torage skrev:Jeg er ikke så bekymret hvis Pulis lykkes med å hente Cole. En kunne sikkert valgt mange andre foran Cole, men nå er vi nå ikke i den situasjonen at vi kan velge fra øverste hylle. Og av såkalte middelhavsfarere, mener jeg Cole er blant de bedre. Mulig Cole også er en mann som er plaget med skader, iallefall var han det i fjor, men han har jo hatt noen sesonger i West Ham, senest to sesonger siden, hvor han har vært meget god, selv om han ikke er en utpreget goalgetter. Men han er teknisk god og rimelig hurtig til å være så stor og så er det nå en gang slik at han har de egenskaper som Pulis er ute etter gjennom styrke og høyde. Men jeg også skulle gjerne sett at vi hadde fått inn noen gode tekniske midtbanespillere, men ryktene er stort sett på store angrepsspillere eller forsvarsspillere. Nesten skremmende hvor lite opptatt Pulis er av å styrke midtbanen, hvis en skal dømme ut fra ryktene som kommer inn. Skulle gjerne sett at Parker, Noble eller i beste fall Zogba hadde blitt koblet til oss, men det er vel å håpe på for mye.
Er det fortsatt noen der ute som ikke har skjønt at Stoke IKKE kan hente fra absolutt øverste hylle, da? ALLE må vel pr. dato nå ha forstått at Stoke ikke har finansielle muskler til å hente Messi, Ronaldo osv.
MEN, Stoke er faktisk en rik klubb nå med veldig, veldig god økonomi.
Spørsmålene må bli: Kunne klubben ha VALGT å bruke 8 millioner pund( 80 millioner norske kroner ) på noe annet enn f.eks. K. Jones? Bør Stoke VELGE å bruke 4-9(?) millioner pund på en ANNEN SPILLERTYPE enn Carlton Cole?
Jeg mener ja!
Jeg vil ikke BARE ha inn folk som er gode i benkpress. Jeg vil ha inn folk som kan SPILLE fotball også. På den måten vil laget ha flere strenger å spille på og derav bli mer uforutsigbare. Klubben må gjerne ha ÈN fyr som Carlton Cole, men når alle på topp er kloninger, så blir det neppe bra. Da blir Stoke ALTFOR avhengige av at Pennant og Etherington fungerer som fantastiske servitører HVER ENESTE MATCH.
I sum: Stoke har massevis med cash og er IKKE lenger en stakkarslig og fattigslig klubb hvor sjarmen er forfall og dugnad. De casha de har kan godt brukes på andre enn Carlton Cole, Kenwyne Jones osv....