Besiktas - Stoke

Her postes kampene og kommentarene når Stoke spiller

Re: Besiktas - Stoke

Innlegg bjørn123 » 14 Des 2011, 22:42

Ok Morten- men er det ikke noen regler du mener bør forandres? eller håndteres strengere for den del?
bjørn123
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 3426
Registrert: 10 Aug 2010, 18:26

Re: Besiktas - Stoke

Innlegg Morten T. » 14 Des 2011, 23:09

bjørn123 skrev:Ok Morten- men er det ikke noen regler du mener bør forandres? eller håndteres strengere for den del?

Jo.

I mange år har jeg irritert meg over den uskrevne regel som kalles: "Den Hellige Keeper". Dommere generelt blåser altfor ofte til fordel for keeper i helt ordinære dueller.

Trøyeholding burde blitt straffet mye hardere enn i dag. La det gå inflasjon i kort, frispark og straffer!

Juks, drøying av tid ,skuespill og annet som strider mot spillets idè bør straffes hardere og gjerne etter at videoen har fått sagt sitt.

"Estetiske" regler som å ha trøya nede i buksa og sokkene oppe bør fjernes.

Offsideregelen bør vurderes igjen. Kanskje bør man gå tilbake til den gamle varianten? Det betyr: Står du i offside, så er du i offside. Her er jeg usikker på konsekvensene dog, men jeg tror det hadde vært enklere for dommere å dømme og foreta rette vurderinger.

Utover det, så er jeg relativt fornøyd. ;)
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Re: Besiktas - Stoke

Innlegg JonC » 15 Des 2011, 08:59

Ser av innbyttene vi gjorde at det stoppet med Pennants innhopp midtveis i første omg. Skjønner ikke at disse to "blindpassasjerene" Clarkson og Dawson kunne bli brukt mot slutten istedet for at spillere som Diao, Arismendi (muligens), Jerome og Jones -for å nevne noen -skal spille på sparebluss de siste 30 for å holde ut. Avgjørelsen falt jo i realiteten i det 74.minutt.
Kanskje det manglende innhoppet til disse to Academy spillerne på 18 år (født nov og des 1993) skyldes at de ikke var med i Europa League troppen som ble annonsert 1.sept. Eller er denne type spillere fra egne rekker lov å ta med uten at de er i troppen fra starten? Eller reiste vi til Tyrkia med 12 utespillere??
Don’t plan to succeed, Work to succeed.
Brukerens avatar
JonC
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 4559
Registrert: 06 Aug 2010, 21:54
Bosted: Indre Arna

Re: Besiktas - Stoke

Innlegg Richard Prestegård » 15 Des 2011, 12:37

JonC skrev:Ser av innbyttene vi gjorde at det stoppet med Pennants innhopp midtveis i første omg. Skjønner ikke at disse to "blindpassasjerene" Clarkson og Dawson kunne bli brukt mot slutten istedet for at spillere som Diao, Arismendi (muligens), Jerome og Jones -for å nevne noen -skal spille på sparebluss de siste 30 for å holde ut. Avgjørelsen falt jo i realiteten i det 74.minutt.
Kanskje det manglende innhoppet til disse to Academy spillerne på 18 år (født nov og des 1993) skyldes at de ikke var med i Europa League troppen som ble annonsert 1.sept. Eller er denne type spillere fra egne rekker lov å ta med uten at de er i troppen fra starten? Eller reiste vi til Tyrkia med 12 utespillere??


Hvis jeg ikke husker helt feil, kan en ha med så mange spillere en vil som er registrert som "academy", og som da er "fostret" opp av klubben. Hvis så er tilfellet, så lurer jeg på hvorfor ikke Pulis tok med flere slik at vi fikk fylt opp benken. Kanskje de ville spare penger, eller så kan man bare ha med seg to? Noen som veit helt sikkert?
STOKE CITY - SEEING IS BELIEVING
Richard Prestegård
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1610
Registrert: 05 Aug 2010, 00:05
Bosted: Oslo

Re: Besiktas - Stoke

Innlegg O2Stokie » 15 Des 2011, 13:43

Alt sett under ett så bør vi være fornøyde med kampen, mens vi spilte 11 mot 11. Da hadde vi god kontroll, og det virket mere sannsynlig at vi skårte ett mål til, enn at Besiktas skulle klare det. Med ti mann så ble det for tungt.
Et poeng at vi ikke ble bedre da Pennant kom inn, han virker utafor...
Ellers så var Begovic og Fuller mine to beste, mens Diao og Jones overrasket med god kamp i uvante posisjoner, spesiellt Jones synes jeg var bra, faktisk bedre enn Palacios. Arismendi klarte seg også godt.
Vi har en meget sterk og stor tropp nå, så bare TP får taktikken og spillervalgene riktige, kan dette bli en sesong som vi aldri har sett maken til: semifinale i Europa, finale i FA og topp 8 i EPL!!!!
O2Stokie
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 491
Registrert: 09 Aug 2010, 20:55

Re: Besiktas - Stoke

Innlegg TrondG » 15 Des 2011, 21:55

"Estetiske" regler som å ha trøya nede i buksa og sokkene oppe bør fjernes.
Utover det, så er jeg relativt fornøyd. ;)


Veldig enig!


Morten T. skrev: Offsideregelen bør vurderes igjen. Kanskje bør man gå tilbake til den gamle varianten? Det betyr: Står du i offside, så er du i offside. Her er jeg usikker på konsekvensene dog, men jeg tror det hadde vært enklere for dommere å dømme og foreta rette vurderinger.

Utover det, så er jeg relativt fornøyd. ;)


Hva er forskjellen egentlig? Tenker du på at om man har en tå bak offside-linjen, så er man i offside - mens man tidligere bare var i Offside om man "sto" der med hele kroppen?
UTMP
Brukerens avatar
TrondG
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 1012
Registrert: 07 Aug 2010, 03:23
Bosted: Askøy

Re: Besiktas - Stoke

Innlegg Morten T. » 15 Des 2011, 22:35

TrondG skrev:
Morten T. skrev: Offsideregelen bør vurderes igjen. Kanskje bør man gå tilbake til den gamle varianten? Det betyr: Står du i offside, så er du i offside. Her er jeg usikker på konsekvensene dog, men jeg tror det hadde vært enklere for dommere å dømme og foreta rette vurderinger.

Utover det, så er jeg relativt fornøyd. ;)


Hva er forskjellen egentlig? Tenker du på at om man har en tå bak offside-linjen, så er man i offside - mens man tidligere bare var i Offside om man "sto" der med hele kroppen?
Jeg tenker på det legendariske Brian Clough sa den gangen offsideregelen ble forandret til det den er i dag: "If a player is not interfering with play then he shouldn't be on the pitch."
Det betyr at man kanskje burde fjerne vurderingen om at man må "delta i spillet" for å bli dømt i offside. Det ville vært enklere å vurdere for dommere og linjedommere. Det kan bety at en spiller som er 40 meter unna ballen og spillet kan forårsake en offsideavblåsning, men det betyr også at vurderingene om en spiller som "skygger for keeper" når skuddet mot mål går, ville blitt mer konsekvent bedømt. Minusene vil kanskje være at spillerene måtte utvist mer disiplin og at det kanskje ville ha hemmet sjanseskaping og angrepsfotball i en periode til spillerene hadde omstilt seg.
For å være populær må man være en middelmådighet - Oscar Wilde
Brukerens avatar
Morten T.
Ivrig Stokie
 
Innlegg: 11896
Registrert: 06 Aug 2010, 22:04
Bosted: Ossschlo

Forrige

Gå til Stoke "live"

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 182 gjester

cron