Stoke - Sunderland

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: Stoke - Sunderland

Innlegg Morten T. » 04 Feb 2012, 19:00

JonC skrev:Mange tilskuere har allerede gått snøskuffa hjem.... :(

Den får du ett ekstra poeng for. ;)
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Stoke - Sunderland

Innlegg rubelo » 04 Feb 2012, 19:16

JonC skrev:Da er vi nede på 12.plass. Sunderland er oppe på 33 poeng, noe vi kunne ha hatt istedet med seier. :?

Stopper ikke der. Etter neste serierunde er jeg redd vi er på 15 plass .
rubelo
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 24
Registrert: 09 Mai 2011, 18:28
Bosted: Spydeberg

Re: Stoke - Sunderland

Innlegg Sven-Erik » 04 Feb 2012, 19:36

Verdens korteste tv-innslag??

(høydepunkter fra kampen mellom Stoke og Sunderland)
Red & White & Stoke & Proud
Brukerens avatar
Sven-Erik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1624
Registrert: 08 Aug 2010, 12:03
Bosted: Jarlsø, Tønsberg

Re: Stoke - Sunderland

Innlegg Morten T. » 04 Feb 2012, 21:43

Ikke akkurat "Shocking News": Pulis uenig i det røde kortet til Huth:
http://www.goal.com/en-gb/news/2896/pre ... ease-after

Det er ytterst sjelden at trenere synes at gule kort, røde kort eller regelbrudd som går i disfavør av eget lag er rett idømt, så dette her var kjente toner...

Jeg synes heller at trenerne burde fokusere på prestasjonene til eget lag istedenfor å feie dem under teppet eller skyve skylda over på utenforliggende årsaker. Pulis bør stikke finger`n i jorda å heller høvle over seg selv og spillerne etter nok en dårlig forestilling.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Stoke - Sunderland

Innlegg mfkpotter » 04 Feb 2012, 22:08

Dette er en typisk Stoke kamp, dessverre så er spillet som kun ble servert på bortebane tidligere nå også flyttet til Britannia.
Stoke skal være ytterst glade for at de nå har 30 poeng, dette laget er pr dags dato kanskje PL dårligste lag.

Den kunstige 8 plassen er nå også utenfor rekkevidde, 47 poeng som hittil er det beste å vise til vil de heller ikke klare i år.
Både poeng og tabellplassering er på en nedadgående kurve fra tidligere sesonger tror jeg, nå får vi se hva du er laget av TP.
Jeg tipper at du er historie senest til sommeren..
mfkpotter
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 481
Registrert: 09 Aug 2010, 21:00

Re: Stoke - Sunderland

Innlegg Knut Ole » 04 Feb 2012, 22:43

Kode: Merk alt
Det er ytterst sjelden at trenere synes at gule kort, røde kort eller regelbrudd som går i disfavør av eget lag er rett idømt, så dette her var kjente toner...

Forståelse for reaksjonen til vår manager der og da. De jeg så kampen sammen med var vel unisont uenig i fargen på kortet, og små-kvalm av oppførselen til motspiller.
Knut Ole
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3841
Registrert: 08 Aug 2010, 11:17

Re: Stoke - Sunderland

Innlegg Knut Ole » 04 Feb 2012, 23:20

mfkpotter skrev:Dette er en typisk Stoke kamp, dessverre så er spillet som kun ble servert på bortebane tidligere nå også flyttet til Britannia.
Stoke skal være ytterst glade for at de nå har 30 poeng, dette laget er pr dags dato kanskje PL dårligste lag.

Den kunstige 8 plassen er nå også utenfor rekkevidde, 47 poeng som hittil er det beste å vise til vil de heller ikke klare i år.
Både poeng og tabellplassering er på en nedadgående kurve fra tidligere sesonger tror jeg, nå får vi se hva du er laget av TP.
Jeg tipper at du er historie senest til sommeren..

So what else is new....

Som små-beunderer (du også, Rune?) av Martin O`Neill var jeg spent på å se et lag med høy kvalitet og veldig dytt. Martin fikk nok en tre-poengs triumf. Spillet laget hans presterte imponerte ikke meg, bortsett fra en (i deres øyne) flott skåring. I spill 11 - 10 i over halve kampen skapte de knapt andre trusler for Sørensen selv med MYE rom, og var vel underlegende i spill. Joda absurd spilleforhold begrenser fin-spill noe som også gjaldt for "PL dårligste lag". I mine øyne feil dommeravgjørelse er medvirkende faktor til at vi ikke kjørte over dem. Naivt tenkt? joa kanskje det. I allefall tenker jeg poeng-likhet i dag ville vært mer korrekt oppsummert.
Er (som blod-fan) klart skuffa over 0 - poeng, men også over kvalitet. Nytter ikke å bare skylde på været, for dette har vi sett så mye av ...for lenge:
- dårlig pasningskvalitet
- manglende kvaliteter siste 3-del av spillet / offensivt
- innkompetanse på kontringer
= Alt dette henger sammen.
Gå ut på det flotte treningsanlegget og tren opå dette P L E A S E! Eller.....kan det være at dagens Stoke stall ikke skal falle av for slikt, men heller videreføre sin kyniske stil, primitive og direkte fotball (tror selv ikke det er veien inn i framtida)?
Knut Ole
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3841
Registrert: 08 Aug 2010, 11:17

Re: Stoke - Sunderland

Innlegg Morten T. » 04 Feb 2012, 23:51

Knut Ole skrev:
Kode: Merk alt
Det er ytterst sjelden at trenere synes at gule kort, røde kort eller regelbrudd som går i disfavør av eget lag er rett idømt, så dette her var kjente toner...

Forståelse for reaksjonen til vår manager der og da. De jeg så kampen sammen med var vel unisont uenig i fargen på kortet, og små-kvalm av oppførselen til motspiller.

At flere mener det samme betyr ikke at man har mer rett eller feil. Det viser all historie på alle samfunnets områder og det vet du.... ;)

I spillereglene står det ganske klart at voldsom opptreden eller FORSØK på dette KAN straffes med rødt kort. Tacklingsforsøket til Huth var meningsløst og kunne i ytterste konsekvens ha ført til en type skade som Shawcross en gang i tiden påførte en Arsenal-spiller. På generelt grunnlag synes jeg det er greit at dommerne tar slikt for å beskytte spillerne. Ja, fotball er en kontaktsport og skal være fysisk tøft, men et sted må grensen trekkes.

Okei, det er patetisk HVIS spilleren til Sunderland bedrev skuespill og da MÅ han også straffes for det.

Men å skylde på den forseelsen til Huth for tapet blir for enkelt. Stoke er inne i en dårlig periode hvor svært lite stemmer. Pulis, og den gjengen med overbetalte spillere han disponerer, bør snarest gå i seg selv for å finne en vei ut av uføret.

Å stille seg selv i en offerrolle fører ikke til noe som helst som kan løfte klubben og tenker Pulis & co. seg om to ganger og etter å ha klarnet topplokket med en brandy, så vet han, du og jeg at Stoke faktisk har trukket fordel av langt flere tvilsomme dommeravgjørelser denne sesongen enn det motsatte. Det bør faktisk bekymre mer, fordi det bør fortelle oss at det er mye å gå på prestasjonsmessig.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Stoke - Sunderland

Innlegg Torstein Norevik » 05 Feb 2012, 00:42

Enda et tap på hjemmebane, og Britannia fremstår denne sesongen mer som et glasshus enn et fort.... :?

Det som er mest skuffende er at vi for n'te gang ikke skaper noe verdens ting fremover - på hjemmebane...... :(
Vi er helt avhengig av at vingene fungerer for å få til noe offensivt, og denne sesongen har begge vært langt under pari.
I dag spilte ikke Etherington, og Pennant var direkte svak den tiden han var med, og da har vi ingen alternativer angrepsmessig.

Jeg synest at vi blir altfor baktunge, og spissene blir derfor altfor alene på topp, og har meget vanskelige arbeidsforhold. Tidligere var dette noe vi så på bortebane, mens at vi angrep friskt hjemme på Britannia. Nå er vi dessverre begynt å bli altfor baktunge også hjemme.... :?

Vi er inne i en blindgate, og det mest alvorlige synest jeg er at vi - til tross for en bra tabellplassering (i alle fall før denne kampen) - gjennomgående spiller svakt i kamp etter kamp. Jeg synes også å ane at den store entusiasmen som var rundt laget de første par sesongene i PL er begynt å avta noe. Vi samler ikke lenger fullt hus til alle hjemmekampene, tribunesangen er ikke lenger så intens og hyppig, og i dag begynte det å tømmes alvorlig på tribunen en god stund før kampen var ferdig. :? Vel var været fryktelig surt, men likevel....

Det er slik sett en rekke signaler på at ikke alt er bare fryd og gammen, hverken på banen eller utenfor, selv om vi fortsatt henger anstendig med i ligaen og fortsatt kan drømme om både Wembley og et langt løp i Europaligaen.

