Teamtalk skal på sin side ha hentet dette ryktet fra Sunday Mirror, uten at jeg selv har funnet selve artikkelen i "søndagsavisen" om dette...

19-åringen fikk sitt gjennombrudd for Leeds forrige sesong, og debuterte også på det engelske U-19 landslaget i år, og regnes som et stort talent.
Jeg vet ikke hvor mye som ligger i dette ryktet, spesielt etter at Hughes har gått ut og sagt at det ikke blir flere signeringer dette vinduet. Men Mowatt er utvilsomt en spennende spiller, og Stoke har jo på generell basis uttalt at vi alltid er åpen for en deal hvis det er "riktig" for klubben.
Om det skulle være substans i dette, og vi skulle ende opp med å signere han er vel det først og fremst med tanke på "fremtiden". Kanskje en mulig konstruksjon da kunne være at han umiddelbart lånes tilbake til Leeds ?
Men jeg tror nok selv at dette ryktet i utgangspunktet er relativt "tynt", men nevner det likevel siden det nå en gang er nevnt i media, og at en signering av Mowatt vel ikke ville ha vært den mest usannsynlige rekrutteringen sett i lys av vår nåværende transferpolitikk....