Rykter i engelsk media på at Stoke er en av flere klubber som er interesserte i Man.U-stjernen Juan Mata. Mata har hatt et noe anstrengt forhold til den nye United-manageren, Jose Mourinho, og det var vel også sistnevnte som i sin tid solgte Mata fra Chelsea til nettopp Man.U. Mye tyder på at Mata heller ikke nå inngår i "The Special One" sine planer , og at han vil være en av flere stjernespillere som vil vandre ut av porten på Old Trafford i løpet av sommeren.
http://www.90min.com/posts/3442552-ever ... -juan-mataMata er en meget god spiller på sitt beste, men jeg er likevel noe skeptisk til å signere han. Selv om Mata også kan spille kant, er det vel ikke i den offensive midtbanerollen det skorter mest hos oss. Der har vi gode alternativer i Bojan, Afellay (når han er tilbake) og endog Shaqiri og Arnie kan spille der. Da jeg vil heller at vi legger pengene i en spiss som er kapabel for å garantere 15-20 mål i løpet av sesongen, samt en makker til Shawcross i midtforsvaret. Der skorter det mer enn i den offensive midtbanerollen.

En annen sak er at Mata neppe ville ha kommet for småpenger, hverken når det gjelder overgangssum eller lønn, så la oss bruke pengene der de kan brukes best. Det er liten vits i å ha mange gode spillere i 10'er-rollen når det bare er èn av de som kan spille om gangen...