Ivica Olic

Løse rykter og diskusjoner om spillere vi vil ha eller ikke vil ha

Ivica Olic

Innlegg gunny » 19 Des 2013, 16:36

Stoke skal ha prøvd seg med bud på Olic, men klubben til 34-åringen, Wolsburg, skal ha avslått allerede:
http://www.stokesentinel.co.uk/Player-W ... story.html
gunny
Ivrig Stokie

Re: Ivica Olic

Innlegg Torstein Norevik » 26 Feb 2014, 14:37

Olic bekrefter å ha hatt samtaler med Stoke om en mulig overgang. Samtalene skal ha vært med Hughes og det han omtaler som "the president", som i denne sammenhengen trolig må antas å være Scholes.

http://www.teamtalk.com/stoke-city/9185 ... from-Stoke

Olic bekrefter at han er interessert, men uttaler at han også har fått tilbud om kontrakstforlengelse med Wolfsburg. Slik saken nå står, har han da i realiteten valget mellom å bli værende der han er eller å signere for Stoke......med mindre det også skulle dukke opp andre tilbud, som han selv uttrykker det..... ;)

Generelt er jeg svært skeptisk til å signere spillere som er bikket 30 med god margin, og Olic er 34. På den annen side scorer Olic fortsatt bra med mål på høyt nivå. I følge en statistikk jeg har sett står han visstnok bokført med 7 mål på 15 kamper for Wolfsburg denne sesongen, og med 17 mål på 50 kamper om vi også tar med foregående sesong. Det er heller ikke mer enn et par år siden han spilte for en av Europas sterkeste klubber, Bayern München. Og det at Wolfsburg er interessert i å forlenge kontrakten med han indikerer at de er fornøyde, og at han fortsatt har en del å gi, høy alder til tross.

Slik jeg forstår det går kontrakten hans med Wolfsburg ut til sommeren. En eventuell overgang til Stoke vil vel da skje som en "free transfer".

Selv om han kanskje ikke er et valg "på øverste hylle", kan han vel da kanskje likevel vise seg som en bra signering, som en kortsiktig løsning, inntil vi får på plass mer fremtidsrettede løsninger. I så måte kan det være betimelig å vise til Odemwingie, som de fleste er enige om har vært et friskt pust i Stoke-trøya, til tross for at de fleste - også jeg selv - var sterkt tvilende til om han ville innebære noen forsterkning i forhold til de vi hadde fra før..... ;)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 26 Feb 2014, 21:03

Torstein Norevik skrev:Olic bekrefter å ha hatt samtaler med Stoke om en mulig overgang. Samtalene skal ha vært med Hughes og det han omtaler som "the president", som i denne sammenhengen trolig må antas å være Scholes.

http://www.teamtalk.com/stoke-city/9185 ... from-Stoke

Olic bekrefter at han er interessert, men uttaler at han også har fått tilbud om kontrakstforlengelse med Wolfsburg. Slik saken nå står, har han da i realiteten valget mellom å bli værende der han er eller å signere for Stoke......med mindre det også skulle dukke opp andre tilbud, som han selv uttrykker det..... ;)

Generelt er jeg svært skeptisk til å signere spillere som er bikket 30 med god margin, og Olic er 34. På den annen side scorer Olic fortsatt bra med mål på høyt nivå. I følge en statistikk jeg har sett står han visstnok bokført med 7 mål på 15 kamper for Wolfsburg denne sesongen, og med 17 mål på 50 kamper om vi også tar med foregående sesong. Det er heller ikke mer enn et par år siden han spilte for en av Europas sterkeste klubber, Bayern München. Og det at Wolfsburg er interessert i å forlenge kontrakten med han indikerer at de er fornøyde, og at han fortsatt har en del å gi, høy alder til tross.

Slik jeg forstår det går kontrakten hans med Wolfsburg ut til sommeren. En eventuell overgang til Stoke vil vel da skje som en "free transfer".

Selv om han kanskje ikke er et valg "på øverste hylle", kan han vel da kanskje likevel vise seg som en bra signering, som en kortsiktig løsning, inntil vi får på plass mer fremtidsrettede løsninger. I så måte kan det være betimelig å vise til Odemwingie, som de fleste er enige om har vært et friskt pust i Stoke-trøya, til tross for at de fleste - også jeg selv - var sterkt tvilende til om han ville innebære noen forsterkning i forhold til de vi hadde fra før..... ;)

