Fulham - Stoke

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: Fulham - Stoke

Innlegg TrondG » 11 Feb 2012, 19:09

Skuffet. Det kunne fort stått 2-2, men da hadde sikkert Dempsey avgjort på overtid. På tide at Bego starer og at det satses mer på Jerome. Syntes ikke Fuller hadde så mye å bidra med i dag - Pennant var i midlertid frisk.

Vi er inne i en svært mørk periode, men jeg tror vi henter oss inn igjen snart og kanskje vi får en positiv oppleveøse mot Valencia til uken?
UTMP
Brukerens avatar
TrondG
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1012
Registrert: 07 Aug 2010, 03:23
Bosted: Askøy

Re: Fulham - Stoke

Innlegg Morten T. » 11 Feb 2012, 19:48

TrondG skrev:Vi er inne i en svært mørk periode, men jeg tror vi henter oss inn igjen snart og kanskje vi får en positiv oppleveøse mot Valencia til uken?

Det mest interessante med Valencia-kampen blir stilbruddet. Spansk fotball er ballbesittende til det ekstreme og innehar noen fantastiske individualister. Jeg kan ikke skjønne annet enn at vi kommer til å bli fullstendig rundspilt... :roll:

Vi kan kanskje ta dem på fysikken og dødball, men det krever enn helt annen guts enn det vi har sett så langt i 2012. Jeg er ikke særlig optimistisk før de to møtene.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Fulham - Stoke

Innlegg Torstein Norevik » 11 Feb 2012, 19:58

Fikk bare sett andre omgang i dag, men etter det jeg forstår var den langt bedre enn første. :? Etter å ha sett de aller, aller fleste Stoke-kampene etter opprykket, er det i alle fall en ting jeg er blitt hellig overbevist om. Og det er at vi er langt bedre når vi legger press på motstanderen og er agressive, enn når vi ligger tilbake og venter på at de skal sette oss under press. Derfor har jeg aldri skjønt den forsiktige taktikken til Pulis, der vi skal ligge å vente ut motstanderen, og blir så baktunge at spissene blir liggende fullstendig alene igjen på topp. Da skaper vi ingen verdens ting, og jeg er overbevist om at denne forsiktige taktikken til Pulis etter hvert har kostet oss ganske så mange poeng. Spesielt når vi møter lag som vi skal være fullt på høyde med, som Fulham i dag.

Pulis MÅÅÅÅ også begynne å spille sine beste spillere, og ikke minst gjelder det at han må bruke begge vingene samtidig. Det virker også som om vingene våre fungerer best når de spiller samtidig, fordi vi da kan variere hvilken kant vi skal angripe på, og det blir vanskeligere å finne mottrekk for motstanderen. Når vi bare angriper på en side, blir det straks lettere for motstanderen å finne mottiltak. Ganske typisk Pulis i dag, når han setter inn Pennant, men tar ut Etherington (selv om sistnevnte riktig nok ikke imponerte stort i dag, etter det jeg har forstått).

Og....jeg innrømmer det, og legger meg flat......Jones - slik han spiller nå - tilfører ikke laget noe verdens ting. Og heller ikke Crouch har imponert de siste kampene, men til det kan det nok riktig nok spørres hvilken Stoke-spiller som har det ? Kunne vært artig å ha prøvd kombinasjonen Jerome/Fuller ? De har i alle fall fart og teknikk, den ørkesløse pumpingen i høyere luftlag fram mot spissene fører i alle fall ingen steds hen.

Sørensen ikke heldig på noen av scoringene i dag. Russerens scoring var flott, men dansken satte jo seg ned, og satte egentlig seg selv helt ut av spill med det. Mulig han fikk tyngden på feil ben, men det så litt klønete ut. På det siste målet er han både uheldig og dårlig. Uheldig ved at han får ballen i ryggen, og den deretter går i mål. Dårlig, fordi han selvsagt skulle ha greidd å ta hånd om langskuddet fra rundt 30 meter, om ikke annet burde han greidd å bokse den over i stedet for i tverrliggeren. Og helbommen i sluttsekundende var jo også en skikkelig brøler, som fort kunne ha kostet oss nok en baklengs. Men han hadde noen fine inngripener også, så jeg skal ikke dømme han nord og ned i dag. Men jeg synes nok ikke Thomas har gitt det samme solide inntrykket i det siste som det han gav i de første kampene etter at han kom inn igjen i varmen. Jeg tror derfor ikke den godeste Sørensen skal gjøre så altfor mange feilene nå før Begovic igjen får sjansen til å starte i PL. :?

Shawcross best av våre i dag, i alle fall den delen av kampen jeg så. Og et flott mål var det også :) Pluss også til Pennant, og jeg håper TP snart skjønner at vi er langt bedre lag når Pennant er banen enn når han er på benken... 8-)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Fulham - Stoke

Innlegg Morten T. » 11 Feb 2012, 21:26

Pulis etter dommeren igjen:
http://www.stokecityfc.com/page/NewsDet ... 38,00.html

Feil fokus, spør du meg. Etter kampen mot Besiktas i Tyrkia sa Pulis: "We are Stoke and we don`t complain." Det gjelder tydeligvis bare av og til...

Neste gang lar du enten Fuller eller Jerome starte med Crouch, bruker Pennant og Etherington samtidig, gir beskjed til backene at de skal være med oppover i banen for å doble og forteller de to sentralt på midten at de skal spille ballen fremover. Ta selvkritikk, lær av feilene og bruk aldri fyrer som Jones igjen. For pokker. 8-)
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Fulham - Stoke

Innlegg Morten T. » 11 Feb 2012, 21:35

Pulis virker en smule ute av balanse her. Begynner han å føle presset?
http://www.bbc.co.uk/sport/0/football/17000036
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Fulham - Stoke

Innlegg TrondG » 11 Feb 2012, 21:53

Tja, virker som gode gamle TP spør du meg, Morten; ute av stand til å ta selvkritikk uansett resultat (minus Bolton-kampen) og ute etter dommerne. Jeg er enig i mye av det han sier, men det forklarer ikke hvorfor vi ikke plukker poeng..

Ser at mange på Oatcake begynner å murre om Pulis' avgang, men jeg er uenig. Vi er så mye bedre enn det den siste formen tilsier, og jeg tror at det snur snart.

I mellomtiden godter jeg meg over humøret til flere av mine pro-nufc kompiser, og fyrer noen kalde Hansa. :D
UTMP
Brukerens avatar
TrondG
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1012
Registrert: 07 Aug 2010, 03:23
Bosted: Askøy

Re: Fulham - Stoke

Innlegg monken » 12 Feb 2012, 14:15

NO må ting bynn å skje.....ikke no stolt over å vær Potters mann for tia (slutte aldri å vær fan), dem spille så DRITT DÅRLIG!!!! faaaannn....koffer skaffa vi oss itj ein, to midtbane spillera i jan. Angrepet.....herregud!!!!!!!!
monken
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 103
Registrert: 08 Aug 2011, 13:54
Bosted: Trondheim

Re: Fulham - Stoke

Innlegg TrondG » 12 Feb 2012, 16:03

Helt Off-Topic; jeg må si det virkelig koker på Molineux Stadium i kampen mellom Wolves og West Brom. Ser ut til at hele stadioen STÅR og ser kampen! Fantastisk å se.
UTMP
Brukerens avatar
TrondG
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1012
Registrert: 07 Aug 2010, 03:23
Bosted: Askøy

Forrige

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 162 gjester

cron