Oussama Assaidi

Løse rykter og diskusjoner om spillere vi vil ha eller ikke vil ha

Re: Oussama Assaidi

Innlegg Torstein Norevik » 11 Jan 2015, 22:31

Morten T. skrev:
RedFalcon skrev:Assaidi er nå ferdig som Stoke-spiller. Er returnert til Liverpool som selger ham til Midtøsten.
-Stoke Loud & Proud

Nå som han er ute så ser Hughes etter en ny spiller å låne:
http://www.stokecityfc.com/news/article ... 96711.aspx

Jeg mener han bør gå for en spiss.

Helt greit at Stoke slipper Assaidi nå for øvrig. Har bare vært en skygge av seg selv de få gangene han har spilt denne sesongen.

Enig på begge punkter, Morten ;) Jeg syntes Assaidi var god i siste halvdel av fjorårs-sesongen, slik resten av laget var det. Men han har ikke kommet opp på samme nivået de gangene han har fått sjansen denne sesongen, og når han brukes såpass lite er det råflott bruk av låne-kvoten. Når han ikke figurerer i våre planer er det riktig å la han gå, slik at han kan få en ny sjanse andre steder og vi kan frigi plass i lånekvoten til en spiller som vi bruker mer enn tilfellet var med Assaidi.

Også enig i at det bør være en spiss. Det er der det skorter mest akkurat nå. Crouch gjør en bra jobb for laget som enslig spiss og oppspillspunkt, men mangler fart og blir derfor litt begrenset, fordi han ikke er i stand til å utfordre èn mot èn, gjøre uventede ting på egen hånd og/eller true bakrom. Diouf har heller ikke overbevist, men vært på det jevne. Har fart og er flink til å true bakrom, men foreløpig synes jeg at han har manglet den kjølige roen foran mål som særpreger de beste spissene, og han brenner for mange 100 %-sjanser. Vi trenger en som har kapasitet til å nette 15-20 scoringer i løpet av en sesong, men er samtidig klar over at de ikke vokser på trær og i alle fall ikke som låneobjekter. Der ligger det opplagt en skikkelig utfordring for Hughes.... :?
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Forrige

Gå til Ryktebørsen

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest