Men er du enig i, Morten, at Bojan var veldig god for Stoke før han ble skadet ? Så vidt jeg husker var det i alle fall, i tiden rett før han ble skadet, gjengs oppfatning i fotballkretser at han var et kanonkjøp, og frykten den gang gikk vel heller på at han skulle bli snappet opp av en større klubb. Blant annet fordi det gikk rykter på at han hadde en utkjøpsklausul i sin kontrakt på 10-12m pund, noe som forøvrig senere ble avvist av Mark Hughes.
Jeg mener i alle fall det blir feil å fremstille det som at Bojan aldri har vært god i Stoke. Han var tvert imot knallgod før skaden, og omtalt som en av våre aller beste spillere, kanskje den aller beste i den perioden. Og det er vel det vi som liker Bojan håper på, at han skal finne tilbake til taktene fra den gang. Herunder mener jeg at det er altfor tidlig å avskrive han som "ferdig", selv om jeg er enig i at han ikke har vært like god etter at han kom tilbake fra skaden. Erfaringsmessig tar det likevel gjerne tid å komme skikkelig tilbake etter en så alvorlig skade som den Bojan hadde, og spilletid er gjerne alfa og omega i den sammenheng. Tålmodighet er et sentralt stikkord her.
Så er det jo litt interessant at mannen du omtaler som Stokes beste manager gjennom tidene, og som du hyppig minner om ble kåret til PL´s beste manager i 2013/14-sesongen, visstnok skal være interessert i å hente denne "lettbeinte ballettdanseren" til WBA. For da burde vel det i seg selv være et skikkelig kvalitetsstempel på den godeste Bojan ?
http://www.express.co.uk/sport/football ... ews-Gossip