vi har ikke en slik spiller i troppen pr. dato. Den nærmeste måtte være Geoff Cameron.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Glenn Whelan...

Innlegg gunny » 04 Jun 2017, 00:08

The Sun melder at Whelan kan være på vei til Aston Villa.
gunny
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 938
Registrert: 09 Aug 2010, 13:36

Re: Glenn Whelan...

Innlegg vegar56 » 04 Jun 2017, 16:34

Både Burnley og Villa er interesserte, dette er rykter som bunner i kjøpet av Darren Fletcher, og tilsvarende rykter kommer snart om Charlie Adam også.
Så spørs det, om Whelan eller Adam får gå.
Med Fletcher, Allen, Cameron og Whelan har vi 4 terriere på midtbanen, men Geoff kan tre inn i andre roller også, det har han bevist tidligere.
Brukerens avatar
vegar56
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3562
Registrert: 14 Aug 2012, 15:47
Bosted: Skoppum, Vestfold

Re: Glenn Whelan...

Innlegg Kjell Ola » 10 Jun 2017, 21:19

Til Aston Villa, ifølge Sentinel.
Kjell Ola
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 638
Registrert: 12 Aug 2010, 19:30

ForrigeNeste

Gå til Ryktebørsen

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 18 gjester

cron