Tony Pulis

Løse rykter og diskusjoner om spillere vi vil ha eller ikke vil ha

Re: Tony Pulis

Innlegg Morten T. » 28 Jan 2014, 23:20

gmel skrev:Pulis brukte jo godt med penger , litt i overkant i forhold til resultatene.

Det var bare Wigan, Everton og Fulham som brukte MINDRE i den perioden Pulis var manager for Stoke i PL. Så Stoke var ikke spesielt mer handlelystne enn de andre klubbene de konkurrerte mot, snarere tvert i mot. Det Stoke var svake på i samme periode var SALG av spillere og dertilhørende fortjeneste.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Tony Pulis

Innlegg gmel » 29 Jan 2014, 19:15

Morten T. skrev:
gmel skrev:Pulis brukte jo godt med penger , litt i overkant i forhold til resultatene.

Det var bare Wigan, Everton og Fulham som brukte MINDRE i den perioden Pulis var manager for Stoke i PL. Så Stoke var ikke spesielt mer handlelystne enn de andre klubbene de konkurrerte mot, snarere tvert i mot. Det Stoke var svake på i samme periode var SALG av spillere og dertilhørende fortjeneste.

Det forteller vel en god del om kjøpene.
Folk på vei over kanten, vi kjøper dyrt, og etter to år gir vi spillerne vekk for å slippe å betale lønna

Vel, har noen en oversikt ?
Brukerens avatar
gmel
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1503
Registrert: 27 Jan 2011, 20:39
Bosted: Fister

Re: Tony Pulis

Innlegg Morten T. » 29 Jan 2014, 20:50

gmel skrev:
Morten T. skrev:
gmel skrev:Pulis brukte jo godt med penger , litt i overkant i forhold til resultatene.

Det var bare Wigan, Everton og Fulham som brukte MINDRE i den perioden Pulis var manager for Stoke i PL. Så Stoke var ikke spesielt mer handlelystne enn de andre klubbene de konkurrerte mot, snarere tvert i mot. Det Stoke var svake på i samme periode var SALG av spillere og dertilhørende fortjeneste.

Det forteller vel en god del om kjøpene.
Folk på vei over kanten, vi kjøper dyrt, og etter to år gir vi spillerne vekk for å slippe å betale lønna

Vel, har noen en oversikt ?

Men Stoke er en av bare ti klubber som har spilt sammenhengende i PL i samme periode( da regner jeg ikke med Wigan som rykket ned etter forrige sesong). Den sammenhengende epoken har selvfølgelig generert enorme inntekter til klubben( og lokalsamfunnet) og forteller vel at transferpolitikken også har hatt sine positive sider og at en god del andre klubber har vært svakere i forhold til å skru sammen et lag som kunne stabilisere seg i toppdivisjonen ?
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Tony Pulis

Innlegg Torstein Norevik » 14 Aug 2014, 21:58

Sensasjonelle - men sterke - rykter fra England i ettermiddag om at Tony Pulis kan komme til å bli sparket/selv kan komme til å si opp fra manager-jobben i Crystal Palace !!! :o

Flere engelske aviser skriver om dette i ettermiddag, og dette er også et hett tema på Twitter. Det hevdes også at bookmakerne nå har stanset spill på at Pulis blir den første PL-manageren som forlater skuta denne sesongen.

Årsaken skal være sterk uenighet med formann Steve Parish om transferpolitikken. Pulis ønsker - som han alltid har gjort - å få inn erfarne spillere som har vært ute en vinternatt før, mens Parish ønsker at Pulis skal gjøre som sine forgjengere ; satse hardt på å få opp spillere fra eget akademi. Det kan også se ut til at Parish & co ikke har den store viljen til å bla opp nødvendige midler til at Pulis kan få hente inn de spillerne han ønsker å få hentet. :?

Konfrontert med ryktene skal Parish ha vært veldig tilbakeholden med å kommentere disse, noe som bare styrker oppfatningen av at her er det ikke bare røyk, men også ild... :?

http://www.standard.co.uk/sport/footbal ... 69080.html

http://www.stokesentinel.co.uk/Football ... story.html

http://www.stokesentinel.co.uk/Tony-Pul ... story.html

Med tanke på hva Pulis utrettet for klubben sist sesong er det jo rent utrolig at han ikke får mer backing fra formann og styre, hvis det som her refereres er riktig. Og står det på penger, så kan man jo bare tenke seg hva et nedrykk - som Pulis reddet de fra sist sesong - ville ha kostet klubben. Kanskje ikke den første sesongen (på grunn av fallskjermordningen for lagene som rykker ned fra PL), men dersom de ikke skulle greie å returnere på direkten.

Pulis burde ikke ha noen problemer med å få seg ny jobb etter den glimrende jobben han har gjort med Crystal Palace. En exit nå vil nok derfor snarere bli Crystal Palaces problem enn Pulis'.... :? Her lukter det sterkt av at Palace er i ferd med å gjøre en formidabel tabbe..... :shock:
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Tony Pulis

Innlegg Torstein Norevik » 14 Aug 2014, 22:39

Teamtalk melder nå at Pulis har sagt opp.... :o

http://www.teamtalk.com/crystal-palace/ ... understand

Men dette er ennå ikke bekreftet på Crystal Palace sine offisielle hjemmesider.... :?
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Tony Pulis

Innlegg Morten T. » 14 Aug 2014, 22:46

Hvis det er noe i dette så må jeg gjøre om på tabelltipset mitt. Da tror jeg Palace rykker ned
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Tony Pulis

Innlegg torage » 14 Aug 2014, 22:55

Også TV2 omtaler at Pulis har sagt opp. Sågar intervju med Erik Thorstvedt om saken:

http://www.tv2.no/2014/08/14/sport/crys ... ce/5904561
torage
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 467
Registrert: 18 Aug 2010, 17:00

Re: Tony Pulis

Innlegg Morten T. » 14 Aug 2014, 23:05

Mener å huske at det allerede i vinter var "burst up" mellom Pulis og Parish, men den gangen ble det avfeid som vås....
Merkelig manøver, både fra klubb og Pulis.
Jeg leste boka om Brian Clough i sommer og må ærlig innrømme at Pulis virker å ha en del like trekk. Begge er/var filantropiske og sosialdemokratiske i sin fremtoning, men også eksentriske.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Tony Pulis

Innlegg Torstein Norevik » 14 Aug 2014, 23:06

Morten T. skrev:Hvis det er noe i dette så må jeg gjøre om på tabelltipset mitt. Da tror jeg Palace rykker ned


Det må jeg også, Morten, for da tror jeg Palace ligger veldig tynt an.... :? Jeg hadde de like over streken - med Pulis ved roret - uten han greier de nok ikke det.... :?
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Tony Pulis

Innlegg Torstein Norevik » 14 Aug 2014, 23:18

Morten T. skrev:Mener å huske at det allerede i vinter var "burst up" mellom Pulis og Parish, men den gangen ble det avfeid som vås....
Merkelig manøver, både fra klubb og Pulis.

Det er riktig, Morten. Jeg skrev en hel del om dette den 27. januar, på side 2 i denne tråden. For deretter dagen etter å referere Pulis kommentar til disse ryktene, hvor han avfeier det hele som fiktive rykter.... ;)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

ForrigeNeste

Gå til Ryktebørsen

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 23 gjester

cron