Stoke skal ha prøvd seg med bud på Olic, men klubben til 34-åringen, Wolsburg, skal ha avslått allerede:
http://www.stokesentinel.co.uk/Player-W ... story.html
Torstein Norevik skrev:Olic bekrefter å ha hatt samtaler med Stoke om en mulig overgang. Samtalene skal ha vært med Hughes og det han omtaler som "the president", som i denne sammenhengen trolig må antas å være Scholes.
http://www.teamtalk.com/stoke-city/9185 ... from-Stoke
Olic bekrefter at han er interessert, men uttaler at han også har fått tilbud om kontrakstforlengelse med Wolfsburg. Slik saken nå står, har han da i realiteten valget mellom å bli værende der han er eller å signere for Stoke......med mindre det også skulle dukke opp andre tilbud, som han selv uttrykker det.....![]()
Generelt er jeg svært skeptisk til å signere spillere som er bikket 30 med god margin, og Olic er 34. På den annen side scorer Olic fortsatt bra med mål på høyt nivå. I følge en statistikk jeg har sett står han visstnok bokført med 7 mål på 15 kamper for Wolfsburg denne sesongen, og med 17 mål på 50 kamper om vi også tar med foregående sesong. Det er heller ikke mer enn et par år siden han spilte for en av Europas sterkeste klubber, Bayern München. Og det at Wolfsburg er interessert i å forlenge kontrakten med han indikerer at de er fornøyde, og at han fortsatt har en del å gi, høy alder til tross.
Slik jeg forstår det går kontrakten hans med Wolfsburg ut til sommeren. En eventuell overgang til Stoke vil vel da skje som en "free transfer".
Selv om han kanskje ikke er et valg "på øverste hylle", kan han vel da kanskje likevel vise seg som en bra signering, som en kortsiktig løsning, inntil vi får på plass mer fremtidsrettede løsninger. I så måte kan det være betimelig å vise til Odemwingie, som de fleste er enige om har vært et friskt pust i Stoke-trøya, til tross for at de fleste - også jeg selv - var sterkt tvilende til om han ville innebære noen forsterkning i forhold til de vi hadde fra før.....
Josef skrev:Olic er en knallgod spiller enda, spørsmålet er vel heller hvor/hvilken posisjon han skulle spillt.
Han hadde kommet som en free transfer, så kjør på sier jeg. For eksempel et mye bedre kjøp enn Owen osv.
Han har fortsatt 1-2 sesonger igjen, det er jeg nesten sikker på.
Torstein Norevik skrev:Josef skrev:Olic er en knallgod spiller enda, spørsmålet er vel heller hvor/hvilken posisjon han skulle spillt.
Han hadde kommet som en free transfer, så kjør på sier jeg. For eksempel et mye bedre kjøp enn Owen osv.
Han har fortsatt 1-2 sesonger igjen, det er jeg nesten sikker på.
Enig, selv om jeg generelt er motstander av å kjøpe "gamle" spillere - over the top - for overpris.
Men Olic ser ut til at han enda har en del å gi, og kan fort - som du sier - holde en sesong eller to til. Som free-transfer objekt kan han derfor være en god - om enn kortvarig - løsning på våre problemer med å score mål, og kan bidra til at vi får kjøpe oss litt tid inntil vi finner en mer fremtidsrettet løsning på dette problemet....
Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest