Diego Forlan

Løse rykter og diskusjoner om spillere vi vil ha eller ikke vil ha

Diego Forlan

Innlegg geddi » 22 Nov 2013, 12:58

Ser at West Ham er intressert i å hente Diego Forlan når vinduet åpner fra Inter. Forlan er en spiller jeg alltid har hatt sansen for og en type som vet hvor målet står. Det negative er at han vel er 34 år, men tror at han udiskutabelt kunne hjulpet oss mye et par år fremover. West Ham er også ute etter Defoe, så en av dem skulle vel være mulig for oss også.
Noen synspunkter på Forlan i Stoke?

Forlanryktene fant jeg her:
http://www.tv2.no/sport/fotball/england ... 61527.html
VIS UNITA FORTIOR
geddi
Ivrig Stokie

Re: Diego Forlan

Innlegg Morten T. » 22 Nov 2013, 15:31

Ja takk!
Jeg ser at Svein nevnte Zlatans alder( 32 år ) i et tidligere innlegg og jeg tror trenden framover blir at flere og flere spillere vil kunne prestere på et ganske høyt nivå helt til de blir rundt 40. Zlatan blir jo bare bedre og bedre...

Man ser det jo i Norge også. Flere av profilene er jo fra 35 og oppover.

Forlan er en spiller jeg har sansen for. Etter mitt syn var han kanskje den aller beste spilleren i VM i Sør-Afrika i 2010 da lille Uruguay nådde semifinalen og jeg nekter å tro at han har blitt radikalt dårligere siden den gang. Han er ganske sikkert bedre enn det Stoke allerede har i troppen. Det store spørsmålet blir jo pris og her må man evt. finne balansen mellom kost- og nytteverdi.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 22 Nov 2013, 20:08

Morten T. skrev:Ja takk!
Jeg ser at Svein nevnte Zlatans alder( 32 år ) i et tidligere innlegg og jeg tror trenden framover blir at flere og flere spillere vil kunne prestere på et ganske høyt nivå helt til de blir rundt 40. Zlatan blir jo bare bedre og bedre...

Joda, man kan finne eksempler på spillere som er veldig bra selv om de har bikket 32, som Zlatan ;) Men jeg mener dette er ikke det typiske, de tilhører unntakene.
Når spisser bikker et par og tredve, så er de veldig ofte over toppen og på retur. Vår egen Ricardo Fuller er et godt eksempel på det, Crouch det samme.

Selv om man kan argumentere med at de kompenserer med erfaring og klokskap, så har de fleste spisser på den alderen begynt å tape seg når det gjelder hurtighet, noe som er en viktig egenskap for en god spiss. Videre vil man ofte i den alderen bli mer utsatt for (slitasje)skader og ofte trenge mer tid på komme tilbake etter skader, og de er som regel ikke like på høyden rent fysisk som de var i yngre dager, selv om unntak selvsagt finnes.

Og når du nevner Morten, at flere av profilene i Norge er fra 35 og oppover - og vi vet at toppscoreren er 39 - så er jeg redd det sier mest om kvaliteten på norsk fotball for tiden. Den samme trenden kan vel ikke sies å gjøre seg gjeldende i de store utenlandske ligaene.... ;)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Innlegg Morten T. » 22 Nov 2013, 23:46

Torstein Norevik skrev:
Morten T. skrev:Ja takk!

Joda, man kan finne eksempler på spillere som er veldig bra selv om de har bikket 32, som Zlatan ;) Men jeg mener dette er ikke det typiske, de tilhører unntakene.
Når spisser bikker et par og tredve, så er de veldig ofte over toppen og på retur. Vår egen Ricardo Fuller er et godt eksempel på det, Crouch det samme.

Selv om man kan argumentere med at de kompenserer med erfaring og klokskap, så har de fleste spisser på den alderen begynt å tape seg når det gjelder hurtighet, noe som er en viktig egenskap for en god spiss. Videre vil man ofte i den alderen bli mer utsatt for (slitasje)skader og ofte trenge mer tid på komme tilbake etter skader, og de er som regel ikke like på høyden rent fysisk som de var i yngre dager, selv om unntak selvsagt finnes.

Og når du nevner Morten, at flere av profilene i Norge er fra 35 og oppover - og vi vet at toppscoreren er 39 - så er jeg redd det sier mest om kvaliteten på norsk fotball for tiden. Den samme trenden kan vel ikke sies å gjøre seg gjeldende i de store utenlandske ligaene.... ;)

Poenget mitt her var at spillerne har blitt vesentlig bedre til å ta vare på seg selv, trene riktig, spise riktig osv. Det er også et helt annet apparat rundt spillerne enn før. Her har det skjedd nærmest radikale forandringer de siste 10-15 siste årene og litt av resultatene ser man nå. De aller fleste spillere blir gradvis dårligere med årene, det er rett, men ikke så mye dårligere enn at flere av de fortsatt klarer å henge med på et anstendig nivå.
Jeg tror det er en trend som vil vedvare og at flere og flere spillere vil henge med og prestere godt til langt opp i 30-årene.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie

Innlegg Torstein Norevik » 28 Jan 2015, 11:04

Rykter i dag på at vi har veteranen Diego Forlan i kikkerten som midlertidig erstatter for Bojan. Er ikke sikker på om jeg tar bølgen for den, selv om Forlan i sin tid var en av verdens beste angripere. Han spiller nå i Japan, og blir 36 i mai, så jeg tviler på at han er rett mann på rett plass denne gang. Det er ikke alltid at et stort navn og gamle meritter er ensbetydende med suksess også når man er kommet langt opp i tredveårene, jf. f.eks. Gudjohnson, Owen og Woodgate..... :?

http://www.stokesentinel.co.uk/Stoke-Ci ... story.html

Jeg ser heller at vi spanderer penger på yngre folk som også vet hvor målet står, som f.eks. Jordan Rhodes eller Danny Ings, selv om det for Forlans del nok er snakk om et lån eventuelt etterfulgt av en free transfer.

Men om han hentes, så ville ingenting glede meg mer enn om jeg skulle ta feil. ;) Og så må jeg vel legge til at jeg - når det kommer til stykket - nok ikke tror all verden på dette ryktet. Det er ikke helt Hughes dette, og hadde vel kanskje vært mer sannsynlig om TP fortsatt satt ved roret. ;) Ryktene sier for øvrig at nettopp WBA, i tillegg til Hull, skal være andre interessenter til Forlans signatur.... ;)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie

Gå til Ryktebørsen

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest