Victor Moses

Løse rykter og diskusjoner om spillere vi vil ha eller ikke vil ha

Victor Moses

Innlegg mahoney » 15 Aug 2014, 21:50

Rykter om at vi låner Victor Moses..Foretrekker Yarmalenko, men det er sannsynligvis bare en våt drøm. Begynner å bli lei overgangssagaen om Assaidi. Nathan Redmond bør vi skygge unna...
mahoney
Ivrig Stokie

Re: Victor Moses

Innlegg Torstein Norevik » 15 Aug 2014, 22:58

mahoney skrev:Rykter om at vi låner Victor Moses..Foretrekker Yarmalenko, men det er sannsynligvis bare en våt drøm. Begynner å bli lei overgangssagaen om Assaidi. Nathan Redmond bør vi skygge unna...

The Sentinel skriver at Moses bare er den obligatoriske legesjekken unna en ett-års låneavtale med Stoke.

http://www.stokesentinel.co.uk/Stoke-Ci ... story.html

Han vil uansett ikke bli klar til morgendagens kamp, men skulle nok være spilleklar til Hull-kampen neste søndag hvis dette går i orden.

Det betyr vel at Assaidi og Redmond i så fall er ute av bildet. Synd, for jeg må vel innrømme at jeg heller hadde sett Assaidi tilbake i Stoke-trøya på permanent basis. Han har vist før at han duger på dette nivået. Men jeg tror det også kan vise seg som Assaidis "loss" at han (agenten) ble for grådig i sitt lønnskrav. Det kan nok fort bli veldig sporadiske opptredener for Assaidi i PL denne sesongen, om han da i det hele tatt får prøve seg. Så langt har han ikke fått mange sjansene, og det er neppe blitt enklere etter Liverpools hyppige signeringer denne sommeren.

Yarmalenko-interessen har jeg egentlig aldri helt trodd på. Til det tror jeg nok han ville blitt for dyr både når det gjelder transfer-fee og lønn. Er det noe som har vært gjennomgående i de "dealene" Hughes har gjort som Stoke-manager, er det nettopp at han har brukt relativt beskjedne beløp på enkeltspillere. Pieters har vel rekorden så langt med knappe 4m pund i overgangssum. ;)

Moses har vel ikke vist all verden de siste par sesongene, men har da også fått få sjanser til å vise seg frem. Vi får håpe at han kan finne tilbake til taktene som gjorde at Chelsea for ikke altfor lenge siden punget ut med 9m pund for å hente han fra Wigan.... ;)

Da er det vel trolig også slutt på signeringene denne sommeren, og vi kan nok vente oss en rolig deadline-day på kjøpsfronten denne gangen, men trolig mer hektisk når det kommer til salg ?

Vi har hentet inn Diouf, Sidwell, Bardsley, Bojan og Teixeira denne sommeren, og nå muligens Moses for en samlet overgangssum knapt 1m pund, hvis summene som refereres i avisene er korrekte. Det kan vel ikke karakteriseres som noe annet enn et mesterstykke fra Hughes, Cartwright, Scholes & co. i tider hvor relativt ordinære spillere gjerne hentes til klubbene for tosifrede millionbeløp - i pund ! 8-)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg Svein Nilsen » 16 Aug 2014, 14:40

Kan være en knallsignering. Har ekstrem fart og en god innleggsfot - kan gi nødvendig service til spissen(e). Assaidi virker priset ut av markedet, kanskje av sin egen agent. Får neppe spille for Liverpool så da blir det nok et salg, men da kanskje ikke til oss, dessverre. Ville vært spennende med Redmond, som jeg tror kan være en god investering for fremtiden.
Svein Nilsen
Ivrig Stokie

Innlegg Lilledino » 16 Aug 2014, 14:46

Proud to be a Potter !
Brukerens avatar
Lilledino
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 16 Aug 2014, 15:19

Bra!
Jeg liker han. Sterk og rask og gode innlegg. Kanskje litt ineffektiv i avslutningsøyeblikk og har vært litt på retur etter strålende spill i Wigan.
Jeg tror han er avhengig av mye spilletid for å komme opp på sitt beste nivå.

Nå har Stoke en gigantisk tropp og det MÅ vel nesten komme noen avganger de neste ukene?
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Kjell Ola » 02 Feb 2015, 20:59

Eg kunne tenkt meg Moses på permanent basis,eg. Han tykkjer eg har vore god for oss denne sesongen.
Kjell Ola
Ivrig Stokie

Innlegg vegar56 » 02 Apr 2015, 13:45

Brukerens avatar
vegar56
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 15 Apr 2015, 11:21

Moses ute for resten av sesongen og sendt tilbake til Chelsea:
http://www.telegraph.co.uk/sport/footba ... njury.html
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg -Tottal- » 16 Apr 2015, 18:28

Hmmm....dårlige nyheter. Skadelista bare fortsetter.

Moses har vært god denne sesongen, og håper han blir å se for SC også i fremtiden - uten skader.
Brukerens avatar
-Tottal-
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 27 Jun 2015, 11:06

Tottenham er kommet på banen m.t.p å signere Moses. Det er trolig dårlig nytt for oss, både fordi Tottenham er en langt større klubb, som kan friste med spill i Europa, og fordi det innebærer at Moses ikke trenger flytte fra London. Når han samtidig gir uttrykk for usikkerhet om han vil returnere til Stoke, så tror jeg nok at vi kan se langt etter den kjappe og tekniske venstrevingen.

http://www.thetimes.co.uk/tto/sport/foo ... 481447.ece

Synd, fordi han - etter mitt syn - var en av våre aller beste spillere denne sesongen. Når det er sagt skal vi ikke glemme at han også var borte i lengre perioder på grunn av skader, og han virket å ha lav terskel for å pådra seg dette.
Det innebærer selvsagt en viss risiko når det blir snakk om å signere en spiller i litt høyere prisklasse, som tilfellet trolig ville ha vært med Moses.

Men når alt kommer til alt skulle jeg likevel gjerne ha sett Moses i Stoke-drakta også den kommende sesongen.... ;)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Neste

Gå til Ryktebørsen

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest