Carlton Cole

Løse rykter og diskusjoner om spillere vi vil ha eller ikke vil ha

Re: Carlton Cole

Innlegg Morten T. » 20 Mai 2011, 09:20

Carlton Cole for 9 millioner pund i sommer?:
http://www.mirrorfootball.co.uk/news/Tr ... 8299.html'

Jeg vil gjerne ha inn en som vet hvor målet står. Cole gjør det ikke og er altfor lik flere av de andre spissene vi allerede har i klubben.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg pål - lillehammer » 20 Mai 2011, 11:01

Enig Morten det blir som å få en Jones til. Vi trenger en helt annen spisstype enn Cole. En vesentlig yngre og bedre utgave av Fuller hadde vært fint.
Come on, Stoke. Never, ever forget... we'll be with you, every step along the way...
pål - lillehammer
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 29 Mai 2011, 15:28

Carlton Cole for £3,5 mill?:
http://www.dailymail.co.uk/sport/footba ... urope.html

I fjor fikk jeg litt pepper fordi jeg synes at kjøpet av Jones ikke var bra. Det gikk mye i: "La oss vente å se før vi dømmer han" o.l. meldinger, for å ha ryggen fri. Problemet var bare at jeg allerede hadde sett han flere ganger( i Sunderland ), så meningen om han var i høyeste grad veloverveid og basert på erfaringer.

Nå dukker en tilsvarende spiller opp på radaren og jeg er så freidig at jeg faktisk tør å mene noe igjen. Carlton Cole har på sine 10 år i Premier League scora 43 mål på 220 kamper. Det betyr at han trenger 5,12 kamper for hver scoring. Det er svakt for en spiss å være. Han er 27 år nå og bør være på topp av karrieren. Han har riktignok landskamper for England, men det forteller mer om ståa for England egentlig.

Han er, som Jones, en okei spiss, men han scorer altfor sjelden og kommer til veldig få sjanser. Han er stor og sterk, og det liker jo Pulis, men det er også alt.

Jeg mener Stoke bør styre unna her og gå for noe annet med helt andre egenskaper.

Hva M-E-N-E-R du? Tråkk til og skrik det ut! ;)
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg JonC » 29 Mai 2011, 16:39

Hvis WestHam aksepterer £ 3,5 mill, har jo prisen sunket med 1/3 av det han var verdt i fjor på denne tiden. Jeg sier ikke løp og kjøp, men det er ikke det verste vi kunne gjort for denne summen (les Collins, Jones, Kitson). Diskusjonen rundt hvilke spillere vi trenger pågår hele tiden. De som er mot f.eks Huseklepp ("han er ikke typen vi trenger" sies det.....), må jo mene at Carlton Cole er rette mannen for klubben.
Don’t plan to succeed, Work to succeed.
Brukerens avatar
JonC
Ivrig Stokie

Innlegg TrondG » 29 Mai 2011, 16:47

Jeg deler absolutt bekymringene dine Morten, jeg ønsker å få inn noe mer kreativt og sjanseskapende enn Cole. Det spørs egentlig helt hvordan Pulis tenker å legge opp spillestilen vår fremover. Dødballer og sterke hodespillere vil nok prege oss i noen år til, uten at jeg er så veldig i mot det, og da ser jeg fordelene med å hente inn en spiller som Cole. Samtidig håper jeg egentlig å få inn en spiss som virkelig kan bøtte inn med mål. Kanskje en Beattie-type, bortsett fra at han bør score jevnt og trutt og ikke i perioder.. :p

Med Jones, Walters, Cole og Fuller å velge mellom så stiller vi ikke akkurat med de giftigste spissene i Premier League. Men, får vi inn et par skikkelige ballførere/fordelere på midtbanen og gjerne et par offensive backer, så kan dette - i kombinasjon med Ethers og Pennant - fort se lysere ut. Eller?
UTMP
Brukerens avatar
TrondG
Ivrig Stokie

Innlegg jørgen » 29 Mai 2011, 18:15

9-10 millioner pund for Cole er selvfølgelig noe helt annet enn 3,5 millioner pund! Jeg er også enig i at det finnes andre alternativer der ute enn en spiller som i år har slitt med å vite hvor målet står. Jeg er heller for å bruke en større sum på en spiss vi "vet" kommer til å score mål, selv om Pulis er god til å få ut potensialet til glemte spillere. West Ham har jo Demba Ba, en spiller som scoret 7 mål på 12 kamper i PL (noen som innbytter), og som også er stor og sterk! I tillegg kan ha gå gratis ettersom han har en klausul i kontrakten sin om dette hvis laget kom til å rykke ned. Vi var ganske nære når det gjaldt å signere han i januar, men han bestod, som alle vet, ikke den medisinske testen. Jeg mener risikoen ved å signere han nå er liten med tanke på eventuelle tapte penger HVIS han skulle bli mye skadet i og med at det eneste vi må ut med nå er sign-on-fee og lønninger! Det eneste vi ikke kan være i tvil om er at vi trenger en spiss som kan utrette ting på egenhånd og som scorer 12++ ligamål på en sesong!
"Fuller is not a great goal scorer, just a scorer of great goals"
jørgen
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 29 Mai 2011, 19:45

Jeg må innrømme at jeg nok er blant de som ikke er heftig og begeistret for vår interesse for Cole. I likhet med mange andre her, mener jeg at han scorer for lite mål, og ikke er svaret på vår spissutfordring. Jeg synes nok også at Demba Ba er langt mer spennende, selv om det faktum at han ikke bestod den medisinske testen selvsagt er litt urovekkende. På den annen side er det vel flere andre klubber som også er ute etter han, og som er villig til å ta sjansen på han, så er det bare Stoke som er bekymret for "helsen" hans ? Heller Demba Ba enn Cole for meg.

Det sagt, så er jeg vel blant de som fortsatt har tro på Jones. Han er i sine beste stunder meget god, men problemet hans har vært at han er for ujevn i prestasjonene. Men jeg utelukker ikke at han kan komme til å slå skikkelig til neste år, dersom han greier å prestere like bra gjennom hele sesongen som han gjorde i starten og slutten av fjoråret.

Carew er ikke god nok lenger, og jeg er nok redd at også Fuller har gjort sitt. Etter mitt syn har ikke han vært av "gammelt merke" de to siste sesongene, både pga av skader og pga liten/mindre spilletid. Og med enda en langvarig skade i kroppen, og en alder som taler i mot, tror jeg nok neppe at vi får igjen "gode gamle Fuller", kanskje med unntak at vi vil kunne få litt magi i små glimt, men det holder ikke i lengden.
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 29 Mai 2011, 23:43

TrondG skrev:Jeg deler absolutt bekymringene dine Morten, jeg ønsker å få inn noe mer kreativt og sjanseskapende enn Cole. Det spørs egentlig helt hvordan Pulis tenker å legge opp spillestilen vår fremover. Dødballer og sterke hodespillere vil nok prege oss i noen år til, uten at jeg er så veldig i mot det, og da ser jeg fordelene med å hente inn en spiller som Cole. Samtidig håper jeg egentlig å få inn en spiss som virkelig kan bøtte inn med mål. Kanskje en Beattie-type, bortsett fra at han bør score jevnt og trutt og ikke i perioder.. :p

Med Jones, Walters, Cole og Fuller å velge mellom så stiller vi ikke akkurat med de giftigste spissene i Premier League. Men, får vi inn et par skikkelige ballførere/fordelere på midtbanen og gjerne et par offensive backer, så kan dette - i kombinasjon med Ethers og Pennant - fort se lysere ut. Eller?

Jepp. Å forsterke midtbanen må være det vitale i sommer. Dernest spisser/backer.
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Richard Prestegård » 31 Mai 2011, 12:07

Peter Coates nekter for at Stoke har lagt inn bud på Cole

http://www.teamtalk.com/stoke-city/6960 ... s-Cole-bid
STOKE CITY - SEEING IS BELIEVING
Richard Prestegård
Ivrig Stokie

Innlegg rubensnielsen » 28 Jun 2011, 00:45

Stoke skal visstnok ha lagt inn ett bud på £3 millioner.

http://aggbot.com/link.php?id=14041114&r=tw&c=104
FA-CUP FINALE 2011!!
rubensnielsen
Ivrig Stokie

ForrigeNeste

Gå til Ryktebørsen

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest