jørgen skrev:Ser ikke på norsk fotball i det hele tatt, men fra 09 til 10 sesongen fikk Huseklepps scoringsstatistikk ned fra 0,5 per kamp tl 0,33 per kamp. Ville tro dette kom til å bli betydelig lavere i PL, selvom han mest sannsynlig ikke blir hentet inn for å score mål!
Da får jeg oppdatere litt. Huseklepp er jo ving og spiss og scorer pr. 5,32 kamp. Ikke så ille fra den posisjonen. F.eks. har vingspilleren Etherington scora 28 mål på 280 kamper for Spurs, West Ham og Stoke. Det betyr et snitt på 10 kamper mellom hver scoring. En vings funksjon er først og fremst å drible og servere. Okei, du har fyrer som Ronaldo, men han er unik.
Tuncay har forøvrig scora 22 mål på 113 kamper for Middlesborough og Stoke. Det betyr scoring pr. 5,13 kamp.
Huseklepp scora jo fire mål for Norge mot kvalifisert motstand( Frankrike, Portugal og Irland ) i fjor. Og spilte attpåtil bra. Jeg synes han har hatt en fin utvikling og er sannsynnligvis den beste norskfødte spilleren i norsk eliteserie, men er fortsatt i sterk tvil om han er god nok. Nå digger jo jeg folk som er klassiske vingløpere av legning og som attpåtil greier å se rett inn i kameraet og glise når dem blir intervjua, så det er mulig det jeg er farga her.

Jeg ser litt på norsk fotball, men det er for å gjøre meg opp en kvalifisert mening om at den ikke er særlig bra...