Han er god, men kanskje litt over the top? Bayern Munchen er noen år siden og der var han vel for det meste benka og ble sett på som en slags "superreserve"?
Jeg liker kroatiske spillere på generell basis og teknisk er de helt i verdensklasse, minuset er jukset som av og til forekommer.
Stoke har jo, som du nevner, signert flere eldre spillere i flere år og jeg forstår tankegangen. Du vet hva du får i motsetning til en ungsau som kan bikke ene eller andre veien.
Odemwingie har åpnet bra, men jeg er veldig, veldig spent på fortsettelsen. Kenwyne Jones begynte også bra i Cardiff, men akkurat som jeg forventet så har han gått tilbake til sitt gamle jeg med latskap og brente muligheter som varemerke...
Jeg vil ikke bli sjokkert om Odemwingie vil falle av litt etter hvert, men i motsetning til Jones så har han tidligere i karrieren vist at han kan prestere godt over en litt lengre periode og jeg håper han kan finne fram det igjen. Han virker i hvertfall ganske happy for tiden.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg gmel » 26 Feb 2014, 22:03

Vel, klengenavnet "gamlehjemmet" ble brukt om oss på 70-tallet ;)
Brukerens avatar
gmel
Ivrig Stokie

Innlegg Svein Nilsen » 27 Feb 2014, 12:44

Kjøp og salg av spillere er jo en risikosport. Det å tørre å satse ungt, som vi har gjort med Butland, kan gi mange gode år i vår tjeneste og ikke minst, gi store inntekter hvis han selges. Eldre spillere varer jo ikke evig og har ingen videresalgsverdi. Men med eldre spillere har du mer garanti for den kvaliteten du kjøper, der og da - på relativ kort sikt. Å hente en spiller på 34-35, selv om han er "gratis", virker lite fornuftig hvis han ikke er på en korttidskontrakt (ut sesongen eller 1 år) og han har de kvaliteter laget trenger der og da! Han skal inn i en rolle han behersker fra dag 1, ikke omskoleres eller settes i et uvant system. Historien forteller vel at det beste er en fornuftig mix av spillere i alle aldre. Ivicia Olic? Du kan vel bedre enn det MH!
Svein Nilsen
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 05 Mar 2014, 15:22

Skal vi tro denne artikkelen, har Olic nå uttalt at Stoke er førstevalget ved et eventuelt klubbskifte til sommeren. Han poengterer likevel at det ennå ikke er inngått noen avtale, og utelukker derfor heller ikke at han kan havne andre steder. Det kan se ut som han har flere tilbud og han sier han vil ta en endelig avgjørelse i løpet av en måneds tid.

http://www.teamtalk.com/stoke-city/9196 ... his-summer
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg Svein Nilsen » 05 Mar 2014, 23:26

Og han scoret begge målene til Croatia i kveldens 2-2 kamp borte mot Sveits.....hm
Svein Nilsen
Ivrig Stokie

Innlegg Josef » 06 Mar 2014, 07:20

Olic er en knallgod spiller enda, spørsmålet er vel heller hvor/hvilken posisjon han skulle spillt.
Han hadde kommet som en free transfer, så kjør på sier jeg. For eksempel et mye bedre kjøp enn Owen osv.
Han har fortsatt 1-2 sesonger igjen, det er jeg nesten sikker på.
Josef
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 06 Mar 2014, 09:24

Josef skrev:Olic er en knallgod spiller enda, spørsmålet er vel heller hvor/hvilken posisjon han skulle spillt.
Han hadde kommet som en free transfer, så kjør på sier jeg. For eksempel et mye bedre kjøp enn Owen osv.

Enig, selv om jeg generelt er motstander av å kjøpe "gamle" spillere - over the top - for overpris.

Men Olic ser ut til at han enda har en del å gi, og kan fort - som du sier - holde en sesong eller to til. Som free-transfer objekt kan han derfor være en god - om enn kortvarig - løsning på våre problemer med å score mål, og kan bidra til at vi får kjøpe oss litt tid inntil vi finner en mer fremtidsrettet løsning på dette problemet.... ;)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg Josef » 06 Mar 2014, 21:32

Torstein Norevik skrev:
Josef skrev:Olic er en knallgod spiller enda, spørsmålet er vel heller hvor/hvilken posisjon han skulle spillt.

Enig, selv om jeg generelt er motstander av å kjøpe "gamle" spillere - over the top - for overpris.

Men Olic ser ut til at han enda har en del å gi, og kan fort - som du sier - holde en sesong eller to til. Som free-transfer objekt kan han derfor være en god - om enn kortvarig - løsning på våre problemer med å score mål, og kan bidra til at vi får kjøpe oss litt tid inntil vi finner en mer fremtidsrettet løsning på dette problemet.... ;)

Hva er problemet? Jo det at vi mangler mål, kan Olic gi oss det (samt servere en eller anna) i 2 sesonger har vi mer en god nok tid til å finne en suksess. Lov å håpe ihvertfall. Merker jeg er svært positiv imot Mars, kontra det jeg var bare en bitteliten måned siden..Heldigvis :D
Josef
Ivrig Stokie

Neste

Gå til Ryktebørsen

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest