Stoke City vs West Bromwich Albion

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: Stoke City vs West Bromwich Albion

Innlegg mfkpotter » 22 Jan 2012, 14:28

Svein Nilsen skrev:Vi er et ræva fotballag og taper fullt fortjent mot et jævlig dårlig bånnlag - på hjemmebane! Fy faen jeg er skuffa! TP; 10 dager igjen av overgangsvinduet. Hva med en back og et par midtbanespillere som kan SPILLE fotball!


Helt korrekt Svein, Stoke er et ræva (fotball?) lag og ligger kunstig høyt på en 8 plass. Igjen så viser Tony Pulis at han er taktisk udugelig og bommer grovt med laguttak som vanlig.
Det som er skremmende er at Stoke får alle andre lag til å se så sinnsykt gode ut, når spillet er basert kun på det defensive og at motstanderen skal ha ballen ca 70% av tiden, så var det fotball fra beste Drilllo tid på 90 tallet.Den fotballen er historie og er utrangert. Alle lag har nå skjønt at hvis du tar vekk dødballene fra Stoke så vil de ikke score mål, det skumle nå er at de er like dårlige hjemme som borte.
Jeg har i lang tid etterlyst en etterfølger til Tony Pulis, han har ikke mer å tilføre dette laget nå. Etter 45,46 og 47 poeng de tre første sesongene så ser det ut til at det blir rundt dette i år også, kanskje et par poeng mindre. Dette til tross for at Tony Pulis har brukt flere hundre millioner på spillerkjøp, han evner rett og slett ikke til å forbedre stallen noe mer.
Stoke på sitt dårligste holder klart det dårligste nivået av alle lag i PL, med færrest skudd på mål,minst possesion og et horibelt pasningsspill så er det bare et spørsmål før fansen blir borte fra kampene.
Nei Peter Coates, hvis at du har guts og finn en ny mann til jobben som manager for Stoke City.
mfkpotter
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 481
Registrert: 09 Aug 2010, 21:00

Re: Stoke City vs West Bromwich Albion

Innlegg Morten T. » 22 Jan 2012, 15:13

mfkpotter skrev:Nei Peter Coates, hvis at du har guts og finn en ny mann til jobben som manager for Stoke City.

Det skjer ikke. Den ballen kan du legge like død som motorikken til Delap og Jones... ;)
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Stoke City vs West Bromwich Albion

Innlegg Knut Ole » 22 Jan 2012, 18:12

Skuffende tap. J....lig kjipt rett og slett. Svak første omgang og fair at motstander leder. Hevet oss etterhvert bra i 2.omg. og hadde det ikke vært for litt tilfeldig baklengs på overtid ville mange vært happy med 1/2 seier når vi kommer såpass sterkt tilbake utover kampen. Vi styrte mer enn vanlig i store deler av 2.omg. At erfarne fortball-folk (hei Rune) retter alt skyts mot Pulis for dette tapet blir litt pussig. 0-1 kom ved en tilfeldighet, og 1-2 var tabbe av keeper / forsvarspiller som ligger for dypt/ dårlig kommunikasjon keeper-forsvarsfirer. Også var det straffa.
Hadde vi spilt FIFA 2012 så....
Den delen av organiseringen jeg ikke synes var god nok i går: Delap burde ikke startet, og på hjemmebane mot såpass moderat motstand blir det feil med Woodgate. Fint med erfaring og rutine, men det blir for tungt, lite offensivt og han skaper farligheter mot. Shotton + Pennant på høyre slik det ble justert fom 50 min. fungerer langt bedre på Brit.
Det spillerne våre ikke lykkes godt nok med er overganger, der var WBA bedre i lengderetning, ellers så de ikke sinnsykt gode ut gjennom mine briller. En nyanse som er OK å ha med seg er justeringen som ble gjort med 3 bak og inn med ekstra angriper - relativt sjeldent trekk fra vår benk, og det gav uttelling!
Knut Ole
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3841
Registrert: 08 Aug 2010, 11:17

Re: Stoke City vs West Bromwich Albion

Innlegg Svein Nilsen » 23 Jan 2012, 15:06

Morten T. skrev:
mfkpotter skrev:Nei Peter Coates, hvis at du har guts og finn en ny mann til jobben som manager for Stoke City.

Det skjer ikke. Den ballen kan du legge like død som motorikken til Delap og Jones... ;)

Morten T. skrev:
mfkpotter skrev:Nei Peter Coates, hvis at du har guts og finn en ny mann til jobben som manager for Stoke City.

Det skjer ikke. Den ballen kan du legge like død som motorikken til Delap og Jones... ;)


Det er nok riktig Morten. Jeg er utrolig imponert over hva TP har fått til med mitt kjære Stoke City, og vil i utgangspunktet ha han som manager i mange år fremover. MEN, har han gitt oss det han kan? Blir vi bedre med en annen manager? Faktum er at han (og PC) har brukt summer langt utover det noen annen manager i Stoke har vært i nærheten av - og dessverre er veldig mye av disse pengene kastet rett i dass! Det er en ting, det som er hakket verre er hans taktiske stahet (faktisk mye verre enn Drillo). Vi spiller fotball på samme måte som i vår første PL kamp. Læringskurven til TP er HELT flat! Spillemessig er utviklingen lik null, mens andre lag hele tiden forsøker å utvikle sitt spill. Possesion orientert fotball vinner stadig frem nasjonalt og internasjonalt. Vi vil ikke ha ballen, vi pælmer den så langt vekk som det er mulig og håper på en dødball eller en stor forsvarsfeil hos motstanderen. Ikke tilfeldig at våre toneangivende spillere i vår PL tid har vært midtstoppere - det er de som har den største ryddejobben. Sist helg så jeg hvordan Swansea helt fortjent slo Arsenal etter fantastisk fotballSPILL. Ikke tilfeldig at de kaller seg SwanseaLONA. Trekk da gjerne paraleller til WBA som for to år siden skulle fremstå som Brasil - og rykket rett ned! Det samme kan skje Swansea i år, men det skjer ikke med Stoke. Og, det er jo kjernen til hele diskusjonen; skal vi legge om spillestilen radikalt (da trenger vi også andre spillertyper) og gamble på at vi blir gode nok eller "play how we want", dvs. den erkebritiske stilen med tøffe dueller/duellstyrke, lange oppspill, klareringer fremfor pasninger osv. Jeg tror vi etter hvert må velge det første. Fordi; fremtiden er possesion orientert og vi blir stadig oftere "avslørt" fotballtaktisk. De som nå hevder at vi er bedre nå enn tidligere PL sesonger tar helt feil. Vi har hatt mer flaks enn tidligere sesonger, det er den store forskjellen på poengfangsten. Vi kan telle, med god margin, på en hånd hvor mange gode fotballkamper vi har spilt i sesongen 2011/12.....så langt. Tenk om vi hadde brukt alle de pengene som er sløst bort de siste årene på kvalitet fremfor kvantitet! Tenk dere Scott Parker, Demba Ba, Baines osv isteden for Jones, Tonge, Collins, Soares, Palacios (!) og en 8-10 andre dårlige kjøp!
Uansett, vi er nr. 8 i Premier League 8-) !!!!!!!!!!
Svein Nilsen
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 2469
Registrert: 06 Aug 2010, 22:47

Re: Stoke City vs West Bromwich Albion

Innlegg Morten T. » 23 Jan 2012, 18:52

Du er inne på en del interessante ting her, Svein.

Stoke har kjøpt for mye penger de siste årene og de du nevner( og noen til ) har vært bomkjøp( i hvert fall hittils ). På den annen side: Kjøpene av Huth, Shawcross, Sørensen( gratis ), Begovic, Etherington, Whelan, Walters, Pennant og Fuller må sies å være bra, kjøpssummen tatt i betraktning.

Er også nesten enig i at Stoke har stått litt på stedet hvil, rent taktisk. Håpet ble tent med kjøpene av Etherington og Pennant, men det ble slukket igjen med innkjøpet av Jones. Der og da skjønte jeg at taktikken ville forbli den samme, bare med bedre spillere( Jones er tross alt bedre enn Sidibe :mrgreen: ). Neste steg er å dytte inn Crouch som jo er en klart bedre spiller enn Jones.

Taktikken forandres altså ikke nevneverdig, men kvaliteten i troppen har blitt gradvis bedre med årene.

Pulis er et stabeist og etter min mening er han virkelig, virkelig flink i å organisere lag defensivt, men i og med at han VELGER å kjøpe de spillerne han mener er best for sitt lag( alt annet ville vært merkelig ), så er det liten tvil om at det angrepsmessige lider.

Vi har vel også blitt tatt på senga flere ganger i år( Bolton, QPR, Newcastle og WBA ). Spesielt Newcastle kledde av Stoke fullstendig og da var det sørgelig å se at laget ikke hadde noen mottrekk.

Jeg velger uansett å gi Pulis fortsatt tillit og håper han vil utvikle laget med litt andre spillertyper enn de vi har i dag. Det betyr raske backer og midtbanespillere med ballfølelse og skuddbein( når scora vi sist på langskudd f.eks.? ).

Pulis får ikke fyken så lenge Coates har eierskapet. Det er jeg 120% sikker på.

Men det er viktig for meg å presisere at hverken Pulis eller noen enkeltspillere er "hellige". Det er det bare klubben som er.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Forrige

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 183 gjester