Ny spiss

Løse rykter og diskusjoner om spillere vi vil ha eller ikke vil ha

Ny spiss

Innlegg jørgen » 20 Okt 2010, 14:57

Dette gjelder ikke akkurat noen ferske rykter, men heller min personlige oppfatning.

Kenwyne Jones er en kjempesignering etter sikkert alle supporters mening! Han tilfører en helt ny dimensjon som oppspillspunkt kontra Sidibe. Dette har vi fått bekreftet med 3 mål hittil i premier league. Problemet er at han blir for alene på topp når vi bruker Walters, selv om han ligger dypere enn sistnevnte. Jeg synes det gjentar seg i alt for stor grad at Jones vinner en duell høyt på banen, men ingenting skjer. Vet ikke om jeg har lite peiling på fotball når jeg sier at det er en skandale at Walters går foran Fuller i lagoppstillingene, men jeg skjønner virkelig ikke hva han er god for. Ok, greit at han scoret mot Blackburn, men hvilke ferdigheter innehar han egentlig? I mine øyne er han ikke spesielt god teknisk (selvom han hadde en utsøkt gjennombruddspasning mot Bolton), på hodet, til å avslutte eller fart. Han jobber kanskje en del, men det kan Sidibe også. Jeg synes angrepsspillet vårt blir svekket av å ha han på banen. Fuller kan i hvertfall komme seg gjennom nærmest alle forsvar med sin teknikk, selv om han ikke bøtter inn med mål. Stoke ble jo omtalt som "super-rich" i noen artikler for noen måneder siden, så hvorfor ikke bruke det? greit nok at spillere velger Sunderland og Birmingham fremfor Stoke, ettersom de spiller mer underholdende fotball. MEN DET FINNES SPILLERE SOM KAN SCORE OG GJØRE AVGJØRENDE TREKK I FOTBALLKAMPER SOM SIKKERT VIL SPILLE PREMEIR LEAGUE! Ta for eksempel Odewingie som spiller i WBA. Han har spilt bra i den russiske ligaen i flere år, men ble solgt for en forholdsvis liten sum hvis jeg ikke husker feil. Den russiske ligaen er ikke så dårlig som folk skal ha den til å være, og huser gode spillere som Kerzakov, Danny, Doumbia, Vagner Love, Keisuke Honda, Alex og Welliton. tviler sterkt på at ingen av disse kunne tenke seg å spille for oss, sett bort ifra Kerzakov (spilt i Sevilla) og Honda (som trolig blir snappet opp av en større klubb). Er det en spiller jeg ville tro kunne godta et tilbud fra oss, så er det Vagner Love. Han har spilt i russland for CSKA i flere år nå, og var i fjor på utlån i Palmeiras (hvis jeg ikke husker feil) grunnet personlige problemer. Han har bøttet inn med mål, og åpnet denne sesongen sterkt. Brasilianeren har tidligere vært linket til Everton og klubber med lignende renomè, men der er lenge siden jeg har lest en artikkel som spår et klubbskifte. Jeg ville tro at han vil være tilgjengelig for mellom 9 og 12 millioner pund. Dette er vel penger vi sies å ha, og penger som bør brukes på å gjøre oss farlige offensivt utenom dødballer.

Her er det forøvrig en link som viser hvilken klasse han er av:
http://www.youtube.com/watch?v=7X6OXm1nXWg

Den er ganske gammel, men jeg har ikke tid til å finne en nyere. Beklager.
"Fuller is not a great goal scorer, just a scorer of great goals"
jørgen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 403
Registrert: 18 Aug 2010, 16:18

Re: Ny spiss

Innlegg Morten T. » 20 Okt 2010, 15:39

Enig. Jones er jo lysår bedre enn Sidibe, men hvem ville ikke ha vært det? Jones er bra, men på samme måten som om hvilken som helst President valgt etter George Bush ville vært bra, på samme måte ville hvilken som helst spiss etter Sidibe vært en gedigen fremgang. Med det for øye, samt prislappen på 8 mill så faller jeg ned på at han er en god, men langt fra supergod, spiss. MEN han passer som hånd i hanske i systemet til Pulis og det var det som skuffa meg mest med kjøpet. FORDI det signaliserte at Pulis bare ville FORSTERKE sin egen angrepstaktikk, og ikke FORANDRE den.

Også enig i at den russiske ligaen er spennende og sannsynligvis Europas 5. eller 6. beste liga. Der bør Stoke kikke etter spillere. Andre spennende ligaer i så måte er Tyskland, Frankrike, Tsjekkia, Nederland og Tyrkia. Men det virker som Pulis er mest komfortabel med britiske spillere, eller spillere som har oppholdt seg en stund i England. Sjelden det kommer et direktekjøp fra et annet land uten at spilleren på et eller annet tidspunkt har vært i England før( Arismendi var vel den siste.......og første......? )
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Ny spiss

Innlegg Morten T. » 22 Okt 2010, 15:36

Dominic Matteo og jeg er( som nevnt over ) enig. Pulis vil nok neppe noen gang forandre taktikk, men han vil bringe inn bedre spillere som kan forsterke taktikken han har trua på. På en måte er det bra å stå last og brast med sine egne idèer, på den annen side så blir markedet litt mer snevert også. Hadde Pulis vært litt mer åpen til sinns angrepsmessig så hadde han selvfølgelig heller brukt en god slump penger på f.eks. Darren Bent( som er en målgarantist over tid ) enn Jones, eller på kreative midtbanespillere alà Scott Parker og Stephen Ireland istedenfor Whitehead og Wilson. Men den type spillere vil neppe noengang være aktuelle så lenge Pulis er i klubben.

Trur eg.....

http://www.sport.co.uk/news/Football/45 ... otter.aspx?
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Ny spiss

Innlegg jørgen » 22 Okt 2010, 19:54

Da håper jeg han ordner en god plassering i PL denne sesongen, så får han komme seg vekk, tiltross min evige takknemlighet til han!
"Fuller is not a great goal scorer, just a scorer of great goals"
jørgen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 403
Registrert: 18 Aug 2010, 16:18

Re: Ny spiss

Innlegg TrondG » 24 Okt 2010, 23:36

Morten T. skrev: Jones er bra, men på samme måten som om hvilken som helst President valgt etter George Bush ville vært bra(...)


Hey... c'mon. ;)
UTMP
Brukerens avatar
TrondG
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1012
Registrert: 07 Aug 2010, 03:23
Bosted: Askøy

Re: Ny spiss

Innlegg Morten T. » 28 Okt 2010, 14:09

TrondG skrev:
Morten T. skrev: Jones er bra, men på samme måten som om hvilken som helst President valgt etter George Bush ville vært bra(...)


Hey... c'mon. ;)

Regna med du ville være på plass der, ja. ;)
Men metaforen er god. Obama har selvsagt fått massivt med ufortjent heder etter å ha tatt over etter en så tragisk skikkelse. Noe av det samme kan sies i styrkeforholdet mellom Jones og Sidibe.

Håper dog at Sidibe har noe av den samme selvkritiske innsikten som Bush hadde ;) :
"I'll be long gone before some smart person ever figures out what happened inside this Oval Office." --Washington, D.C., May 12, 2008


sjøl om Sidibe sannsynligvis hadde styrt bedre enn en mann som har servert følgende godbiter:

Mer og mer av vår import kommer utenfra.


Det er helt klart et budsjett. Det er fullt av tall her.


Hvis vi sprengte hverandre i luften, ville verden være trygg.


Kjekk kar! :mrgreen:
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo


Gå til Ryktebørsen

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 15 gjester

cron