Asmir Begovic

Løse rykter og diskusjoner om spillere vi vil ha eller ikke vil ha

Re: Asmir Begovic

Innlegg Morten T. » 18 Jan 2014, 13:30

geddi skrev:
gmel skrev:Jo jo, hadde vel tatt et år i Tyrkia for en mill i uken jeg og.... :D

Ikke om jeg kunne fått det samme andre steder. Ser ut som dem som drar til Tyrkia (og også til de gamle sovjetrepublikkene) for å spille blir mer eller mindre glemt, både av fans og landslagssjefer. Og når de kommer tilbake til "sivilisasjonen", så har de ihvertfall ikke utviklet seg til å bli bedre spillere.

Men de har pengene.
Livet i mange land som nordmenn ofte benevner som "Det Gamle Øst-Europa" og lignende beskrivelser, er slettes ikke så ille som mange tilsynelatende later til å tro. Tror nok at bosniske Begovic hadde hatt null problemer med å finne seg til rette i byen som er knutepunktet for tre verdensdeler, men aller helst håper jeg han blir værende i sjarmerende Stoke-on-Trent. :)

At de blir "glemt" er jo bare for at media og "folk flest" ikke er interessert i hva som skjer i disse nasjonene. Gamst Pedersen dro jo til Tyrkia og er plutselig tilbake på landslaget igjen( forstå det den som kan ).
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg geddi » 18 Jan 2014, 14:52

Disse folkene har så mye penger at når det kommer til penger vs oppmerksomhet og sportslige mål, så vinner mer og mer de siste (etter min oppfatning, men jeg har tatt feil før). Tror nok at en som Begovic heller tjener 400.000 i uken og får utvikle seg enn å bli bortglemt i et hjørne av Europa for 1 mill i uken. Klart at om han ser et utviklingspotensialke i å gå dit så vil han nok gjøre det, men for dem som tjener så mye som disse så er vel ikke lønnsøkning det viktigste momentet i en klubb (ikke for alle ihvertfall). Kan hende har jeg for stor tro på menneskene her, men velger å se det slik
VIS UNITA FORTIOR
geddi
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 18 Jan 2014, 15:26

geddi skrev:Disse folkene har så mye penger at når det kommer til penger vs oppmerksomhet og sportslige mål, så vinner mer og mer de siste (etter min oppfatning, men jeg har tatt feil før). Tror nok at en som Begovic heller tjener 400.000 i uken og får utvikle seg enn å bli bortglemt i et hjørne av Europa for 1 mill i uken. Klart at om han ser et utviklingspotensialke i å gå dit så vil han nok gjøre det, men for dem som tjener så mye som disse så er vel ikke lønnsøkning det viktigste momentet i en klubb (ikke for alle ihvertfall). Kan hende har jeg for stor tro på menneskene her, men velger å se det slik

Jeg tror kanskje en god del supportere ser annerledes enn spillerne gjør på dette. Hadde jeg vært en sabla god fotballspiller så hadde jeg selvfølgelig ikke klart å spille for andre klubber enn Stoke og Skeid, men for spillerne er dette et yrke. Og mange velger jo å hoppe dit pengene er. Zlatan dro jo til fransk liga som jo er dårligere enn Italia, Spania, Tyskland og England. Han er bedre enn noensinne. Dessuten kan det vel diskuteres om PL faktisk er den beste ligaen? Tyskland og Spania har knallgode ligaer og apropos Tyrkia, lagene derifra gjør det godt i Europa og det gjør også klubber fra f.eks. Ukraina og Portugal.

Agentene har også mye å si i dagens moderne fotball, og disse har stor påvirkningskraft på spillernes valg. Agentene tenker jo også penger. Jeg tror klubber, agenter og andre folk relatert til fotball har meget god oversikt over det som skjer i alle land. Selv om ikke media bryr seg.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg geddi » 12 Mar 2014, 12:07

Stadig nye storklubber viser interesse for superkeeperen vår. Nå har også Real Madrid vist interesse og sjansen for å få beholde favoritten vår synker etter hvert. Den eneste trøsten er at vi får håpe bankkontoen til det kjøpende lag får blø stygt.

http://www.telegraph.co.uk/sport/footba ... govic.html
VIS UNITA FORTIOR
geddi
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 12 Mar 2014, 13:32

geddi skrev:Stadig nye storklubber viser interesse for superkeeperen vår. Nå har også Real Madrid vist interesse og sjansen for å få beholde favoritten vår synker etter hvert. Den eneste trøsten er at vi får håpe bankkontoen til det kjøpende lag får blø stygt.

http://www.telegraph.co.uk/sport/footba ... govic.html

Det har vel de siste par sesongene ikke vært noe spørsmål om Bego forsvinner, men når.... :? Vår eminente keeper har hatt en fantastisk utvikling og er vel i dag kanskje den aller beste keeperen i PL. Og trolig blant de beste i hele Europa.

Jeg tror ikke det kommer til å skje noe før etter VM, fordi Bego neppe vil la et klubbskifte forstyrre VM-forberedelsene. Samtidig vil jo et godt VM fra Begos side bare styrke markedsverdien hans ytterligere, noe både Bego og Stoke vil tjene på. 8-)

Jeg finner en viss trøst i at klubbledelsen var forutseende nok til å hente inn Butland - regnet som Englands mest lovende unge keeper - allerede i januar i fjor. Selv om alle visste at han ikke var hentet inn med tanke på spill der og da, men derimot i visshet om at Bego - i ikke altfor fjern fremtid - ville forsvinne. Klubben ville da sikre seg å ha en god erstatter klar når den dagen kommer.

For Bego kommer til å forsvinne, så nå er det bare om å gjøre å få mest mulig tilbake for han når det skjer. Jeg mener at prisen bør ligge opp mot 20m pund for en som nå - av mange - rangeres til å være i topp 10 blant keeperne i verden. Tradisjonelt har jo keepere vært priset langt lavere enn utespillere, uten at jeg helt har skjønt hvorfor. Det er vel få posisjoner i en lagoppstilling som har en større nøkkelrolle enn keeperplassen, så noen logikk i at keeperne skal prises såpass mye lavere enn f.eks. en midtbanespiller har jeg vanskelig for å skjønne. Om en da kan snakke om "lavpris" i et overgangsmarked som har gått helt av skaftet de siste årene.... :?
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg Lilledino » 18 Mar 2014, 13:08

Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie

Innlegg gunny » 24 Mai 2014, 14:51

Arsenal vil kjøpe Begovic for £8 mill.
http://metro.co.uk/2014/05/24/arsenal-t ... r-4738859/
gunny
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 24 Mai 2014, 15:48

gunny skrev:Arsenal vil kjøpe Begovic for £8 mill.

Skambud ! :(
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg Josef » 24 Mai 2014, 19:01

Torstein Norevik skrev:
gunny skrev:Arsenal vil kjøpe Begovic for £8 mill.

Skambud ! :(

Ja, jeg har sett mange 'snodige' prisforslag, (30 m£ osv) Men det der er et stykk skambud. + Han går ikke til Arsenal. Tror ærlig talt ikke han ender opp i P.L hvis han til slutt skulle forlate oss.
Josef
Ivrig Stokie

Innlegg Simen » 09 Jul 2014, 15:30

Stoke City vil tilby Asmir Begovic ny kontrakt, om han ikke blir solgt i løpet av dette vinduet.

http://www.stokesentinel.co.uk/Stoke-Ci ... 5UyEQri.01
Simen
Ivrig Stokie

ForrigeNeste

Gå til Ryktebørsen

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest