Man.U - Stoke

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: Man.U - Stoke

Innlegg Morten T. » 01 Feb 2012, 00:28

Morten T. skrev:
Knut Ole skrev:Nei.
Med laget vi har nå på papiret så bør vi forvente en plass meelom 7 og 12.

7. plass er ikke nubb-sjangs Morten. Heller ikke 8. og jeg tviler på 9. (AV, Everton og muligens Sunderland jager) med det laget vi har nå.
10-11 plass er mitt optimistiske tips. Sorry! Men håper jeg tar feil.

.[/quote]

Vi har jo faktisk ikke noe svakere lag enn Everton på papiret. Leighton Baines er en klassespiller, men resten?
Jeg tror vi må komme oss ut av den modusen vi var i den første sesongen hvor mye handlet om å overleve. Nå bør vi heller se på det som en skuffelse hvis vi ikke blir blant de 7 til 12 beste.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Man.U - Stoke

Innlegg jørgen » 01 Feb 2012, 00:37

Morten T. skrev:
Morten T. skrev:
Knut Ole skrev:Nei.
Med laget vi har nå på papiret så bør vi forvente en plass meelom 7 og 12.

7. plass er ikke nubb-sjangs Morten. Heller ikke 8. og jeg tviler på 9. (AV, Everton og muligens Sunderland jager) med det laget vi har nå.
10-11 plass er mitt optimistiske tips. Sorry! Men håper jeg tar feil.

.


Vi har jo faktisk ikke noe svakere lag enn Everton på papiret. Leighton Baines er en klassespiller, men resten?
Jeg tror vi må komme oss ut av den modusen vi var i den første sesongen hvor mye handlet om å overleve. Nå bør vi heller se på det som en skuffelse hvis vi ikke blir blant de 7 til 12 beste.[/quote]

Vi har tross alt brukt 15++ mill pund denne sesongen, noe få andre lag har gjort. Forventningene skal heves!

Men til kampen. ELENDIG, og jeg blir flau av hvor dårlig fotball vi spiller! Ingen klarer å slå en ******* pasning, og Jones......vel...han er ubrukelig på banen! Han eier ikke teknikk og ødelegger hvert eneste angrep! I tillegg så er han tidenes mest overvurderte hodespiller! Han blir faen meg bare som en kjegle vi plasserer på banen som en hindring for motstanderne! Og hvorfor spiller vi med KJ og Crouch på topp?!?!?!?!? Det blir det mest stasjonære spissparet i hele verden! En ting er om vi satser og vet at vi kommer til innlegg, men vår taktikk lå jo i å "forsøke" å kontre! Hadde vi spilt med Jerome fra start er jeg bombesikker på at vi hvertfall hadde fått en sjanse.....

Nei, nei! For at klubben skal ta steget videre ville jeg ansatt en ny manager, og plassert TP i en eller annen trenerrolle hvor han kun får vist seg fra sin gode side! Det er nada utvikling i fotballen vår, og det kan ikke bli sånn at vi kjøper en hodesterk spiss hvert år som er litt bedre enn den beste vi har!
"Fuller is not a great goal scorer, just a scorer of great goals"
jørgen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 403
Registrert: 18 Aug 2010, 16:18

Re: Man.U - Stoke

Innlegg Knut Ole » 01 Feb 2012, 00:39

Jeg tror vi må komme oss ut av den modusen vi var i den første sesongen hvor mye handlet om å overleve. Nå bør vi heller se på det som en skuffelse hvis vi ikke blir blant de 7 til 12 beste.

Da tolker du meg litt feil (modus). Min realistiske vurdering er i beste fall 10.- 11.plass med dagens mannskap i f.h.t lagene omkring oss.
Mener du vi kan oppnå 7.plass er det fair.
Jeg håper gjerne på en bedre plassering enn det vi har nå (stadig tenke opp og fram), men tror ikke på det i 2011/12 sesongen.
Knut Ole
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3841
Registrert: 08 Aug 2010, 11:17

Re: Man.U - Stoke

Innlegg Svein Nilsen » 01 Feb 2012, 00:44

Kanskje er vi oppskrytt! Det laget vi har på "papiret" skremmer vel ikke så mange. Mulig at vi som Stoke supportere (vi er jo relativt ensporet) ikke har full oversikt over spillere på Norwich, Aston Villa og Swansea. Og stallen til Bolton er vel ikke noe særlig dårligere enn vår? Jeg må dessverre bare innrømme det; vi har fått alt for godt betalt i mange kamper og har "overprestert" i poengsaldoen. Husk vi har blitt rundspilt av lag som Sunderland, Bolton, Swansea, Norwich m.fl. denne sesongen.
At vi har en så sterk tropp er nok i beste fall en overdrivelse.

Keepere; Godt forspent med to gode keepere.
Backer; Dårligere forspent enn de fleste andre lag!
Midtstoppere; Godt forspent, vår beste del - men mangler spillende typer!
Kantspillere; 2 gode spillere i Pennant og Ethers, men ustabile og skadeforfulgt.
Sentral midtbane; Dårligst i PL og forøvrig hele ligaen. Palacios et bomkjøp, så langt!
Angrep; Dårlig! Ingen spillere som kan gjøre det lille ekstra, alle klubber i PL har like gode spisser som vi har.

8. plass er en "kunstig" plassering for oss, og det er veldig tvilsomt om vi er der i mai måned.
Svein Nilsen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2469
Registrert: 06 Aug 2010, 22:47

Re: Man.U - Stoke

Innlegg Knut Ole » 01 Feb 2012, 00:47

Vi har tross alt brukt 15++ mill pund denne sesongen, noe få andre lag har gjort. Forventningene skal heves!


Dette med bruk av £ dukker stadig opp. Kunne vært veldig ok å ha en dokumentert oversikt over innkjøp denne sesongen for PL lagene, altså inntil vinduene stengte 31.08 og 31.01.
Noen som har ordentlig oversikt etter i natt?

Et annet aspekt som MÅÅÅÅ tas med i betraktning er lønnsnivået. Har man slike oversikter?
Jeg mener spillere som går for lave overganger eller free, men på den annen side sprenger lønnsbudsjettet med 800.000- 900.000 i uka.

Kjøp er på en måte investering (i alle fall for en del spillere), mens lønn er drift og penga svis av.
Knut Ole
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3841
Registrert: 08 Aug 2010, 11:17

Re: Man.U - Stoke

Innlegg Morten T. » 01 Feb 2012, 01:05

Svein Nilsen skrev:Kanskje er vi oppskrytt! Det laget vi har på "papiret" skremmer vel ikke så mange. Mulig at vi som Stoke supportere (vi er jo relativt ensporet) ikke har full oversikt over spillere på Norwich, Aston Villa og Swansea. Og stallen til Bolton er vel ikke noe særlig dårligere enn vår? Jeg må dessverre bare innrømme det; vi har fått alt for godt betalt i mange kamper og har "overprestert" i poengsaldoen. Husk vi har blitt rundspilt av lag som Sunderland, Bolton, Swansea, Norwich m.fl. denne sesongen.
At vi har en så sterk tropp er nok i beste fall en overdrivelse.

Keepere; Godt forspent med to gode keepere.
Backer; Dårligere forspent enn de fleste andre lag!
Midtstoppere; Godt forspent, vår beste del - men mangler spillende typer!
Kantspillere; 2 gode spillere i Pennant og Ethers, men ustabile og skadeforfulgt.
Sentral midtbane; Dårligst i PL og forøvrig hele ligaen. Palacios et bomkjøp, så langt!
Angrep; Dårlig! Ingen spillere som kan gjøre det lille ekstra, alle klubber i PL har like gode spisser som vi har.

8. plass er en "kunstig" plassering for oss, og det er veldig tvilsomt om vi er der i mai måned.

Jeg mener vi har god nok kvalitet i troppen til å havne mellom nr. 7 og 12.
Men de spillerne vi har må brukes riktig. Det er f.eks. galskap å bruke Jones og la Fuller og Jerome sitte på benken. I dag burde vi også hatt med en innkaster og vi burde ha turt å flytte laget høyere opp i banen. Da kunne vi faktisk ha fått et resultat i kveld. Og hadde vi ikke fått det, så kunne laget ha gått av banen med heva hode og ervervet kunnskap.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Forrige

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 154 gjester