Nei, her er utvilsomt fortsatt mye å jobbe med for TP, som heller burde konsentrere seg om det enn stadig vekk å beklage seg over dommeren. Når det gjelder Huth's røde kort er jeg blant de som synest dette var helt korrekt. Heldigvis klarte Meyler å komme seg sånn noenlunde unna, for Huth kom nesten som en bowlingkule mot en kjegle. Hodeløst og fullstendig unødvendig av Huth, og endatil på motstanderens banehalvdel. Og jeg tillater meg å tro - at dersom rollene var snudd på hodet - så ville nok vi Stoke-fans vært i harnisk om synderen hadde fått forbli på banen etterpå...... 8-)
Torstein Norevik
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2992
Registrert: 31 Jan 2011, 23:01
Bosted: Voss

Re: Stoke - Sunderland

Innlegg Morten T. » 05 Feb 2012, 01:58

Torstein Norevik skrev:Enda et tap på hjemmebane, og Britannia fremstår denne sesongen mer som et glasshus enn et fort.... :?

Det som er mest skuffende er at vi for n'te gang ikke skaper noe verdens ting fremover - på hjemmebane...... :(
Vi er helt avhengig av at vingene fungerer for å få til noe offensivt, og denne sesongen har begge vært langt under pari.
I dag spilte ikke Etherington, og Pennant var direkte svak den tiden han var med, og da har vi ingen alternativer angrepsmessig.

Jeg synest at vi blir altfor baktunge, og spissene blir derfor altfor alene på topp, og har meget vanskelige arbeidsforhold. Tidligere var dette noe vi så på bortebane, mens at vi angrep friskt hjemme på Britannia. Nå er vi dessverre begynt å bli altfor baktunge også hjemme.... :?

Vi er inne i en blindgate, og det mest alvorlige synest jeg er at vi - til tross for en bra tabellplassering (i alle fall før denne kampen) - gjennomgående spiller svakt i kamp etter kamp. Jeg synes også å ane at den store entusiasmen som var rundt laget de første par sesongene i PL er begynt å avta noe. Vi samler ikke lenger fullt hus til alle hjemmekampene, tribunesangen er ikke lenger så intens og hyppig, og i dag begynte det å tømmes alvorlig på tribunen en god stund før kampen var ferdig. :? Vel var været fryktelig surt, men likevel....

Det er slik sett en rekke signaler på at ikke alt er bare fryd og gammen, hverken på banen eller utenfor, selv om vi fortsatt henger anstendig med i ligaen og fortsatt kan drømme om både Wembley og et langt løp i Europaligaen.

Nei, her er utvilsomt fortsatt mye å jobbe med for TP, som heller burde konsentrere seg om det enn stadig vekk å beklage seg over dommeren. Når det gjelder Huth's røde kort er jeg blant de som synest dette var helt korrekt. Heldigvis klarte Meyler å komme seg sånn noenlunde unna, for Huth kom nesten som en bowlingkule mot en kjegle. Hodeløst og fullstendig unødvendig av Huth, og endatil på motstanderens banehalvdel. Og jeg tillater meg å tro - at dersom rollene var snudd på hodet - så ville nok vi Stoke-fans vært i harnisk om synderen hadde fått forbli på banen etterpå...... 8-)

Her er jeg veldig mye enig.
Britannia er ikke noe fort lengre, dessverre. At publikum begynner å bli litt mer blaserte, og ikke fullt så entusiatiske lengre, er vel som forventet? I PL har det stort sett vært slik at det er de nyopprykkede lagene som har de mest fanatiske tilskuerne. Dette pleier å avta etter noen sesonger i toppen og er egentlig ganske normalt.

Jeg er også enig i at laget er inne i en blindgate og det har vi som regel vært minst to ganger i løpet av hver eneste sesong Pulis har sittet med styringa. Jeg tror det ordner seg til slutt denne gangen også og er ikke i nærheten av å frykte noe nedrykk. Jeg mener heller at lista bør legges høyere nå og at en plassering utenfor 7-12 vil være svært skuffende, spillerinnkjøp og forventet utvikling tatt i betraktning.

Er også helt enig i forhold til Huth. Selvfølgelig hadde mange fans blitt forbanna hvis en motstander hadde gått inn i en tackling som kunne ødelagt en Stokespillers karriere. Istedenfor å frita Robert Huth for skyld i forhold til at matchen ble fucka opp, så vil jeg heller gi Huth hovedansvaret for at Stoke gikk på et nytt tap. Det skal tillegges at de andre på laget + Pulis heller ikke fortjener mye ros for innsatsen i denne kampen og konklusjonen blir derfor: Dette var en elendig prestasjon av Stoke City Football Club!
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

ForrigeNeste

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 226 gjester

cron